Інтелектуальна гра -квест " Сходження на Мовний Олімп"

Про матеріал
Гра - квест була проведена для учнів 5-9 класів і була присвячена Дню рідної мови.Під час гри учні узагальнили свої знання з рідної мови; удосконалювали навики колективної роботи; розвивали творчі здібності, навички виразного читання, виробляли сталий інтерес до рідної мови, плекали почуття національної гідності, віри у творчі сили народу, формували внутрішню потребу постійного удосконалення мовної культури
Перегляд файлу

 

 

Фото Новопсковська районна державна адміністрація.

 

                                            Інтелектуальна гра

 

 «Я люблю українську мову»

  

 

                                                                    Сценарій виховного заходу,

проведеного  у 5-9 класах

Білолуцької ЗОШ І-ІІ ступенів

 

Учитель          Білянська В.І.

 


Тема:  Інтелектуальні гра «Я люблю українську мову»

 

Мета: узагальнити знання студентів з рідної мови; удосконалювати навики колективної роботи; розвивати творчі здібності, навики виразного читання, виробляти сталий інтерес до рідної мови, плекати почуття національної гідності, віри у творчі сили народу, формувати внутрішню потребу постійного удосконалення мовної культури.

                                      

                                    Хід гри

Ведучий 1. Доброго дня, дорогі друзі!   Ми зібралися в цій залі, щоб відсвяткувати Міжнародний день рідної мови.

Для кожного народу дорога його мова, а нам, українцям, найближча до серця – українська.

 

Ведучий 2.

Мій край чудовий – Україна!

Тут народились ти і я.

Тут над ставком верба й калина,

чарівна пісня соловя.

 

Ведучий 1.

І найдорожче – рідна мова,

Наснагу й силу нам дає.

Нам стежку в світ дано топтати,

Поки в нас рідна мова є!

 

 Ведучий 2. Із сивої глибини віків бере початок наша мова. Шлях її розвитку – це тернистий шлях боротьби. Дуже багато жорстоких літ пережила наша мова, мужньо витерпівши знущання, заборони. Подібного не знає історія жодної мови, жодної держави. Тепер вона – державна мова України.

 І сьогодні ми проведемо конкурс на справжнього патріота, кращого знавця рідної мови серед студентів І курсу.

 

 Ведучий 1. Отже, конкурс «Я люблю рідну мову» оголошую відкритим!!!!!!!!!!

Учасники, на сцену!             (звучить українська мелодія)

Оцінювати гру учасників буде високоповажне журі: (представлення членів журі)

 

 Ведучий 2. А тепер давайте познайомимося з командами. Капітани, представте своїх гравців.

 

Ведучий 1.             І конкурс «Розминка».

За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Запитання для 1 команди

  1. Державна мова України (українська)
  2. Частина мови, що вказує на ознаку предмета (прикметник)
  3. Знак у кінці питального речення (знак питання)
  4. Яким знаком починається діалог? (тире)
  5. Слова з протилежним значенням. (антоніми)
  6. Наука про звуки мови (фонетика)
  7. Розмальоване яйце (писанка)
  8. Скільки Н у слові незрівнянний? (три)
  9. Головні члени речення (підмет і присудок)
  10. Документ про середню освіту (атестат)

 

Ведучий 2.                   Запитання для 2 команди

  1. Головні члени речення (підмет і присудок)
  2. Знак у слові Вячеслав (апостроф)
  3. Символ українців, що оберігає (оберіг)
  4. Народна назва Пасхи (Великдень)
  5. Речення з другорядними членами (поширене)
  6. Документ, що містить прохання (заява)
  7. Префікс у слові прекрасний (пре)
  8. Стиль художньої літератури (художній)
  9. Хто автор слів Гімну України? (П. Чубинський)
  10. Займенник з однієї букви (я)

 

Ведучий 1.                          Наша мова калинова

І красива, і жива,

Та вживаємо ми часто

І чужинські в ній слова.

 

Це неправильно,

Бо ми всі ми українці щирі є.

І повинні відрізняти

де чуже, а де своє.

 

Ведучий 2. Українську і чужинську

мови змішувать не слід.

Це однаково, що взяти

І змішати весь обід.

 

У одну каструлю вкинуть

Суп, оладки і кисіль.

Потім всипати гірчицю

Цукор, каву, мед і сіль.

 

Розкажіть, хто буде їсти

Отакий гидкий «салат»?

Треба мовою своєю

Українцям розмовлять.

 

Ведучий 1. Часто при перекладі слів з російської на українську мову ми робимо помилки і не вважаємо це чимось страшним. Суржик вже став частиною нашого мовлення. Спробуйте сказати українською «гвоздь программы».

Як бачите, це не так просто.

 Ведучий 2. ІІ конкурс «Наша мова калинова»

 Кожній команді необхідно дібрати український відповідник до поданих слів та словосполучень. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

 

 1 команда

 Ведучий 1

Мой адрес  - моя адреса

Следующие предметы – такі предмети

Башня – башта, вежа

Ведущий специалист – провідний спеціаліст

Исключение – виняток

Открыть ключом двери –  відмикати двері

Включить свет  - увімкнути світло

Ведучий 1.             2 команда

Топливо – пальне

Решить задачу – розвязати задачу

Бесценный подарок- неоціненний(коштовний) подарунок

Открыть глаза – розплющити очі

Повестка дня – порядок денний

Включить вопрос – внести питання

Чёрный кофе – чорна кава.

 

Ведучий 2.  Наступний наш ІІІ конкурс називається

 КОНКУРС « ХВИЛИНКА » ( запитання і відповіді даються протягом 1 хвилини. За правильну відповідь – 1 бал).

І команда

• Державна мова України (українська).

• Найбільша одиниця мови (текст).

• Частина мови, яка називає ознаку (прикметник).

• Знак у кінці питального речення (?).

• Чим починається репліка діалогу на письмі (-).

• Слова з протилежним значенням (антоніми).

• Перша буква у власній назві (велика).

• Знак у слові з-поміж (дефіс).

• Наука про звуки мови (фонетика).

• Розписне яйце (писанка).

• Скільки -н- у слові незрівнянний (чотири).

• Головні члени речення (підмет, присудок).

• Документ про середню освіту (атестат).

• Символ українців, що оберігає (оберіг).

• Префікс у слові прекрасний (пре-).

• Частина мови а (сполучник).

• Список літер встановленого порядку ( алфавіт).

• Займенник з однієї букви ( Я).

• Частина тексту з нового рядка (абзац).

• Остання буква у слові шістдесят (т).

• Розділ науки про правопис (орфографія).

                           ІІ команда

• Без чого зникає народ? (без мови).

• Найменша одиниця мови (звук).

• Слова спільного кореня (спільнокореневі).

• Частина мови слова зошит (іменник).

• Знак у кінці розповідного речення (крапка).

• Розділовий знак при звертанні (кома або знак оклику).

• Словник про значення слів (тлумачний).

• Власний життєпис (автобіографія).

• Стиль підручника (науковий).

• Остання частина слова (закінчення).

• Документ про хід зборів (протокол).

• Розмова двох осіб (діалог).

• Опис природи (пейзаж).

• Помилка в правописі (орфограма).

• Що стоїть перед коренем (префікс).

• Слова, близькі за значенням (синоніми).

• Остання літера алфавіту (я).

• Буква, яка не є звуком (ь).

• Невеличкий твір повчального змісту (байка).  …..

Ведучий. 2. А зараз давайте заслухаємо вірші наших поетів.

Ведучий 2. Мова – це не просто спосіб спілкування, а щось більш значуще. Мова – це всі глибинні плати духовного життя народу, його історична пам'ять, найцінніші надбання віків.

 Ведучий 1.    Конкурс: «Народ скаже як завяже».  Для участі запрошую по 1 учаснику. За 2 хв. за допомогою слів та жестів необхідно пояснити вираз, щоб учасники команди відгадали прислів’я чи фразеологізм. Кількість балів визначаємо за кількістю вгаданих виразів.

Завдання для команд

  1. Розум без книги, що птах без крил (про книгу)
  2. Гребти гроші лопатою
  3. Слово — не горобець, вилетитьне спіймаєш.

 

  1. Голова без розуму , що ліхтар без свічки (про розум)
  2. Язик до Києва доведе
  3.  На лобі написано

Ведучий 1. Дякуємо за оригінальність.   КОНКУРС «ДОПИШИ ВІРШИКА»

В кожному рядку вірша відкинути зайві синоніми і залишити тільки той, який допоможе розказати про свою мрію у віршованій формі.

 

МРІЯ

Як виросту – збудую (дім, хату, оселю),

Поставлю, колесо (приладнаю приб’ю, прикріплю).

А там я поселю (крилату, летючу, літаючу)

Лелечу клекітну (родину, сім’ю, пару)

Нехай розводиться, (селиться, гніздиться)

По всіх деревах і (будинках, хатах, оселях)

Нехай мені щоночі (здається, сниться, ввижається)

Що я літаю, наче (пташка, птиця, птах).

 

- Спробуємо потренуватися добирати риму.

 

 

По долині жук повзе,

На спині жука … везе.

 

Облизала кішка кришку

І пішла ловити … мишку.

 

Я поклала спати кішку

У м’яке котяче … ліжко.

 

Ворона вчила солов’я:

-Співай, сусідо мій, як …я.

 

Їжак ожину в лісі їв

І слухав пісню … солов’їв.

 

Пожовтів і пересох

На городі цар …горох.

 

До землі зігнулась гілочка,

Як по ній пробігла … білочка.

 

Собі мама купила праску,

А мені новорічну … маску.

 

Усміхнулася Лукерка,

Як поглянула в … люстерко.

Ярослав у човен сів,

Ловить в річці … карасів.

-Обережним будь, Іванку,

Не розбий з варенням … банку.

 

Має Галя добру звичку

Класти книжку на … поличку.

 

( на екрані мультимедійна презентація «Рідний край»)

 

Ведучий 2. Слово надається журі.

Ведучий 1. Привітаймо команду з перемогою і побажаймо всім нам нових досягнень у царині рідної мови. На такій веселій ноті ми завершуємо наш сьогоднішній конкурс знавців рідної мови, справжніх патріотів.

 Ведуч. 2 Так, наші учасники і вболівальники сьогодні довели, що знання мови і вміння нею користуватися – це шлях до всебічного розвитку людини. Таким чином , вони можуть стати гідними громадянами України.

Ведучий 1. Дорогі друзі! Маймо сміливість серцем і душею впевнено сказати «Ми – українці!» хай усіх нас єднає належність до великого народу. Плекаймо всі разом ту мову, яка дісталася нам у спадок від наших пращурів.

doc
Додано
17 грудня 2019
Переглядів
1775
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку