Інтелектуальна філологічна гра "Рідна мова"

Про матеріал
Конспект гри розроблено для учнів 3 класу загальноосвітньої школи з російською мовою навчання
Перегляд файлу

 

Інтелектуальна філологічна гра

Ведуча 1: Доброго дня! Вітаю Вас на світлому святі, яке зібрало нас у цьому класі, адже сьогодні, 21 лютого, ми відзначаємо Міжнародний день рідної мови. Першим до нас приходить слово… З колисковою материнською піснею, тихою казкою, доброю ласкою…

Слова, слова… Вони в собі всі різні :

Тривожні й тихі, радісні й сумні;

Є терпеливі, є жорстокі й грізні,

Ласкаві й чесні, мудрі і смішні….

Не грайся словом. Є святі слова,

Що матері з доріг вертають сина.

Ведуча 2: Страшні слова, коли вони мовчать,

Коли вони зненацька причаїлись,

Коли не знаєш, з чого їх почать,

Бо всі слова були уже чиїмись.

Хтось ними плакав, мучився, болів,

Із них почав і ними ж і завершив.

Людей мільярди і мільярди слів,

А ти їх маєш вимовити вперше !

Ведуча 2: Для кожного народу дорога його мова. Для нас найближчою і найріднішою є українська… Про неї сьогодні й поговоримо. Ми зібрались сьогодні тут, щоб ще раз засвідчити свою пошану рідній мові, продемонструвати свої вміння та знання у грі. Отож, розпочнімо!

ВІКТОРИНА  « Далі…Далі…»

Запитання для команди  № 1

  1. Як називається державна мова України? (українська)
  2. Який знак ставимо у кінці питального речення? ( ? )
  3. Як називаються слова з протилежним значенням? (антоніми)
  4. Якою є перша буква у власній назві? (велика)
  5. Як називається розмальоване яйце? (писанка, крашанка)
  6. Скільки -н- у слові незрівнянний? (чотири)
  7. Головні члени речення – це (підмет і присудок)
  8. Особливий знак у слові В’ячеслав – це (апостроф)
  9. Префікс у слові прекрасний – це ( пре-)
  10. Список літер встановленого порядку – це (алфавіт)
  11. Остання буква у слові шістдесят – це (т)
  12. Народні пісні, що співають на Різдво – це (колядки)
  13. Автор «Заповіту» – ( Шевченко)
  14. Продовжте  фразу «Мені тринадцятий …(минало)
  15. Скільки літер в українському алфавіті? (33)
  16. Доберіть антонім до слова «добро» (зло)
  17. Третій відмінок нашої мови – (давальний)
  18. Частина слова після кореня, яка служить для творення нових слів? (суфікс)
  19. Яким розділовим знаком починається запис діалогу? (тире)
  20. Назвіть голосні звуки української мови? ( А,О,У,И ,І ,Е)

Запитання для команди  № 2

  1. Без якої святині зникає народ? (без мови)
  2. Слова зі спільним коренем? (спільнокореневі)
  3. Знак у кінці розповідного речення? (крапка)
  4. Який розділовий знак використовується для запису прямої мови ? (лапки)
  5. Буква без звука ?( м’який знак)
  6. Другорядні члени речення –це (додаток, означення, обставина)
  7. Сьомий відмінок нашої мови? (кличний)
  8. Стиль у науці – це  (науковий)
  9. Змінна частина слова? (закінчення)
  10. Розмова двох осіб – це (діалог)
  11. Опис природи – це (пейзаж)
  12. Нема України без верби і … (калини)
  13. Частина слова перед коренем – це (префікс)
  14. Остання буква у слові п’ятдесят – це (т)
  15. Народні пісні про весну –це (веснянки)
  16. Автор пісні-гімну «Ще не вмерла Україна»? (Чубинський, Вербицький)
  17. Яку річку можна переломити (Прут)
  18. Назвіть п’яту букву алфавіту ( Г’)
  19. Що стоїть в середині школи ? (буква О)
  20. Чи ставиться апостроф у слові комп’ютер? (так)

 

Ведуча 1: Я знаю силу слова –

Воно гостріш штика.

І навіть швидше кулі,

Не тільки літака.

Воно проміння швидше,

В нім – думка й почуття.

Воно іде в народи

Для вічного життя.

Ведуча 2:  3 Конкурс  «Найкмітливіший»

Запитання

  1. За допомогою яких трьох займенників можна зробити руки чистими?  ВИ-МИ-ТИ
  2. Яким синонімом можна замінити словосполучення «чорне золото»? ВУГІЛЛЯ чи НАФТА
  3. Як написати слово «робота» п’ятьма літерами? ПРАЦЯ

 

  1. Які займенники заважають їздити по дорозі? Я-МИ
  2. Яким синонімом можна замінити словосполучення «біле золото»? ЦУКОР чи БАВОВНА
  3. Як написати слово «робота» чотирма літерами? ТРУД

Ведуча  1: Багато слів сказали ми про мову,

Чудову нашу, материнську, калинову,

Яка для нас – життєвий старт…

Адже ж у нас сьогодні свято,

Тож доречний тут і жарт…

ГУМОРЕСКА пАВЛА гЛАЗОВОГО КУХЛИК

 конкурс «Відгадай»

Потрібно відгадати про яку частину мови йдеться?

Завдання для команди №1

  1. 1 Я приношу найбільше користі нашій матері Мові. Безумовно, що я. Без мене ніхто не мав би імені. Я даю назви всім істотам, предметам,  подіям, яких одягають у свої сім відмінків, два числа,  три роди і чотири відміни. У реченні можу виступати будь-яким членом…  ( ІМЕННИК)
  2. Без мене не знаєте, у якому році ви народилися, скільки років живете на світі . Ану, спробуйте без мене купити в крамниці бубликів, цукерок чи ще щось? Серед вас я не пасу задніх, бо також маю відмінки, числа, а часом і три роди. У сполученні з іменником буваю в реченні головним або другорядним членом (ЧИСЛІВНИК)
  3. Без моєї прикмети іменник не був би такий гарний і розумний. Я прикрашаю всіх осіб і всі предмети. Візьмемо, наприклад, речення: «Надійшла осінь». Воно непоширене й просте. А запроси мене до цього речення і побачиш, яке воно гарне : «Надійшла осінь прекрасна, багатобарвна, тепла, сонячна». Я вказую і на приналежність предмета певній особі, у реченні виступаю означенням і присудком. (ПРИКМЕТНИК)
  4. Я є тим механізмом, що вас усіх запускає в дію. От, наприклад, іменник – завод. Чи дізнаєтесь без мене, що він робить, або що з ним діється? Ні. А мої три часи в однині і множині, думаєте, не мають великої вартості? Хто знає, чи була б нині написана історія, коли б не мій минулий час. Окрім цього, своїм майбутнім часом потішаю старих і малих, малюю перспективу завтрашнього життя. У реченні також виступаю головним і другорядним членом (ДІЄСЛОВО)

 

мОЛОДЦІ. НУ А НАОСТАНОК ДЛЯ ВАС ЦІКАВИНКИ ПРО РІДНУ МОВУ. ВІДЕО.

 

ДІТИ, ЧИ ПОТРІБНО ЗАХИЩАТИ НАШУ ТЕНДІТНУ СОЛОВ’ЇНУ МОВУ? тАК

ТОДІ ДАВАЙТЕ СВОЇМИ ДОЛОНЬКАМИ ЗАХИСТИМО ЇЇ ВІД УСІХ НАПАСТЬ (ПІД Україна – ЦЕ МИ ВІРІЗАЮТЬ ДОЛОНЬКИ)

docx
Додав(-ла)
Паліцева Олена
Додано
12 червня 2019
Переглядів
1124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку