Інтелект - шоу "Дизайнерська думка"

Про матеріал

Метою впровадження матерілу є збагачення знання учнів про художнє конструювання, комбінаторику в художньому конструюванні. Виховування в учнів охайності при оздобленні виробів, прищеплювання естетичних смаків щодо виготовлення виробів. Сприяння розвитку творчих здібностей учнів, розвивання кмітливості, уваги, пам'яті, творчого мислення.

Перегляд файлу

Інтелект шоу «Дизайнерська думка»

Тема. Художнє конструювання. Комбінаторика в художньому конструюванні.

Дидактична мета. Підсумувати і збагатити знання учнів про художнє конструювання, комбінаторику в художньому конструюванні.

Виховна мета. Виховувати в учнів охайність при оздобленні виробів, прищеплювати естетичні смаки щодо виробів.

Розвиваюча мета. Сприяти розвитку творчих здібностей учнів, розвивати кмітливість, увагу, пам’ять, творче мислення.

Тип уроку. Урок систематизації та узагальнення знань.

Методи. Повідомлення, бесіда, ігрові елементи.

Обладнання. Література художнього конструювання, інструкційні картки, стенди з виробами.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Ознаки художнього конструювання проявляються ще у знайдених археологами виробах, які відносяться до періоду пізнього палеоліту. Таким виробам, що їх було знайдено на території України, - 33 – 38 тис. років. Упродовж віків усе, що людина спостерігала у природі, - Сонце, Місяць, зорі, квіти, дерева, тварини вона відображала у вигляді нескладних орнаментів.

Перевірити готовність учнів до уроку.

Призначити чергових.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. Учні ми зараз працюємо над темою «Художнє конструювання. Комбінаторика в художньому конструюванні», у ході вивчення якої ви ознайомились із конструюванням, моделюванням, оздобленням виробу.

Для того, щоб детальніше усвідомити та повторити даний матеріал, я пропоную вам позмагатись між собою, зіграти в інтелект – шоу                              «Дизайнерська думка».

ІІІ. Узагальнення вивчених тем за допомогою не імітаційного ігрового методу.

Учитель. Наше з вами завдання – як найкраще показати здобуті знання та перемоги.

Працюємо в групах командах.

За правильну відповідь команда одержує один бал.

І тур змагання «Художнє конструювання».

1. Дібрати прислів’я, що можуть використовуватися при оздобленні виробу:

А) Спершу треба розсудити, а тоді робити.

Б) Тепер так, а після як?

В) Сім раз одмір, а раз одріж.

Команди повинні назвати прислів’я

і при цьому обов’язково дати до

кожного прислів’я коментар, який

розкриває його зміст

ІІ тур. Гра – змагання «Знайдіть застосування знанням та вмінням»

А) Завдання «Хто швидше?» (хто швидше розв’яже кросворд, той і переможе).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

К

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

О

 

 

 

 

С

 

4

 

5

 

2

 

М

 

 

 

 

И

 

К

 

Р

 

С

 

Б

 

 

 

 

М

 

О

 

И

 

Т

 

І

 

 

1

Г

Е

О

М

Е

Т

Р

И

Ч

Н

И

Й

 

 

Т

 

П

 

М

 

Л

 

А

 

 

 

 

Р

 

О

 

 

 

І

 

Ц

 

 

 

 

І

 

З

 

 

 

З

 

І

 

 

 

 

Я

 

И

 

 

 

А

 

Я

 

 

 

 

 

 

Ц

 

 

 

Ц

 

 

 

 

 

 

 

 

І

 

 

 

І

 

 

 

 

 

 

 

 

Я

 

 

 

Я

 

 

 

 

 

  1. Назвіть, який найпоширеніший вид оздоблення орнаменту існує.
  2. Як називається надання виробу характерних рис, індивідуального задуму?
  3. Як називається пропорційне розміщення частин виробу (орнаменту) відносно його центра?
  4. Яку назву має головна частина оздобленого виробу?
  5. Як називається рівномірне чергування впорядкованих елементів?
  6. Як називається сполучення, поєднання або розташування чого – небудь у певному порядку?

Б) Командам пропонується бліц – турнір.

1. Надання виробу певних характерних рис називається . . .

( Стилізацією, комбінаторикою, орнаментом )

2. Ознаки художнього конструювання знайдено на території України, - . . .

( 35 – 40 тис. років, 33 – 38 тис. років, 40 – 45 тис. років)

  1. Пропорційне розміщення частин виробу відносно його центра називають. . .

( Симетрією, асиметрією, орнаментом)

  1. Які види ритмів існують?

( Геометричний орнамент, стилізований рослинний, стилізований тваринний)

5. Будова, структура, розташування та взаємний зв’язок складових частин художнього твору називають. . .

( Фактурою, ластиком, композицією)

6. Сполучення, поєднання або розташування чого – небудь у певному порядку називається. . . .

( Рівновагою, комбінацією, композицією)

  1. Методом сполучення, поєднання розташування різних предметів називають . . . . . .

( Конструюванням, стилізацією, комбінаторикою)

ІІІ тур. Конкурс «Ерудит»

Вчитель по черзі задає командам питання, на відповідь дається 20 секунд. Якщо команда не відповідає на питання, то право на відповідь надається наступним двом командам ( хто перший відповість ). За кожну правильну відповідь команда отримує по 2 бали, а якщо команда відповідає не на своє питання, то отримує 3 бали.

Питання

  1. У чому сутність поняття «комбінаторика»?
  2. Які композиції або елементи вибору називають симетричними?
  3. Як виражається статичність і динамічність у зображенні конструкції виробу або його художньому оформленні?
  4. У чому сутність естетичного поняття «ритм»?
  5. Як досягається рівновага форм при художньому конструюванні виробів?

IV тур. Конкурс «Везунчик».

Виходять по одному учаснику з кожної команди, вчитель роздає шість конвертів. У трьох конвертах питань не має, а в інших трьох знаходяться питання. Якщо учасник витягує конверт, у якому немає питання, його команда отримує два бали, а якщо учасник витягне конверт з питанням, то йому потрібно на нього відповісти – за правильну відповідь команда отримує три бали.

Після закінчення останнього туру журі підраховують бали та визначають переможця.

Команда, яка заробила перше місце, отримує високі оцінки за урок.

 

 

docx
Додано
22 січня 2023
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку