Презентація може бути використана на уроці узагальнення та систематизації знань з теми "Фразеологія" у 6 класі. Містить цікаві завдання з фразеологічними одиницями різного походження, тестові завдання, роботу з художнім текстом.
Завдання уроку: Узагальнити й систематизувати вивчене про фразеологію української мови; Вправлятися у визначенні синтаксичної ролі фразеологічних зворотів; Удосконалити вміння розкривати значення фразеологізмів, визначати його джерело; Поповнити фразеологічний запас, розвивати вміння доречно вживати сталі вислови у власному мовленні, розвивати спостережливість.
Номер слайду 3
Гра «З ніг на голову»МОКДАЛІВ ЕМЧЄВІГІАВ НІСТАЙКАНИТ АДНИАРІКИДИБАЙ ИТБИВИТИКРИ ШЕЮДУЧИТИТО СИЛЯТИГРА ШУПЕР ПКУСКРИ НОВИЙТЕР ЦЬВІНЕ ТИНУТЯГ АЗ ЗИКЯЛХІБ МУСЬОУ ЛОГОВА -
Номер слайду 4
Вказати джерело фразеологізму. Дамоклів меч. Авгієві стайнінитка Аріаднибайдики битикривити душеюточити лясиграти першу скрипкутерновий вінецьтягнути за язикхліб – усьому голова.
Номер слайду 5
Робота з текстом. Завдання: уважно прослухати прочитаний учителем уривок, виписати фразеологізми, які у ньому зустрічаються.
Номер слайду 6
До кожного із наведених речень дібрати правильну кінцівку.1. Вираз як грім з ясного неба означає: 1) зозла, спересердя, на зло усім; 2) напоказ, з метою привернення уваги; 3) несподівано, раптово, зненацька; 4) наперекір, усупереч комусь.
4. Вираз робити погоду означає: 1) даремно на щось сподіватися; 2) вирішально на щось упливати, бути визначальним; 3) ні про що не турбуватися; 4) щось перебільшувати.
Номер слайду 10
5. Вираз слова на вітер кидати означає:1) даремно, марно щось говорити; 2) говорити щось знехотя; 3) хитрувати, намагатися відвести підозру; 4) щось коротко повідомляти.
Номер слайду 11
6. Вираз вискочити сухим з води означає: 1) виявитися мужнім і спритним; 2) вміло уникнути покарання, будучи винним; 3) виявляти підкреслену байдужість; 4) користуватися результатами чужої праці.
Номер слайду 12
Робота в групах. «Квітка - семицвітка»1. Антична міфологія.2. Усна народна творчість.3. Народний побут.4. Спостереження за природою.5. Біблія.6. Мовлення представників різних професій.
Номер слайду 13
Диктант із коментуванням. Підкреслити члени речення, визначити, яким членом є фразеологізм у кожному реченні. Усно визначити частини мови.
Номер слайду 14
Установіть відповідності1 Дощ іде не там, де просять,Аа рибака по улову.2 Вовка боятися – Бу ліс на ходити.3 Бджола мала,Вякий батько, такий син.4 Хто змолоду працює,Га там, де косять.5 Хто рано підводиться,Ґтой на старість панує.6 Базікала видно по слову, Дто й Бог допоможе.7І коваль, і швець,Еі на дуду грець.8 Який мельник, такий млин,Єа й та працює.9 Роби, небоже,Жза тим діло водиться.
Номер слайду 15
Творча хвилинка. Відгадати фразеологізми, зашифровані в малюнках, скласти з ними речення.
Номер слайду 16
Підсумок уроку. Урок був корисним для мене тим, що ….я повторив…я дізнався…мене вразило…
Номер слайду 17
Домашнє завдання. Повторити § 12 – 14. Виконати завдання 1 – 5 на сторінці 48 – 49. Виконати проектну роботу “У світі фразеологізмів”.***