Брейн Ринг
до Міжнародного дня рідної мови
«Золоті злитки дивослова»
Цільова аудиторія: п’ятикласники
Перебіг заходу:
Вступне слово вчителя:
Доброго дня, шановна громадо ! Я рада вітати вас на Брейн Ринзі, (муз. заставка) інтелектуальній битві, де кожна команда своїми знаннями виборює перемогу.
Усім відома істина, що мова — це душа народу, святиня, з якою пов’язане не тільки минуле народу і його сьогодення, а й прийдешні віки. 21-го лютого всі народи Землі відзначають Міжнародний день рідної мови. Історія свята, на жаль, має трагічний початок. 21 лютого 1952 року в Бангладеші влада жорстоко придушила демонстрацію протесту проти урядової заборони на використання бенгальської мови. Відтоді в Бангладеші цей день став днем полеглих за рідну мову.
У 1999 році на Тридцятій сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО було започатковано Міжнародний день рідної мови, а починаючи з 21лютого 2000 року цей день відзначають і в Україні.
У Святому письмі сказано: «Спочатку було Слово». Тож мова має божественне походження, вона подарована людям як вище благо.
(виступ учнів )
Ми зібралися в цій залі, щоб ще раз переконатися в тому, що учні нашої школи люблять і шанують рідну мову. А зробимо це у формі брейн рингу між командами учнів 5-х класів. Привітайте учасників!
Команда «Еврика» до складу команди входять … (представлення гравців) капітан команди ____________, тренує команду _________________
Команда «Блискавки» , до складу команди входять(представлення гравців) капітан команди ____________ ,тренує команду _______________
Команда «VIP - пятикласники», до складу команди входять (представлення гравців) капітан команди ________, тренує команду ______________
Команда «Кілери Суржика», до складу команди входять (представлення гравців) капітан команди ____________,тренує команду _____________
Чотири команди по 6 учасників проведуть бої за кубок Брейн Рингу. Всього між командами відбудеться 4 битви, перші дві, до трьох балів кожна, виявлять переможців, які будуть змагатись за головний приз Брейн Рингу. Кожен бій буде тривати до п’ятьох балів. Допомагати нам сьогодні будуть, а саме слідкувати за дотриманням правил гри, вирішувати суперечливі питання під час інтелектуальних битв будуть Переможці районних та обласних етапів гри «Що? Де? Коли?» ________________. Привітаємо їх гучними оплесками. (муз. заставка) Спостерігачами на грі будуть учні 7-Б класу, які слідкуватимуть за глядацькою аудиторією, тут не місце для підказок. У разі підтвердженого факту про підказку чарівні помічники підіймають червоний прапорець. (муз. заставка) Я думаю, всі формальності дотримано, можна починати. За результатом жеребкування
за червоний ігровий стіл я запрошую команду __________________________________________________________________
Капітан команди________________________________________
За зелений ігровий стіл проходить команда суперників __________________________________________________________________
Капітан команди________________________________________
Бій триває до трьох балів, розігрується один бал.
Перший бій закінчився з рахунком _________вітаємо команду переможців____________________________(муз заставка) А для всіх присутніх читає гумореску Павла Глазового «Кухлик» учень 6 –го класу_______________
Продовжуємо гру і за червоний ігровий стіл я запрошую команду ________________________________________________________________
Капітан команди________________________________________
За зелений ігровий стіл проходить команда суперників __________________________________________________________________
Капітан команди________________________________________
Бій триває до трьох балів, розігрується один бал.
Вітаємо команду переможців_______________________(муз заставка)
На нашу гру завітали маленькі розумнички, учні 1-А класу, що постійно вдосконалюють свої знання з рідної мови. Їм слово
А ми починаємо битву інтелектуальних титанів (муз заставка), і
За червоний ігровий стіл я запрошую команду __________________________________________________________________
Капітан команди________________________________________
За зелений ігровий стіл проходить команда суперників __________________________________________________________________
Капітан команди________________________________________
Бій триває до п’ятьох балів. Розігрується один бал.
Перший бій закінчився з рахунком _______ Вітаємо переможців команду
(муз заставка)
Самотній сад
Сипле, стелить сад самотній
Сірий смуток – срібний сніг.
Сумно стогне сонний струмінь,
Серце слуха скорбний сміх.
Серед саду страх сіріє,
Сад – солодкий спокій – спить.
Сонно сипляться сніжинки,
Струмінь стомлено сичить.
Стихли струни, стихли співи –
Срібні співи серенад.
Стиха стеляться сніжинки –
Спить самотній сонний сад.
В 1934 році в Парижі на конкурсі краси мов українська мова посіла третє місце після французької та перської за такими критеріями як фонетика, лексика, фразеологія, структура речень. Мелодійність же української мови визнана другою найгарнішою серед мов світу, після італійської. За кількістю носіїв наша мова посідає 26 місце, вона є другою за поширеністю серед слов’янських мов. На території України більше 32 000 вільно спілкуються українською мовою.
А ми розпочинаємо другий бій за кубок Брейн Рингу (муз заставка). Бій триває до 5-х балів. Розігрується один бал
Вітаємо переможців команду_________________капітан команди_____________Тренер __________________________
Для нагородження ми запрошуємо __________________________
___________________________________________________________
____________________________________________________________
День української мови — особливе свято. В ньому є радість і гордість, але є й туга, біль. Не все гаразд сьогодні з вивченням мови в навчальних закладах. функціонуванням її на виробництві та в бізнесі, з уживанням у родинах. І це викликає занепокоєння. Але віриться: мине час, а мова житиме щодня і щомиті у щоденному спілкуванні людей і в будні, й у свята. І кожен з нас дбатиме про чистоту мови, зберігаючи її нев’янучу красу.
(Пісня у виконанні учениць 5-А класу)