Математику вивчаю – рідну Україну знаю! Національно-патріотична інтелектуальна гра для учнів 7 класу

Про матеріал
Даний матеріал направлений на: розвиток комунікативних якостей особистості, інтелектуальної грамотності, кмітливості, швидкості реакції у прийнятті рішень; прищеплення інтересу до придбання знань в різних областях, виховання інтересу до історії своєї країни України, українськоїнародної творчості, народної мудрості, закладеним у казках різних народів; розвиток креативних здібностей підлітків.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Математику вивчаю –

 рідну Україну знаю!

Національно-патріотична інтелектуальна гра для  учнів 7 класу

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Цілі і завдання:

• розвиток комунікативних якостей особистості, інтелектуальної грамотності, кмітливості, швидкості реакції у прийнятті рішень;

• прищеплення інтересу до придбання знань в різних областях, виховання інтересу до історії своєї країни України, українськоїнародної творчості, народної мудрості, закладеним у казках різних народів;

• розвиток креативних здібностей підлітків.

 

Обладнання: дзвінки, секундомір.

 

 

ПОЧАТОК   ГРИ

Ведуча: Доброго дня. Сьогодні ми проводимо інтелектуальну гру «Математику вивчаю – рідну Україну знаю!».

 

Участь у грі беруть 2 команди 7-х класів. Вітайте!

Ведуча: Також давайте привітаємо нашу лічильну комісію, яка буде підраховувати бали команд та визначить переможця нашої гри:

(Оголошуються 2-3 члени лічильної комісії. Ними можуть бути завуч, вчитель, бібліотекар, педагог-організатор та ін., крім класних керівників класів, які грають)

 

 

ПРАВИЛА   ГРИ

Ведуча: А зараз заслухайте, будь ласка, правила нашої гри.

       Гра має шість турів.

       Усі команди грають одночасно.

       Головне завдання гравців – якнайшвидше дати правильну відповідь.

       Час для роздумів над запитаннями – 15 секунд.

       В кожному турі вам будуть запропоновані питання. Право на відповідь має команда, капітан якої першим натиснув на дзвінок.

       Кожна команда має право тільки на одну відповідь.

       Якщо команда дала не правильну відповідь, вона припиняє обговорення даного питання й позбавляється права на нову відповідь. А команди-суперники, після слів ведучої «Відповідь не вірна», продовжують обговорення питання до кінця часу, що дається на роздуми.

       За правильну відповідь команда отримує певну кількість балів, які оголошуються перед початком туру.

       Якщо гравці двох і більше команд одночасно натиснули на дзвінок, відповідь у них приймається письмово.

       Якщо за зазначений час правильної відповіді ніхто не запропонував, запитання знімається, а ведуча пропонує нове завдання.


ХІД   ГРИ

Ведуча: 

1 учень. Кохаю край свій дорогий, що зветься Україна. 
Вітчизні хочу я своїй зрости достойним сином. 
Є в світі зваби немалі, цікава стежка кожна… 
Але до рідної землі забайдужитись не можна. 
Люби, шануй, піднось до зір її пісні і мову. 
Нема солодшої, повір, за нею, пречудову. 

2 учень. Мова! Українська мова,- 
Вона співуча, лагідна , дзвінка… 
Мова, українська мова – 
Єдина, рідна й дорога така. 
Вона, як тиха пісня колискова, 
Приходить в серце нам із ранніх літ. 
То мова - ніби пташка світанкова, 
Що гордо лине у стрімкий політ 

 

 Ведуча.  Рідне слово! Скільки в ньому чарівних звуків, животворного трепету й вогню! У кожному слові найтонші відтінки почуттів і переживань, у кожному свій аромат.

      Рідна мова! …Вона неповторна, співуча, мелодійна, бо увібрала в себе шум вічнозелених смерек, гомін полів і морів, запах лугів і трав. Переткана червоною калиною, хрещатим барвінком, вишневим цвітом, запашною рутою-м’ятою.

 Сьогодні ми з вами поведемо розмову про найдорожче серцю кожної людини – Батьківщину. Її героїчне минуле і сучасне, її солов’їну мову та чарівну природу, народні звичаї та традиції.

 

Ведуча. Давайте скористаємося  нагодою  продемонструвати  свої  знання. Будьте уважними, спостережливими, кмітливими й сміливими. Пам`ятайте: тільки дружба допоможе вам дістатися щасливого кінця нашої зустрічі. За кожну правильну відповідь команди будуть отримувати бали. А наприкінці вікторини ми підрахуємо їх і дізнаємося, хто ж стане переможцем. Ми познайомились з командами, привітали нашу лічильну комісію, прослухали правила і я оголошую початок нашої гри.

Я побажаю всім учасникам успіху та перемоги.

 

1 тур «Розминка»

Ведуча: Розпочинаємо 1 тур «Розминка». У цьому турі у нас 18 запитань, які оцінюються в 1 бал.

Порядок вибору участі команд визначається за допомогою гри «Шифрувальник».

АМОШРЛФК І И

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Записати назву квітки, яка є одним із символів України і вплітається у вінок:

5 3 2 1 4 8 1 – ромашка.

 

Нагадую: Час для роздумів над запитаннями – 15 секунд.

Право на відповідь має команда, капітан якої першим натиснув на дзвінок.

Увага!!! Читаю запитання.

  1.       Державна мова України. (українська)
  2.       Розмальоване яйце. (писанка)
  3.       Найбільша річка України.  (Дніпро)
  4.       Скільки голосних звуків в українській мові? (6)
  5.       Кущова рослина, символ України. (калина))
  6.       Чим прикрашають голову українські дівчата? (Віночком)
  7.       Як називається наш герб? (Тризуб)
  8.       Коли в Україні відзначають День козацької слави, свято Покрови? (14 жовтня)
  9.         Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)
  10.   Розмова двох осіб.  (діалог)
  11.   Скільки букв в українському алфавіті? (33)
  12.   Синонім до слова ненька. (Мати)
  13.   Назва гімну України. (Ще не вмерла України)
  14.   Як по-іншому можна назвати головне місто держави? (Столиця)
  15.   Коли в Україні відзначають День Незалежності? (24 серпня)
  16.   Який святий приносить подарунки тільки чемним діткам? (Миколай)
  17.   Назва семи днів одним словом. (тиждень)
  18.   На яке свято співають колядки? (Різдво)

 

Ведуча: Це всі запитання першого туру. Поки лічильна комісія підбиває підсумки, ми дамо відпочинок нашим командам і зіграємо із залом. Я буду задавати питання, чиї вболівальники першими дадуть правильну відповідь, тій команді приплюсується 1 бал.

 

  1. Хто автор відомого вислову « Veni, Vidi, Vici » («Прийшов, Побачив, Переміг»)?

         (Юлій Цезар)

 

Ведуча: Правильно. Команда 7- …. класу отримує додатковий бал.

 

  1. Назвіть найвідомішу поему-казку про любов О. Пушкіна?

         («Руслан і Людмила»)

 

Ведуча: Вірно. Команда 7- …. класу отримує додатковий бал.

Ведуча: Молодці. А зараз лічильна комісія зачитає результати які має кожна команда після першого туру.

Лічильна комісія, ви готові? Слухаємо вас.

(лічильна комісія оголошує результат)

 

2 тур «Історичний»

Ведуча: Приступаємо до 2 туру, що має назву «Історичний».

В цьому турі ми маємо  запитання, які оцінюються в 2 бали.

Нагадую: Час для роздумів над запитаннями – 15 секунд.

Увага!!! Запитання.

  1. Як Називалася держава, де жили козаки? (Запорізька січ)
  2. Назвіть один із найдревніших знаків, який є малим гербом України? (Тризуб)
  3. Назва гімну України ( «Ще не вмерла Україна»)
  4. Як називається основний закон України? (Конституція)
  5. Яке ім’я носила сестра Кия, Щека, Хорива? (Лебідь)
  6. Як називається національна страва українців із тіста? ( Вареники)
  7. Які кольори державного прапора України? (Синій, жовтий)
  8. Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці? (Гімн)
  9. Яку назву мало житло козака? ( Курінь)
  10.  На яких тваринах їздили козаки? ( Конях)
  11. Назва великого зібрання творів Т.Г. Шевченко? («Кобзар»)
  12.  Скільки областей  налічує Україна? ( 24)
  13.  Яку страву найчастіше готували козаки? ( Куліш)
  14.  Скільки берегів у Дніпра і які ? ( Два – Лівий і Правий)

 

Ведуча: Другий тур завершився. Лічильна комісія підраховує бали, а ми знову зіграємо із залом. Як і минулого разу, вболівальники можуть принести по додатковому балу своїй команді.

Дайте, будь ласка, відповіді на такі питання...

  1. Якому материку належить річка Лімпопо?

         (Африці)

 

Ведуча: Правильно. Команда 7- …. класу отримує додатковий бал.

 

  1. Хто автор вислову « to be, or not to be » («бути, чи не бути»)?

         (Гамлет, В. Шекспір)

 

Ведуча: Вірно. Команда 7- …. класу отримує додатковий бал.

Ведуча: Лічильна комісія, ви готові оголосити результат за другий тур? Будь ласка, уважно слухаємо.

(лічильна комісія оголошує результат)

 

3 тур «Географічний»

Ведуча: Приступаємо до 3 «Географічного» туру.

В цьому турі 10 запитань і 1завдання.

Відповіді на запитання оцінюються в 2 бали.

  1. Як називається ділянка сухо­долу, оточена водою з усіх боків?  - Острів
  2. На якому материку розташо­вана Україна?  - Євразія
  3.  Який півострові є частиною України?  - Крим
  4. Скількома  морями омивається Україна? - Двома
  5. Яка площа України? – 603,7 км2
  6. Найглибше   озеро   України. - Світязь
  7. Зі скількома країнами межує Україна?  - 7
  8. Хто першим президентом незалежної  України і в якому році?  - Леонід Кравчук, 1991 рік
  9. Яку висоту має найбіль­ша вершина Карпат?  - 2061 м.
  10. Річка, яка тече на території 6 країн Європи, у тому числі і в Україні - Дунай

 

Ведуча: А зараз завдання.

Я кожній команді роздаю по аркушу паперу. На ньому записано зверху вниз назва нашої країни УКРАЇНА. В цьому слові 7  літер.

Командам потрібно за 1 ХВИЛИНУ придумати і написати назви семи міст, які починалися б з цих літер. Команда, яка перша справиться, повідомляє про це. Ми зупиняємо час для всіх інших команд і починаємо читати і звіряти із записами інших команд: перша буква і назва міста, друга буква – назва міста і так далі.

Усі, у кого назване місто повторюється, викреслюють його, а за кожне «неповторне місто» – 2 бали.

Наприклад:

У місто на букву Умань

К ……….

Р ……….

А … … …

Ї … … …

Н … … …

А … … …

 

Ведуча: Ну, що ж, ви впорались і з 3туром. Лічильна комісія працює, а ми граємо із залом.

Уважно слухайте і дайте відповіді на такі питання...

 

Серед горба стоїть осел. З одного боку горба вогонь горить, з другого – ліс густий, з третього – глибоке озеро. Лісом пройти – осел роги поламає, вогнем – згорить, через озеро – не вміє плавати, втопиться. Вертатися назад – не можна. Куди ослу подітися?

       (Через ліс іти, бо осел рогів не має)

 

 

Ведуча: Молодці. Вболівальники  7- …. класу справились і принесли своїй команді додатковий бал.

Лічильна комісія, будь ласка, оголосіть результати трьох турів.

(лічильна комісія оголошує результат)

 

4 тур «Мистецтво».

Ведуча: Приступаємо до 4 туру, що має назву «Мистецтво».

В цьому турі ми маємо  запитання, які оцінюються в 2 бали.

 

 

 

  1. Як називають людину, що малює картини? - Художник
  2. Назвіть найвідоміший музей Франції - Лувр
  3. Як  називають  художника,  який пише морські пейзажі? - Мари­ніст
  4. На чому писали свої картини - сувої китайські художники? - На тканині
  5. Хто автор всесвітньо відомої картини «Джоконда»? - Леонардо да Вінчі
  6. Як називають високий жіно­чий голос?  - Сопрано

 

Ведуча: 

 

Де проживали грецькі боги Зевс, Аїд, Посейдон?

На священній горі, згідно міфів, знаходились палац Зевса і палати інших богів, але не всіх. Посейдон жив на морському дні. Другий брат Зевса, Аїд – у підземному царстві, а Гефеста всемогутня Гера, його мати, скинула з Олімпу вниз, коли побачила, що він народився хворобливим і некрасивим. Зате на Олімпі мешкали (правда, нижче за всіх богів) німфи, музи,

 

5 тур  Музичне мистецтво

«Назви українську  пісню, в якій згадується якась цифра»

За кожну назву і  приспівування  куплета чи приспіва – по 1 балу. 

 

 

6 тур «Казковий»

Ведуча: І останній 6 тур «Казковий».

Я маю шість казок, необхідно відгадати їх назви.

В мене є чотири підказки, за якими ви повинні відгадати назву казки.

Якщо ви відгадали з першої підказки – отримуєте 5 балів,

використали другу підказку – 4 бали,

третю – 3 бали,

четверту – 2 бали.

 

Казка перша

  • Багатодітна мати проводить дітям елементарний інструктаж з техніки безпеки.
  • Антигерой удосконалює свою акторську майстерність, але поки що безрезультатно.
  • Мати проводить повторний інструктаж. Майже пластична операція допомагає антигерою досягти мети.
  • Антигерой гине жорстокою смертю. Родина возз’єднується.

         (Вовк і семеро козенят)

 

Казка друга

  • Ця історія не сталася б, якби доросла людина не загубила елемент одягу.
  • Загублений предмет швидко знайшов нового господаря, але залишився на місці.
  • Далі відбуваються дива взаєморозуміння, взаємодопомоги та спілкування.
  • Військо тварин перетворило загублену річ на гуртожиток.

         (Рукавичка)

 

Казка третя

  • Герої, які не мають між собою нічого спільного, потоваришували.
  • Щире ставлення одне до одного переростає в ідею влаштувати святковий обід.
  • Далі один герой запрошує в гості іншого. Після щедрих пригощань гість залишається голодним, а хазяїн ситим.
  • З того часу і до нині вони вороги.

         (Лисичка та Журавель)

Казка четверта

  • Все почалося тоді, коли всі продукти майже скінчилися.
  • Головний герой, подорожуючи, легко вступає в контакт з незнайомцями.
  • Веселий характер хвалька і невихованість, як не дивно, рятують його від небезпеки.
  • До загибелі призвела зіркова хвороба сольного співака. Дуже шкода, що друга особа не знає, що їжу треба ретельно пережовувати.

         (Колобок)

 

Казка п’ята

  • Наявність цього предмета ледь не призвела до конфлікту.
  • Втрата його спричинила негативні емоції у близьких людей.
  • Знесилені господарі не можуть дати собі раду.
  • На допомого прийшла тварина, яка подарувала ювелірний виріб.

         (Курочка Ряба)

 

Казка шоста і остання

  • Головна героїня мала велику фантазію, щоб розбагатіти.
  • Головний герой сконструював чудовий виріб.
  • Велика цікавість лісових звірів призвела до швидкого багатства.
  • А помічник, який вже став непотрібним, доти стояв на сонці, поки не розтанув.

         (Солом’яний бичок)

 

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

Ведуча: Ось і вичерпались всі мої запитання. Зараз лічильна комісія підіб’є підсумки гри і оголосить нам переможця.

А я задам питання всім присутнім: і командам, і вболівальникам.

«В давнину, а в деяких місцях і до цього часу, під час обряду сватання

дівчина, відмовляючи парубкові, підносила йому гарбуза. Що крім відмови, це мало означати? Чому з усієї городини підносили саме гарбуз?»

Чому вони підносили саме гарбуз?»


Відповідь: У насінні та м'якоті гарбуза містяться заспокійливі речовини.

З давніх-давен відвар гарбузового насіння та м'якоті використовувася в

народній медицині як транквілізуючий (заспокійливий) засіб. Тож дівчина, повідомляючи хлопцеві про відмову, ніби хотіла сказати йому в такий спосіб заспокійливі слова. 

 

Ведуча: Молодець. Приз за правильну відповідь отримує учень 7-… класу …. … ….

Ведуча. Сьогодні я пропоную вам написати побажання своїй рідній Україні. (Учням роздаються сердечка (І команді) і долоньки (ІІ команді), на яких вони пишуть свої побажання.) Також пропонується гостям написати свої побажання.

А зараз кожен учень розмістить своє побажання навколо карти України, щоб наша Батьківщина була захищена любов’ю наших сердець і теплом долонь.

Подивіться, яка гарна наша держава, а ви - справжні громадяни і патріоти своєї Вітчизни.

 

Діти читають вірш «Я вірю в майбутнє твоє, Україно!» (на фоні мелодії)

Я хочу, щоб сонце світило ласкаве,
Купало обличчя у водах Дніпра,
Буяли шовкові, уквітчані трави
І мирно вставала щоранку земля,

Я хочу, щоб піснею ранок стрічали
Багаті поля і зелені гаї,
Щоб з вірою завжди до нас повертали
І щастя на крилах несли солов’ї,

«Ми вірим в майбутнє твоє, Україно!» —
Говорять сьогодні дорослі й малі,
Бо ти в нас — найкраща, бо ти в нас — єдина,
Немає другої такої землі!

 

Ведуча.  Ми є носіями української мови, всього того багатства, яке дісталося нам від минулих поколінь. Наше завдання – берегти цей неоціненний дар, примножувати його, не засмічувати чужими і грубими словами, не забувати і щиро любити.

 

Ведуча: А зараз настав час взнати, хто став переможцем у нашій грі. Лічильна комісія, ви готові оголосити переможця? Будь ласка, слухаємо вас.

(лічильна комісія оголошує результат)

Ведуча: Отже, за результатами лічильної комісії переможцем нашої гри стала команда «………» 7-… класу.

 (поздоровлення переможців)

Ведуча:  Допоміг вам перемогти у змаганні не щасливий  випадок, а  знання, дружба  і  любов до рідного краю!

 

На цьому ми з вами попрощаємось. До наступних зустрічей.

doc
Додано
23 січня
Переглядів
804
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку