Розробка інтегрованого уроку у 5 класі з зарубіжної літератури та історії
на тему: «Казкова подорож історією рідного краю до 60-річчя парку «Дубовий гай» (розвиток мовлення)
Писаренко Наталія Дмитріївна
вчитель російської мови та зарубіжної літератури
Запорізької загальноосвітньої школи I-III ступенів №101
Запорізької міської ради
Запорізької області
Розробка інтегрованого уроку у 5 класі з зарубіжної літератури та історії
на тему: «Казкова подорож історією рідного краю до 60-річчя парку «Дубовий гай» (розвиток мовлення)
Мета уроку : повторити знання з теми «Казки» та простежити історію рідного краю. Навчити дітей створювати казки; формувати вміння і навички будувати тексти, добирати необхідні мовні засоби; розвивати чуття слова; закріпити знання з теми.
Виховувати любов до рідної землі, до свого дому, як частини малої Батьківщини.
Обладнання:епіграф та девіз уроку, роздатковий матеріал: зразок написання казки, ілюстрація для рефлексії
Епіграф: Пізнай світ край, себе, свій рід, свій народ, свою землю – і ти побачиш свій шлях у життя.
Г. Сковорода
Девіз уроку: «Ми творці своєї казки…»
Хід роботи
I етап орієнтації, мотивації діяльності
Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
Доберіть слова - асоціації до слова «край»
Оголошення епіграфу та девізу уроку
Вчитель: зачитує вірш для мотивації
Я так свій край люблю несамовито
Я так свій край люблю несамовито -
Сади квітучі, вишиті луги,
Де кольорів весною, мов налито,
В цвіту черемхи сквери й береги.
Зіллюсь з красою Божою медово
В єдине ціле зграйно-молоде…
Заграють скрипалі вгорі казково,
І щастя в душу квітом упаде.
Я буду пить красу травневопінну,
Вдихать повітря чисте й неземне.
Нехай любов глибока і нетлінна
До скону літ не зраджує мене…
II етап Формування мети й проміжних цілей уроку
Пояснювати поняття: казка, характерні ознаки казки. Розповідати про заснування парку «Дубовий гай» та про походження назви парку. Оцінювати роль вивчення літератури та історії в історичному дослідженні рідного краю. Творчо застосовувати отримані знання.
Діти самостійно формулюють очікувані результати
III етап реалізації
Діти, давайте повторимо поняття казка
Казка – це…
Учні по черзі виходять до дошки та формують асоціації зі словом «Казка»
Читаючи казки, ми з вами стаємо: К – кмітливі
А – активні
З - зворушливі
К - корисні
А – актуальні
Учитель: Діти, а який ви знаєте славетний парк у м. Запоріжжі? – найпопулярніший, найулюбленіший серед жителів?
(Так, це звичайно парк «Дубовий гай»)
Учитель: Його заснував у давньому 1734 році велика людина – Нестор Махно, саме він був ініціатором розвитку найбільшого парку відпочинку у м. Запоріжжя.
А чи знаєте ви, що цей парк відзначає ювілей? Як гадаєте , скільки йому років?
(Правильно – 60)
Учитель: Хоч йому вже 60 , та парк все більше запрошує до себе гостей, все більш розвивається та зачаровує відвідувачів своєю красою. У цій красі з'являється якась неймовірна казка.
Тож, діти давайте, ми зануримось в цю казку та уявимо себе письменниками її і кожен з нас напише свою казку, яку він уявляє.
Учні отримують зразок написання казки. Завдання дітей вставити слова та створити власну казку.
Дубовий гай – Нестора Махна
У славетному місті ________ в далекому 1734 році жив був __________. Якось одного разу він задумався над ________ міста. І вирішив посадити _______. Цю ініціативу підтримали козачата. Так з'явився парк ___________. Повернувшись в сьогодення , ініціативу Нестора підтримують _______.
Гай все більше ___________ та все більше приймає відвідувачів. Кожна людина, яка хоч раз ___________ в гаю повертається туди знову і знову.
В цьому році парк _______ святкує ______ від офіційного затвердження парку. Простори гаю ще більше _______ для відвідувачів. Кажуть, інколи, люди бачать привид Нестора Махна, який прогулюється парком і насолоджується його красою.
Тож не будемо забувати історію нашого міста та виникнення такого парку.
Учитель: Любі діти, ви часом не втомилися писати? Настав час для фізкультхвилинки!
Так ,як ми сьогодні з вами подорожуємо казкою, то давайте перенесемося в парк.
Ну- ка, діти не лініться, підведіться, отряхніться!
Сильний вітер до землі гне дерева молоді, (присідають)
А вони ростуть, міцніють (піднімаються)
Вгору тягнуться, радіють. ( встають навшпиньки, руки тягнуть вгору)
І направо, і наліво ,
Щоб нічого не боліло.
Один і два, три і чотири –
Набираємося сили.
Нахилились, повернулись,
До товариша всміхнулись!
Учитель: Сідайте, діти. Тепер давайте продовжимо та послухаємо ваші чарівні казки.
( Виступи учнів)
Вправа «Мікрофон»
Учитель: поміркуйте, чи важливо знати історію рідного краю?
«Що для вас є казка?» ( вислови учнів з приводу питань)
Рефлексія
Учитель:
Діти, чи вам сподобався урок?
А що саме сподобалося?
Що для вас було зовсім новим?
А що ви вже знали?
Далі , діти за допомогою листочків зеленого та жовтих кольорів визначають свій настрій і на скільки їм сподобався урок, прикріплюючи на дерево, яке висить на дошці. Зелений колір це добре. Жовтий менш сподобалося.
Підведення підсумків
Наш край багатий на історичні пам'ятки. Історія для кожного має велике значення в житті. Наше життя без природи неможливо. Ми співіснуємо. Як і не можливе наше життя без казки. Ми мріємо, ми зачаровуємося природою рідного краю і кожен з нас ніби потрапляє в свою особисту казку.
Оцінювання учнів
Домашнє завдання
Творче завдання: відвідати парк «Дубовий гай» з батьками , зробити декілька фото і виконати завдання на вибір: або намалювати малюнок по фото, або зробити опис побаченого.
Додаток
Дубовий гай – Нестора Махна У славетному місті ________ в далекому 1734 році жив був __________. Якось одного разу він задумався над ________ міста. І вирішив посадити _______. Цю ініціативу підтримали козачата. Так з'явився парк ___________. Повернувшись в сьогодення , ініціативу Нестора підтримують _______. Гай все більше ___________ та все більше приймає відвідувачів. Кожна людина, яка хоч раз ___________ в гаю повертається туди знову і знову. В цьому році парк _______ святкує ______ від офіційного затвердження парку. Простори гаю ще більше _______ для відвідувачів. Кажуть, інколи, люди бачать привид Нестора Махна, який прогулюється парком і насолоджується його красою. Тож не будемо забувати історію нашого міста та виникнення такого парку. |