20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок "Рід іменників (чоловічий, жіночий, середній). Приналежність слова до одного з родів."

Про матеріал
  • -Закріпити уміння, знання, навички учнів складати речення зі словами чоловічого, жіночого та середнього роду;
  • -Збагачувати активний та пасивний словник учнів;
  • -Розвивати увагу, пам'ять, продовжувати розвивати логічне мислення учнів;
  • -Виховувати інтерес до української мови;
  • -Формувати активність дітей на уроці, навички самостійної роботи;
  • -Слідкувати за злиттям вимови та правильною постановою наголосу;
  • -Слідкувати за правильною вимовою звуку К.
Перегляд файлу

Відкритий урок у 3 –Б класі

Тема: Рід іменників (чоловічий, жіночий, середній). Приналежність слова до одного з родів.

Мета:

  • Закріпити уміння, знання, навички учнів складати речення зі словами чоловічого, жіночого та середнього роду;
  • Збагачувати активний та пасивний словник учнів;
  • Розвивати увагу, пам'ять, продовжувати розвивати логічне мислення учнів;
  • Виховувати інтерес до української мови;
  • Формувати активність дітей на уроці, навички самостійної роботи;
  • Слідкувати за злиттям вимови та правильною постановою наголосу;
  • Слідкувати за правильною вимовою звуку К.

Обладнання: презентація.

Індивідуальний матеріал – роздаткові картки, деформований вірш, таблички.

Хід уроку:

  1. Організаційний момент.
  • Діти, сьогодні до нас на урок прийшли гості. Давайте привітаємо гостей (Добрий ранок!)
  • Перевірка слухових апаратів.

Робота за екраном (Дівчата сідайте, хлопці сідайте.)

  1.      ФОНЕТИЧНА ЗАРЯДКА.

Вправи на дихання «Кулька»

Артикуляційні вправи « Маляр»

Вправи для голосу (Голосно – тихо)

Робота з дзеркалами

Подивіться в дзеркало і посміхніться.

Сьогодні на уроці ми будемо тримати під контролем звуки К.

Подивіться на профіль вимови.

Повторіть К.

(рукою перевіряємо силу голосу)

 

Встаньте, будь ласка. Ми будемо читати речення  вимовляючи чітко звук К і будемо допомагати рукою для злиття вимови.

Наберіть повітря, покладіть руку, коли ви видихатимете повітря будемо говорити речення та випрямляти руку.

Подивіться на мене.

 

 

  1.      РОЗМОВНА ПЯТИХВИЛИНКА.
  • Яка зараз пора року? (читання з лиця)
  • Який зараз місяць? (боком)
  • Який день тижня був вчора? (з поміхами)
  • Який день тижня буде завтра? (з поміхами)
  • Який день тижня сьогодні?  (читання з лиця)
  • Яке сьогодні число? (боком)
  • Що ми будемо робити на уроці? (за екраном)

 

  • Сьогодні у нас незвичайний урок,

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну прекрасну, країну чудову,

що нас там чекає й збагачує мову.

 

  • Для чого людям потрібна мова?

( ЩОБ ГОВОРИТИ, СПІЛКУВАТИСЬ)

 

  • Давайте пригадаємо ПРАВИЛА УРОКУ.

 

( СИДИМО – РІВНО, ПИШЕМО – КРАСИВО, СЛУХАЄМО – УВАЖНО, ВІДПОВІДАЄМО – ТОЧНО)

 

  1.      Гра «Відгадай слова»  ПРЕЗЕНТАЦІЯ

(зима, синиця, бурулька, білка)  Виховна хвилинка зі словом БУРУЛЬКА.

  1. ДИКТАНТ.

Зараз ми з вами напишемо диктант.

(Нагадати, як треба сидіти за партою під час написання диктанту).

  1.      Ми будемо писати слова. Починаємо писати з великої літери. Між словами ставимо кому, а в кінці ставимо крапку.

Зима, синиця, бурулька, (Малюнки в презентації, діти пригадують назви)  білка (L1, L2)

  1.      РОБОТА З ДИКТАНТОМ.
  • Скільки слів в диктанті?
  • Напишіть над словами на які запитання вони відповідають?
  • Яка частина мови відповідає на запитання Хто? Що?
  • Подивіться навкруги і знайдіть іменники істоти.
  • Подивіться навкруги і знайдіть іменники неістоти.
  • Назвіть іменники власні.
  • Назвіть іменники загальні.

 

  1. ФІЗИЧНА ХВИЛИНКА.

 

  1.  Діти, ми з вами вивчили рід іменників. Давайте їх пригадаємо.

 

 

  1.      Гра «Знайди місце слову» ( Запис в зошитах).

 

ЧОЛОВІЧИЙ РІД

(ВІН, МІЙ)

ЖІНОЧИЙ РІД

(ВОНА, МОЯ)

СЕРЕДНІЙ РІД

(ВОНО, МОЄ)

портфель

бурулька

сонце

сніг

ручка

яблуко

пінгвін

зима

відро

 

 

  1.      САМОСТІЙНА РОБОТА.

Робота з картками.

Заповніть таблицю «Рід іменників»

Поставте знак «+» навпроти слова відповідно роду іменника.

 

 

Ч. р.

Ж.р.

С.р.

Фермер

+

 

 

Вогнище

 

 

+

Секунда

 

+

 

Абрикос

+

 

 

Хвилина

 

+

 

Радіо

 

 

+

 

Ч. р.

Ж.р.

С.р.

Водій

+

 

 

Небо

 

 

+

Дружба

 

+

 

Ластівка

+

 

 

Весна

 

+

 

Вухо

 

 

+

 

 

 

 

 

  1.      Деформований вірш.

Дітям пам’ятати слід,

Що іменник має рід.

Чоловічий - значить «він»:

Учень, хвіст, портфель, пінгвін.

А жіночий рід - «вона»:

Дружба, ластівка, весна.

Є й середній рід - «воно»:

Вухо, яблуко, вікно.

 

 

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

 Із поданих слів випишіть іменники за родами у стовпчики.

(трава, місяць, намисто, убрання, аґрус, естрада, зайченя, уява, носоріг, калина, дім, небо, авто, равлик, ріка, урок, намисто, айстра, йод, їжа, кольє)

 

  1. ПІДСУМОК УРОКУ.
    1.      Дерево очікувань.
  • Яка пора року прийде після зими?
  • Давайте прикрасимо наше дерево першими весняними листочками.

Діти, що ми робили сьогодні  на уроці?

(ГОВОРИЛИ, ПИСАЛИ, ЧИТАЛИ, ДУМАЛИ, РУХАЛИСЬ, ВІДПОВІДАЛИ, ВІДГАДУВАЛИ, ДИВИЛИСЬ)

  1.      Оцінювання дітей.
docx
Додано
17 грудня 2018
Переглядів
362
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку