Молодіжненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Вчитель української мови
та літератури Шутова Т.А.
Мета: повторення та узагальнення знань з орфографії і вдосконалення вмінь та навичок; популяризувати здоровий спосіб життя та формулювання стійки мотиви і потреби до занять фізичною культурою і спортом; сприяти здоровому способу життя учнів; розвивати уважність, спостережливість, кмітливість; виховувати позитивне ставлення до спорту, фізкультури; показати учням ідеали і цінності олімпійського руху.
Девіз уроку: «Спорт – це рух, а отже, спорт – це життя»
Хід уроку
I Організаційний момент (слайд 1)
Слово вчителя: Здоров’я - один із найбільших подарунків людини від природи, і кожен з віком розуміє це й краще й краще. Завдяки міцному здоров’ю можна отримати від життя значно більше радості, адже здорова людина живе у стані гармонії і рівноваги. Люди здавна це усвідомлювали, тому подібні думки можна знайти серед перлин народної мудрості, які створювалися не одне покоління українців.
Перевірка домашнього завдання: (слайд 2)
Дібрати до запропонованої орфограми слова, пов’язані із спортом та здоров’ям.
2. Вправа. Розминка (слайд 3)
- Як дитина бігає і граєт…ся
|
- той сили набираєт…ся
|
- Хто спортом займаєт…ся
|
- так і їй здоров…я усміхаєт…ся
|
- Холоду не / бійся
|
- сам по пояс мийся
|
- Від…ай спорту час
|
- а замість одержи здоров…я
|
- Без умін…я
|
- і сила ні / при / чому
|
3. Вправа. Олімпійський дух (Слайд 4-14)
Вчитель фізкультури презентує фото видатних українських спортсменів, а вчитель української мови пропонує записати прізвища у родовому відмінку.
- Кличко
- Бубка
- Вірастюк
- Шевченко
- Світоліна
- Клочкова
- Ломаченко
- Усик
- Лобановський
- Лісогор
- П’ятов
4. Фізкультхвилинка (слайд 15)
5. Вправа. Робота з текстом (Слайд 16 )
Лобановський Валерій Васильович – видатний У(у)країнський фу…боліст і(й) тренер. Багаторічний наставник У(у)країнського «Динамо» на чолі якого двічі вигравав К(к)убок володарів кубків УЄФА. Тричі був наставником збірної СРСР, з якою став віце…чемпіоном Європи. Один з най / титулованіших тренерів в(у) історії світового фу…болу. Нагороджен(нн)ий орденом «За Заслуги» II ступеня. Г(г)ерой України 2002р. посмертно.
7. Вправа. Інтелектуальна розминка
- Давньогрецька богиня перемоги (Ніка) (Слайд 17 )
- Великі перегони спортивних човнів (Регата) (Слайд 18 )
- Тулуб людини (Торс) (Слайд 19 )
- Передача м’яча партнеру (Пас) (Слайд 20)
- Буває капітанський, буває тренерський (Мостик) (Слайд 21)
- Гра не для маленьких (Баскетбол) (Слайд 22)
- Король футболу, що став королем кофе (Пеле) (Слайд 23)
- Місце на майданчику для глядачів (Трибуна) (Слайд 24)
Підсумки уроку:
Слова вчителя української мови та літератури: Бережи одяг поки новий, а здоров’я поки молодий. (Слайд 25)
Спорт має дивовижні властивості. Він об’єднує людей, знайомить їх між собою і спорт зміцнює здоров’я, характер і навіть розумові здібності людей. Спорт розвиває такі якості як швидкість, спритність, координація, витривалість. Отже, спорт і здоров’я – спосіб життя.
Слова вчителя фізичної культури:
Спорт – здоров’я і краса.
Багато на світі є таємниць,
Є те, що не пізнано досі.
У математиків багато таблиць,
У фізиків, хіміків усе у хаосі.
А є й ще предмет такий – фізкультура,
І це є наука, і це є культура.
Щоб влітку була чудова фігура,
Не пропускай предмет фізкультуру.
Зранку прокинься і не лінуйся,
Зробити ранкову зарядку.
І не свого друга смартфона,
Зарядку для тіла не для телефона.
Щоб у лікарню тобі не ходити.
Потрібно що? Фізкультуру любити!
Бо без спорту і настрій ніякий.
А спорт – це чудово, спорт – це розваги.
Я закликаю тебе, милий друже,
Дружити із спортом, і будеш ти дужий,
і сильний, міцний, тебе не здолати,
а все лиш тому, що спорт це все мати!
(автор вчитель фізичної культури Молодіжненської ЗОШ І-ІІІ ступенів Шевченка Артема Ігоровича)
Домашнє завдання. Написати есе на тему «Спорт – це рух, а отже, спорт – це життя», що є девізом нашого уроку.