1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Інтегрований урок з української мови, природи, в 3 класі на тему: "Карнавал осінніх барв "

Про матеріал

Урок милування природою. Він розрахований на отримання дітьми емоційно-образної інформації про природу восени. Урок проведений надворі, принесе набагато більше користі, ніж той же урок у класі. Стараюся так вводити своїх учнів в навколишній світ, щоб вони пізнавали щось нове, щоб кожен крок був подорожжю до джерел мислення і мовлення – до чудової краси природи. Природа є важливим засобом гармонійного всебічного розвитку дитини. Василь Олександрович Сухомлинський також стверджував, що перша дія школи – не в школі, а в природі. Саме тут – «джерело слова і розуму»

Перегляд файлу

       Опорний навчальния заклад

Щасливський НВК

« Ліцей – ЗОШ І – ІІІ ст.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок з математики, природи,  в 3 класі на тему: "Додаванння і віднімання чисел в межах 20. Рослини лісу. Виготовлення човника в техніці оригамі"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

Бац Ніна Григорівна

 

 

                                                         с. Щасливе

                                                Бориспільського району

2018

 

 

 

                                               3 клас

         Інтегрований урок з української мови та природознавства

Тема: Карнавал осінніх барв.

Мета: Розширити знання дітей про осінь. За зовнішніми ознаками навчати

          розрізняти пори року. Продовжити ознайомлення з  символами

          України. Розвивати зв’язне мовлення, фантазію  учнів. Виховувати

           інтерес до історії, традицій народу, любов до Вітчизни,

          бережливе ставлення до природи.

Тип уроку: Урок милування природою.

                          Хід уроку

 1.  Організаційна частина.

 2.  Основна частина.

1) Оголошення теми і мети уроку.

- Ми отримали запрошення на карнавал осінніх барв. Де він відбудеться ?

 Всюди – в лісі, парку, садку. Звичайно ми  не можемо відмовитись  від

гостинного запрошення і негайно вирушаємо на чудове свято.

2) Бесіда

- Полюбуйтеся краєвидом. Осінь-красуня, наче талановита художниця,

розмалювала кущі, дерева, квіти.

  • Назвіть барви осінньої палітри.
  • Який колір осені подобається вам найбільше? Чому ?
  • Які відтінки надають осінній порі святковості, урочистості ?
  • Чому осінь часто називають золотою ?

Відповісти на це запитання можуть поети.

             З акварелями приходить диво-осінь

             І малює розмальовує усе

             В небо кине чисту-чисту просинь

             І хмаринки білі принесе.

     В жовте розмальовує листочки

     І червоне на деревах де-не-де.

     Бурим пофарбує всі дубочки,

    Та й зелену фарбу розведе,

    Щоб була світліша і темніша

    На траві й між листячком вгорі.

             Щоб було довкілля красивіше,

              І цікаво стало дітворі.

              Кольори  чарівні і відтінки

              Клени золотом на сонечку блищать.

3) Складання сенкану 

    Осінь

Золота, чарівна

Одягає, фарбує, прикрашає

Сумно у гаях блукає

Справжня чарівниця.

- А тепер пошукаємо «золото» осені. Знайдіть жовто-зелені , руді, мідні,

лимонні, жовто-гарячі, бронзові, коричневі листочки.

-  Давайте помилуємося граціозними рухами осені – ось вона  неквапливо

лине по землі , обтрушуючи дерева та кущі… Як, на вашу думку, краще сказати осінь ходить  гаєм ? осінь блукає ? осінь біжить ? осінь танцює ? осінь скаче ? Який  вираз влучніше відображає  пластику рухів в осінній природі ?

      Загадка на допомогу:

                   Сумно у гаях блукає,

                   Жовті шати одягає,

                   Золотисту стелить постіль –

                    Жде сестрицю білу в гості. /Осінь./

     - Чи помічали ви, як листя падає додолу ?  

-Придивіться до осіннього листопаду, якого настрою надає він осінньому

 пейзажу ? /Сумного, журливого, задумливого, замріяного, сонного./

- Як ви думаєте, що відчувають дерева , втративши своє вбрання ?

- Як злітає осіннє листячко, доберіть слова , що влучно передають характер

руху листя під час листопаду./ Летить, падає, кружляє, танцює. миготить,

лине, пурхає…/ 

 - З чим можна порівняти листочки, що опадають з дерев ?    /Золотий дощ , метелики, сльози, парашутики…./

                       Золоті метелики з дерева летять

                       Крильцями своїми сумно шарудять

     4) Вправа « Закінчи речення»

    Уважно придивіться до лету осінніх листочків і спробуйте продовжити речення: «Осінні листочки подібні до яскравих метеликів, тому що …»                                             Погляньте, як легко  злітає з дерева листок , плавно гойдаючись у повітрі від найменшого подиху вітру. Спробуйте повторити його рух. Придумайте танок осіннього листя .

      5) Фізкультхвилинка. Імітація руху осіннього листя.

      6) Робота в парах.

   Оголошення конкурсу на кращий осінній букет /листочки треба з’єднати так, щоб було видно  поступовий перехід від зеленого до жовтого, або від жовтого до червоного кольорів./

             В час осінній є дивні секрети – все у золоті : ліс і гаї.

             Творить осінь чарівні букети – лиш збери їх у ручки свої.

             Ось дубовий листок , тут – кленовий,

             Листя золотом дивним горить. 

             Ще ромашку – й букет пречудовий

             В нас у кожного вийде за мить.

             У ліщини попросим горішки,

              Ягідок у калини  нарвем.

              Додамо ще фантазії трішки.

             І додому букет принесем.

             Дивовижний, чарівний, прекрасний -

             В нім осіння прощальна краса.

- Уважно погляньте   на осінні дерева і кущі, які ягідки яскраво пломеніють

серед осіннього пейзажу ? 

6) Відгадування загадки.

        Весною зеленіла, влітку загоріла,

       Червоні корали восени наділа.

 /Горобина, шипшина, журавлина, брусниця, калина./

Калина струнка й така чарівна,

Приваблюють усіх її плоди.

В червоному намисті, мов царівна,

Тож полюбуйся нею, підійди.

Погляньте , діти, на кетяги калини. Вони , мов вогники. А ще як можна

сказати ?/ Палають, мов жар, мов вогонь, мов зоря.../

- Які ягідки ? / Гладенькі, круглі, червоненькі, блискучі…/ А зараз покуштуйте їх на смак. Які вони ? /Соковиті, гіркуваті, терпкі.../

- А що  нагадують вам яскраві ягідки ? /Намисто, вогники,  ліхтарики,

краплинки крові, коштовні камінчики, маленькі сердечка…/

- Придивіться до калини – який гарний кущ? Доберіть слова-характеристики,

  які влучно передавали б своєрідну красу  калину. 

- Який кущ ? / Розлогий, розкішний, пишний, густий…/

- Які гілочки ? / Тоненькі, рівненькі, гладенькі…/

- Яка калина ? / Струнка, красива, корисна, ніжна, щедра , сумна, велична…/

    7) Гра « Калинка – говоринка. »

Кожен з вас триматиме цей кетяг калини в руках і передаватимете з рук в

руки іншому. Від тепла ваших рук  і лагідних слів калинонька зігріється

і розвіє смуток і журбу. Я почну , а ви продовжіть:

- Не журись , калинонько, твої квіти  наша родина, так говориться у піснях.

1 дитина:  Ти гарна, калинко, у всі пори року.

2 дитина : Калинонько, дякуємо тобі ти справжній лікар.

3 дитина :  Калинко, не сумуй , ти ж годівниця для птахів, за це вони вдячні

                  тобі.

4 дитина: ….. 

    8) Розповідь учителя.

Прибралася калина у червоне намисто. щедро дарує цей безцінний дар і

людям , і птахам. Це лікарська рослина,  оберіг, символ України, символ краси, достатку, вірності, працелюбності.

- Пригадайте, де ви бачили калину ? / Біля хати росла, на весільному караваі,

у віночках дівочих, на сорочках, на рушниках…/

Народилася донька – садив татусь калиноньку. Хай росте – пишна, красна, щоб була іі доленька щаслива.

         Козак у похід рушав – калинову сопілку брав.

        У сопілку заграє – Украіну згадає.

        Калинове гільце на весілля брали –

        Ось як українці калину величали.

        На могилі теж садовили калину,

        Символ туги і печалі.

Раніше калинові гаї  красувались по всій Україні.

3. Підсумок уроку. Вправа « Прес»

- Що ви побачили в золотій осені ? Чим вона приваблює?

- Які її ознаки і характерні риси ?

- Яка калина ?

- Діти, а що найбільше сподобалось вам ?

- Я вважаю…

- Тому що…

 - Отже…

 - Таким чином….

 

docx
Додав(-ла)
Бац Ніна
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку