Урок-гра, який буде цікавим для учнів 2 класу. Під час уроку діти будуть виконувати цікаві завдання від котика Смугастика. А ще зможуть закріпити свої уміння у звуко-буквеному аналізі слів.
Мета:
навчальна: удосконалювати знання учнів у написанні, звуко-буквеному аналізі слів з м'якими приголосними; закріплювати навички позначення м'якості приголосних на письмі;
розвивальна: розвивати фонематичний слух, вміння порівнювати і аналізувати, працювати з текстом;
виховна:виховувати любов до тварин.
Змістові лінії:
Взаємодіємо усно: з увагою сприймає усні репліки вчителя й доречно реагує на усну інформацію; сприймає монологічне висловлення про події з життя героя казки «Смугастик».
Взаємодіємо письмово: відтворює графічні знаки за зразком; записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил.
Читаємо: вибіркове читання; пошук у тексті необхідної інформації, відповідь на поставлені запитання.
Досліджуємо медіа: смарт дошка, программа Smart lab у шаблоні «Розділи на групи»
Досліджуємо мовлення: розрізняє голосні і приголосні звуки, визначає кількість складів у слові, розрізняє м'які та тверді приголосні; позначає на письмі м'якість приголосного звука за допомогою букв я, ю, є, і.
Обладнання: малюнки, картки для роботи в парах, стікери, дерево очікувань.
Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу, урок – гра .
ХІД УРОКУ
Добрий день, дорогі друзі!
Добрий день!
На вас чекає гарний день.
Бачу, всі веселі і здорові
До уроку всі готові!
Урок сьогодні незвичайний. Ми спробуємо об'єднати такі різні предмети, як українська мова і літературне читання.
Сьогодні до нас на урок завітав незвичайний гість. А хто він – відгадайте загадку.
Мордочка вусата,
Шубка смугаста,
Часто умивається,
Та з водою не знається.
(Котик)
— Котик Смугастик хоче перевірити, чи добре ви навчилися писати слова і речення з м'якими приголосними, чи умієте ви робити звуко-буквений аналіз цих слів, знаходити слова з м'якими приголосними у текстах.
— То, ви, готові до перевірки?
— Перше завдання – це каліграфічна хвилинка
1. Хвилинка каліграфії
Яя Юю Єє Іі
Лялька люблю літнє кішка
2. Вправи на повторення
— А зараз Смугастик пропонує вам пограти гру«Уставте пропущені букви» (два варіанти). Зробіть взаємоперевірку в парі.
1 варіант
2 варіант
— Виконайте у зошитах звуко-буквений аналіз одного з поданих слів.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми вправлятимемося у написанні слів з м'якими приголосними.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Гра «Я знаю п'ять тварин,… в назві яких є м'які приголосні»
(Рись, ведмідь, кіт, кінь, ягуар, ящірка, бізон, верблюд, змія, тюлень…)
Кіт збирався до роботи (потягуються)
Та завадили турботи: (розводять руки в сторони)
Треба висушить хвоста, (показують "хвіст")
Накрутити вуса,
Почесати живота. (гладятьживіт)
І помити носик.
Цілий день такі турботи, (лічать пальцем)
Що не встигнеш до роботи! (розводять руками, крутять головою).
— А чи хотіли б видізнатися, героєм якого оповідання є наш Смугастик?
— Відома дитяча письменниця, акторка та дослідниця дитячих книжок Тетяна Стус є авторкою захоплюючого оповідання «Смугастик»
— Зараз кожна група отримає цікаве завдання за змістом твору від Смугастика.
1 група – опрацювати перший і другий абзаци . Розказати, як по різному мати називала своє маля, а ще випишіть слова в яких букви і, я, ю,є позначають м'якіст ь попереднього приголосного.
2 група – опрацювати третій і четвертий абзаци і з'ясувати, чому ж Смугастик не міг знати хто він? Також виписати слова в яких букви і, я, ю, є позначають м'якість попереднього приголосного.
3 група – опрацювати п'ятий і шостий абзаци. Повідомте, з ким же любив гратися Смугастик. Випишіть із свого тексту слова в яких букви і, я, ю, є позначають м'якість попереднього приголосного.
4 група – опрацьовує кінцівку твору. Дайте відповідь на запитання у кінці тексту. З останньої частини випишіть слова в яких букви і, я, ю, є позначають м'якість попереднього приголосного.
— Прошу групи прозвітувати про виконання завдання.
— Молодці, ви чудово справилися. Але попереду на вас чекає ще декілька завдань від нашого гостя.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Робота над скоромовкою
— Прочитайте скоромовку. Випишіть слова, у яких є м'які приголосні.
Мишка раз прийшла до кішки,
Уклонилась кішці в ніжки,
Кішці – смішки,
Мишці – нітрішки.
2. Гра «Розділи на групи» (смарт дошка) програма Smart lab
Слова з м'якими приголосними і без них.
Матеріал для гри
Ніжки – хвостик
Кошенятко – сонечко
Малюк – смугастик
Ніжний – журливий
Тямущий – синочок
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ.
Гра «Твердий — м'який»
— Учні розподіляються на дві команди: хлопчики — дівчатка. Перша команда називає склади з твердими приголосними звуками, друга — з м'якими.
— Смугастик задоволений вашою роботою і почерпнув багато цікавого від нашої зустрічі. А ми спробуємо пригадати чого ми навчилися на уроці.
— Чи справдилися ваші передбачення?
— Чого ви навчилися?
— Що було важким для вас?
— Що нового дізналися?
VII. РЕФЛЕКСІЯ
—В кожного з вас на парті є по 2 стікери. Прикріпіть жовтий стікер на кроні ті, хто легко справився з усіма завданнями. Червоний стікер прикріпіть біля кореня ті, хто частково справився з завданням.
VIІI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Придумати клички Смугастиковим друзям такі, в назвах яких були б м'які приголосні та скласти цікаву історію про пригоди малих друзів.