Інтегрований урок з української мови та літературного читання. 2 клас

Про матеріал

Урок-гра, який буде цікавим для учнів 2 класу. Під час уроку діти будуть виконувати цікаві завдання від котика Смугастика. А ще зможуть закріпити свої уміння у звуко-буквеному аналізі слів.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з української мови та літературного читання. 2 клас

Тема.Тренувальні вправи у написанні, звуко-буквеному аналізі слів з м'якими приголосними. ТетянаСтус «Смугастик»

Мета:

навчальна: удосконалювати знання учнів у написанні, звуко-буквеному аналізі слів з м'якими приголосними; закріплювати навички позначення м'якості приголосних на письмі;

розвивальна: розвивати фонематичний слух, вміння порівнювати і аналізувати, працювати з текстом;

виховна:виховувати любов до тварин.

Змістові лінії:

Взаємодіємо усно: з увагою сприймає усні  репліки вчителя й доречно реагує на усну інформацію; сприймає монологічне висловлення про події з життя героя казки «Смугастик».

Взаємодіємо письмово: відтворює графічні знаки за зразком; записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил.

Читаємо:  вибіркове читання; пошук у тексті необхідної інформації, відповідь на поставлені запитання.

Досліджуємо медіа: смарт дошка, программа Smart lab у шаблоні  «Розділи на групи»

Досліджуємо мовлення: розрізняє голосні і приголосні звуки, визначає кількість складів у слові, розрізняє  м'які та тверді приголосні; позначає на письмі м'якість приголосного звука за допомогою букв я, ю, є, і.

Обладнання: малюнки, картки для роботи в парах, стікери, дерево очікувань.

Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу,  урок – гра .

                            ХІД УРОКУ

  1. ЕМОЦІЙНЕ НАЛАШТУВАННЯ

Добрий день, дорогі друзі!

Добрий день!

На вас чекає гарний день.

Бачу, всі веселі і здорові

До уроку всі готові!

  1. Вправа «Очікування»

Урок  сьогодні незвичайний. Ми спробуємо об'єднати такі різні предмети, як українська мова і літературне читання.

  • Як ви вважаєте, у нас вийде?
  • А що очікуєте від цього уроку?
  • Закінчіть речення «Я хочу, щоб на цьому уроці …»
  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Сьогодні до нас на урок завітав незвичайний гість. А хто він – відгадайте загадку.

Картинки по запросу малюнок котика смугастикаМордочка вусата,
Шубка смугаста,
Часто умивається,
Та з водою не знається.
(Котик)

 

— Котик  Смугастик хоче перевірити, чи добре ви навчилися писати слова  і речення з м'якими приголосними, чи умієте ви робити звуко-буквений аналіз цих слів, знаходити слова з м'якими приголосними у текстах.

— То, ви, готові до перевірки?

— Перше завдання – це каліграфічна хвилинка

1.     Хвилинка каліграфії

Яя Юю Єє Іі

Лялька люблю літнє кішка

2.     Вправи на повторення

  А зараз Смугастик пропонує вам пограти гру«Уставте пропущені букви» (два варіанти). Зробіть взаємоперевірку в парі.

1 варіант

 

Картинки по запросу малюнок котика

 

 

 

 

 

 

 

 

2 варіант

Картинки по запросу малюнок котика

 

 

 

 

 

 

 

— Виконайте  у зошитах звуко-буквений аналіз одного з поданих слів.

III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 Сьогодні на уроці ми вправлятимемося у написанні слів з м'якими приголосними.

IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Повторення теоретичного матеріалу

Гра «Я знаю п'ять тварин,… в назві яких є м'які приголосні»

(Рись, ведмідь, кіт,  кінь, ягуар, ящірка, бізон, верблюд, змія, тюлень…)

  1. Смугастик запрошує вас на хвилинку-відпочинку

Кіт збирався до роботи (потягуються)

Та завадили турботи: (розводять руки в сторони)

Треба висушить хвоста, (показують "хвіст")

Накрутити вуса,

Почесати живота. (гладятьживіт)   

І помити носик.

Цілий день такі турботи, (лічать пальцем)

Що не встигнеш до роботи! (розводять руками, крутять головою).

  1. Робота в групі

— А чи хотіли б видізнатися, героєм якого оповідання  є наш Смугастик?

— Відома дитяча письменниця, акторка та дослідниця дитячих книжок Тетяна Стус є авторкою захоплюючого оповідання «Смугастик»

— Зараз кожна група отримає цікаве завдання за змістом твору від Смугастика.

1 група – опрацювати перший і другий абзаци . Розказати, як по різному мати називала своє маля, а ще випишіть слова в яких букви і, я,  ю,є позначають м'якіст ь попереднього приголосного.

 

2 група – опрацювати третій і четвертий абзаци і з'ясувати, чому ж Смугастик не міг знати хто він? Також виписати слова в яких букви і, я, ю, є позначають м'якість попереднього приголосного.

 

3 група – опрацювати п'ятий і шостий абзаци. Повідомте, з ким же любив гратися Смугастик. Випишіть із свого тексту слова в яких букви і, я, ю, є позначають м'якість попереднього приголосного.

 

4 група – опрацьовує кінцівку твору. Дайте відповідь на запитання у кінці тексту. З останньої  частини випишіть слова в яких букви і, я, ю, є позначають м'якість попереднього приголосного.

— Прошу групи прозвітувати про виконання завдання.

— Молодці, ви чудово справилися. Але попереду на вас чекає ще декілька завдань від нашого гостя.

V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1.     Робота над скоромовкою

— Прочитайте скоромовку. Випишіть слова, у яких є м'які приголосні.

Мишка раз прийшла до кішки,
Уклонилась кішці в ніжки,
Кішці – смішки,
Мишці – нітрішки.

2.     Гра «Розділи на групи» (смарт дошка) програма Smart lab

Слова з м'якими  приголосними і без них.

Матеріал для гри

Ніжки – хвостик

Кошенятко – сонечко

Малюк – смугастик

Ніжний – журливий

Тямущий – синочок

VI.   ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ.

Гра «Твердий — м'який»

— Учні розподіляються на дві команди: хлопчики — дівчатка. Перша команда називає склади з твердими приголосними звуками, друга — з м'якими.

— Смугастик задоволений вашою роботою і почерпнув багато цікавого від нашої зустрічі. А ми спробуємо пригадати чого ми навчилися на уроці.

— Чи справдилися ваші передбачення?

— Чого ви навчилися?

— Що було важким для вас?

— Що нового дізналися?

Похожее изображениеVII. РЕФЛЕКСІЯ

 

 

 

 

—В кожного з вас на парті є по 2 стікери. Прикріпіть жовтий стікер на кроні ті, хто легко справився з усіма завданнями. Червоний стікер прикріпіть біля кореня ті, хто частково справився з завданням.

VIІI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Придумати клички Смугастиковим друзям такі, в назвах яких були б м'які приголосні та скласти  цікаву історію про пригоди малих друзів.

 

 

docx
Додано
8 січня 2019
Переглядів
4755
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку