Інтегрований урок з української мови та природознавства "Будова слова."

Про матеріал

Закріплення і узагальнення знань учнів про будову слова, розвивати вміння самостійно виконувати морфемний аналіз слова; спонукати учнів до міркувань, розвивати увагу, культуру мовлення, закріпити знання учнів з природознавства. Виховувати інтерес до навчання, дбайливе ставлення до навколишнього середовища.

Перегляд файлу

                     Міністерство освіти і науки України

Слов’янський районна рада Донецької області

Комунальний заклад «Центр обслуговування закладів освіти Слов’янського району»

Районний навчально-методичний кабінет

Райгородоцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів.

 

 

Інтегрований урок

з української мови та природознавства.

             Тема «Будова слова.»

 

 

РОЗРОБКА 

ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОИХ КЛАСІВ

Бондар Лілії Іванівни.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Будова слова.   

Мета:   Закріплення   і узагальнення знань учнів  про будову слова, розвивати вміння самостійно виконувати морфемний аналіз слова; спонукати  учнів до міркувань, розвивати увагу, культуру мовлення, закріпити знання учнів з природознавства. Виховувати інтерес до навчання, дбайливе ставлення до навколишнього середовища.

Обладнання:     Слайди, картки.       

                                                 Хід уроку.             

І. Організаційний момент.    

Девіз уроку:    « Не кажи не вмію, а кажи навчусь.»

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Робота над загадкою.              Слайд 1.

Прилетіли гості,

Сіли на помості.

Без сокири і лопати

Поробили собі хати.

  2.Зорово- слуховий диктант: прочитати, запам’ятати, записати по пам’яті, перевірити.

Люблю природу я і знаю: без птаха дерева немає.

Як  ви розумієте цей вислів?

Коротка бесіда про користь птахів в садах і лісах. Слайд 2.

ІІІ. Вправи на закріплення  та узагальнення знань .

  1. Мозкова атака.

Яка частина слова називається коренем слова?

Яка частина слова називається префіксом?

Яка частина слова називається суфіксом?

З яких частин слова складається основа?

Що називається закінченням?

  1. Словниковий диктант.     Слайд 3.

По опису птаха дізнатися про кого йдеться мова і записати його назву.

1). Маленький птах з товстеньким тулубом, короткими і округлими крилами.

Спинка коричнева, черевце світло- сіре, на крилах смужки. Ніжки короткі, але міцні. Цей птах дуже охайний, весь час чепуриться. Охоче купається  взимку в снігу, а влітку в калюжі.   (горобчик.)

2). Красивий. Спокійний птах. Малорухливий. Голова , крила і хвіст у нього чорні, груди, черевце і щоки червоні.  ( снігур).

3). Жовті грудки, зеленувато-голуба спинка, дуже рухлива.  Перепурхуючи з гілки на гілку, вона підвішується на них вниз головою і гойдається, знищуючи шкідників.                        (синичка).

4).Має довгий хвіст, міцний дзьоб, червону латочку на голові та біля хвостика. Він головний лікар лісу.  (дятел).

Розібрати слова за будовою.

  1. Гра «Утвори нові слова.»    Слайд  4.

Які дії виконують птахи?   (Літають, співають)

І група. За допомогою  префіксів утворіть нові слова.

ІІ група. За допомогою  суфіксів утворіть нові слова.

Підсумок змагання.

  1. Слухання вірша.  Слайд 5.

Відлетів шпачок у вирій

Є що їсти на чужині,

Та йому в журбі й замрії,

Не співаються пісні.

Лине в рідний край думками,

Де вродився, де зростав,

Де уперше слово «мама»

По- пташиному сказав.

Сняться йому гай і поле,

Вільхи біля озерця.

І шпаківня біля хати,

Де він літо літував,

Навіть кіт рудий вусатий,

Що на нього полював.

  1. Бесіда про перелітних птахів.  Слайд 6.
  2. Гра « Який птах зайвий?»        Слайд  7.

               Фізкультхвилинка.

7.Робота з деформованим текстом.

1).Чи можна ці речення назвати текстом?  Чому?

      Завдання : розмістити речення в правильній послідовності. Підібрати заголовок.

Побачили птахи ласощі і злетілись до годівниць.

І вирішили діти допомагати  пернатим  друзям.

Вони зробили і розвісили годівнички на дерева, насипали зерна.

Не завжди вони можуть знайти їжу під снігом.

Важко пташкам узимку.

2). Гра «Хто швидше?»

І група. Знайти слова з префіксами.

          ІІ група. Знайти слова з суфіксами.

  1. Гра «Сходинка».                     Слайд 8.
  2. Доберіть споріднені слова.

п

т

а

х

 

 

 

 

 

 

птахи

 

 

 

 

 

 

пташка

 

 

 

 

 

 

 

пташеня

 

 

 

 

 

 

 

 

пташиний

 

 

 

 

 

 

 

 

 

пташенятко.

 

ІІІ. Вправи на розвиток мовлення.

 Складіть речення за малюнком.     Слайд 9.

ІV. Рефлексія. Що нового для себе ви дізнались на уроці?

Самооцінка.

 

docx
Додано
17 грудня 2018
Переглядів
1040
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку