Інтелектуальна гра - шоу "Диво калинове"

Про матеріал

Матеріал допоможе узагальнити та поглибити знання учнів про багатство рідної мови; удосконалювати вміння і навички колективної роботи; розвивати творчі здібності, виробляти сталий інтерес до рідної мови, плекати почуття національної гідності, віри у творчі сили народу; формувати внутрішню потребу постійного удосконалення мовної культури; актуалізувати набуті знання з рідної мови; виховувати любов до рідного краю, мови, традицій українського народу.

Перегляд файлу

Інтелектуальна гра – шоу «Диво калинове»

Мета:узагальнити та поглибити знання учнів про багатство рідної мови; удосконалювати вміння і навички колективної роботи; розвивати творчі здібності, виробляти сталий інтерес до рідної мови, плекати почуття національної гідності, віри у творчі сили народу; формувати внутрішню потребу постійного удосконалення мовної культури; актуалізувати набуті знання з рідної мови; виховувати любов до рідного краю, мови, традицій українського народу.

Обладнання: вислови про мову, плакати «Я люблю українську мову», портрет Т.Шевченка

                                        Хід свята

Учитель:

  • Доброго дня, дорогі друзі!Ми раді вас вітати в цій залі.

Сьогодні у нас свято рідної мови «Диво калинове» – одного з найцінніших надбань, які створили й залишили наші попередники.

Моя прекрасна українська мово,

Найкраща пісня в стоголоссі трав.

Кохане слово, наше рідне слово,

Яке колись Шевченко покохав.

Ти все знесла насмішки і зневаги,

Бездушну гру ворожих лжеідей,

Та сповнена любові і відваги

З – за грат летіла птахом до людей.

Ти наш вогонь на темнім полі битви,

Невинна кров пролита в боротьбі.

Тебе вкладаєм тихо до молитви

І за спасіння дякуєм тобі.

Ведучий 1:

Мій край чудовий – Україна!

Тут народились ти і я.

Тут над ставком верба й калина,

Чарівна пісня солов'я.

Ведучий 2:

Як парость виноградної лози,

Плекайте мову. Пильно й ненастанно

Політь бур'ян. Чистіше від сльози

Вона хай буде. Вірно і слухняно

Нехай вона  щоразу служить вам,

Хоч і живе своїм живим життям…

Ведучий 1:

Україна – золота чарівна сторона. Земля  рясно уквітчана, зеленню закосичена. Скільки ніжних, ласкавих поетичних слів придумали люди, щоб висловити свою гарячу любов до краю, де народилися і живуть. У глибину століть сягає і історія нашого народу. І чим більше проходить часу, тим яскравіше ми її уявляємо. Пізнати історію рідної сторони і рідної мови нам допомагають книги і самобутня творчість нашого народу: мелодійні пісні та думи, барвисті коломийки та ліричні хороводи, чарівний фантастичний світ казок.

Ведучий2. Хай же сьогоднішнє свято відкриє перед вами, дорогі друзі, шанувальники української мови, розум, мудрість, гумор нашого талановитого народу.

      І сьогодні ми проведемо конкурс  на справжнього патріота, кращого знавця рідної мови серед збірних команд з учнів нашої школи.

Учитель:

-Отже, гру «Диво калинове»  оголошую відкритою!

На сцену запрошуються учасники гри( звучить укр.мелодія)

-Я хочу представити вам наше вельмишановне журі, яке буде оцінювати гру учасників:

* завуч нашої школи Мануйлова О.В.;

* учителі  української мови та літератури Медведєва С.І., Самохіна Г. І.

Ведучий 1:

-А тепер прийшов час познайомитися з командами.  І конкурс для команд «Відгадай назву команди»

Завдання: хто першим  збере назву своєї  команди(2хв.)  - 2б.

     Ведучий 2:

  • Отже,  сьогодні будуть змагатися дві команди « Ерудити» і «Розумники».
  • ІІ конкурс: «Привітання команд»( капітани представляють свої команди; при оцінюванні враховується девіз, коротеньке знайомство з командою) – 5б.

               Ведучий 1: ІІІ конкурс «Розминка»

За кожну правильну відповідь команда отримує 1бал( запитання для команд зачитуються по черзі).

Запитання для І команди

  1. Державна мова України(українська).
  2. Які знаки в укр. мові не є розділовим?(Дефіс, апостроф)
  3. Знак у кінці питального речення(знак питання)
  4. Яким знаком починається діалог?(Тире)
  5. Наука про звуки мови(фонетика)
  6. Слова з протилежним значенням(антоніми)
  7. Поставте займенник себе в Н. в.(немає Н.в.)
  8. Скільки Н у слові  незрівнянний?(три)
  9. Головні члени речення( підмет і присудок)

10.Скільки звуків у слові  КУЩ?(4).

Ведучий 2:

Запитання для І команди:

1.Речення з однією граматичною основою(просте)

2.Рід іменника СИРОТА (спільний)

3.Опис природи(пейзаж)

4.Чи зберігається на письмі літера Т у слові  шістнадцять?(так)

5.Розділовий знак у кінці окличного речення(знак оклику)

6.Як називається вірш, що не має рим(білий)

7.Слова зі спільним коренем(спільнокореневі)

8.Другорядні члени речення(додаток, означення, обставина)

9.Продовжте речення «Нема України без верби і…(калини)

10.Скільки звуків у слові джміль(чотири)

Ведучий1:

Наша мова калинова

І прекрасна, і жива,

Та вживаємо ми часто

І чужинські в ній слова.

Це неправильно,

Бо всі ми українці щирі є.

І повинні відрізняти

Де чуже, а де своє.

Ведучий 2:

Українську і чужинську

Мови змішувать не слід.

Це однаково, що взяти

І змішати весь обід.

У одну каструлю вкинуть

Суп, оладки і кисіль.

Потім всипати гірчицю

Цукор,каву, мед і сіль.

Розкажіть, хто буде їсти

Отакий гидкий «салат»?

Треба мовою своєю

Українцям розмовлять.

Учитель. Дуже часто при перекладі слів з російської на українську мову ми робимо помилки і не вважаємо це чимось страшним. Суржик  вже став частиною нашого мовлення.

ІІІ конкурс «Спробуй переклади».Кожній команді  необхідно дібрати український відповідник до поданих слів та словосполучень. За кожну правильну відповідь – 1б.( кожній команді  по черзі зачитуються слова і словосполучення)

Ведучий1: І команді.

Корчить из себя – (удавати з себе)

Вознаграждение –(винагорода)

Вилка –(виделка)

Высшее образование –(вища освіта)

Военкомат-(військкомат)

Гололёд-(ожеледиця)

Заказ-(замовлення)

Подписка на газеты-(передплата на газети)

      Ведучий 2: ІІ команді.

      Адрес-(адреса)

Явиться на работу-(прийти на роботу)

На счёт этого-(щодо цього)

Решать в один голос-(одноголосно увалювати)

Включить свет –(увімкнути світло)

В этом отношении-(з цього погляду)

Объявление-(оголошення)

Гладить бельё-(прасувати білизну)

Учитель. Наступний наш конкурс «Поезія – це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі»

    Для цього від кожної команди потрібен один учасник. Його завдання – придумати невеликий вірш про мову.4бали.Час на виконання – 5 хвилин.

Учитель. Вашій увазі пропонується пісня у виконанні дуету «Калинонька».

Конкурсанти зачитують свої поезії.

Слово надається журі.

Ведучий1. Поезія і пісня – дві великі сили. Поезія – це вогник, який запалює душу людини, він схожий на полум'я свічки. Музика – рідна сестра поезії. Поезія і музика мають багато спільного, тому не дивно, що для багатьох поетів музика є невід'ємною частиною мислення.

Ведучий2.Українська пісня…Хто не зачарований?! Який митець не був натхненний її мелодіями?!

 Ну де ще є така чарівна пісня?

Серед яких на світі славних мов?

То серце від журби неначе стисне,

А то навіє радість і любов.

Учитель. Наступний конкурс «У рідному краї і серце співає».

   Завдання: прослухати мелодію  і вказати назву пісні.(По 1балу за вгадану мелодію)

  Мелодії пісень :

  1. «Розпрягайте , хлопці,коні».
  2. «Пісня про рушник».
  3. «Два кольори «.
  4.  «Червона рута».
  5. «Два дубки».
  6. «Варенички».
  7. «Від Києва до Лубен»
  8. «А я все дивлюся».
  9. «Ой є в лісі калина».

10.«Грицю, Грицю до роботи».

Ведучий1.

Не губіте рідну мову і не забувайте,

Ви її пісенну, дивну, мов садок, плекайте.

Бо хто мову батьків забуває,

Хто марнує і нищить її,

Той і душу свою зневажає.

І розточує мрії свої.

Ведучий2.

Мова наша, мова – кольорова,

В ній гроза травнева й тиша вечорова.

Мова наша, мова – літ минулих повість.

Вічно юна мудрість, сива наша совість.

Учитель. Останні два  конкурси – конкурс капітанів.

«Цікава граматика», а команди змагаються в конкурсі «Логік – ерудит».

Завдання для команд: знайдіть  частину, спільну  для обох слів.

Питання для капітанів.

Ведучий1.

1.Дороговказ до Києва.(Язик)

2.Шкільна книга жахів.(Журнал)

3.Від назв яких двох букв стає жарко. (Пече)

4.Що треба зробити , щоб майка злетіла?(Літеру М  змінити на Ч)

5.У небі одна, а в баби дві?( «б»)

Ведучий2.

1.Театральне меню.(Репертуар)

2.У якому вигуку є числівник СТО?(Стоп)

3.Як написати одним словом з чотирьох букв словосполучення «суха трава»?(Сіно)

4.Чим вечір кінчається, ранок починається.(Літерою «р»)

5.Що стоїть посеред Києва?(«Є»).По 1балу за кожну правильну відповідь.   Командам теж за кожне правильне слово – 1бал.

 Учитель.  А поки журі підраховує кількість балів, у виконанні дуету «Калинонька» звучить пісня «А я бажаю вам добра».

     Слово надається журі.(Журі називає переможців гри – шоу і вручає грамоти).Привітаймо команду з перемогою і побажаємо всім нам нових досягнень в царині рідної мови. Отже, ми завершуємо сьогоднішній конкурс знавців рідної мови, справжніх патріотів.

Ведучий1. Патріот – це людина, яка любить свою Батьківщину, а значить і мову, людей,готова служити інтересам держави, а державі потрібні  розумні, духовно багаті громадяни.

Ведучий2.Так, наші учасники сьогодні  довели, що знання рідної мови і вміння нею користуватися – це шлях до всебічного розвитку людини. Таким чином, вони можуть стати гідними громадянами України.

 Ведучий1.Я народився і живу на своїй, Богом даній землі. Це – моя країна,Батьківщина, яку не обирають. Я – українець.

Ведучий2.Я люблю свою країну. Всю від Донбасу до Галичини, від Полісся й до Чорного моря. Я – українець.

Ведучий1.Я – патріот. Я завжди боронитиму свою країну до останньої краплі крові, до останнього подиху. Я – українець.

Ведучий2.Я – представник сильної, волелюбної нації, єдиній для мене у всьому світі. Ми толерантні, ми поважаємо інші народи, але Україна – понад усе. Я – українець.

Ведучий1.У мене перехоплює подих, коли підіймається синьо-жовтий прапор, і лунає Державний гімн. Я знаю, це – те, що може і має об'єднувати всю мою країну. Я – українець.

Ведучий2.У що б я не був одягнений, в моїх грудях б'ється серце у вишиванці. Моя кров – кров козацького роду. Мій дух – дух вікової боротьби за Україну. Я – українець.

Ведучий1. Мені може не подобатися наша влада, але ж це не є моя країна. Влада змінюється, країна – назавжди. Я – українець.

Ведучий2. Я не присягаюся у любові і вірності до Батьківщини. Мені це не потрібно, адже я – українець.

Учитель. Дорогі друзі, нехай материнське слово буде для всіх нас оберегом. Щастя вам, добра, нових здобутків в ім'я України.

 

 

 

docx
Додано
27 березня 2018
Переглядів
869
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку