УСЕЗНАЙКИ
інтелектуальна гра для 5-7 класів
Цілі і завдання:
• розвиток, інтелектуальної грамотності, кмітливості, комунікативних якостей особистості, швидкості у прийнятті рішень;
• прищеплення інтересу до придбання знань в різних областях, виховання інтересу до історії своєї країни, народної творчості, народної мудрості, закладеним у казках різних народів;
• розвиток креативних здібностей підлітків.
ПОЧАТОК ГРИ
Ведуча:Доброго дня. Сьогодні ми проводимо інтелектуальну гру «Усезнайки». Участь у грі беруть 3 команди 5,6,7-х класів. Вітайте!
Ведуча:Також давайте привітаємо наше журі, яка буде підраховувати бали команд та визначить переможця нашої гри.
ПРАВИЛА ГРИ
Ведуча:А зараз заслухайте, будь ласка, правила нашої гри.
ХІД ГРИ
Ведуча:Ми познайомились з командами, привітали журі, прослухали правила і я оголошую початок нашої гри. Я бажаю всім учасникам успіху та перемоги.
1 тур «Розминка»
Ведуча:Розпочинаємо 1 тур «Розминка». У цьому турі у нас 12 запитань, які оцінюються в 1 бал.
Нагадую: Час для роздумів над запитаннями – 15 секунд.
Право на відповідь має команда, капітан якої першим підняв руку.
Увага!!! Читаю запитання.
1 тур «Розминка»
12.Яку тварину в народі вважають царем звірів? - Лева
Ведуча:Це всі запитання першого туру. Поки журі підбиває підсумки, ми дамо відпочинок нашим командам і зіграємо із залом. Я буду задавати питання, чиї вболівальники першими дадуть правильну відповідь, тій команді приплюсується 1 бал.
Ведуча:Правильно. Команда 7 класу отримує додатковий бал.
«Руслан і Людмила»
Ведуча:Команда 6 класу отримує додатковий бал.
Ведуча:Молодці. А зараз журі зачитає результати, які має кожна команда після першого туру. Слухаємо вас.
(Оголошується результат)
2 тур «Історичний»
Ведуча:Приступаємо до 2 туру, що має назву «Історичний».
В цьому турі ми маємо запитання, які оцінюються в 2 бали.
Нагадую: Час для роздумів над запитаннями – 15 секунд.
Увага!!! Запитання.
Ведуча:Другий тур завершився. Журі підраховує бали, а ми знову зіграємо із залом. Як і минулого разу, вболівальники можуть принести по додатковому балу своїй команді.
Ведуча:Правильно. Команда 5класу отримує додатковий бал.
Ведуча: Команда 6 класу отримує додатковий бал.
Ведуча:Журі, ви готові оголосити результат за другий тур? Будь ласка, уважно слухаємо.
(Оголошується результат)
3 тур «Географічний»
Ведуча:Приступаємо до 3 «Географічного» туру.
В цьому турі 11 запитань і 1завдання.
Відповіді на запитання оцінюються в 2 бали.
Ведуча:А зараз завдання. Я кожній команді роздаю по аркушу паперу. На ньому записано зверху вниз назва міста_____________. В цьому слові ____ літер. Командам потрібно за 30 секунд придумати і написати назви семи міст, які починалися б з цих літер. Команда, яка перша справиться, повідомляє про це. Ми зупиняємо час для всіх інших команд і починаємо читати і звіряти із записами інших команд: перша буква і назва міста, друга буква – назва міста і так далі. Усі, у кого назване місто повторюється, викреслюють його, а за кожне «неповторне місто» – 2 бали.
Наприклад:
П місто на букву Псков
О місто на букву Одеса
Л місто на букву Львів
Т … … …
А … … …
В … … …
А … … …
Ведуча:Ну, що ж, ви впорались і з 3туром. Журі працює, а ми граємо із залом. Уважно слухайте і дайте відповіді на такі питання...
Серед горба стоїть осел. З одного боку горба вогонь горить, з другого – ліс густий, з третього – глибоке озеро. Лісом пройти – осел роги поламає, вогнем – згорить, через озеро – не вміє плавати, втопиться. Вертатися назад – не можна. Куди ослу подітися? - Через ліс іти, бо осел рогів не має
Ведуча:Молодці. Вболівальники 7 класу справились і принесли своїй команді додатковий бал. Журі, будь ласка, оголосіть результати трьох турів.
(Оголошується результат)
4 тур «Мистецтво»
Ведуча:Приступаємо до 4 туру, що має назву «Мистецтво». В цьому турі ми маємо запитання, які оцінюються в 2 бали.
Ведуча:Де проживали грецькі боги Зевс, Аїд, Гефест?
На священній горі, згідно міфів, знаходились палац Зевса і палати інших богів, але не всіх. Другий брат Зевса, Аїд – у підземному царстві, а Гефеста всемогутня Гера, його мати, скинула з Олімпу вниз, коли побачила, що він народився хворобливим і некрасивим
Ведуча:Журі, будь ласка, оголосіть результати трьох турів.
(Оголошується результат)
5 тур Музичне мистецтво
Ведуча:Журі, будь ласка, оголосіть результати трьох турів.
6 тур «Казковий»
Ведуча:І останній 4 тур «Казковий». Я маю шість казок, необхідно відгадати їх назви. В мене є чотири підказки, за якими ви повинні відгадати назву казки. Якщо ви відгадали з першої підказки – отримуєте 5 балів, використали другу підказку – 4 бали, третю – 3 бали, четверту – 2 бали.
Казка перша
Вовк і семеро козенят
Казка друга
Рукавичка
Казка третя
Лисичка та Журавель
Казка четверта
Колобок
Казка п’ята
Курочка Ряба
Казка шоста і остання
Солом’яний бичок
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ
Ведуча:Ось і вичерпались всі мої запитання. Зараз лічильна комісія підіб’є підсумки гри і оголосить нам переможця. А я задам питання всім присутнім: і командам, і вболівальникам. «В давнину, а в деяких місцях і до цього часу, під час обряду сватання дівчина, відмовляючи парубкові, підносила йому гарбуза. Що крім відмови, це мало означати? Чому з усієї городини підносили саме гарбуз?»
Відповідь: У насінні та м'якоті гарбуза містяться заспокійливі речовини.
З давніх-давен відвар гарбузового насіння та м'якоті використовувася в
народній медицині як транквілізуючий (заспокійливий) засіб. Тож дівчина, повідомляючи хлопцеві про відмову, ніби хотіла сказати йому в такий спосіб заспокійливі слова.
Ведуча:Молодець. Приз за правильну відповідь отримує учень 7 класу….
Ведуча:А зараз настав час взнати, хто став переможцем у нашій грі.Журі, ви готові оголосити переможця? Будь ласка, слухаємо вас.
(Оголошується результат)
Ведуча:Отже, за результатами лічильної комісії переможцем нашої гри стала команда 7 класу.
(поздоровлення переможців)
Ведуча:На цьому ми з вами попрощаємось. До наступних зустрічей.