Інтегрований урок з української мови, літературного читання
та основ здоров’я
Тема: Поняття про текст. Будова тексту. Здоровий спосіб життя.
Мета: формування ключових компетентностей:
уміння вчитися : реаалізація творчого потенціалу учнів, формування індивідуального досвіду участі школяра в навчальному процесі, вміння, бажання організувати свою працю для досягнення успішного результату;
загальнокультурної: уміння спілкуватися рідною мовою, вміння переконливо формулювати власні думки, оволодіння досягненнями культури;
інформаційної: здібність учнів орієнтуватися в інформаційному середовищі, знаходити потрібну інформацію та оперувати нею ;
здоров’язбережувальної: знань, умінь, ставлень та цінностей, які спрямовані на збереження і укріплення здоров’я
соціальної/громадянської: вміння та навички , приймати рішення, проявляти
самостійність та ініціативу, будувати взаємовідносини з іншими
предметних компетентностей: узагальнити знання про будову тексту; формувати поняття зачин, основна частина, кінцівка; вчити знаходити частини тексту, удосконалювати навички добору заголовків до текстів, аргументувати свій вибір; розвивати мовлення учнів, критичне мислення, вміння аналізувати й аргументувати свої думки; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати творчі вміння працювати з текстом, ; формувати вміння складати закінчення тексту ; сприймати й усно відтворювати зв’язне висловлювання, за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу збагачувати знання школярів про здоровий спосіб життя, виховувати любов до рідної держави.
Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.
Основні терміни і поняття: флешмоб, текст, будова тексту, заголовок, здоровий спосіб життя, корисне харчування
Міжпредметні зв’язки: українська мова, літературне читання, основи здоров,я
Обладнання: ТЗН, підручники, презентації, Іnternet, інформаційні таблички, роздавальний матеріал, картки, практичні роботи, зошити, моделі, схеми.
Форми навчання: парна, індивідуальна, колективна, фронтальна.
Прийоми: створення ситуації успіху, проблемної ситуації, використання яскравих , порівнянь, образів, «Знаємо — бажаємо дізнатися — дізналися», «Синтез думок», «Світлофор настрою», «Зворотний зв'язок», «Релаксаційні вправи», рефлексія ,анімаційна хвилина, флешмоб тощо.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Вступне слово вчителя: Доброго дня, діти! Мене звати Андрій Вікторович, але ж ми з Вами сучасні люди, тому і звертатися до мене під час сьогоднішнього уроку пропоную по – Європейські «Пане Андрій» Тепер же мені цікаво, а як звати Вас? Так, всіх почув та запам’ятав. Дуже радий нашому знайомству.
Скажіть мені, а як Ваш настрій? (А в мене настрій чудовий! І знаєте чому? Сьогодні вранці, коли йшов до школи, побачив свого знайомого пекаря, який зі своїми колегами-друзями з інших країн приймали участь у флешмобі. Ну а я, як творча людина не міг не приєднатися. Ми виконали з ними крутезний танцювальний флешмоб, який я пропоную повторити і Вам. Будьте уважні, у флешмобі є підказка до теми нашого уроку.
(Виконують разом з вчителем флешмоб)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Однією з головних рис людини є вміння викладати думки, правильно і чітко говорити. Тому пропоную Вашій увазі скоромовку.
Скоромовка
Бабин біб розцвів у дощ —
Буде бабі біб у борщ.
(Спочатку читає вчитель, діти слідкують очима.
Чи всі слова Вам зрозумілі?
(Біб – він схожий за смаком на квасолю тому що вони з одного сімейства стручкових, але різні за формою і кольором. Квасоля маленька біленька, а біб більший і коричневого кольору.
Потім читають про себе самостійно .
Потім разом з вчителем(повільно,пришвидшити темп, найшвидший темп),
Потім читають самостійно без допомоги вчителя.
А хто може прочитати скоромовку виражаючи певну емоцію? (картки з емоціями)
В нашій скоромовці йшла мова про біб. Він дуже корисний найвищим з усіх продуктів вмістом білка. Вживаючи корисну їжу людина буде здоровою .
Давайте разом з Вами складемо прислів’я про здоровий спосіб життя. (пояснення конспекту )
Прислів’я про здоровий спосіб життя
Які прислів’я чи приказки ви знаєте про здоров’я?
ІІI . Первинне сприймання та усвідомлення нового матеріалу
(читання вчителем половини тексту)
Треба їсти__(! ?)
Аніта знову встала з-за столу не поснідавши.
- Доцю, не виростеш! — попередив татко, який сьогодні лишився на господарстві разом з крихіткою.
- Не хочу, — і манюня склала ручки перед собою, ще й губки надула.
Погравшись, погулявши з татком на майданчику прийшли додому.
Матуся саме розлила по тарілках борщик.
Аніта сіла за стіл. З'їла ложок 5:
- Я наїлась!
- Мало, — сказала матуся. — Давай ще трохи.
Але дівчинка вже була в дверях і повертатися не збиралась.
Батьки переглянулись і пішли вкладати малечу спати.
Вечеря, сніданок, обід, підвечірок все йшло за одним сценарієм: їсти маленька не хотіла.
Навіть на фрукти не дивилась.
Минуло кілька днів. Вона разом із бабусею вийшла на вечірню прогулянку і зустріла Толю — свого сусіда. А він так виріс, що крихітка, яка ще місяць назад була однакового з ним росту, зараз виявилась на голову майже нижчою.
Навіть коти, здавалось, діставали їй до плеча.
- Чогось всі підросли. А я ні, — засмучено прошепотіла крихітка.
- Бо їси мало. Ми ж тобі казали, що рости перестанеш так.
Аніта повернулась до бабусі:
- Щось я зголодніла………
З того часу дівчинка їла нормально. Все, що мама на тарілку клала. Чи майже все.
І швидко виросла, а собаки, коти і сороки з воронами її більше не лякали.
Солтис-Смирнова Марія Петрівна
Тестові завдання
Добре! На запитання ви відповіли, а тепер………….
(після анімації відкрити заняття спортом)
Вправа «Збудуй будинок»
Уявімо, що текст – це будинок. А чи знаєте ви, що будівництво будинку починається з фундаменту. А текст наш починається із?........(зачину). Давайте зараз прочитаємо зачин нашого тексту.
Після закладки фундаменту будують стіни. А в тексті слідуюча яка частина? (основна)
Далі у будинку йде дах, а у тексті це кінцівка. Отож допишемо кінцівку нашого тексту (Орг. Момент про конспект) (Продумайте кожне речення , а потім запишіть) (Презентація кінцівок ) (Оплески один одному)
Щось я зголодніла. Пішли додому обідати.
З того часу дівчинка їла нормально. Все, що мама на тарілку клала. Чи майже все.
І швидко виросла, а собаки, коти і сороки з воронами її більше не лякали.
Для цього оповідання є заголовок, який придумала автор.
Біля заголовку стоять пунктуаційні знаки. Кожен для себе обере його сам. Отже, зробіть свій вибір. (Хто постави знак оклику? Хто поставив знак питання? )
(відкриваю корисне харчування)
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Ми з’ясували, що треба харчуватися, харчуватися правильно. І
дотримуватися режиму дня.
У Вас на партах лежать конверти із цікавим завданням. Ви будете працювати в парах. В конвертах знаходяться малюнки інгредієнтів певних корисних страв. Ваша задача із запропонованих продуктів вибрати потрібні.
Зранку буде корисним овочевий салат багатий на вітамінні елементи. Отже перший ряд обирає продукти для овочевого салату.
В обід корисно з’їсти борщ. Отже середній ряд вибирає продукти для борщу.
А ввечері повинна бути легка страва. Буде корисним фруктовий салат.
1 ряд – Овочевий салат
2 ряд – Борщ
3 ряд – фруктовий салат.
Згадаємо правила роботи у парі, групі:
(включить музику на роботу)
(Демонстрація страв з кожного ряду по парі. Повісити (Сніданок, обід, вечеря.)
(Режим дня відкриваю + Доброзичливе ставлення)
VІ. Підсумок уроку.
Молодці. Ви добре попрацювали. Отже, підведемо підсумки! Здорова людина – щаслива людина! Здоровий спосіб життя – це …
(кожну пораду відкриваю на дошці)
2. І на завершення бліц-опитування(опдески, якщо «так» )