Використання ІКТ на уроках мови та літератури як засіб зацікавлення учнів

Про матеріал

Впровадження ІКТ у навчальний процес – нагальна потреба сьогодення. АКТУАЛЬНIСТЬ даного питання зумовила вибір теми педагогічного досвіду, над якою я працюю вже декілька років: «Використанняінформаційнихтехнологійна сучасномууроціукраїнськоїмовиталітератури як засіб підвищення пізнавальної активності учнів».

Основною метою всіх інновацій в освітній галузі є сприяння переходу від механічного засвоєння учнями знань до формування вмінь і навичок самостійно здобувати знання. Успішність розв'язання цього завдання значною мірою залежить від мети використання комп'ютера в навчальному процесі, якості й можливостей програмного забезпечення та від того, яке місце посяде комп'ютер в системі дидактичних засобів.

Запровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес – це не данина моді, а необхідність сьогодення, оскільки більшість дітей ознайомлюються з комп'ютером набагато раніше, ніж це їм може запропонувати школа. Ні для кого вже не є новиною необхідність широкого застосування електронних засобів навчання під час вивчення будь-якого предмету.

Перегляд файлу

 

КЗ «Чернігівська ЗОШ-інтернат І-ІІІ ст.» ЗОР

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Досвід роботи над проблемною темою:

«Використання ІКТ на уроках мови та літератури як засіб зацікавлення учнів»

 

 

 

 

 

  Вчитель: Олійник А.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2014-2015 н.р.

 

 

 

І.  Обґрунтування    актуальності

Сьогодні ми перебуваємо на етапі оновлення всієї системи освіти, впровадження в навчально-виховний процес нових інформаційних технологій. Новітні комп’ютерні технології, що так стрімко увірвалися в наше життя, є потужним інструментом отримання найрізноманітнішої інформації. В освітній галузі вони стали ефективним засобом реалізації принципів наочності, доступності, систематичності та послідовності, науковості, підвищили інтерес до навчання. В сучасних умовах масової комп’ютеризації та інформатизації всіх сторін життя суспільства перед системою освіти постають нові завдання, які вимагають пошуку шляхів інтенсифікації процесу навчання та інноваційних методів управління ним.

Пріоритетом розвитку освіти є впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, що забезпечують удосконалення навчально-виховного процесу, доступність та ефективність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві.

Інформатизація освіти - один з основних напрямів процесу інформатизації, продиктований потребами сучасного суспільства, у якому головним рушієм прогресу є індивідуальний розвиток особистості. Вона має забезпечити впровадження в практику програмно-педагогічних розробок, спрямованих на інтенсифікацію навчального процесу, вдосконалення форм і методів організації навчання.

Основною метою всіх інновацій в освітній галузі є сприяння переходу від механічного засвоєння учнями знань до формування вмінь і навичок самостійно здобувати знання. Успішність розв’язання цього завдання значною мірою залежить від мети використання комп’ютера в навчальному процесі, якості й можливостей програмного забезпечення та від того, яке місце посяде комп’ютер в системі дидактичних засобів.

      Запровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес – це не данина моді, а необхідність сьогодення, оскільки більшість дітей ознайомлюються з комп’ютером набагато раніше, ніж це їм може запропонувати школа. Ні для кого вже не є новиною необхідність широкого застосування електронних засобів навчання  під час вивчення будь-якого предмету.

    Це  не твердження, а практично догма, якої вимагає час. Адже вчителю у його прагненні зацікавити, сконцентрувати увагу учнів на вивчення свого предмету доводиться конкурувати з чудово організованим світом мас-медіа (телебачення,  мобільні телефони, ігрові приставки тощо).

     Крім того, витрачаючи великі кошти на придбання комп’ютера для дитини з метою, насамперед , забезпечити нащадка гарним засобом навчання, багато хто з батьків не розуміє, що сам по собі комп’ютер – це своєрідна tabula rasa, яка буде виконувати лише ті функції, які у неї закладуть, тому дуже часто комп’ютер стає не помічником у навчанні, а потужною, часом – непереборною перепоною останньому, коли у дитини виникає ігрова або Інтернет залежність.

     Тому саме вчитель має виховувати бажання застосовувати улюблену іграшку для здійснення навчання.

Впровадження ІКТ у навчальний процес – нагальна потреба сьогодення. АКТУАЛЬНIСТЬ даного питання зумовила вибір теми педагогічного досвіду, над якою я працюю вже декілька років: «Використання   інформаційних  технологій  на сучасному  уроці  української  мови  та  літератури як  засіб підвищення пізнавальної активності учнів» 

ІІ. Теоретична  база досвіду

 Дослідженнями проблеми впровадження ІКТ у загальноосвітні навчальні заклади займалися відомі науковці: В.Ю. Биков, Л.В. Брескіна, А.С.Звягіна, В.С. Зіяутдінов, М.І. Жалдак, О.В. Клочко, Н.В. Морзе, І.Ф. Прокопенко, М.М. Пошукова, О.В. Співаковський.   

 Про  користь   комп’ютерних  технологій  в   процесі  розвитку  читацької  культури  висловлюються  О. Ісаєва,  Г.  Дегтярьова,   проаналізувавши досвід  застосування  комп’ютерних  методичних  систем  на  уроках  літератури,  Н.Вукіна  та  І.  Якіманська  говорять про  високу  результативність  роботи,  якщо  є  тісний  взаємозв’язок  різних технологій  ( ІКТ   та  критичного  мислення),  Грищенко  О,  Ю. Ковбасенко,  якими  досліджено  різноманітні  інноваційні  педагогічні  технології  в  процесі  вивчення шкільних  дисциплін,  зокрема  літератури.

Що ж таке ІКТ?

Технологія – це наука про способи розв’язання задач людства за допомогою технічних засобів.

Педагогічна технологія – це науково обґрунтована педагогічна система, яка гарантує досягнення певної навчальної мети через чітко визначений наперед   кінцевий результат.

Будь-яка педагогічна технологія - це інформаційна технологія, оскільки основу технологічного процесу навчання складає отримання і перетворення інформації.

Більш вдалим терміном для технологій навчання, що використовують комп'ютер, є комп'ютерна технологія.

 Комп'ютерні (нові інформаційні) технології навчання - це процес підготовки і передачі інформації,  засобом здійснення яких є комп'ютер.

 Інформаційно-комунікаційні технології – технології організації навчального процесу з використанням новітніх електронних засобів навчання, зокрема комп’ютерів, що спрямовані на заохочення та мотивацію учнів до навчання, отримання необхідних знань і подальшої освіти та самоосвіти

Використання ІКТ у навчально-виховному процесі  дозволяє змінити роль учителя (виступає як дизайнер уроку, фасилітатор, менеджер), що в свою чергу створює умови для активної діяльності учня, а  комп’ютер   при цьому  – це навчальний інструмент, засіб організації навчання, джерело інформації та банк довготривалого її збереження.

Основне завдання вчителя, який використовує ІКТ, – навчити дітей добувати інформацію і її аналізувати, розвивати вміння робити це швидко й ефективно, що формує навички, які  знадобиться їм у житті, незалежно від обраної професії. Використання на уроках інформаційно-комунікаційних технологій  дозволяє поглиблено усвідомлювати та засвоювати учням навчальний матеріал. Це створює сприятливі умови для формування в дитини здатності сприймати предмети та явища різнобічно, системно, емоційно.

Головні дидактичні функції, які реалізуються за допомогою ІКТ на уроках української мови та літератури, це:

  • пізнавальна (використовуючи комп’ютерні технології та Інтернет, можна отримати будь-яку необхідну інформацію, як ту, що зберігається на жорсткому диску власної комп’ютерної бази, так і розміщену на дисках CD-ROM чи відповідних сторінках Інтернету);
  • розвивальна (робота з різноманітними   комп’ютерними   програмами,   крім   активізації   літературних можливостей особистості, сприяє розвитку таких необхідних пізнавальних процесів, як сприйняття, логічного мислення, пам’яті, уяви);
  • дослідницька (у школярів з’являється можливість узяти участь у роботі літературних пошукових груп,  Інтернет-конкурсах; виконувати творчі роботи різних видів, створювати власні творчі проекти, розробляти доповіді, реферати, учнівські презентації, публікації,  дослідити певні проблемні питання);
  •  комунікативна (під час обміну інформацією між учнями створюється певна віртуальна єдність, у всіх є реальна можливість увійти на сайти популярних сучасних митців; вони мають можливість зіставити різні погляди, давати їм оцінку, формувати свої позиції).

 Інформаційні технології стають  потужним багатофункціональним засобом навчання. Їх використання привчає учня жити в інформаційному середовищі, сприяє залученню школярів до інформаційної культури.

Предметом  методики використання ІКТ є педагогічні, санітарно-гігієнічні та технічні умови, за яких застосування ІКТ підвищує ефективність навчання.

Сьогодні, з огляду на сучасні реалії, вчитель повинен вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації. Виникає питання, навіщо це потрібно?

Мозок дитини, налаштований на отримання знань у формі розважальних програм по телебаченню, тому набагато легше сприйме запропоновану на уроці інформацію за допомогою медіа-засобів.

Вже давно доведено, що кожен учень по-різному освоює нові знання. Раніше вчителям  важко було знайти індивідуальний підхід до кожного учня. Тепер  з використанням комп'ютерних мереж і онлайнових засобів, школи отримали можливість подавати нову інформацію таким чином, щоб задовольнити індивідуальні запити кожного учня.

    Необхідно навчити кожну дитину за короткий проміжок часу освоювати, перетворювати і використовувати в практичній діяльності величезні масиви інформації. Дуже важливо організувати процес навчання так, щоб дитина активно, з цікавістю і захопленням працювала на уроці, бачила плоди своєї праці і могла їх оцінити.

Допомогти вчителю у вирішенні цього непростого завдання може поєднання традиційних методів навчання та сучасних інформаційних технологій, у тому числі і комп'ютерних. Адже використання комп'ютера на уроці дозволяє зробити процес навчання мобільним, строго диференційованим та індивідуальним.

Поєднуючи в собі можливості телевізора, відеомагнітофона, книги, калькулятора, будучи універсальною іграшкою, здатною імітувати інші іграшки і найрізномінітніші ігри, сучасний комп'ютер, разом з тим, є для дитини рівноправним партнером, здатним дуже тонко реагувати на його дії і запити. Такого партнера  їй  часом не вистачає. З іншого боку, цей метод навчання є досить привабливим і для вчителів: допомагає їм краще оцінити здібності і знання дитини, зрозуміти її, спонукає шукати нові, нетрадиційні форми і методи навчання.

ІІІ.  Головна мета педагогічної діяльності:
 

  • технологізація педагогічних процесів шляхом впровадження новітніх технологій, методик, сучасних інформаційних засобів навчання;
  • впровадження особистісно-орієнтованого навчання шляхом застосування педагогічних інновацій;
  • підвищення   мотивації  досягнення максимальної  результативності   у  навчанні  через  створення   ситуації  успіху, що сприяє повноцінній діяльності кожної дитини;
  • підвищення якості знань учнів;
  • сформувати  життєво  необхідну  компетентність  - отримання  інформації  за  допомогою  ІКТ;
  • підвищення вихованості учнів.

Задачі діяльності  на цей час:
- вивчення та аналіз педагогічних інновацій, які найбільш сприяють якісній гуманітарній  освіті;
- використання новітніх технологій в педагогічній діяльності;
- розробка методичних продуктів щодо реалізації   унаочнення  навчання  засобами   ІКТ.

Головною в моїй   роботі стала мета   зробити навчання цікавим: для учня це означає посильним і успішно-результативним. Виховання ж інтересу передбачає реалізацію багатьох методичних прийомів, пошук і застосування різних технологій навчання.

ІV.  Суть  досвіду.

  Застосування засобів ІКТ в системі освіти, перш за все, направлене на вдосконалення існуючих технологій навчання. Комп'ютерні технології підсилюють дослідницькі, інформаційно-пошукові і аналітичні методи роботи з навчальним матеріалом. 
      За допомогою комп’ютера як засобу навчання можна реалізувати програмоване та проблемне навчанням.   Програмне забезпечення дозволяє вчителю -предметнику  знайти свій підхід до викладання предмета. 
Використання навчальних програм є дуже ефективним методом навчання, якщо він поєднується з традиційними методиками, а вчитель займає активну позицію та при необхідності стає проміжною ланкою між комп’ютером та учнем під час практичних занять.
    На своїх уроках я використовую ППЗ, рекомендовані  Міністерством освіти та науки України («Українська  література. Дидактичні  мультимедійні матеріали. 6 кл.»,  «Музичне мистецтво. 5-8 кл»), відеоматеріали з  серії «Великі українці»  (Т. Шевченко, І. Франко,  Леся  Українка),  комп’ютерну програму «Т.Г Шевченко»,  різноманітні мультимедійні презентації  як  на  уроках,  так  і  у  процесі  проведення  виховних  заходів  різного  характеру,  позакласної  роботи  з  предмету.
     Основна мета використання   мною  таких  засобів  – активізувати пізнавальну діяльність учнів; підсилити самостійність в оволодінні знаннями, уміннями і навичками, мотивацію і інтерес до навчання і, тим самим, поліпшити навчальні досягнення учнів.

Орієнтовна структура уроку з використанням ІКТ.

1. Мотивація уроку (короткий вступний матеріал).

2. Оголошення теми та очікуваних результатів уроку.

3. Основна частина уроку (опанування навчальним матеріалом уроку). Складові цієї частини уроку – це робота з поняттями, невеликими текстовими фрагментами, що містять навчальну інформацію, відеосюжетами, аудіозаписами, фотодокументами, таблицями, схемами.

4. Підбиття підсумків уроку .

Серед форм використання ІКТ на уроках української мови та літератури виділяю наступні. (малюнок 1)

http://timso.koippo.kr.ua/hmura10/wp-content/uploads/2014/10/Kunaschenko-1.jpg


      У  своїй  практичній  діяльності  я  застосовую методичні  прийоми  із  використанням  комп’ютера  на  різних  етапах  уроку.

Етап  підготовки  до  сприйняття  твору.

Заочна  екскурсія  місцями  подій,  що  відбуватимуться  у  творі. 

  Наприклад,   під  час    розгляду  подій,  про  які  йдеться  у  повісті   З. Мензатюк  «Таємниця козацької шаблі»,   у  п’ятикласників  після  медіа-екскурсії «Історичний  коментар»,  під  час  якої  учні   знайомляться  з  картами  України,  відеоматеріалами  про козаків,   світлинами  місць,  які вони боронили ,   суттєво  підвищується  розуміння  твору   і  вчинків  його  героїв,  підвищується  мотивація  до  ознайомлення  з  оригіналом  твору,  а  не  його  скороченим  варіантом,  поданим  і  підручнику.

Подорож  музеями  письменника. 

Під  час  вивчення   шляху  Великого  Кобзаря запрошую  учнів  до  музеїв  Києва, Черкащини,    перегляд  експонатів  яких  допомагає  наблизити  дітей  до розуміння  життя  Тараса  Григоровича.  Для  цього    застосовую  комп’ютерну програму  «Т.Г. Шевченко»,  уміле   використання  якої  на  різних  етапах  уроку  для  ілюстрації  слова  учителя  дозволяє    розкрити  Т.Шевченка – людину, художника, поета, громадського діяча.   

Перегляд  фрагментів  худ. фільмів  про  життя письменника  з  подальшим  розв’язанням  проблемних  запитань пропоную  учням  (11 кл.) переглянути    уривки  кінофільмів  про   перебування  Шевченка  у   Орській  фортеці,  події,  пов’язані  із  викупленням  його  із  кріпацтва тощо,  після  чого  школярі  самостійно  роблять  висновки  про  те,  як  формувався  характер  поета, що  впливало  на  формування  світогляду,  де  бралися  автором  сюжети  для  творів  тощо.

