Повторити й поглибити знання учнів про слова, які є назвами предметів, вдосконалювати вміння розпізнавати їх серед інших слів, будувати з ними речення. Розрізняти поняття «один-багато». Формувати стійкі знання про ознаки весни. Збагачувати словниковий запас учнів, розвивати творчу уяву, мовлення. Виховувати любов та бережливе ставлення до природи.
Інтегрований урок з української мови та природознавства
Тема. Узагальнюючий урок про слова-назви предметів – іменник.
Природознавство
Тема. Ознаки весни
Мета. Повторити й поглибити знання учнів про слова, які є назвами предметів, вдосконалювати вміння розпізнавати їх серед інших слів, будувати з ними речення. Розрізняти поняття «один-багато». Формувати стійкі знання про ознаки весни. Збагачувати словниковий запас учнів, розвивати творчу уяву, мовлення. Виховувати любов та бережливе ставлення до природи.
Обладнання: малюнки із зображенням тварин і рослин, картки-завдання для роботи в парах, навчальне відео, сигнальні картки.
Хід уроку
Встали всі рівненько, вийдіть із-за парт
Урок наш будемо починать.
Вправа «Погода»
Загадка 1
Всі предмети називає
На питання хто? І Що?
Залюбки відповідає
Хто ? Зайчисько.
Що? Вареник.
Відгадали? Це …
Загадка 2
Привітанням журавля
Я пробуджую поля
Я розтоплюю сніги,
Щоб ожило все навкруги
Відгадайте, хто вона
Ця красуня чарівна.
Лист
Дорогі другокласники!
Терміново відлітаю у відрядження. Учні – звірята щойно отримали домашнє завдання. Без мене вони не можуть упоратися з ним. Прошу вас допомогти їм.
Потрапити до казкового лісу вам допоможуть ваші знання. Вони відкриють чарівні ворота. Але пам’ятайте, ворота відчиняться лише тим, хто знає іменники. Поспішайте, часу лише один урок.
Тітонька Сова – вчитель Лісової школи
Щоб потрапити до казкового лісу, треба нам згадати на які питання відповідає іменник.
Девіз уроку:
красиво і гарно пишемо,
чітко розмовляємо,
мову свою розвиваємо.
Галявина Іменник
Вулиця Хто? Вулиця Що?
Зайчик Ліс
Лисичка Весна
Сорока Підсніжник
Ведмідь Тепло
Їжак Струмочок
Молодці! Ви всі впорались, ось ворота відчинились. Ми у лісі опинились.
(малюнки лісу та рослин)
Вправи для пальчиків.
У знайомої Лисички
Чудернацька, друзі, звичка.
Хоче їсти, хоче спати,
Хоче вранці танцювати.
Лисичка у лісі гуляла,
До столу мишей полювала.
Каліграфічна хвилинка.
Учениця
Зошит свій я розгортаю
Навскоси його кладу
Ручку правильно тримаю
Буду я писати вправно
Сяду прямо, не зігнуся
До роботи вже беруся.
Лл, Лі, Ли.
З давніх-давен люди вважали дерева своїми братами і сестрами, ставилися до них з повагою та любов'ю. Було великим гріхом скривдити дерево, зламати гілку, обірвати цвіт. Ліс потрібно берегти, і він розкриває перед вами все, чим багатий і корисний.
Якщо лісів буде більше, рослин в них буде більше, тварин в них буде більше. Буде гірше чи краще? Ось ми давайте за допомогою гри, примножимо лісове багатство.
Гра «Один-багато»
Вчитель кидає м’яч називаючи слово в однині, а учні повинні повернути м’яч, змінивши його так, щоб воно означало багато предметів.
Лисиця |
Лисиці |
Ведмідь |
Ведмеді |
Ялина |
Ялини |
Гриб |
Гриби |
Кущ |
Кущі |
Дерево |
Дерева |
Олень |
Олені |
(Віршики учнів про природу)
Гра «Слово про слово»
Брунатний ( темно-коричневий)
Запис речень в зошити.
Спить брунатний ведмідь Тимко.
Лісник Матвій готує тварин.
Звіряти чекають весну.
Гра «Павутинка»
Розповідь вчителя.
Зміни в живій природу навесні пов’язані зі змінами в неживій природі. Сонце вище, ніж узимку. Дні стали довшими. На вулиці потеплішало, сніг і лід тане. На річках льодохід, повінь. Зацвітають первоцвіти. Повертаються перелітні птахи, лісові звірята виводять потомство.
Послухайте вірш А. Костецького і спробуйте запам’ятати якомога більше ознак весни.
Все прокидається поволі.
Зі сну зимового встає
Радіє гай, радіє поле.
Земля поталу воду п’є.
Скресає і щезає крига,
Бурульки падають з дахів,
А вітерець прозорокрилий
Додому підганя птахів.
У лісі, на галявині теплій
Поміж ялинок запашних,
Уперше спалахнув метелик,
Тендітний вогничок весни.
Мультфільм «Уроки тітоньки Сови». Пори року. Весна.
Підбиття підсумків.
Робота в парах.
Гра « Підкресли ознаки весни»
Домашнє завдання.