Інтегрований урок ,,Зелений красень - огірок»"

Про матеріал
Актуальність роботи. Використання новітніх технологій сприяє підвищенню мотивації навчання, заохоченню учнів на уроках, отриманню більш глибоких знань, всебічному розумінні теми. Практична значимість роботи полягає у використанні вивченого матеріалу на практиці та в повсякденному житті, учні розвивають свої здібності і творчу активність.
Перегляд файлу

Авторська методична розробка уроку в 2 класі

Анкетні дані автора

ПІБ

Місце та досвід роботи

Контактні дані (контактний телефон та Е-mail)

Осадча Олена Борисівна

Барвінківський ліцей №1 Барвінківської міської територіальної громади Ізюмського району Харківської області,   стаж 32 роки

0508659222

osadcha.1970r@gmail.com

 

 

Анотація

Актуальність роботи. Використання новітніх технологій сприяє підвищенню мотивації навчання, заохоченню учнів на уроках, отриманню більш глибоких знань, всебічному розумінні теми.

Інноваційність роботи: учнями проведено дослідницьку роботу.

Практична значимість роботи полягає у використанні вивченого матеріалу на практиці та в повсякденному житті, учні розвивають свої здібності і творчу активність.

Тема уроку: «Зелений красень - огірок»

Очікувані результати: 

                 вивчити цікаві факти, пов’язані з огірком(природознавство);

                 посадити та спостерігати, як росте насіння огірка (природознавство);

                 ознайомити дітей з історією появи огірка на нашій планеті;

                 самостійно здобувати знання і презентувати результати роботи (наука);

                 словесно описати предмет (українська мова);

                 розвинути  мовленнєві навички (українська мова);

                 розвивати акторські здібності та вокально-хорові навички (мистецтво);

                 повторити назви країн, де вирощують огірок (природознавство);                                         

                 скласти та розв’язати задачі, пов’язані з огірком (математика);

                 ознайомитися з творами мистецтва, які пов’язан з огірком, висловити враження від картин художників (образотворче мистецтво).

Тип уроку: інтегрований

Форми роботи: робота в групах, колективна

Інновації: STEM- технологія, технологія розвитку КМ.

Обладнання: карта світу, картки, науковий матеріал, зображення огірка, загадки, відео «Ходить гарбуз по городу», насіння огірків, помідорів; альбом,фарби.

Регламент  уроку: 1. Вступна частина ( до 4 хв )

                                  2. Основна частина ( до 30 хв )

                                  3. Заключна частина ( до 6 хв )

                                      

                                        Хід уроку

 

І. Організаційна частина.

Ось знову лунає дзвінок,

Запрошує всіх на урок.

Будемо дружно ми працювати,

Створювати та фантазувати.

ІІ. Робота над темою уроку.

1.Діти, відгадайте загадку.

На городі в нас грядки,

На грядках-рясні листки:

Там зростають малюки,

Зелененькі …(огірки)

- Цю рослину дуже часто можна побачити на городах і степових ланах нашої України. А поети і письменники майстерно змальовують їх і у своїх творах.

2. Запам’ятайте написання цього слова.

 До якої  частини мови  належить  це слово? (Іменник)

 Який це іменник? (Загальний)

 З якої букви пишемо? (З маленької)

4. Гра "Добери прикметник"

Огірок (який?)зелений,розквітлий, смачний, красивий, достиглий, рівний, довгий, корисний, тонкошкірий,гладкий.

5.  Вправа «Перекладачі»

- Переставте склади і прочитайте слова. Знайдіть зайве слово. Доведіть свою думку.

Киогір – огірки                                     шагру  - груша

Рякибу – буряки                                    сокваля – квасоля

Няди -     диня

6. Розгадування кросворду (робота в групах)

  1.            Довгий, зелений, добрий, солоний. Добрий і сирий. Хто він такий? (Огірок)
  2.            Сидить дівчина в коморі, а коса її надворі. (Морква)
  3.            І печуть мене і варять, і їдять, і хвалять, бо я добра.(Картопля)
  4.            Що то за голова, що лише зуби і борода? (Часник)
  5.            Коли він народився

В зелений одяг нарядився.

А минуло кілька днів –

То він почервонів. (Помідор)

 

 

 

 

 

о

 

 

 

 

 

 

 

 

 

в

 

 

 

 

 

 

 

 

 

о

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ч

 

 

 

 

 

 

 

 

 

і

 

 

 

 

 

7.  Гра "Чи вірите ви, що..."

- Діти, а зараз пограємо в гру «Чи вірите ви, що…». На парті у кожного з вас таблиця. Я читаю запитання, а ви ставите у першому рядку під номером запитання послідовно «плюс», якщо згодні з твердженням, і «мінус», якщо не згодні.

-Чи вірите ви, що…

- Що Батьківщиною огірка є  Індія?

-Що огірки - одна з найдавніших культур в світі?

-Що бувають огірки довжиною 1м?

-Що бувають огірки вагою до 6 кг?

Дослідницьке бюро

1 .Інформаційна хвилинка.

Учень1. Батьківщиною огірка є тропічні ліси Індії..

Учень 2. Перша письмова згадка про огірки міститься в стародавніх індійських рукописах, яким, на думку вчених, більш 6000 років.

Учень 3.  Огіркові рекорди занесені навіть у книгу Гіннеса. Так найдовший огірок — 1,83 м вирощений в Угорщині.

Учень 4. У приміщенні вдалося виростити огірок вагою більше 6 кг, а на повітрі ненабагато менше — 3,7 кг.

2. Розповідь учителя.

Своєю назвою огірки зобов'язані древнім грекам, які називали культуру «агурос», що в перекладі означає недозрілий або незрілий. Ця культура, одна з небагатьох, плоди якої вживаються в недозрілому вигляді.

Незважаючи на те, що огірок в свіжому, солоному і маринованому вигляді складається на 95% з води, він містить вітаміни - В1, В2, Р, С, каротин, білки, цукри, луги, ефірне масло, ферменти, ароматичні та мінеральні речовини - фосфор, кальцій, магній, залізо, йод. З огляду на те, що в огірку майже немає жирів і вуглеводів, його рекомендують вживати тим, хто хоче скинути вагу.

Цікаво, що вміст вітаміну В2 в огірку більше, ніж у редисці, вітаміну В, більше, ніж у буряку. А за вмістом йоду огірки перевершують усі інші овочеві культури.

І свіжі, і консервовані огірки сприяють засвоєнню їжі, так як є досить сильним збудником секреції шлункового соку.

Огірок сприяє кращому засвоєнню жирів і білків. А клітковина, яка міститься в огірку, регулює роботу кишечника. Тому огірок корисний при будь-якому дієтичному харчуванні.

 3.  Цікаво знати!

В Об’єднаних Арабських Еміратах селекціонерами були виведені огірки, які мають квадратні плоди.

На тихоокеанських островах аборигени заривають огірки в землю, обертаючи їх в бананові листя - так виходить запас на випадок шторму чи неврожаю. В тих краях ця їжа є дорогим делікатесом, чим більше у нареченого в запасі огірків, тим більше він привабливий в матеріальному плані для тамтешніх наречених. На острові Фіджі, наприклад, батьки не дають згоди на шлюб дочки, поки наречений не пред'явить свої запаси огірків.

На батьківщині одного з сортів - в місті Ніжині Чернігівської області навіть є пам'ятник однойменним сорту цього овочу.

У старовинному російському місті Суздалі вже багато років існує цікава традиція - з 17 по 19 липня там з розмахом відзначається День Огірка. А офіційне відкриття огіркового сезону відбувається тут 16липня.
4. Дослідницька робота

- На столі у вас насіння огірка та помідора. Дослідіть, де насіння огірка.

  - Чим насіння різних рослин схоже?

   - Чим відрізняється? Яке воно за розміром?

- Проведемо дослід. Посадимо насіння цих рослин. Яка вода є найкращою для вирощування насіння?

-  Вивчивши матеріал про життєвий цикл рослин, визначте, як вода підтримує їхній ріст. Посадіть насіння і поливайте їх різною водою (з-під крану, бутильованою водою, солодкою та солоною водою), щоб побачити, яка рослина проростає першою і росте краще.

 

5.Склади інструкцію для виготовлення  салату «Літній».

Використовуй запитання:

Що можна використати для виготовлення салату?

Які інструменти та пристосування можна використати?

З чого почати роботу?

Чим заправити салат?

Як прикрасити салат?

Слова і вирази: 1 огірок, 2 помідора, 1 цибулина, 1 солодкий перець ,сіль 1 ложка французької гірчиці, 2 ст. ложки олії, 1 пучок кропу, перець молотий.

6. Математична сторінка

- Ви складали задачі про огірок. Зараз розв"яжемо одну з них.(На грядці у Тетянки зійшло 49 огірків, а в Софійки 35. У кого більше і на скільки?

7.  Сторінка Літераторів.

а) Багато письменників в своїх творах писали про цю рослину.

   Вправа «Розсипанка»

-на

                                              -на

ня

 

Ук-                     піс--                                 ська

 

-род-               раїн

 

Що за намисто було розсипане? (Українська народна пісня).

- На сьогоднішньому уроці ми познайомимося ще з одним жанром усної народної творчості – народна пісня. Народні пісні мають форму вірша. За змістом вони часто нагадують казки. У тих піснях, що ви прочитаєте, природні явища та рослини зображені як живі істоти. Читати пісні треба наспівно, наче ведеш довірливу розмову.

- А які українські народні пісні ви знаєте? ( «Веселі гуси», «Ой, єсть в лісі калина», «Ой на горі жито»)

- Прочитайте вголос назву пісні. – Як ви гадаєте, де будуть відбуватися події? Про що розповідатиметься в цій пісні?

8. Опрацювання української народної пісні «Ходить гарбуз по городу». Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

. Перегляд відео «Ходить гарбуз по городу» https://www.youtube.com/watch?v=QLNRbUsVHAM

- Чи сподобалась пісня? Чим?

-  Хто дійові особи пісні? Чи був там огірок?

- Де відбуваються події? Чи правильне було передбачення?

- Який настрій пісні? ( Вона весела, життєрадісна)

. Словникова робота

 1.Пояснення значення слів

Свояк – родич       бараболя – картопля        

перістий – рябий   піддержав – підтримав

 2. Прочитати правильно слова:

Гарбузові, господиня, родичі, городу

Інсценізація пісні «Ходить гарбуз по городу»

- Яким тоном потрібно читати слова автора? Дійових осіб? (Слова автора потрібно читати розповідним тоном, слова гарбуза – поважним, інших овочів – радісним, захопленим тоном)

     9.Фізкультхвилинка

        На город підемо працювати,

       Будем овочі збирати,

       Вітамінів в них доволі,

       Будемо ми усі здорові.

            Підемо ми в сад гуляти,

            Будем фрукти ми зривати,

            Вітаміни в них теж є,

            Це здоров’ячко моє.

10.Робота над ілюстрацією

а) Розгляньте  малюнок. Чи упізнали ви «гарбузових родичів?» Назвіть їх усіх зліва – направо.

б) Який настрій передано на малюнку?

     11. Художня галерея.

Художники також зображали на своїх полотнах огірки.

 

C:\Users\User9\Documents\Downloads\Daryi-oseni.jpg

Картину,  яка зараз перед вами, написала наша землячка, художниця Іванченко Наталія Олексіївна. Народилася у 1971 році в місті Харкові. Закінчила в 1991 році Харківське художнє училище. У 1998 Харківський художньо-промисловий інститут, відділення реставраціі, а в 2001 році  аспірантуру при цьому ж інституті. Зі студентської лави Наталія зарекомендувала себе як талановитий художник реставратор. Дипломною роботою художниці була ікона зі Спасо-Преображенської церкви села В.Сорочинці Працює в жанрі пейзажу, портрета, натюрморту, ікони. Роботи знаходяться в музеях та приватних колекціях України, а також за кордоном. В даний час живе і працює в Харківській області.

Розгляд учнями репродукції картини «Дари осені»

     - А тепер розгляньте цю картину.

     - Чи сподобалась вам картина? Чим?

  А давайте і ми спробуємо намалювати огірочки!                  

Порівняємо два огірка, однакових за формою, але різних за пропорціями. Аналізують діти.

Давайте ще раз згадаємо, які овочі та фрукти ми знаємо і визначимо їх форму. (Відповіді)

Прошу хлопців порівняти кавун і помідор, огірок, кабачок.

Нам сьогодні належить намалювати огірок і помідор. Давайте подивимося, як нам розмістити їх на аркуші паперу.

На дошці малюється кілька варіантів розміщення. Разом з дітьми аналізуємо.

На дошці демонструються основні етапи побудови лінійного малюнка:

1. Визначення чотирма лініями загальної величини малюнка на площині.

2.Уточнюються пропорції предметів.

3.Детально промальовуються всі зображення . Самостійна робота .

(Додаток 4)

12. Складання Сенкану

1.Огірок

2. Зелений, корисний.

3.Росте, цвіте, лікує.       

 4.Огірок-найближчий родич дині..

5.Овоч.

ІІІ. Підсумок уроку.

- Що цікавого розповісте вдома про огірок?

- Які страви з огірків ви любите?

- Чи знадобляться вам знання, які ви отримали на уроці, в подальшому житті?

- Для чого ми вирощуємо огірки?

- Ось такий він, наш вічний супутник – красивий і корисний. Будьте й ви самі гарні не лише зовнішністю, а й внутрішньо,  будьте щедрими на добро, бережіть його у своїй душі. Дякую вам за вашу чудову роботу на уроці.    

          Працювали всі старанно

                 І почуйте у кінці:

          Що у нашім 2 класі

          Діти - просто молодці!

 

       

 

 

 

 Висновки

Аналіз очікуваних та отриманих результатів.

Використання інноваційних технологій та міжпредметних зв’язків сприяли кращому засвоєнню вивченого матеріалу.

Отримані результати: здобувачі освіти

                 вивчили цікаві факти, пов’язані з огірком (природознавство);

                 посадили та спостерігали, як росте насіння огірка (природознавство);

                 ознайомилися з історією появи огірка на нашій планеті;

                 самостійно здобували знання і презентувати результати роботи (наука);

                 словесно описували огірок (українська мова);

                 розвинули  мовленнєві навички (українська мова);

                 розвинули акторські здібності та вокально-хорові навички (мистецтво);

                 повторили назви країн, де вирощують огірок (природознавство);                                         

                 склали та розв’язали задачі, пов’язані з огірком(математика);

                 ознайомилися з творами мистецтва, які пов’язані з огірком, висловили враження від картин художників (образотворче мистецтво).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

 

https://sverediuk.com.ua/melodiya-zhivopisu-nataliyi-ivanchenko/

https://tsikavi-fakty.com.ua/tsikavi-fakty-pro-ogirky/

https://prosalat.com.ua/salati-litni

https://www.youtube.com/watch?v=QLNRbUsVHAM

docx
Додав(-ла)
Осадча Елена
Додано
1 листопада 2023
Переглядів
693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку