Авторська методична розробка уроку в 2 класі
Анкетні дані автора
ПІБ |
Місце та досвід роботи |
Контактні дані (контактний телефон та Е-mail) |
Осадча Олена Борисівна |
Барвінківський ліцей №1 Барвінківської міської територіальної громади Ізюмського району Харківської області, стаж 32 роки |
0508659222 osadcha.1970r@gmail.com
|
Анотація
Актуальність роботи. Використання новітніх технологій сприяє підвищенню мотивації навчання, заохоченню учнів на уроках, отриманню більш глибоких знань, всебічному розумінні теми.
Інноваційність роботи: учнями проведено дослідницьку роботу.
Практична значимість роботи полягає у використанні вивченого матеріалу на практиці та в повсякденному житті, учні розвивають свої здібності і творчу активність.
Тема уроку: «Зелений красень - огірок»
Очікувані результати:
вивчити цікаві факти, пов’язані з огірком(природознавство);
посадити та спостерігати, як росте насіння огірка (природознавство);
ознайомити дітей з історією появи огірка на нашій планеті;
самостійно здобувати знання і презентувати результати роботи (наука);
словесно описати предмет (українська мова);
розвинути мовленнєві навички (українська мова);
розвивати акторські здібності та вокально-хорові навички (мистецтво);
повторити назви країн, де вирощують огірок (природознавство);
скласти та розв’язати задачі, пов’язані з огірком (математика);
ознайомитися з творами мистецтва, які пов’язан з огірком, висловити враження від картин художників (образотворче мистецтво).
Тип уроку: інтегрований
Форми роботи: робота в групах, колективна
Інновації: STEM- технологія, технологія розвитку КМ.
Обладнання: карта світу, картки, науковий матеріал, зображення огірка, загадки, відео «Ходить гарбуз по городу», насіння огірків, помідорів; альбом,фарби.
Регламент уроку: 1. Вступна частина ( до 4 хв )
2. Основна частина ( до 30 хв )
3. Заключна частина ( до 6 хв )
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Ось знову лунає дзвінок,
Запрошує всіх на урок.
Будемо дружно ми працювати,
Створювати та фантазувати.
ІІ. Робота над темою уроку.
1.Діти, відгадайте загадку.
На городі в нас грядки,
На грядках-рясні листки:
Там зростають малюки,
Зелененькі …(огірки)
- Цю рослину дуже часто можна побачити на городах і степових ланах нашої України. А поети і письменники майстерно змальовують їх і у своїх творах.
2. Запам’ятайте написання цього слова.
– До якої частини мови належить це слово? (Іменник)
– Який це іменник? (Загальний)
– З якої букви пишемо? (З маленької)
4. Гра "Добери прикметник"
Огірок (який?)зелений,розквітлий, смачний, красивий, достиглий, рівний, довгий, корисний, тонкошкірий,гладкий.
5. Вправа «Перекладачі»
- Переставте склади і прочитайте слова. Знайдіть зайве слово. Доведіть свою думку.
Киогір – огірки шагру - груша
Рякибу – буряки сокваля – квасоля
Няди - диня
6. Розгадування кросворду (робота в групах)
В зелений одяг нарядився.
А минуло кілька днів –
То він почервонів. (Помідор)
|
|
|
|
о |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
в |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
о |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ч |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
і |
|
|
|
|
|
7. Гра "Чи вірите ви, що..."
- Діти, а зараз пограємо в гру «Чи вірите ви, що…». На парті у кожного з вас таблиця. Я читаю запитання, а ви ставите у першому рядку під номером запитання послідовно «плюс», якщо згодні з твердженням, і «мінус», якщо не згодні.
-Чи вірите ви, що…
- Що Батьківщиною огірка є Індія?
-Що огірки - одна з найдавніших культур в світі?
-Що бувають огірки довжиною 1м?
-Що бувають огірки вагою до 6 кг?
Дослідницьке бюро
1 .Інформаційна хвилинка.
Учень1. Батьківщиною огірка є тропічні ліси Індії..
Учень 2. Перша письмова згадка про огірки міститься в стародавніх індійських рукописах, яким, на думку вчених, більш 6000 років.
Учень 3. Огіркові рекорди занесені навіть у книгу Гіннеса. Так найдовший огірок — 1,83 м вирощений в Угорщині.
Учень 4. У приміщенні вдалося виростити огірок вагою більше 6 кг, а на повітрі ненабагато менше — 3,7 кг.
2. Розповідь учителя.
Своєю назвою огірки зобов'язані древнім грекам, які називали культуру «агурос», що в перекладі означає недозрілий або незрілий. Ця культура, одна з небагатьох, плоди якої вживаються в недозрілому вигляді.
Незважаючи на те, що огірок в свіжому, солоному і маринованому вигляді складається на 95% з води, він містить вітаміни - В1, В2, Р, С, каротин, білки, цукри, луги, ефірне масло, ферменти, ароматичні та мінеральні речовини - фосфор, кальцій, магній, залізо, йод. З огляду на те, що в огірку майже немає жирів і вуглеводів, його рекомендують вживати тим, хто хоче скинути вагу.
Цікаво, що вміст вітаміну В2 в огірку більше, ніж у редисці, вітаміну В, більше, ніж у буряку. А за вмістом йоду огірки перевершують усі інші овочеві культури.
І свіжі, і консервовані огірки сприяють засвоєнню їжі, так як є досить сильним збудником секреції шлункового соку.
Огірок сприяє кращому засвоєнню жирів і білків. А клітковина, яка міститься в огірку, регулює роботу кишечника. Тому огірок корисний при будь-якому дієтичному харчуванні.
3. Цікаво знати!
В Об’єднаних Арабських Еміратах селекціонерами були виведені огірки, які мають квадратні плоди.
На тихоокеанських островах аборигени заривають огірки в землю, обертаючи їх в бананові листя - так виходить запас на випадок шторму чи неврожаю. В тих краях ця їжа є дорогим делікатесом, чим більше у нареченого в запасі огірків, тим більше він привабливий в матеріальному плані для тамтешніх наречених. На острові Фіджі, наприклад, батьки не дають згоди на шлюб дочки, поки наречений не пред'явить свої запаси огірків.
На батьківщині одного з сортів - в місті Ніжині Чернігівської області навіть є пам'ятник однойменним сорту цього овочу.
У старовинному російському місті Суздалі вже багато років існує цікава традиція - з 17 по 19 липня там з розмахом відзначається День Огірка. А офіційне відкриття огіркового сезону відбувається тут 16липня.
4. Дослідницька робота
- На столі у вас насіння огірка та помідора. Дослідіть, де насіння огірка.
- Чим насіння різних рослин схоже?
- Чим відрізняється? Яке воно за розміром?
- Проведемо дослід. Посадимо насіння цих рослин. Яка вода є найкращою для вирощування насіння?
- Вивчивши матеріал про життєвий цикл рослин, визначте, як вода підтримує їхній ріст. Посадіть насіння і поливайте їх різною водою (з-під крану, бутильованою водою, солодкою та солоною водою), щоб побачити, яка рослина проростає першою і росте краще.
5.Склади інструкцію для виготовлення салату «Літній».
Використовуй запитання:
Що можна використати для виготовлення салату?
Які інструменти та пристосування можна використати?
З чого почати роботу?
Чим заправити салат?
Як прикрасити салат?
Слова і вирази: 1 огірок, 2 помідора, 1 цибулина, 1 солодкий перець ,сіль 1 ложка французької гірчиці, 2 ст. ложки олії, 1 пучок кропу, перець молотий.
6. Математична сторінка
- Ви складали задачі про огірок. Зараз розв"яжемо одну з них.(На грядці у Тетянки зійшло 49 огірків, а в Софійки 35. У кого більше і на скільки?
7. Сторінка Літераторів.
а) Багато письменників в своїх творах писали про цю рослину.
Вправа «Розсипанка»
-на
-на
ня
Ук- піс-- ська
-род- раїн
Що за намисто було розсипане? (Українська народна пісня).
- На сьогоднішньому уроці ми познайомимося ще з одним жанром усної народної творчості – народна пісня. Народні пісні мають форму вірша. За змістом вони часто нагадують казки. У тих піснях, що ви прочитаєте, природні явища та рослини зображені як живі істоти. Читати пісні треба наспівно, наче ведеш довірливу розмову.
- А які українські народні пісні ви знаєте? ( «Веселі гуси», «Ой, єсть в лісі калина», «Ой на горі жито»)
- Прочитайте вголос назву пісні. – Як ви гадаєте, де будуть відбуватися події? Про що розповідатиметься в цій пісні?
8. Опрацювання української народної пісні «Ходить гарбуз по городу». Сприймання та усвідомлення нового матеріалу
. Перегляд відео «Ходить гарбуз по городу» https://www.youtube.com/watch?v=QLNRbUsVHAM
- Чи сподобалась пісня? Чим?
- Хто дійові особи пісні? Чи був там огірок?
- Де відбуваються події? Чи правильне було передбачення?
- Який настрій пісні? ( Вона весела, життєрадісна)
. Словникова робота
1.Пояснення значення слів
Свояк – родич бараболя – картопля
перістий – рябий піддержав – підтримав
2. Прочитати правильно слова:
Гарбузові, господиня, родичі, городу
Інсценізація пісні «Ходить гарбуз по городу»
- Яким тоном потрібно читати слова автора? Дійових осіб? (Слова автора потрібно читати розповідним тоном, слова гарбуза – поважним, інших овочів – радісним, захопленим тоном)
9.Фізкультхвилинка
На город підемо працювати,
Будем овочі збирати,
Вітамінів в них доволі,
Будемо ми усі здорові.
Підемо ми в сад гуляти,
Будем фрукти ми зривати,
Вітаміни в них теж є,
Це здоров’ячко моє.
10.Робота над ілюстрацією
а) Розгляньте малюнок. Чи упізнали ви «гарбузових родичів?» Назвіть їх усіх зліва – направо.
б) Який настрій передано на малюнку?
11. Художня галерея.
Художники також зображали на своїх полотнах огірки.
Картину, яка зараз перед вами, написала наша землячка, художниця Іванченко Наталія Олексіївна. Народилася у 1971 році в місті Харкові. Закінчила в 1991 році Харківське художнє училище. У 1998 Харківський художньо-промисловий інститут, відділення реставраціі, а в 2001 році аспірантуру при цьому ж інституті. Зі студентської лави Наталія зарекомендувала себе як талановитий художник реставратор. Дипломною роботою художниці була ікона зі Спасо-Преображенської церкви села В.Сорочинці Працює в жанрі пейзажу, портрета, натюрморту, ікони. Роботи знаходяться в музеях та приватних колекціях України, а також за кордоном. В даний час живе і працює в Харківській області.
Розгляд учнями репродукції картини «Дари осені»
- А тепер розгляньте цю картину.
- Чи сподобалась вам картина? Чим?
А давайте і ми спробуємо намалювати огірочки!
Порівняємо два огірка, однакових за формою, але різних за пропорціями. Аналізують діти.
Давайте ще раз згадаємо, які овочі та фрукти ми знаємо і визначимо їх форму. (Відповіді)
Прошу хлопців порівняти кавун і помідор, огірок, кабачок.
Нам сьогодні належить намалювати огірок і помідор. Давайте подивимося, як нам розмістити їх на аркуші паперу.
На дошці малюється кілька варіантів розміщення. Разом з дітьми аналізуємо.
На дошці демонструються основні етапи побудови лінійного малюнка:
1. Визначення чотирма лініями загальної величини малюнка на площині.
2.Уточнюються пропорції предметів.
3.Детально промальовуються всі зображення . Самостійна робота .
(Додаток 4)
12. Складання Сенкану
1.Огірок
2. Зелений, корисний.
3.Росте, цвіте, лікує.
4.Огірок-найближчий родич дині..
5.Овоч.
ІІІ. Підсумок уроку.
- Що цікавого розповісте вдома про огірок?
- Які страви з огірків ви любите?
- Чи знадобляться вам знання, які ви отримали на уроці, в подальшому житті?
- Для чого ми вирощуємо огірки?
- Ось такий він, наш вічний супутник – красивий і корисний. Будьте й ви самі гарні не лише зовнішністю, а й внутрішньо, будьте щедрими на добро, бережіть його у своїй душі. Дякую вам за вашу чудову роботу на уроці.
Працювали всі старанно
І почуйте у кінці:
Що у нашім 2 класі
Діти - просто молодці!
Висновки
Аналіз очікуваних та отриманих результатів.
Використання інноваційних технологій та міжпредметних зв’язків сприяли кращому засвоєнню вивченого матеріалу.
Отримані результати: здобувачі освіти
вивчили цікаві факти, пов’язані з огірком (природознавство);
посадили та спостерігали, як росте насіння огірка (природознавство);
ознайомилися з історією появи огірка на нашій планеті;
самостійно здобували знання і презентувати результати роботи (наука);
словесно описували огірок (українська мова);
розвинули мовленнєві навички (українська мова);
розвинули акторські здібності та вокально-хорові навички (мистецтво);
повторили назви країн, де вирощують огірок (природознавство);
склали та розв’язали задачі, пов’язані з огірком(математика);
ознайомилися з творами мистецтва, які пов’язані з огірком, висловили враження від картин художників (образотворче мистецтво).
Список використаних джерел
https://sverediuk.com.ua/melodiya-zhivopisu-nataliyi-ivanchenko/
https://tsikavi-fakty.com.ua/tsikavi-fakty-pro-ogirky/
https://prosalat.com.ua/salati-litni
https://www.youtube.com/watch?v=QLNRbUsVHAM