Інтелект-бол
«Математичний атракціон »
Ведучий 1. Добрий день всім, хто зібрався сьогодні у цій залі!
Ведучий 2. Всім шанувальникам великої і прекрасної науки.
Разом. Математика!
Ведучий 1. Наскільки містким і глибоким стало це поняття!
Виникнувши на світанку цивілізації, математика постійно збагачується, оновлюється, зміцнює свої зв’язки з практикою.
Ведучий 2. Вона поруч з нами завжди і всюди. Архітектурні споруди і скульптури; чудові картини і вітражі; палаци, розташовані в мальовничих паркових зонах; безкінечні стріли доріг; всі нові технології і виробництва.
Ведучий 1. Математика – це мистецтво наук і наука мистецтв! Ми можемо любити її або ні, але обійтись без неї не можемо.
Ведучий 2. Математика – це політ фантазії і творчості. Будуєш перспективну лінію нового одягу – необхідні математичні знання; конструюєш літак або пароплав – необхідна математика, плануєш роботу державного апарату – також не обійдешся без неї.
Ведучий 1. А у звичайному, повсякденному житті… Хіба не математика оточує нас на кожному кроці, озирнись…
Ведучий 2. А ось як відгукувались про математику відомі люди.
«Розквіт і довершеність математики тісно пов’язані з добробутом держави.»
Бонапарт Наполеон
«Люди, що засвоїли великі принципи математики, мають на один орган чуття більше, ніж прості смертні.»
Чарльз Дарвін
«Математика – це те, за допомогою чого люди керують природою і собою.»
А. Колмогоров
Ведучий 1. Ось сьогодні ми з вами ще раз поринемо у цей чудовий світ математики.
Ведучий 2. Запрошуємо вас на інтелект-бол «Математичні віражі».
Ведучий 1. Участь у змаганнях беруть учні 7 класу. Команда хлопців і команда дівчат!
(Команди презентують себе, знайомлять із капітанами команд. Журі оцінює презентації).
Ведучий 2. Перший конкурс – бліц-розминка. Кожній команді задається по 10 запитань або математичних визначень. Кожна правильна відповідь оцінюється в один бал.
Питання для команди хлопців.
Питання для команди дівчат.
(Журі підраховують бали).
Ведучий 1. Рухаємось далі. Настав час для конкурсу капітанів.
Завдання для капітана хлопців.
Завдання для капітана дівчат.
Ведучий 2. У залі присутні глядачі, які підтримують кожну з команд. Конкурс для груп підтримки.
Білет № 1.
Білет № 2.
Ведучий 1. Учасники нашого інтелект-болу – ерудовані, розумні, кмітливі. Тому наступний конкурс саме для них.
Ведучий 2. Це – групова робота. Зараз кожна команда отримає конверт із завданням: таблицю, яку треба заповнити.
Ведучий 1. Це – колективна робота на швидкість і правильність. Оцінюється за 10-бальною шкалою. Максимальний час розв’язання – 5 хвилин.
Метафорична таблиця.
Про яке математичне поняття йдеться |
Приказки, прислів’я, афоризми |
Примітки |
Нуль |
|
|
Протилежні числа |
|
|
Спільний знаменник |
|
|
Подвійна нерівність |
|
|
Точка |
|
|
Модуль числа |
|
|
Один є дільником будь- якого числа |
|
|
Зведення подібних доданків |
|
|
Приказки
Відповіді.
Про яке математичне поняття йдеться |
Приказки, прислів’я, афоризми |
Примітки |
Нуль |
Ні риба, ні м’ясо. |
Не від’ємний і не додатній. |
Протилежні числа |
Два брати у воду дивляться, а повік не зійдуться. |
Вода – 0 на числовій прямій. |
Спільний знаменник |
Ласкаве теля двох маток ссе. |
Теля – спільний знаменник, є рідним і для 1 і 2 матки (дробу) |
Подвійна нерівність |
Ранок старший за вечір і молодший за день |
Вечір день. |
Точка |
І море починалось із краплі. |
|
Модуль числа |
Криве дерево, а яблука солодкі. |
І від’ємні числа мають додатний модуль. |
Один є дільником будь- якого числа |
Під усі сідла годиться. |
|
Зведення подібних доданків |
Люди з людьми, а гори з горами. |
|
(Підбиття підсумків).
Ведучий 2. Ті, хто дружить із математикою, мають розвинуте логічне мислення. Наступне завдання – саме для таких людей.
Т ЛЯ (ЮЛЯ).
Ведучий 1. Останній конкурс – завдання із чорної скриньки. Розв’язати кілька завдань. Яка команда швидше і правильніше впорається із завданням – та отримає п’ять балів. Друга команда отримає бали, згідно виконаних завдань.
Ведучий 2. Чорну скриньку – внести.
(-1)8(-)8 (1)
2. Обчислити.
105×0,17 (0,01)
3.Замінити зірочку такою цифрою, щоб число *5* ділилося націло на 9 і на 10. (450)
4.Розв’яжіть рівняння: х4=58. (25)
5. Розв’яжіть рівняння: х+2х=6. (х=2)
(Журі підраховує бали, оголошує переможців).