Інтелектуальна філологічна гра
Ведуча 1: Доброго дня! Вітаю Вас на світлому святі, яке зібрало нас у цьому класі, адже сьогодні, 21 лютого, ми відзначаємо Міжнародний день рідної мови. Першим до нас приходить слово… З колисковою материнською піснею, тихою казкою, доброю ласкою…
Слова, слова… Вони в собі всі різні :
Тривожні й тихі, радісні й сумні;
Є терпеливі, є жорстокі й грізні,
Ласкаві й чесні, мудрі і смішні….
Не грайся словом. Є святі слова,
Що матері з доріг вертають сина.
Ведуча 2: Страшні слова, коли вони мовчать,
Коли вони зненацька причаїлись,
Коли не знаєш, з чого їх почать,
Бо всі слова були уже чиїмись.
Хтось ними плакав, мучився, болів,
Із них почав і ними ж і завершив.
Людей мільярди і мільярди слів,
А ти їх маєш вимовити вперше !
Ведуча 2: Для кожного народу дорога його мова. Для нас найближчою і найріднішою є українська… Про неї сьогодні й поговоримо. Ми зібрались сьогодні тут, щоб ще раз засвідчити свою пошану рідній мові, продемонструвати свої вміння та знання у грі. Отож, розпочнімо!
ВІКТОРИНА « Далі…Далі…»
Запитання для команди № 1
-
Як називається державна мова України? (українська)
-
Який знак ставимо у кінці питального речення? ( ? )
-
Як називаються слова з протилежним значенням? (антоніми)
-
Якою є перша буква у власній назві? (велика)
-
Як називається розмальоване яйце? (писанка, крашанка)
-
Скільки -н- у слові незрівнянний? (чотири)
-
Головні члени речення – це (підмет і присудок)
-
Особливий знак у слові В’ячеслав – це (апостроф)
-
Префікс у слові прекрасний – це ( пре-)
-
Список літер встановленого порядку – це (алфавіт)
-
Остання буква у слові шістдесят – це (т)
-
Народні пісні, що співають на Різдво – це (колядки)
-
Автор «Заповіту» – ( Шевченко)
-
Продовжте фразу «Мені тринадцятий …(минало)
-
Скільки літер в українському алфавіті? (33)
-
Доберіть антонім до слова «добро» (зло)
-
Третій відмінок нашої мови – (давальний)
-
Частина слова після кореня, яка служить для творення нових слів? (суфікс)
-
Яким розділовим знаком починається запис діалогу? (тире)
-
Назвіть голосні звуки української мови? ( А,О,У,И ,І ,Е)
Запитання для команди № 2
-
Без якої святині зникає народ? (без мови)
-
Слова зі спільним коренем? (спільнокореневі)
-
Знак у кінці розповідного речення? (крапка)
-
Який розділовий знак використовується для запису прямої мови ? (лапки)
-
Буква без звука ?( м’який знак)
-
Другорядні члени речення –це (додаток, означення, обставина)
-
Сьомий відмінок нашої мови? (кличний)
-
Стиль у науці – це (науковий)
-
Змінна частина слова? (закінчення)
-
Розмова двох осіб – це (діалог)
-
Опис природи – це (пейзаж)
-
Нема України без верби і … (калини)
-
Частина слова перед коренем – це (префікс)
-
Остання буква у слові п’ятдесят – це (т)
-
Народні пісні про весну –це (веснянки)
-
Автор пісні-гімну «Ще не вмерла Україна»? (Чубинський, Вербицький)
-
Яку річку можна переломити (Прут)
-
Назвіть п’яту букву алфавіту ( Г’)
-
Що стоїть в середині школи ? (буква О)
-
Чи ставиться апостроф у слові комп’ютер? (так)
Ведуча 1: Я знаю силу слова –
Воно гостріш штика.
І навіть швидше кулі,
Не тільки літака.
Воно проміння швидше,
В нім – думка й почуття.
Воно іде в народи
Для вічного життя.
Ведуча 2: 3 Конкурс «Найкмітливіший»
Запитання
-
За допомогою яких трьох займенників можна зробити руки чистими? ВИ-МИ-ТИ
-
Яким синонімом можна замінити словосполучення «чорне золото»? ВУГІЛЛЯ чи НАФТА
-
Як написати слово «робота» п’ятьма літерами? ПРАЦЯ
-
Які займенники заважають їздити по дорозі? Я-МИ
-
Яким синонімом можна замінити словосполучення «біле золото»? ЦУКОР чи БАВОВНА
-
Як написати слово «робота» чотирма літерами? ТРУД
Ведуча 1: Багато слів сказали ми про мову,
Чудову нашу, материнську, калинову,
Яка для нас – життєвий старт…
Адже ж у нас сьогодні свято,
Тож доречний тут і жарт…
ГУМОРЕСКА пАВЛА гЛАЗОВОГО КУХЛИК
конкурс «Відгадай»
Потрібно відгадати про яку частину мови йдеться?
Завдання для команди №1
-
1 Я приношу найбільше користі нашій матері Мові. Безумовно, що я. Без мене ніхто не мав би імені. Я даю назви всім істотам, предметам, подіям, яких одягають у свої сім відмінків, два числа, три роди і чотири відміни. У реченні можу виступати будь-яким членом… ( ІМЕННИК)
-
Без мене не знаєте, у якому році ви народилися, скільки років живете на світі . Ану, спробуйте без мене купити в крамниці бубликів, цукерок чи ще щось? Серед вас я не пасу задніх, бо також маю відмінки, числа, а часом і три роди. У сполученні з іменником буваю в реченні головним або другорядним членом (ЧИСЛІВНИК)
-
Без моєї прикмети іменник не був би такий гарний і розумний. Я прикрашаю всіх осіб і всі предмети. Візьмемо, наприклад, речення: «Надійшла осінь». Воно непоширене й просте. А запроси мене до цього речення і побачиш, яке воно гарне : «Надійшла осінь прекрасна, багатобарвна, тепла, сонячна». Я вказую і на приналежність предмета певній особі, у реченні виступаю означенням і присудком. (ПРИКМЕТНИК)
-
Я є тим механізмом, що вас усіх запускає в дію. От, наприклад, іменник – завод. Чи дізнаєтесь без мене, що він робить, або що з ним діється? Ні. А мої три часи в однині і множині, думаєте, не мають великої вартості? Хто знає, чи була б нині написана історія, коли б не мій минулий час. Окрім цього, своїм майбутнім часом потішаю старих і малих, малюю перспективу завтрашнього життя. У реченні також виступаю головним і другорядним членом (ДІЄСЛОВО)
мОЛОДЦІ. НУ А НАОСТАНОК ДЛЯ ВАС ЦІКАВИНКИ ПРО РІДНУ МОВУ. ВІДЕО.
ДІТИ, ЧИ ПОТРІБНО ЗАХИЩАТИ НАШУ ТЕНДІТНУ СОЛОВ’ЇНУ МОВУ? тАК
ТОДІ ДАВАЙТЕ СВОЇМИ ДОЛОНЬКАМИ ЗАХИСТИМО ЇЇ ВІД УСІХ НАПАСТЬ (ПІД Україна – ЦЕ МИ ВІРІЗАЮТЬ ДОЛОНЬКИ)