Інтегрований урок з розвитку мовлення «Казкова подорож історією рідного краю до 60-річчя парку «Дубовий гай»

Про матеріал
Інтегрований урок для 5 класу «Казкова подорож історією рідного краю до 60-річчя парку «Дубовий гай»
Перегляд файлу

 

 

      

         

           Розробка інтегрованого уроку у 5 класі з зарубіжної літератури та історії

       на тему:  «Казкова подорож історією рідного краю до 60-річчя парку «Дубовий гай»  (розвиток мовлення)

 

 

                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                 Писаренко Наталія Дмитріївна

                                                                вчитель російської мови та зарубіжної літератури

                                                    Запорізької загальноосвітньої школи I-III ступенів №101

                                                                                     Запорізької міської ради

                                                                                           Запорізької області

 

 

 

 

 

 

 

          Розробка інтегрованого уроку у 5 класі з зарубіжної літератури та історії

       на тему:  «Казкова подорож історією рідного краю до 60-річчя парку «Дубовий гай»  (розвиток мовлення)

Мета уроку : повторити знання з теми «Казки» та простежити історію рідного краю. Навчити дітей створювати казки; формувати вміння і навички будувати тексти, добирати необхідні мовні засоби; розвивати чуття слова; закріпити знання з теми.

Виховувати любов до рідної землі, до свого дому, як частини малої Батьківщини.

Обладнання:епіграф та девіз уроку, роздатковий матеріал: зразок написання казки, ілюстрація для рефлексії

Епіграф: Пізнай світ край, себе, свій рід, свій народ, свою землю – і ти побачиш свій шлях у життя.

                                                                                                               Г. Сковорода

Девіз уроку: «Ми творці своєї казки…»

                                                 Хід роботи

I етап орієнтації, мотивації діяльності

Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

Доберіть слова - асоціації до слова «край»

Оголошення епіграфу та девізу уроку

Вчитель: зачитує вірш для мотивації

Я так свій край люблю несамовито 

Я так свій край люблю несамовито - 
Сади квітучі, вишиті луги,
Де кольорів весною, мов налито,
В цвіту черемхи сквери й береги.

Зіллюсь з красою Божою медово
В єдине ціле зграйно-молоде…
Заграють скрипалі вгорі казково,
І щастя в душу квітом упаде.

Я буду пить красу травневопінну,
Вдихать повітря чисте й неземне.
Нехай любов глибока і нетлінна
До скону літ не зраджує мене…

 

II етап Формування мети й проміжних цілей уроку

Пояснювати поняття: казка, характерні ознаки казки. Розповідати про заснування парку «Дубовий гай»  та про походження назви парку. Оцінювати роль вивчення літератури та історії в історичному дослідженні рідного краю. Творчо застосовувати отримані знання.

Діти самостійно формулюють очікувані результати

III етап реалізації

Діти, давайте повторимо  поняття казка

Казка – це…

Учні по черзі виходять до дошки та формують асоціації зі словом «Казка»

 Читаючи казки, ми з вами стаємо:  К – кмітливі

                                                            А – активні

                                                            З - зворушливі

                                                            К - корисні

                                                            А – актуальні

Учитель: Діти, а який ви знаєте славетний парк у м. Запоріжжі? – найпопулярніший, найулюбленіший серед жителів?

(Так, це звичайно парк «Дубовий гай»)

Учитель: Його заснував у давньому 1734 році велика людина – Нестор Махно, саме він був ініціатором розвитку найбільшого парку відпочинку у м. Запоріжжя.

А чи знаєте ви,  що цей парк відзначає ювілей? Як гадаєте , скільки йому років?

(Правильно – 60)

Учитель: Хоч йому вже 60 , та парк все більше запрошує до себе гостей, все більш розвивається та зачаровує відвідувачів своєю красою. У цій красі з'являється якась неймовірна казка.

Тож, діти давайте,  ми зануримось в цю казку та уявимо себе письменниками її і кожен з нас напише свою казку, яку він уявляє.

Учні отримують зразок написання казки. Завдання дітей вставити слова та створити власну казку.

                                      

 

 

 

                                      Дубовий гай – Нестора Махна

      У славетному місті ________ в далекому 1734 році жив був __________. Якось одного разу він задумався над ________ міста. І вирішив посадити _______. Цю ініціативу підтримали козачата. Так з'явився парк ___________. Повернувшись в сьогодення , ініціативу Нестора підтримують _______.

       Гай все більше ___________ та все більше приймає відвідувачів.  Кожна людина, яка хоч раз ___________ в гаю повертається туди знову і знову.

      В цьому році парк _______ святкує ______ від офіційного затвердження парку. Простори гаю ще більше _______ для відвідувачів. Кажуть, інколи, люди бачать привид Нестора Махна, який прогулюється парком і насолоджується його красою.

     Тож не будемо забувати історію нашого міста та виникнення такого парку.

Учитель: Любі діти, ви часом не втомилися писати? Настав час для фізкультхвилинки!

Так ,як ми сьогодні з вами подорожуємо казкою, то давайте перенесемося в парк.

Ну- ка, діти не лініться, підведіться, отряхніться!

Сильний вітер до землі гне дерева молоді, (присідають)

А вони ростуть, міцніють  (піднімаються)

Вгору тягнуться, радіють. ( встають навшпиньки, руки тягнуть вгору)

І направо, і наліво ,

Щоб нічого не боліло.

Один і два, три і чотири –

Набираємося сили.

Нахилились, повернулись,

До товариша всміхнулись!

Учитель: Сідайте, діти. Тепер давайте продовжимо та послухаємо ваші чарівні казки.

( Виступи учнів)

Вправа «Мікрофон»

Учитель: поміркуйте, чи важливо знати історію рідного краю?

«Що для вас є казка?» ( вислови учнів з приводу питань)

Рефлексія

Учитель:

Діти, чи вам сподобався урок?

А що саме сподобалося?

Що для вас було зовсім новим?

А що ви вже знали?

Далі , діти за допомогою листочків зеленого та жовтих кольорів визначають свій настрій і на скільки їм сподобався урок, прикріплюючи на дерево, яке висить на дошці. Зелений колір це добре. Жовтий менш сподобалося.

 

C:\Users\Натали\Desktop\RASKRASKA-DUB6.jpg

Підведення підсумків

Наш край багатий на історичні пам'ятки. Історія для кожного має велике значення в житті. Наше життя без природи неможливо. Ми співіснуємо. Як і не можливе наше життя без казки. Ми мріємо, ми зачаровуємося природою рідного краю і кожен з нас ніби потрапляє в свою особисту казку.

Оцінювання учнів

Домашнє завдання

Творче завдання: відвідати парк «Дубовий гай» з батьками , зробити декілька фото і виконати завдання на вибір: або намалювати малюнок по фото, або зробити опис побаченого.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

 

                                          

                                           Дубовий гай – Нестора Махна

      У славетному місті ________ в далекому 1734 році жив був __________. Якось одного разу він задумався над ________ міста. І вирішив посадити _______. Цю ініціативу підтримали козачата. Так з'явився парк ___________. Повернувшись в сьогодення , ініціативу Нестора підтримують _______.

       Гай все більше ___________ та все більше приймає відвідувачів.  Кожна людина, яка хоч раз ___________ в гаю повертається туди знову і знову.

      В цьому році парк _______ святкує ______ від офіційного затвердження парку. Простори гаю ще більше _______ для відвідувачів. Кажуть, інколи, люди бачать привид Нестора Махна, який прогулюється парком і насолоджується його красою.

     Тож не будемо забувати історію нашого міста та виникнення такого парку.

C:\Users\Натали\Desktop\RASKRASKA-DUB6.jpg

docx
Додано
1 лютого 2022
Переглядів
309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку