Інтегрований виховний захід для учнів 6-х класів
«Математично-географічна вікторина»
Мета:
Хід заходу
Вчитель географії.
Доброго дня! Ми раді вас вітати на сьогоднішній «Математично-геграфічній вікторині. Не всі ви в майбутньому станете математиками або географами, але математика і географія потрібні і в науці, і в техніці, і в повсякденному житті.
Вчитель математики.
Сьогодні ви зможете показати не тільки знання з математики та географії, але й уміння міркувати, знаходити вихід із складних ситуацій. Нехай під час змагання пануватимуть кмітливість, наполегливість, впевненість. Усі ці складові допоможуть вам отримати перемогу.
Наша сьогоднішня вікторина складається з таких конкурсів:
І конкурс «Представлення»
Членам команд потрібно було придумати назву команди
Максимальна кількість балів за конкурс – 5 балів.
Отже, знайомимося з нашими командами…
ІІ конкурс «Розминка»
Командам потрібно дати відповідь на 8 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
Отже:
Запитання для 1 команди
1. Числа, які використовуються при лічбі? (натуральні)
2. В яких одиницях вимірюється довжина? (км, м, см, мм)
3. Кут, менший за 90? (гострий)
4. Скільки прямих проходить через дві точки? (одна)
5. Частина прямої, яка має початок і не має кінця? (промінь)
6. Як називаються компоненти при відніманні? (зменшуване, від’ємник, різниця)
7. Скільки нулів у числі «мільйон»? (6)
8. Одне яйце варять 4 хвилини. Скільки хвилин варять 6 яєць? (4)
Запитання для 2 команди
1. Що утворюють натуральні числа, записані в порядку зростання? (ряд натуральних чисел)
2. В яких одиницях вимірюється вага? (тонна, центнер, кілограм, грам)
3. Кут, більший за 90? (тупий)
4. Градусна міра розгорнутого кута? (180)
5. Лінія, яка не має ні початку, ні кінця. (пряма)
6. Скільки нулів у числі «мільярд»? (9)
7. Трикутник, у якого дві сторони рівні? (рівнобедрений)
8. Як називаються компоненти додавання (доданок, доданок, сума)
ІІІ конкурс «Тематичний»
Наступний конкурс «Тематичний», треба відповісти на питання з тем «Математична мозаїка», «Натуральні числа». Кожне питання оцінюється в 1 бал. Кожен гравець має право дати відповідь на запитання, якщо суперник на нього не відповів, і отримати додатковий бал. Отже, максимальна кількість балів за цей тур не обмежена.
Натуральні числа.
1. Яке найменше натуральне число? (1)
2. Найкоротший місяць року. (Лютий)
3. Скільки буде, якщо 10 поділити на його половину? (2)
4. Дія, що виконують для знаходження частки? (ділення)
5. Дія, що виконують для знаходження добутку. (Множення)
«Математична мозаїка»
окремо ? (14 хв.)
2. Як називається другий місяць літа? (липень)
3. Яке каміння в морі? ( мокре)
4.На березі росло 20 груш. Подув сильний вітер, і 12 груш упало. Скільки груш залишилося? (жодної, на березі груші не ростуть)
5. Під яким кущем заєць ховається від дощу? (під мокрим)
ІV конкурс «Конкурс капітанів»
Капітан кожної команди за 3 хвилини має розшифрувати 3 ребуси. За кожен правильно розшифрований ребус – 1 бал.
VІ. Цікаві задачі
1 команда
• На одній нозі півень важить 4 кілограми. Скільки важитиме півень на двох ногах? (4 кілограми)
• Світланка і Василь прийшли вранці в клас, а там уже було 4 учениці. Скільки учениць стало у класі? (П’ять)
• На столі стояло 3 кухлі з молоком. Кіт випив один кухоль молока. Скільки кухлів залишилось? (Три)
• Пара коней пробігла 20 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь? (20 км).
2 команда
• Мама дала Сергію 4 сливи, 5 яблук і 2 цукерки. Скільки фруктів мама дала синові? (9)
• У школу йшло 7 дівчаток. Назустріч їм – 2 дівчинки. Скільки дітей ішло в школу? (7)
• Що є в кожного слова, рослини і рівняння? (Корінь)
• У бабусі Олени були: кіт Моряк, собака Дружок, онука Леся і онук Денис. Скільки всього онуків у бабусі? (Два)
V. «Вірю – не вірю»
Вчитель географії. Наступний конкурс «Вірю – не вірю»
Командам дати відповідь на питання:
1.Чи вірите ви, що Африка – найбільший за розміром материк світу? (Ні)
2.Чи вірите ви, що перше плавання навколо Африки здійснили фінікійці?(Так
3.Чи вірите ви, що вивчення внутрішніх територій Африки почалися вже в ХУ ст. (Так)
4.Чи вірите ви, що в Африці зустрічаються сніги і льодовики? (Так)
5.Чи вірите ви, що з півночі Африка омивається водами Середземного моря? (Так)
6.Чи вірите ви, що нульовий меридіан перетинає Африку? (Так)
VІ. Чи гарно ми рахуємо?
Вчитель географії задає питання, команди записують число і виконують відповідну дію перемагає той, хто зробить найшвидше й найточніше.
1. Площі Африки (30,3)
2.До цієї суми додайте кількість материків на Землі (6)
3.Від отриманої цифри відніміть кількість океанів, що омивають Африку (2)
4.Від отриманої цифри відніміть кількість морів, що омивають материк
Африку (2) . Відповідь: 30 + 6 – 2 = 34 – 2 = 32.
VІІ. Географічні загадки.
Має велетенський ротик,
Товстий, чималий животик
У водичці він лежить,
У ній навіть їсть і спить (бегемот)
У хаті зачинилася,
Тихенько причаїлася,
Та сидить німа від страху.
Ви впізнали … (Черепаха)
Крізь пустелю навпростець
Йдуть-бредуть неквапом
Схожі, ніби близнюки,
Дві гори на лапах…(Верблюд)
Все що скажеш він повторить,
Всі слова твої відтворить!
Різнобарвна в нього спина,
В тропіках його родина (Папуга)
В ріках Африки пірнав Злий,
зелений пароплав.
Хто б на зустріч не поплив,
Всіх ковтне. Хто це? (Крокодил)
Підведення підсумків вікторини
За результатами етапів вікторини журі обирає переможців.