Інтегрований урок з української мови та природознавства

Про матеріал

Повторити й поглибити знання учнів про слова, які є назвами предметів, вдосконалювати вміння розпізнавати їх серед інших слів, будувати з ними речення. Розрізняти поняття «один-багато». Формувати стійкі знання про ознаки весни. Збагачувати словниковий запас учнів, розвивати творчу уяву, мовлення. Виховувати любов та бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з української мови та природознавства

Тема. Узагальнюючий урок про слова-назви предметів – іменник.

Природознавство

Тема. Ознаки весни

Мета. Повторити й поглибити знання учнів про слова, які є назвами предметів, вдосконалювати вміння розпізнавати їх серед інших слів, будувати з ними речення. Розрізняти поняття «один-багато». Формувати стійкі знання про ознаки весни. Збагачувати словниковий запас учнів, розвивати творчу уяву, мовлення. Виховувати любов та бережливе ставлення до природи.

Обладнання: малюнки із зображенням тварин і рослин, картки-завдання для роботи в парах, навчальне відео, сигнальні картки.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Встали всі рівненько, вийдіть із-за парт

Урок наш будемо починать.

Вправа «Погода»

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Яке число?
  • Тепло чи холодно навулиці?
  • Чи були протягом дня опади?
  1. Повідомлення теми, мети уроку

Загадка 1

Всі предмети називає

На питання хто? І Що?

Залюбки відповідає

Хто ? Зайчисько.

Що? Вареник.

Відгадали?  Це …

Загадка 2

Привітанням журавля

Я пробуджую поля

Я розтоплюю сніги,

Щоб ожило все навкруги

Відгадайте, хто вона

Ця красуня чарівна.

  • Отже, на сьогоднішньому уроці ми повторимо та пригадаємо все, що знаємо про іменник, а також поговоримо про ознаки приходу весни.На попередніх уроках ми подружилися з учнями Лісової школи та їхньою мудрою вчителькою Совою. А сьогодні до нас на урок Їжачок-Лісовичок нам приніс листа. Що ж у ньому? Прочитаємо?

Лист

Дорогі другокласники!

Терміново відлітаю у відрядження.  Учні – звірята щойно отримали домашнє завдання. Без мене вони не можуть упоратися з ним. Прошу вас допомогти їм.

Потрапити до казкового лісу вам допоможуть ваші знання. Вони відкриють чарівні ворота. Але пам’ятайте, ворота відчиняться лише тим, хто знає іменники. Поспішайте, часу лише один урок.

Тітонька Сова – вчитель Лісової школи

  • Допоможемо? Давайте зробимо так: допоможемо звірятам. І закріпимо наші знання про іменники. Згодні? Отже, до роботи.

 

  1. Узагальнення і систематизація знань.
  • З собою в дорогу візьмемо увагу, старанність, знання та дружбу.

Щоб потрапити до казкового лісу, треба нам згадати на які питання відповідає іменник.

Девіз уроку:

красиво і гарно пишемо,

чітко розмовляємо,

мову свою розвиваємо.

 

Галявина    Іменник

Вулиця Хто?  Вулиця Що?

Зайчик                   Ліс

Лисичка                Весна

Сорока                Підсніжник

Ведмідь                Тепло

Їжак                     Струмочок

 

  • Давайте дамо клички нашим звірятам.
  • Що зображено на малюнку? ( Розмова звірят )
  • Яке це мовлення? ( Усне )
  • Яке буває усне мовлення? (Голосне та тихе)
  • Хто зображений на малюнку? ( Лисичка)

 

Молодці! Ви всі впорались, ось ворота відчинились. Ми у лісі опинились.

(малюнки лісу та рослин)

 

Вправи для пальчиків.

У знайомої Лисички

Чудернацька, друзі, звичка.

Хоче їсти, хоче спати,

Хоче вранці танцювати.

Лисичка у лісі гуляла,

До столу мишей полювала.

 

Каліграфічна хвилинка.

  • Щоб запам’ятати нашу подорож, давайте відкриємо свої зошити та запишемо число й класна робота.

Учениця

Зошит свій я розгортаю

Навскоси його кладу

Ручку правильно тримаю

Буду я писати вправно

Сяду прямо, не зігнуся

До роботи вже беруся.

 

  • Скільки звуків у слові ЛІС?
  • Яка перша буква у слові ЛІС?

Лл, Лі, Ли.

  • Скажіть навіщо нам потрібен ліс?

З давніх-давен люди вважали дерева своїми братами і сестрами, ставилися до них з повагою та любов'ю. Було великим гріхом скривдити дерево, зламати гілку, обірвати цвіт. Ліс потрібно берегти, і він розкриває перед вами все, чим багатий і корисний.

Якщо лісів буде більше, рослин в них буде більше, тварин в них буде більше. Буде гірше чи краще? Ось ми давайте за допомогою гри, примножимо лісове багатство.

 

Гра «Один-багато»

Вчитель кидає м’яч називаючи слово в однині, а учні повинні повернути м’яч, змінивши його так, щоб воно означало багато предметів.

 

Лисиця

Лисиці

Ведмідь

Ведмеді

Ялина

Ялини

Гриб

Гриби

Кущ

Кущі

Дерево

Дерева

Олень

Олені

 

  • Які ви молодці! Я сподіваюся ви будете берегти природу і не нищити її.

(Віршики учнів про природу)

Гра «Слово про слово»

Брунатний ( темно-коричневий)

Запис речень в зошити.

Спить брунатний ведмідь Тимко.

Лісник Матвій готує тварин.

Звіряти чекають весну.

Гра «Павутинка»

  • Назвіть весняні місяці.
  • Чому весну називають найважливішою порою року?

Розповідь вчителя.

Зміни в живій природу навесні пов’язані зі змінами в неживій природі. Сонце вище, ніж узимку. Дні стали довшими. На вулиці потеплішало, сніг і лід тане. На річках льодохід, повінь. Зацвітають первоцвіти. Повертаються перелітні птахи, лісові звірята виводять потомство.

 

Послухайте вірш А. Костецького і спробуйте запам’ятати якомога більше ознак весни.

Все прокидається поволі.

Зі сну зимового встає

Радіє гай, радіє поле.

Земля поталу воду п’є.

Скресає і щезає крига,

Бурульки падають з дахів,

А вітерець прозорокрилий

Додому підганя птахів.

У лісі, на галявині теплій

Поміж ялинок запашних,

Уперше спалахнув метелик,

Тендітний вогничок весни.

 

Мультфільм «Уроки тітоньки Сови». Пори року. Весна.

 

Підбиття підсумків.

Робота в парах.

Гра « Підкресли ознаки весни»

  • Сонце світить яскраво;
  • Небо ясне, блакитне;
  • Теплий дощ;
  • Збільшується ніч;
  • Підвищується температура повітря;
  • Прокидаються після сплячки тварини;
  • Зацвітають проліски.

Домашнє завдання.

 

 

docx
Додано
28 травня 2018
Переглядів
835
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку