Самоаналіз уроку Тема: Поняття про текст. Будова тексту. Здоровий спосіб життя.

Про матеріал
Самоаналіз уроку Самоаналіз інтегрованого уроку української мови(урок розвитку зв'язного мовлення),літературного читання та основ здоров'я у 3 класі, проведеного вчителем початкових класів Олійником Андрієм Вікторовичем Тема: Поняття про текст. Будова тексту. Здоровий спосіб життя. Мета: формування ключових компетентностей: уміння вчитися : реаалізація творчого потенціалу учнів, формування індивідуального досвіду участі школяра в навчальному процесі, вміння, бажання організувати свою працю для досягнення успішного результату; загальнокультурної: уміння спілкуватися рідною, вміння переконливо формулювати власні думки, оволодіння досягненнями культури; інформаційної: здібність учнів орієнтуватися в інформаційному середовищі, знаходити потрібну інформацію та оперувати нею ; здоров’язбережувальної: знань, умінь, ставлень та цінностей, які спрямовані на збереження і укріплення здоров’я соціальної/громадянської: вміння та навички , приймати рішення, проявляти самостійність та ініціативу, будувати взаємовідносини з іншими предметних компетентностей: узагальнити знання про будову тексту; формувати поняття зачин, основна частина, кінцівка; вчити знаходити частини тексту, удосконалювати навички добору заголовків до текстів, аргументувати свій вибір; розвивати мовлення учнів, критичне мислення, вміння аналізувати й аргументувати свої думки; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати творчі вміння працювати з текстом, ; формувати вміння складати закінчення тексту ; сприймати й усно відтворювати зв’язне висловлювання, за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу збагачувати знання школярів про здоровий спосіб життя, виховувати любов до рідної держави. Тип уроку: комбінований Основні терміни і поняття: флешмоб, текст, будова тексту, заголовок, здоровий спосіб життя, корисне харчування Міжпредметні зв’язки: українська мова, літературне читання, основи здоров,я Обладнання: ТЗН, підручники, презентації, Іnternet, інформаційні таблички, роздавальний матеріал, картки, практичні роботи, зошити, моделі, схеми. Форми навчання: парна, індивідуальна, колективна, фронтальна. Прийоми: створення ситуації успіху, проблемної ситуації, використання яскравих , порівнянь, образів, «Знаємо — бажаємо дізнатися — дізналися», «Синтез думок», Світлофор строю», «Зворотний зв'язок», «Релаксаційні вправи», рефлексія ,анімаційна хвилина, флешмоб тощо. Зміст, мета і тип даного уроку повністю відповідають вимогам оновленої навчальної програми. Урок по вивченню даної теми є останнім. При проведені уроку я дотримувався загальнодидактичних вимог: намагався визначити оптимальний зміст уроку відповідно до вимог шкільної програми, враховуючи підготовку учнів; вибрав найбільш раціональні методи, прийоми і засоби навчання, що могли забезпечити пізнавальну активність і творчий розвиток учнів. Для проведення цього уроку я обрав саме роботу з цілим класом і роботу в парах. На мою думку, обраний тип і структура уроку відповідають його цілям і завданням. Виходячи з психологічних основ навчання, прагнучи забезпечити активну інтелектуальну роботу учнів на уроці використовував різні методи, прийоми, добирав різноманітні завдання, вправи, текстовий матеріал, що становить певний інтерес для учнів. На уроці були застосовані такі методи, форми і прийоми навчання: 1.Інформаційно – рецептивний: розповідь – пояснення, бесіда, інструктаж, ТЗН ( активізація уваги та мислення, одержання з тексту нових знань, робота з додатковим матеріалом). 2. Репродуктивний – словесні, наочні і практичні методи, робота за зразком ( подання матеріалу в готовому викладі, контроль, самоконтроль, конкретизація і закріплення вже набутих знань). 3. Проблемно пошуковий – пошукова діяльність учнів ( постановка проблемного питання, розв’язання проблеми і проблемних завдань), евристична бесіда ( постановка взаємозв’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення, різноманітна самостійна робота учнів).("Збери прислів'я"",Допиши кінцівку тексту") 4. Навчально – дослідницький – самостійна творча ( дослідницька ) робота учнів на здобуття та розширення знань (активізація уваги та мислення, формування висновків).(складання правил,"Обери знак") Вибір методів, прийомів і засобів навчання повною мірою відповідають змістові навчального матеріалу. До уроку ввійшли такі завдання, за допомогою яких можна було перевірити теоретичні та практичні знання за темою ( вправа «Дочитай речення», “Склади будинок”, бліц-тест "Так чи Ні",вправа "Приготуй страву") Урок повністю відповідає віковим особливостям учнів. Найголовніше, на мою думку, те, що учні показали вміння та навички щодо творчого,креативного підходу при виконанні завдань. Продуктивність та успіх уроку залежав від тісного контакту і партнерського взаєморозуміння вчителя й учнів, який встановився відразу,а також змістовної роботи над розвитком зв’язного мовлення учнів,розвитком навичок читання,удосконалення знань з теми "Текст",складання правил здорового способу життя. Структура уроку відповідала його типу. Саме така структура уроку була, на мою думку, раціональною для розв’язання цих завдань. Вдало організовано на уроці роботу з формування основних мовно – мовленнєвих компетенцій і навичок. Належна увага надавалась розвиткові мовленнєвої компетенції учнів ( читанню, говорінню, письму). Доцільно використано наочність і технічні засоби навчання. На уроці домінували індивідуальні, групові форми навчання. Дітям була надана можливість порівняти й оцінити різні підходи до того, що вивчалося на уроці. Учні працювали творчо і тому досягли певних результатів. Оволоділи такими способами особистісного розвитку: умінням спілкування, співпраці і взаємодопомоги, самодисципліни, визначення завдання та його виковання, рефлексії тощо. Настрій учнів на уроці був піднесений. Діти достатньо були завантажені роботою і в результаті отримали радісне відчуття успіху. На уроці виявлялися взаєморозуміння, доброзичливість, взаємопідтримка учнів між собою та вчителя й учнів. Ефективно було організовано самостійну роботу учнів у поєднанні з елементами самоосвіти та самовиховання. Діти почувалися співавторами уроку, були активними й відповідальними, використовували можливість робити вибір і відстоювати власну позицію, здійснювали пошукову діяльність, висловлювали повагу до чужих поглядів, виявляли взаєморозуміння й взаємопідтримку, були товариськими. Поставлені завдання вдалося реалізувати повністю. Вважаю, що мета уроку була досягнута і результати роботи учнів дають підстави це стверджувати. У повній мірі реалізовані цілі. Раціонально використано час на уроці. Були дотримані правила педагогічного такту, етики, норми стосунків учителя й учнів. Доцільно й уміло поєднано фронтальну роботу з індивідуальною, колективну з самостійною. Вправно були заохочені індивідуальні здобутки в навчанні кожного учня. Атмосфера уроку сприяла школярам повністю показати свої знання, вміння і навички. Вважаю, що урок проведено методично правильно.
Перегляд файлу

Самоаналіз уроку

Самоаналіз інтегрованого уроку української мови(урок розвитку зв'язного мовлення),літературного читання та основ здоров'я  у 3 класі,

проведеного вчителем початкових класів Олійником Андрієм Вікторовичем

Тема: Поняття про текст. Будова  тексту. Здоровий спосіб життя.

Мета:  формування ключових компетентностей:

уміння вчитися : реаалізація творчого потенціалу учнів, формування індивідуального  досвіду участі школяра в навчальному процесі, вміння, бажання організувати свою працю для досягнення успішного результату;

загальнокультурної: уміння спілкуватися  рідною, вміння переконливо формулювати власні думки, оволодіння досягненнями культури;

 інформаційної:   здібність учнів орієнтуватися в інформаційному середовищі, знаходити потрібну інформацію та оперувати нею ;

здоровязбережувальної:  знань, умінь, ставлень та цінностей, які спрямовані на збереження і укріплення здоров’я

соціальної/громадянської: вміння та навички , приймати рішення, проявляти

           самостійність та ініціативу, будувати взаємовідносини з іншими

предметних компетентностей: узагальнити знання про будову  тексту; формувати  поняття зачин, основна частина, кінцівка; вчити знаходити частини тексту,  удосконалювати навички добору заголовків до текстів, аргументувати свій вибір; розвивати мовлення учнів, критичне мислення, вміння аналізувати й аргументувати свої думки; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати творчі вміння працювати з текстом,  ; формувати вміння складати закінчення тексту ; сприймати й усно відтворювати зв’язне висловлювання, за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу збагачувати знання школярів про здоровий спосіб життя, виховувати любов до рідної держави.

Тип уроку: комбінований

Основні терміни і поняття: флешмоб, текст, будова тексту, заголовок, здоровий спосіб життя, корисне харчування

Міжпредметні зв’язки: українська мова, літературне читання, основи здоров,я

Обладнання: ТЗН, підручники, презентації, Іnternet, інформаційні таблички, роздавальний матеріал, картки, практичні роботи, зошити, моделі, схеми.

Форми навчання: парна,  індивідуальна, колективна, фронтальна.

Прийоми:  створення ситуації успіху, проблемної ситуації,  використання яскравих , порівнянь, образів, «Знаємо — бажаємо дізнатися — дізналися», «Синтез думок», Світлофор строю»,  «Зворотний зв'язок», «Релаксаційні вправи», рефлексія ,анімаційна хвилина, флешмоб тощо.

           Зміст, мета і тип даного уроку повністю відповідають вимогам оновленої навчальної програми. Урок  по вивченню даної теми є останнім.                                                           

При проведені уроку я дотримувався загальнодидактичних вимог: намагався визначити оптимальний зміст уроку відповідно до вимог шкільної програми, враховуючи підготовку учнів; вибрав найбільш раціональні методи, прийоми і засоби навчання, що могли забезпечити пізнавальну активність і творчий розвиток учнів.

Для проведення цього уроку я обрав  саме роботу з цілим класом і роботу  в парах. На мою думку, обраний тип і структура уроку відповідають його цілям і завданням. Виходячи з психологічних основ навчання, прагнучи забезпечити активну інтелектуальну роботу учнів на уроці використовував різні методи, прийоми, добирав різноманітні завдання, вправи, текстовий матеріал, що становить певний інтерес для учнів.

На уроці були застосовані такі методи, форми і прийоми навчання:

1.Інформаційно – рецептивний: розповідь – пояснення,  бесіда, інструктаж,  ТЗН ( активізація уваги та мислення, одержання з тексту  нових знань, робота з додатковим матеріалом).

2. Репродуктивний – словесні, наочні і практичні методи, робота за зразком                              ( подання матеріалу в готовому викладі, контроль, самоконтроль, конкретизація і закріплення вже набутих знань).

3. Проблемно пошуковий – пошукова діяльність учнів ( постановка проблемного питання, розв’язання проблеми і проблемних завдань), евристична бесіда ( постановка взаємозв’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення, різноманітна самостійна робота учнів).("Збери прислів'я"",Допиши кінцівку тексту")

4. Навчально – дослідницький – самостійна творча ( дослідницька ) робота учнів на здобуття та розширення знань (активізація уваги та мислення, формування висновків).(складання правил,"Обери знак")

       Вибір методів, прийомів і засобів навчання повною мірою відповідають змістові навчального матеріалу.

       До уроку ввійшли такі завдання, за допомогою яких можна було перевірити теоретичні  та практичні знання за темою ( вправа «Дочитай речення», “Склади будинок”,  бліц-тест "Так чи Ні",вправа "Приготуй страву")

         Урок повністю відповідає віковим особливостям учнів.

          Найголовніше, на мою думку, те, що учні показали вміння та навички щодо творчого,креативного підходу при виконанні завдань.

       Продуктивність та успіх уроку  залежав від тісного контакту  і партнерського взаєморозуміння  вчителя й учнів,  який встановився відразу,а також змістовної роботи над розвитком зв’язного мовлення учнів,розвитком навичок читання,удосконалення знань з теми "Текст",складання правил здорового способу життя.

          Структура уроку відповідала його типу. Саме така структура уроку була, на мою думку, раціональною для розв’язання цих завдань. Вдало  організовано на уроці роботу з формування основних мовно –  мовленнєвих компетенцій і навичок. Належна увага надавалась розвиткові мовленнєвої компетенції  учнів   ( читанню, говорінню, письму).  Доцільно використано наочність і технічні засоби навчання.

         На уроці домінували індивідуальні, групові форми навчання. Дітям була надана можливість порівняти й оцінити різні підходи до того, що вивчалося на уроці. Учні працювали творчо і тому досягли певних результатів.  Оволоділи такими способами особистісного розвитку: умінням спілкування, співпраці і взаємодопомоги, самодисципліни, визначення завдання та його виковання, рефлексії тощо. Настрій учнів на уроці був піднесений.   Діти  достатньо були завантажені роботою і в результаті отримали радісне відчуття успіху.  На уроці виявлялися взаєморозуміння, доброзичливість, взаємопідтримка учнів між собою та вчителя й учнів. Ефективно було організовано самостійну роботу учнів у поєднанні з елементами самоосвіти та самовиховання. Діти почувалися співавторами уроку, були активними й відповідальними, використовували можливість робити вибір і відстоювати власну позицію, здійснювали пошукову діяльність, висловлювали повагу до чужих поглядів, виявляли взаєморозуміння й взаємопідтримку, були товариськими.

         Поставлені завдання вдалося реалізувати повністю. Вважаю,  що мета уроку була досягнута і результати роботи учнів дають підстави це стверджувати.

          У повній мірі реалізовані цілі. Раціонально використано час на уроці. Були дотримані правила педагогічного такту, етики, норми стосунків учителя й учнів.

     Доцільно й уміло  поєднано фронтальну роботу з індивідуальною, колективну з самостійною. Вправно були заохочені індивідуальні здобутки в навчанні кожного учня.

    Атмосфера уроку сприяла школярам повністю показати свої знання, вміння і навички.

       Вважаю, що урок проведено методично правильно.

      

docx
Додано
19 січня 2020
Переглядів
747
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку