20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок української мови "Дієслово як частина мови" 3 клас

Про матеріал

Матеріал цікавий, пізнавальний, розширює знання учнів про дієслово; формує вміння розпізнавати дієслово у мовлення; формує комунікативну компетентність; розвиває мовлення учнів, вміння аналізувати, робити висновки; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Перегляд файлу

 

 

Предмет:  українська мова (за підручником М.Д. Захарійчук, А.І.Мовчун за новою програмою)

Клас: 3

Тема.  Дієслово як частина мови

Мета: повторити та розширити знання учнів про дієслово; формувати вміння розпізнавати дієслово у мовлення; формувати комунікативну компетентність; розвивати мовлення учнів, вміння аналізувати, робити висновки; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання: мультимедійна презентація, картки зі словами, м’ячик, мікрофон.

Тип уроку: «відкриття» нового знання.

Хід уроку

І. Самовизначення діяльності

Психологічна настанова «До успіху».

― Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

II. Актуалізація знань і фіксація утруднень у діяльності

  1. Перевірка домашнього завдання (вправа 335, с. 140)

а) Самоперевірка за зразком.

 Слайд . На слайді текст вправи. Діти перевіряють написання закінчень.

  б) Фронтальна робота.

 ― Назвіть прикметники та їх число.

  1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

― Які частини мови ви знаєте?

― Що називається іменником?

― Наведіть приклади іменників.

― Що називається прикметником?

― Наведіть приклади прикметників.

― Що ви знаєте про дієслово?

  1. Хвилинка каліграфії

На дошці запис. Діти коментують з’єднання. Каліграфічно записують у зошит з’єднання та речення.

Вв   Ва   Вм   ву   во  ев

Все навколо зеленіє, річка ллється і шумить.

― Про яку пору року йдеться у реченні?

― Знайдіть у реченні іменник, прикметник, дієслова.

ІІІ. Формування навчальної задачі

  1. Робота із загадкою.

― Відгадавши загадку, ви дізнаєтеся, яку частину мови  вивчатимете на уроці.

Вони хочуть діяти, а не сидіти,

Творити, співати, радіти, летіти.

Вони будь-яку дію означають сміло –

Що робить? Що буде робить? Що зробила?

Питають нас всі – ми відкажем слова:

Виблискує, буде світить, запалила.

А мова із ними багата й жива –

Така їхня суть – бо вони(дієслова).

2. Створення проблемної ситуації.

На дошці записаний текст. Поряд картки зі словами: прийшла, пригріло, з’явилися, чути,  прокинулася.

  весна. Тепло … сонечко. На деревах … перші листочки.  веселий щебет пташок. Природа … .

― Прочитайте запис.  Ви зрозуміли про що він? Чому?

― Спробуємо відновити текст.

Діти вставляють пропущені слова. Зачитують текст.

― Чи можемо ми тепер сказати,  про що це текст?

3. Постановка навчальної задачі.

― Яку частину мови ми будемо вивчати на уроці?

 ― Навіщо  нам  потрібно  вивчати  дієслово ― одну  із  основних частин мови?

   Чи все ми знаємо про дієслово?

  Які завдання поставимо перед собою на урок?

 Діти формулюють завдання. Вчитель доповнює, коригує.

 Завдання:

  1.      Роль дієслів у мовленні.
  2.      На які  питання відповідають.

ІV. Відкриття нового знання

  1. Колективна робота. Вправа 33, с. 140.

― Прочитайте загадку. Відгадайте її.

― Що ви знаєте про їжака?

Цікаве про їжаків.

― А чи знаєте ви, що тіло їжака покриває від 7000 до 10000 колючок. Колючки їжака постійно оновлюються, старі випадають, а їм на заміну виростають нові. А ще  Їжаки бояться води більше, ніж вогню. Вода чомусь позбавляє їх захисту та колючий розгортається.

― Випишіть із загадки слова за зразком.

Один учень записує на дошці, інші ― в зошитах.

― Продовжте речення.

Висновок фіксується на картках. На дошці складається схема.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота над правилом, с. 141.

Діти аналізують правило.

  1. Фізкультхвилинка.

Повз по лісу їжачок,

В нього шубка з голочок.

Ніс багато грушечок,

Аж болів йому бочок.

Раз! Два! Три! Чотири! П'ять!

Зупинився спочивать.

Піклувався їжачок

Про маленьких діточок —

Чарівних, непосидючих,

Дуже милих і колючих.

Десять! Дев'ять! Вісім! Сім!

Грушечки ці ніс він їм.

V.  Первинне закріплення з  використанням зовнішнього мовлення

1. Робота над вправою 337, с. 141.

 а) Робота над текстом.

― Прочитайте текст.

― Знайдіть речення, що описує малюнок.

― Перекажіть текст.

Діти переказують невеликими частинами, продовжуючи один одного.

 б) Вибіркове списування.

― Випишіть з тексту дієслова. Поставте до них питання.

Один учень записує на дошці, інші ― в зошитах.

Диференційоване завдання.

Виконати завдання самостійно з наступною самоперевіркою.

― Поставте дієслова в початкову форму.

 в) Встановлення зв’язку слів у реченнях.

― Покажіть зв’язок слів у реченнях третього абзацу тексту.

― З якими словами зв’язані дієслова в реченні?

― Поставте питання до виділених дієслів.

― Доведіть, що вони стоять у початковій формі.

  1. Робота над вправою 338, с. 142.

а) Робота над текстом.

― Прочитайте текст. Про кого розповідається у тексті?

б) Словникова робота.

Бузьки – народна назва лелеки.

Очерет – трав’яниста багаторічна рослина з високим стеблом. Росте коло водойм.

в) Робота в парах. Гра «Ти мені ― я тобі».

Діти переказують текст один одному.

VI. Застосування отриманих знань

  1. Самостійна робота із самоперевіркою за еталоном.

а) Списування із завданням.

― Спишіть текст вправи 338. Підкресліть дієслова, поставте до них запитання.

Диференційоване завдання.

Поставити підкреслені дієслова в початкову форму.

б) Самоперевірка за еталоном.

Учні перевіряють роботу за зразком. Оцінюють виконання роботи. Декілька робіт учитель бере на перевірку.

  1. Фізкультхвилинка. Гра «Спіймай дієслово».

У гайочок ми ходили.

Зайця сірого зустріли.

Зайчик прудко так стрибає,

Пташка весело літає,

Швидко лис десь пробіжить,

Їжачок в кущах сидить.

Посиділи і ми трішки,

Щоб спочили руки, ніжки.

Всі веселі, от чудово!

У гайок підемо знову.

VII. Включення у систему знань і повторення

1. Гра «Аукціон».

Дітям демонструється сюжетний малюнок.

― Продається дієслово. Запишіть якомога більше дієслів за малюнком.

Діти в зошит записують утворені слова. Перемагає той, хто склав більше слів.

2. Інтерактивна гра «Пінг-понг».

Два учні біля дошки, перекидаючи м’ячик, задають один одному запитання по темі уроку і дають повні відповіді.

VIІI. Рефлексія навчальної діяльності

1.  Вправа «Мікрофон».

 «Я сьогодні зрозумів...»;

 «Я дізнався ...»;

 «Я навчився...».

2. Самооцінка роботи на уроці.

― Оцініть свою роботу на уроці:

  • все зрозумів, можу допомогти іншому; 
  • зрозумів, але треба ще попрацювати;
  • потрібна консультація.

 3. Домашнє завдання.

― Дякую за увагу, старанність і активність на уроці. Ви всі молодці, добре попрацювали, і легко зможете виконати домашнє завдання.

Вивчити правило, с. 141, вправа 339, с. 142.

― Вам потрібно до дієслів дібрати по  3 іменники, з якими вони можуть бути пов’язані за змістом. Наприклад, доберіть до дієслова літає іменники.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 листопада 2018
Переглядів
2520
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку