Інтегрований урок з української мови та образотворчого мистецтва в 3 класі "Дарунки осені"

Про матеріал

Інтегрований урок з української мови

Тема з української мови: „Види речень за метою висловлювання та інтонацією”.

Тема з образотаорчого мистецтва: „Виконання наттюрморту „Дарунки Осені”

Мета. Продовжувати формувати питання про речення за метою висловлювання (розповідні, питальні, спонукальні) та інтонацією (неокличні, окличні); виробляти вміння знаходити їх і складати самостійно; розвивати мовні навички, точно підбирати слова, порівняння, ознаки до предметів; розвивати увагу, уявлення, спостережливість, логічне мислення; виховувати любов до природи, до поетичного слова, живопису і музики.

Перегляд файлу

УРОК 1

 

Інтегрований урок з української мови

   Тема з української мови: „Види речень за метою висловлювання та інтонацією”.

   Тема з образотаорчого мистецтва: „Виконання наттюрморту „Дарунки Осені”  

   Мета. Продовжувати формувати питання про речення за метою висловлювання (розповідні, питальні, спонукальні) та інтонацією (неокличні, окличні); виробляти вміння знаходити їх і складати самостійно; розвивати мовні навички, точно підбирати слова, порівняння, ознаки до предметів; розвивати увагу, уявлення, спостережливість, логічне мислення; виховувати любов до природи, до поетичного слова, живопису і музики.

   Обладнання. Слова, записані на дошці; картки, сигнальні картки; таблиця, репродукція картини І.І.Левітана „Золота осінь”, грамзапис мелодії Вівальді з циклу „Пори року”, осінні листочки; деталі аплікації, аркуші паперу з заготовками, клей.

Хід уроку

1. Організація класу

Емоційна підготовка дітей до уроку.

(Звучить музика Вівальді з циклу „Пори року”).

Поглянь навколо ­­­– чарівниця-осінь

В коралах, в золоті стоїть!

Пожовкле листя і бездонна просинь,

І срібла павутина вдаль летить... 

Іскриться сонце, але вже не жарко,

Вітерець в русявих кленах шурхотить,

І шелесть листя на алеях парку...

А листячко кружляє і летить.

Дихне вітерець і листячко зірветься,

Щоб політати в синяві небес.

А я дивлюся і мені здається,

Що я іду у казку, в світ чудес...

   2. Повідомлення теми і завдань уроку.

   – Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми вирушаємо в подорож у світ прекрасного, у світ природи. А допоможе нам у цьому мистецтво: музика, поезія живопис.

   І ми разом з вами зберемо багатий урожай із своїх знань і вмінь, повторюючи все, що ми вивчили з теми речення у 2 і 3 класах. Також ви будете мати змогу самостійно оцінити свої знання.

   3. Хвилина каліграфії.

   – Щоб отримати перший подарунок осені, потрібно красиво прописати велику і малу букву О, та поєднати їх з іншими буквами. (ен ос і   осінь)

   Після виконання діти здобувають перший дарунок – яблуко, вирізане із кольорового паперу для подальшої аплікації).

   4. Робота над словами.

   – А зараз відгадайте загадку.

   Жовте листячко летить,

Під ногами шелестить.

Сонце вже не припікає.

Коли це буває?

   Так, це буває восени.

   –Розібрати за будовою слово „осінній”.

(Повторення письмового розбору слова за будовою. Діти берутьберуть наступний дарунок – грушу).

   5. Робота над реченням.

– Щоб зробити ще один гостинчик осені, – потрібно записати речення по пам’яті.

   Восени багач, а весною прохач.

– Як називається таке речення? Як ви його розумієте.

(Діти записують, потім роблять перевірку. Ті учні, які справилсь без помилок, отримують морквину).

   6. Вправлення у римуванні.

Актуалізіція знань про речення, про частини мови.

   Осіння краса жодного поета не залишила байдужим. І зараз ви також на кілька хвилин перетворитель на поетів. Вам потрібно зараз поміняти місцями рядки так, щоб вийшов вірш.

Ходить осінь лісами,

золотими листками.

                                                                 І притрушує землю

Ходить осінь полями

   Над кожним словом написати, до якої частини мови відноситься.

(Діти переставляють рядки, записують вірш, роблять первірку – за правильну відповідь – огірок..

   7. Хвилинка відпочинку.

Конкурс-змагання (по рядках) „ Пргадай прислів’я про осінь”.

(За кожну відповідь учні отримують помідор, а також учні ряду переможця).

   8. Актуалізація знань учнів прооснову речення.

– Що таке речення?

– Що називають основою речення?

Написання вибіркового диктанту.

(Один учень працює на закритій стороні дошки).

   Завдання. З кожного речення вибрати граматичну основу слова, записувати парами через кому.

1. Ходить осінь по долині.

2. Жовтіє листя на тополі.

3. Повіяв холодний вітер.

4. Птахи відлітають у теплі краї.

(Робиться перевірка, учні отримують черговий дар осені – баклажан).

   Фізкультхвилинка.

Вітерець ураз примчав

І зробив чимало справ:

Хмарки в небі розігнав

І листочки позривав,

Їх підкинув в вишину

І полетів у долину.

   9. Вправляння в складанні речень за схемами.

Робота за варіантами.

Кожному варіанту дається схема, за якою вони складають речення.

 

 

 

(Діти зачитують речення – отримуютьгостинець – перчину).

   10. Узагальнення знань дітей про розповідні, питальні та спонукальні речення.

– Які бувають речення за метою висловлювання?

– За інтонацією?

Зараз ми проведемо гру „Впізнай речення”.

(Діти користуються сигнальними картками: червона – розповідне, синя – питальне, біла – спонукальне).

1. Осіннє повітря було прозоре та чисте.

2. Прощавай, тепла пора!

3. Листя падає в криниці, наче вистиглі зірниці.

4. Як лісові мешканці готуються до зими?

5.  Закружляло над полями легкими зграями жовте листя.

6. Усміхнися всім навколо: небу, сонцю, квітам, людям!

7. Пшениці шумлять на волі, де початок їм, де край?

(за хорошу роботу – грибок).

11. Творча робота учнів.

Вправлення в доповненні речень.

(Учні мають картки. Дивлячись на картину І.І.Левітана „Золота осінь” доповнюють речення).

– Золота осінь – це незвичайна пора. По-різному її сприймають люди. Багато віршів, пісень, музики складено про осінь. Краса осінньої природи надихає також художників.

– Художник І.І.Левітан за все своє життя створив дуже багато красивих і цікавих творів живопису, в тому числі картин, в яких відтворюється краса осінньої природи. Одним із кращих полотен є „Золота осінь”. Ось репродукція цієї картини.

– Який період осені зобразив художників? Місяць?

– Чому ви так вважаєте?

– Які кольори використав майстер?

– Теплих чи холодних кольорів більше?

– Які барви головні?

– Яке небо? Вода в річці? Погода?

– Який настрій викликає картина?

(Самостійна робота учнів).

 

Стоїть                   і                       погода. Над                       простором розкинулося                                                     

Небо.                   Хмарки-вітрила пропливають у височині. Дерева стоять всі.                 На берізках шелестять листочки.                    Тільки  вода у річці                      і                  .   

 

(Учні зачитують свої варіанти. Всі отримують подарунок – помідор).

12. Зображення осіннього наттюрморту з натури. Оцінка роботи за урок.

   На партах у дітей заготовки – корзинки, в які вони зберуть овочі й фрукти: яблуко, груша, морквина, перчина, грибок, помідор, слива.

Якщо 9-11 балів.

Якщо 8-10 балів.

Якщо 7-9 балів.

Якщо 6-8 балів.

13. Підсумок уроку.

   Чудові дари нам приносить осінь. А звідки ж в неї стільки золота?

   За народним переказом Осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй:

   – Забирай все моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою і люди полюблять тебе. І осінь, як ви бачите, виконує наказ сонця і кожного року дарує нам щедрі дарунки полів і садів і чарує нас своїм осіннім золотом.

   Будьте ж і ви такими щедрими, як Осінь.

 

doc
Додано
4 березня 2018
Переглядів
1133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку