Відкритий урок з української мови в 3 класі,

Про матеріал

Відкритий урок з української мови в 3 класі, який домомагає поглибити знання учнів про будову слова, продовжити знайомство з морфологічною частиною слова – суфіксом; розвивати вміння впізнавати суфікси в усній і писемній мові та влучно їх добирати відповідно до мовленнєвих ситуацій; формувати соціальну компетентність, уміння співпрацювати в групах, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати людські чесноти, вміння творити добро.

Перегляд файлу

 

ВІДКРИТИЙ  УРОК

 З  УКРАЇНСЬКОЇ  МОВИ

3 клас

 

 

Тема. Закріплення вивченого про суфікс. Творення нових слів за допомогою суфікса

 

 

 

 

 

Вчитель    Ткачук І.П.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: поглибити знання учнів про  будову слова, продовжити знайомство з морфологічною частиною слова – суфіксом; розвивати вміння впізнавати суфікси в усній і писемній мові та влучно їх добирати відповідно до мовленнєвих ситуацій; формувати соціальну компетентність, уміння співпрацювати в групах, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати людські чесноти, вміння творити добро.

 

Обладнання: індивідуальні картки, прислів’я, завдання для групової роботи, роздатковий матеріал, мультимедійна презентація до уроку.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу

Сьогодні у нас особливий урок.

До нас завітали гості.

А ми завжди раді гостям,

Привітайтеся, будь ласка.

Психологічна пауза

-Діти, погляньте на мене, подивіться один на одного.

Усміхніться і подаруйте тепло свої маленьких сердець.

-Я сподіваюсь, що сьогоднішній урок принесе нам радість спілкування один з одним.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Діти, чого кожен з вас очікує від уроку?(відповіді  учнів)

  • Я очікую, що на уроці буде цікаво.
  • Я очікую, що на уроці дізнаюсь про щось важливе і корисне.
  • Я очікую, що на уроці будемо працювати в парах, групах.
  • Я очікую, що цей урок навчить мене робити висновки.
  • Я очікую, що цей урок навчить висловлювати свою думку.
  • Я очікую, що на уроці ми будемо грати в ігри.

- Щоб ваші очікування справдились, вашими вірними друзями на уроці мають стати взаємодопомога, увага,   кмітливість, старанність .

- Над якою темою ми працюємо впродовж останніх уроків?

 Давайте перевіримо ваші знання з даної теми.

  1. Робота біля дошки (двоє учнів працюють біля дошки)

Завдання: розібрати слова за будовою

лісовий                        книжка

вхід                               підводний

безхмарне                    забіг

зіронька                       річечка

2.  Гра «Закінчи речення»  

 - Але це не просто гра, а бліц-опитування, тому відповідаємо правильно і швидко.

   Змінна частина слова …

* У слові зимовий закінчення …

* Закінчення служить …

* Частини основи 

* Спільна частина споріднених слів …

* У слові вітерець корінь …

* У корені слів може відбуватися …

* Дзвінкі приголосні в кінці слів і складів …

* Частина слова, що стоїть перед коренем …

* У слові прилетів префікс …

* Частина слова, що стоїть після кореня …

* У слові сніжок суфікс …

* За допомогою суфіксів і префіксів …

- Молодці, добре знаєте матеріал з теми «Будова слова».

- Сьогодні ми продовжимо працювати над темою «Будова слова», закріпимо свої знання про суфікс,  будемо  утворювати нові слова та визначати суфікси у словах.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

-Дітки, я хочу у вас запитати чи  вважаєте ви  себе дорослими? (відповіді )

Тому сьогодні я з вами хочу поговорити про серйозні і важливі речі.

-Діти, подивіться, будь ласка, на екран.

-Як ви гадаєте, що  об’єднує усі ці малюнки? ( добро, доброта)

-Так, я з вами цілком згідна.

Отож, ми з вами будемо говорити ще  про добро, про добрі слова і добрі справи.

- Діти, а як ви розумієте слово «добро»?

 

 

- Які слова виникають у вашій уяві, коли ви чуєте слово «добро»?

Інтерактивна вправа «Асоціативний  кущ»

                                  ДОБРО

милосердя                  щедрість                 допомога

турбота                           ласка               повага

 

-А ось,  погляньте, які  ще слова співзвучні із словом ДОБРО.

- А чи важко бути доброю людиною?

- Скажіть, а які добрі справи зробили ви? (відповіді учнів)

- Ось і ми сьогодні будемо творити добрі слова за допомогою суфіксів, збагачувати свій словниковий запас, поповнювати нашу скриньку добрими словами.

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

1.Робота у зошиті

Каліграфічна хвилинка

Д  Дд  дд  до дя  уда  две  дл  дя

Деєдобротамзникаєзло.

- Назвіть слова-антоніми.

- Доберіть спільнокореневі слова до слова «добро».

- Доберіть синоніми до слова «добрий», …, …,

- Щоб правильно виконати наступне завдання , давайте пригадаємо як визначити суфікс у словах.

1) визначити закінчення і основу;

2) знайти корінь;

3) виділити частину між коренем і закінченням.

-Як лагідно вас називають в сім’ї?

- Це зменшено-пестливі форми слів. Вони утворюються за допомогою суфіксів.

2. Вибіркова робота

Завдання: виписати зменшено-пестливі або добрі слова, позначити суфікс.

Слова: береза, веснонька, вовчисько, голосок, каміння, вітерець, хатина, квіточка, лісок, хлопчисько, братик, дядько, хмаринка.

Перевірка: учень зачитує правильні відповіді .

                ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

3. Гра «Зміни слово»

Завдання: слова на картках замінити добрими словами за допомогою суфіксів.

ДОЩ-                             СИН -                             ЛЯЛЬКА –

СНІГ -                            ДОНЬКА -                     МОРОЗ –

ГОЛУБ -                        ЛИСТОК -                     ЗИМА –

ЯЛИНА -                       ВОВК -                            РІЧКА –

-Як можна ще назвати утворені слова? (спільнокореневі)

4. Робота в підручнику

Вправа 213

Завдання: замініть слова, зі значенням згрубілості на зменшено-пестливі слова, і запишіть їх парами.

Перевірка:  взаємоперевірка (обмінятися зошитами).

5. Парна робота

Завдання: в клітинках відшукати слова і  за допомогою суфіксів утворити нові слова.

                                             Суфікси -  ок - очок -

р

в

а

г

о

л

о

с

д

е

с

к

ж

у

к

г

р

и

б

т

о

р

л

г

о

р

і

х

а

г

 

                                    Суфікси – ечк – ичк -

н

у

с

е

с

т

р

а

о

а

с

в

о

д

а

ь

р

і

к

а

в

и

о

л

і

т

о

а

а

г

 

                                            Суфікси - оньк – еньк -

р

в

з

і

р

к

а

д

о

ю

с

к

у

в

и

ш

н

я

а

у

е

з

и

м

а

я

р

у

к

а

 

                                            Суфікси –ик – чик -

р

у

х

л

о

п

е

ц

ь

к

є

з

и

б

р

а

т

а

д

х

а

д

о

щ

ю

л

в

о

в

к

 

 

6. Групова  робота

Завдання: замінити підкреслені слова добрими слова, дібрати заголовок.

 

Текст 1

Стоїть ялинка у лісі. Пухнастий сніг вкриває її  пишні віти. Ось, на дереві промайнула білка. Навкруги шумить легкий вітер. Він наспівує зимову пісню.

Текст 2

Починався зимовий день. Тоненький прозорий лід вкрив невеликі ріки. Мороз приємно пощипує щоки. Ледь-ледь риплять під ногами сніжинки.

Текст 3

Повівав холодний вітер. З неба насувалися білі хмари. Земля вкрилася теплою білою шубою. Сонце виблискує на срібному килимі самоцвітами.

-Молодці, добре справились із завданням.

-Якою темою об’єднані тексти?

-Який текст вам сподобався найбільше? Чому?

 

V. Домашнє завдання

 Вправа 215  ( по варіантах)

 

VІ. Підсумок уроку

- Чи виправдались ваші очікування?

СХЕМА (ЗНАЮ, ВМІЮ, МОЖУ)

• Я знаю, що таке суфікс.

• Я вмію визначати суфікс у словах.

• Я можу утворювати нові слова, за допомогою суфіксів.

-Діти, ваші очікування справдились, бо ви намагалися працювати дружно, висловлювати свої думки точно, говорити правильно.

На протязі всього уроку ми утворювали добрі слова. Але говорити добрі, лагідні слова це ще не все. Важливо самим бути добрими,  робити добрі справи, як святий Миколай.

-Нехай ваші маленькі серця будуть відкриті лише для добра.

-Дякую за гарний урок. Гарних свят та подарунків!

 

 

docx
Додав(-ла)
Ткачук Ірина
Додано
30 травня 2018
Переглядів
3315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку