2018 -2019н.р.
Математика. Закріплення вивчених таблиць додавання і віднімання чисел. Розпізнавання геометричних фігур.
Трудове навчання. Розмічання і вирізання з картону геометричних фігур.
Мета: закріплювати прийоми додавання і віднімання чисел 2,3,4,5,6,7,8,9 з переходом через десяток,вчити творчо працювати над задачею. Вправляти у розпізнаванні геометричних фігур ,вчити розмічати і вирізати їх з картону. Розвивати пам'ять,логічне мислення ,кмітливість. Виховувати точність , акуратність в роботі.
Обладнання: картон,ножиці,олівці,лінійка,геометричні фігури,таблички з назвами "містечок".
Хід уроку
I. Організація.
Починаємо урок
І часу не гаємо.
Скоро в подорож нову
Всі ми вирушаємо.
II. Робота за темою уроку
→ Слово вчителя.
Діти,сьогодні ми з вами поїдемо в незвичайну подорож. Помандруємо чарівним поїздом у математичні містечка.
Де нам взяти поїзд?А зараз ми самі його змайструємо.
→ Робота в групах.
Вчитель: Уявіть собі ,що ми знаходимось у великому цеху. Будемо працювати над створенням поїзда.
Перша група буде виготовляти кружечки.
Друга група-прямокутники.
Третя група - квадрати.
Четверта група - трикутники.
- Але всі повинні пам'ятати про правила техніки безпеки ,особливо під час роботи з ножицями( повторення правил техніки безпеки).
→ Пояснення вчителя ,як виконувати розмітки на картоні.
Вирізання геометричних фігур учнями.
→ Складання поїзда з вирізаних геометричних фігур.
- Отже ,поїхали!
Перше містечко "Обчислювачі".
Щоб переїхати це місто ,треба виконувати обчислення. Давайте дружно візьмемось до роботи.
1) Усно № 1 - ланцюжком.
1+4+3= 10-1+3=
14-4-6= 14-1-1=
16+1+1= 10+0+5=
10-3+1= 15+2-10=
Каліграфічна хвилинка : написання цифри 3
2)Вправа на склад чисел - №2
Самостійна робота на картках №15,№16
3)Гра " Хто швидше?"
11-5 14-5 8+3 7+4 12-4
7+5 13-4 9+4 12-5 13-5
→ Фізкультхвилинка
Ось до лісу під ' їжджаєм
Й на галявину ступаєм.
Відпочили ,пострибали
Й знов у поїзд посідали.
Поїзд рушає далі. Ось і друге містечко - "Мислителі".У цьому місті потрібно добре думати,мислити,щоб швиденько Розв'язати задачі.
1.Колективна робота над задачею №3 .
До поїзду сіло 8 хлопчиків,а дівчаток -на 3 менше. Скільки дітей сіло до поїзда?
Рішення:
1) 8-3=5(д.)дівчат
2)5+8=13(д.) всього дітей
Відповідь: всього до поїзда сіло 13 дітей.
2.Творча робота №4.
- Який транспорт можна зробити з геометричних фігур?
Давайте з вами пофантазуємо.
- Молодці! Ви справились із завданнями . Але що це?
В'їзд у містечко "Кмітливі" закритий. Туди проїде тільки той хто скаже,як називається фігура,у якої 3 кути,5 кутів.
→ Бесіда за питаннями.
1.Назвіть ,які фігури не є многокутниками? - №5
2.Практично № 6 - виміряти сторони трикутника та знайти периметр.
Гра "Фотограф"
Виставка геометричних фігур (коло,трикутники,прямокутники,квадрат) та поробок транспорту з геометричних фігур.
Діти розглядають фігури і запам'ятовують їх розташування. За сигналом вчителя заплющують очі . Вчитель забирає фігури,а діти повинні назвати їх в тому порядку ,як вони стояли.
III. Підсумок уроку.
IV. Домашнє завдання.
1.Повторити таблиці додавання і віднімання чисел.
2.З геометричних фігур скласти інший вид транспорту.