Перегляд  ілюстрацій,  фотографій  до  твору  чи  теми.   Наприклад,  під  час  написання  у  11  кл.  переказу  розповідного тексту  у  художньому  стилі  з  елементами опису  пам’ятки  історії  та  культури  процес  роботи  над  текстом  «Оранта»   був  побудований   з  використанням  мультимедійної  презентації   «Софія  Київська  - тисячолітній  символ  мудрості  України»,  де представлено фото  зовнішнього  вигляду  споруди,  внутрішнього  оздоблення  собору  тощо,  що  унаочнило  розповідь  учителя,  полегшило  учням, що є  кіенстетиками  чи  візуалістами,  процес   розуміння,  сприйняття  матеріалу,  що,  на  мою  думку,  сприяло  кращому  його  запам’ятовуванню.

Етап  аналізу  художнього  твору.

Інтернет-знайомство  з  оригіналом  твору – вже  не  нова  форма, яку   використовуємо  у  роботі,  адже  в  умовах  слабкого  бібліофонду,  дидактичної  бази школи  доводиться  шукати  альтернативні  шляхи  для  отримання  інформації.  На  уроки позакласного  читання  інколи  доводиться  оригінали творів, що  пропонуються для вивчення, шукати  у  глобальній  мережі  ( Б.  Комар  «Диваки»,  С.  Васильченко  «Олив’яний  перстень»  тощо).

Шкільна  лекція  із  залученням  мультимедійних  презентацій.   Навчальні презентації, завдяки своїй наочності та яскравості, полегшують сприйняття учнями навчального матеріалу, їх можна використовувати в самоосвітній діяльності учнів (9-11 кл.)

Створення  опорних  конспектів,  схем,  таблиць

Прослуховування  художнього  тексту  в  електронному  варіанті

Етап  закріплення  знань.

Виконання  тестових  завдань. Для організації моніторингу якості знань учнів можна  разом із різнорівневими контрольними роботами проводити комп'ютерне тестування з використанням тестової оболонки Tmaster.

Розгадування  вікторин,   кросвордів,  ребусів.  У процесі закріплення    діти  після  опрацювання  виучуваного  матеріалу отримують завдання  на   слайді, працюють  над  його  вирішенням,  після  чого  можуть  перевірити  себе  або  свого  товариша,  перейшовши  до  наступного  слайду,  де  вчителем  заздалегідь  уведено правильні відповіді.  Це  дає  змогу  дитині  оцінити  самого себе.  Якщо  в  учня  виникають  труднощі  з   виконанням   через  неуважність   під  час  отримання  нової  інформації  у  процесі   роботи  з  презентацією,   він  має   можливість  повернутись  до  потрібного  слайду, опрацювати його ще раз.  Учень  працює  самостійно,  використовуючи  стільки  часу  на  вивчення  матеріалу,  скільки йому потрібно,  аби  його  засвоїти.  Колективна  ж робота  не дає учневі  такої можливості.   Такі презентації дозволяють учням не тільки набути практичних навичок з певної теми, а й виправити помилки при їх виникненні, отримати   оцінку за свою роботу.

Створення  учнями  презентацій  з   вивченої  теми  чи  розділу.

Створення  презентацій-вікторин  про  героїв  твору,  автора «Невідоме  про  відомого…»

Вивчення нового матеріалу, пропонованого комп'ютерною програмою, одержує особистісно – орієнтовану спрямованість. В процесі роботи з навчальними системами значно активізувався процес корекції і актуалізації знань учнів, часу на ці етапи уроку витрачається набагато менше.
 

 Використання комп’ютера  на уроках розширює мої можливості як учителя під час підбору матеріалу до уроку і форм навчальної роботи, робить уроки яскравими та цікавими, інформаційно та емоційно насиченими.

 У  нашій школі два кабінети ІКТ, один із них має інтерактивну  дошку,   наявність  якої  дозволяє  вчителю  ефективніше використовувати  можливості мультимедіа.  Інколи  доводиться залучати  до роботи і свій власний ноутбук .  Та,  повірте, зацікавлені очі ваших учнів упродовж  уроку і  фраза  після  дзвінка  «як  швидко  промайнув  урок»   знову  і  знову  надихатиме  вас  на  підготовку  і  проведення  занять  з  використанням  ІКТ.   

При  підготовці  до  уроку  з  використанням  ІКТ  не  слід  забувати,  що це  УРОК,  при  підготовці  до  якого  слід  пам’ятати,  що  комп’ютер    повинен не замінювати  вчителя,  а  лише  доповнювати  його.

 Комп’ютер  може  виконувати    функції:

  • джерела  навчальної  інформації;
  • наочного  посібника;
  • тренажера;
  • засобу  діагностики  і  контролю. (Малюнок 2, 3)

   При проектуванні  уроку  використовую різні  програмні  продукти:

  • Готові  програмні  продукти (енциклопедії,  довідники,  програми).
  • Пакет  Microsoft Office,  який  включає  у себе крім  відомого  всім  текстового  редактора  Word,  ще  й  систему  баз  данних  Acces  і  електронні  презентації  Power Point.
  • Текстовий  редактор  Word  дозволяє  підготувати  роздатковий  та  дидактичний  матеріал.
  • Електронні  презентації  дають  можливість  при мінімальній підготовці  і  незначних  витратах  часу  підготувати  наочність  до  уроку.  Уроки,  проведені  за  допомогою презентацій  у   Power Point  видовищні  і  ефективні  в  роботі  над  інформацією. (Малюнок 4)

 

  • Інтернет-ресурси,  які   сприяють   спілкуванню  з  колегами,  обміну  досвідом,  а  значить  і  матеріалами,  які  можу  використовувати  у  своїй  роботі.

Переваги  використання  ІКТ

 

  1. Індивідуалізація  навчання
  2. Інтенсифікація   самостійної  роботи  учнів
  3. Зростання  обсягу  виконаних  за  урок  завдань
  4. Розширення  інформаційних  потоків  при  використанні  Інтернет
  5. Підвищення  мотивації  та  пізнавальної  активності  за  рахунок  різноманітності  форм  роботи:  поставиш  вірно  пропущені  літери,  дасиш  відповіді  на  поставлені  запитання  -  відкриєш  картинку  чи  почуєш музику  тощо.  Такі  заняття  викликають  у  дітей  емоційний  підйом,  навіть  слабкі учні  охоче  працюють  з  комп’ютером

Інтегрування  звичайного  уроку  з   комп’ютером  дозволяє  частину  своєї  роботи  перекласти  на  ПК.

Але,  поряд  з  плюсами,  виникають  і  різні  проблеми  як  при  підготовці  до  таких  уроків,  так  і  під  час  їх  проведення

 

Недоліки  та  проблеми  застосування  ІКТ

Велику  кількість  часу  потрібно  для  підготування  уроку  з  використанням  ІКТ.

Недостатня  комп’ютерна  грамотність  як  учнів,  так,  часто,  що  гріха  таїти,  й  учителів.

Не  вистачає  комп’ютерного  часу  на  всіх.

При  недостатній  мотивації  до  роботи  учні  часто  відволікаються    на  ігри, музику,  перевірку  характеристик  ПК.

Фінансова  неспроможність  сільської  школи,  яка  самотужки  вирішує  проблему функціонування  Інтернету   у  її  стінах,  забезпечити  постійний  доступ  до  глобальної  мережі,  аби  користуватись  нею   як  джерелом  отримання  інформації.

  Існує  ймовірність,  що,  захопившись  застосуванням  ІКТ  на  уроках,  учитель  перейде  від  розвивального  навчання  до  наочно-ілюстративного.

Реалізація  методичної  теми    здійснюється  в  кілька  етапів:

І етап  (5-7кл.)

  • Розширення  пізнавальних  можливостей учнів.
  • Формування  навичок  самостійної  роботи  з  комп’ютером  з  огляду  на  особливості  вивчення  предмету.
  • Зростання  інтересу  учнів  до  вивчення   української мови  та  літератури.

ІІ  етап  (8-9 кл.)

  • Виховання  в  учнів  почуття  відповідальності  за  виконану  роботу.
  • Формування  стійкої  мотивації  в  учнів  до самостійного  пошуку.
  • Розвиток  критичного  мислення,  уміння  аналізувати,  порівнювати  інформацію,  отриману  з  різних  джерел.

ІІІ  етап  (10-11 кл.)

  • Розвиток уміння  захищати  свою  позицію.
  • Формування  стійких  умінь  і  навичок.
  • Оригінально  розв’язувати навчальні завдання.
  • Розвиток  уміння  аргументовано   захищати свою  позицію.
  • Вільне  володіння  навичками  виконання  поставлених  завдань.

V. Результативність

  На  І  етапі   роботи  над  методичною  темою  для  порівняння    взяла  різні  уроки   у  одному  класі  (6 кл.) (з  використанням  ІКТ,  і  де  ІКТ-навчання  не  застосовувалось)  і  провела  аналіз  результативності  використання  мультимедійного  супроводу  навчального  заняття  із літератури.  Дійшла  висновку,  що  урок,  проведений  з  ІКТ-технологіями відзначився  такими  перевагами:

  • матеріал краще  сприймається;
  • забезпечуються  умови   для самостійної  роботи  над  отриманням   знань,  самооцінки  учня;
  • відбуваються  позитивні  зміни  в  якості  знань;
  • підвищується  мотивація  до  вивчення  предмету.

Порівняно  з  минулим  роком  в  учнів  6  класу (за  результатами  моніторингових  відстежень)  зросла  мотивація  до  вивчення  предметів,  які  я  у  них  викладаю,   використовуючи  ІКТ (укр. мови,  літератури, світової літератури та художньої культури);  не  зважаючи  на  невисокий  інтелектуальний  потенціал  учнів  класу,  спостерігаю  підвищення  мотивації,   активності  у  вивченні  предметів,  що  в  результаті  неодмінно приведе  до  підвищення  якості  знань.   

Досвід  «Використання   інформаційних  технологій  на сучасному  уроці  української  мови  та  літератури як засіб пізнавальної активності учнів»  може бути використаним у практиці вчителів   за умови:

  • знання вчителем теорії питання, основних ідей технології, методики викладання, вікових та психологічних особливостей учнів;
  • достатнього рівня ІКТ-компетентності  педагога;
  • бажання творчого підходу щодо вирішення проблем якісного навчання школярів в умовах інформатизації освіти.

 Отримані позитивні результати переконують в тому, що робота по створенню і впровадженню дидактичних засобів з використанням ІКТ на уроках української мови  та  літератури має бути продовжена.

Результативність навчання учнів в класах, яких я викладаю у 2014-2015н.р.:

 

Пре-дмет

 

Кл   ас

І семестр

ІІ семестр

Високий рівень

Достатній рівень

Середній рівень

Початковий рівень

Високий рівень

Достатній рівень

Середній рівень

Початковий рівень

Укр. мова

 

11

 

0%

 

19%

 

37%

 

44%

 

2%

 

22%

 

40%

 

36%

Укр. літ-ра

 

11

 

0%

 

44%

 

25%

 

31%

 

5%

 

48%

 

30%

 

17%

Укр. мова

 

5

 

8%

 

8%

 

42%

 

42%

 

8%

 

10%

 

47%

 

35%

Укр. літ-ра

 

5

 

0%

 

25%

 

50%

 

25%

 

5%

 

30%

 

53%

 

17%

 

У  майбутньому планується:  

  • розробити методичні рекомендації щодо проведення уроків української мови з використанням ІКТ;
  • поповнити банк авторських інтерактивних комп’ютерних дидактичних ігор для використання на уроках української мови  та  літератури у 5-11 класах;
  • підготувати методичні розробки системи уроків української мови  та  літератури  у 5-11 класах з використанням мультимедійних презентацій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Федченко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Оробець Валентина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Габ Светлана
    Дякую!!! Супер!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
28 березня 2018
Переглядів
33341
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку