Інтелектуальна гра “ Фізичний мільйон “

Про матеріал
Сценарій позакласного заходу з фізики Інтелектуальна гра “ Фізичний мільйон “. 9 клас Мета. 1. Повторити, удосконалити і поглибити знання учнів з фізики, здобуті у 7 та 8,9 класах. Удосконалити навички індивідуальної роботи. 2. Розвивати спостережливість, кмітливість, уміння швидко переключати увагу. 3. Розвивати логічне мислення. 4. Розвивати вміння застосовувати індуктивні і дедуктивні методи в разі необхідності. 5. Формувати інтерес до вивчення фізики на основі зв’язку її з життям, технікою, побутом. Обладнання. Стільці і парти для учасників, картки з питаннями.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Хотинська районна адміністрація, відділ освіти

Колінковецький загальноосвітній навчальний заклад I-III ступенів

 

 

  

 

 

 

 

Сценарій позакласного заходу з фізики

 

Інтелектуальна гра

“ Фізичний мільйон “

.

 

 

 

 

 

 

Підготували вчителі фізики

    Павленчук Д.В.

         Лупул Д.О.

 

 

 

 

 

Сценарій позакласного заходу з фізики

Інтелектуальна гра “ Фізичний мільйон “.

9 клас

Мета. 1. Повторити, удосконалити і поглибити знання учнів з фізики, здобуті у 7  та 8,9 класах. Удосконалити навички індивідуальної роботи.

 2. Розвивати спостережливість, кмітливість, уміння швидко переключати

увагу.

3. Розвивати логічне мислення.

4. Розвивати вміння застосовувати індуктивні і дедуктивні методи в разі

необхідності.

5. Формувати інтерес до вивчення фізики на основі зв’язку її з життям,

технікою, побутом.

Обладнання. Стільці і парти для учасників, картки з питаннями.

Хід заходу.

1. Організаційний момент.

2. Методика проведення.

Правила гри.

І. Відбірковий тур.

Учні в класі які бажають взяти участь у грі, повинні пройти Відбірковий

тур, який включає 6 запитань. Правильна відповідь учня дає йому право

взяти участь у І турі. Обираємо 6 гравців.

Запитання.

1. Чи завжди в киплячій воді можна зварити м'ясо?

(Не завжди. Оскільки температура кипіння рідини залежить від

атмосферного тиску).

2. Чому горобці в холодну погоду сидять розпушивши пір’я.

(Таким чином вони зігріваються, оскільки утворюють прошарок повітря,

який має погану теплопровідність).

3. У польоті в одного з пасажирів літака з авторучки витекло горнило?

Чому? (З висотою атмосферний тиск зменшується).

4. Найсильніше місце магніту. (Полюс).

5. Чому чорта намалювати легше ніж півня ? (Бо чорта ніхто не бачить).

6. В одній коробці є мідні і залізні шурупи. Назвіть найпростіший спосіб

як їх розділити. (За допомогою магніту).

ІІ. Перший тур.

Переможці відбіркового туру займають свої місці за першими партами, на

яких лежать аркуші чистого паперу, ручки або олівці.

Учитель ставить запитання, яке має 4 варіанти відповідей. Хто перший

розташує відповіді у правильному порядку, той виходить у другий тур

«один на один» з ведучим на боротьбу за 12 балів – «Фізичний мільйон».

Запитання (на дошці).

1. Розташуйте величини у порядку від найменшого до найбільшого

значення.

а) 20 г; б) 200 мг; в) 0,2 ц; г) 0,002 т.

( 200 мг, 20г, 0,002т, 0,2ц.)

2. Розташуйте множники для утворення кратних одиниць у порядку

зростання.

а) гіга; б) кіло; в) дека; г) мега.

 3. Встановіть відповідність між ученими і відкриттями в науці:

 а) І. Ньютон; основні закони рідини;

 б) А. Ейнштейн; принцип відносності в механіці;

 в) Б. Паскаль; основні закони механіки;

 г) Г. Галілей; спеціальна теорія відносності.

 

ІІ. Другий тур.

Переможець першого туру займає місце напроти вчителя за вчительським

столом у класі. Учитель нагадує про таблицю зароблених балів (неспалимі

бали – 4,7,10.) Усього 12 запитань.

1) Нескладні і жартівливі – 1,2,3,4, бали.

2) Середнього рівня складності – 5,6,7,8 бали.

3) Складні, розраховані на загальний всебічний розвиток дитини –

9,10,11,12 балів.

Якщо гравець не відповідає на запитання, він вибуває з гри, отримуючи

зароблені бали. Гра повертається до першого туру.

Гравець другого туру має три підказки:

1) дзвінок другу – гравець може звертатися за допомогою до будь –

якого з учнів в класу;

2) 50/50 – відкидається дві неправильні варіанти відповіді;

3) Допомога зали – учні класу піднесенням руки вибирають, на їх

думку, правильний варіант відповіді, але остаточно відповідь

обирає гравець.

Гравець може вийти з гри, отримавши зароблені бали, відповідно до

кількості правильних відповідей.

 

 

Запитання.

1. У міжнародній системі одиниць фізичних величин сила струму

вимірюється у….

а) Вольтах; б) Джоулях;

 в) Амперах; г) Метрах.

 

2. Температуру вимірюють за допомогою такого приладу, як

а) динамометр; б) термометр;

в) терезами; г) барометр.

  4

 3. До провідників відносять:

 а) скло; б)гума;

 в) метал; г) бензин.

 4. Хто сформулював закон, сила струму у провіднику прямо пропорційна

 напрузі і обернено пропорційна опору.

 а) Ом; б) Ленц;

 в) Джоуль; г) Ейнштейн.

 5. У якому з випадків сила тяжіння виконує роботу.

 а) камінь лежить на землі; б) яблуко падає з яблуні;

 в) хокейна шайба ковзає по льоду;

 г) автомобіль рухається по горизонтальній дорозі.

 6. Тепловий рух це …

 а) безладний рух мікрочастинок тіл, які утворюють тіло;

 б) рух автомобіля;

 в) безладний рух всіх тіл на землі;

 г) рух літака, потяга.

 7. Атом складається з …

 а) ядра, електронів; б) протона, електронів;

 в) молекули, нейтронів; г) ядра, молекул.

 8. Від чого залежить кількість теплоти при нагріванні чи охолоджені:

 а) маси, температури плавлення, об’єму;

 б) маси, речовини, різниці температур;

 в) речовини, густини, різниці температур;

 г) роботи, потужності, кількості теплоти.

 9. Коням з якими працюють на болотах прив’язують до копит особливі

 «черевички.» З якою метою?

 а) щоб збільшити силу тертя;

 б) щоб не застудити ноги;

 в) щоб збільшити площу опори ноги коня;

 г) щоб збільшити тиск на поверхню.

10. Чиє правило якщо ……. закручувати у напрямі проходження струму, то

напрям обертання ручки покаже напрям силових ліній магнітного поля.

 а) праву руку; б) ліву руку;

 в) електромагніт; г) свердлика.

11. Перший штучний супутник Землі, який мав масу 84 кг, був запущений

у

 а) 1958р.; б) 1957 р.;

 в) 1857 р.; г) 2000р..

 12. Чому і коли скриплять двері ?

 а) Якщо ними довго не користуватися;

 б) це залежить від пори року і погоди надворі;

 в) коли в завісах немає мастила і тертя стає сухим;

 г) коли в домі поганий господар.

 

1. Яка з цих величин належить до міжнародної системи одиниць.

а) паскаль; б) ньютон;

в) ампер; г) кулон.

 2. Кількісну міру одного тіла на інше внаслідок якої тіло набуває

 прискорення називають

 а) масою; б) силою;

 в) роботою; г) тиском.

 3. Які полюси має магніт?

 а) північ і південь.; б) захід і південь;

 в)північ і схід; г) немає полюсів.

 4. Величина, яка характеризує протидію електричного струму в провіднику

 Називають ?

 а) Силою струму; б) опором;

 в) роботою; г) напругою.

 5. 1 мкВ це:

 а) 10 В; б) 103 В;

 в) 10 -10В; г) 10-6 В.

 6. Які джерела перетворюють енергію світла в електричну:

 а) акумулятори; б) сонячні батареї;

 в) генератори; г) кип’ятильники.

 7. Який вчений у 1820 році виявив дію електричного струму на магнітну

 стрілку.

 а) Ерстед; б) Резерфорд;

 в) Демокріт; г) Томсон.

 8. Яку фізичну величину вимірюють у ватах?

 а) роботу; б) енергію;

 в) силу; г) потужність.

 9. Заряджені частинки з недостачею електронів, або їх надлишком це…..

 а) ізотопи; б) катіони;

 в) йони; г) електрони.

 10. Хто вперше винайшов електричний лічильник:

 а) Г.Вільям; б) А.-М. Ампер;

 в) Г. Ом; г) Е. Томас.

 11. Чому дерева часто валяться під дією вітру в густому лісі, а на

 відкритих місцях добре витримують значно сильніші вітри ?

 а) На відкритому місці у дерева більше коріння;

 б) на відкритому місці у дерева більший листяний покрив;

в) у густому лісі крона дерев розміщена вище і тому вони менш

 стійкіші;

г) у густому лісі слабша коренева система.

 12. Чому латунну оболонку бойових куль наповнюють свинцем?

 а) Щоб збільшити масу кулі;

 б)для збільшення кінетичної енергії;

 в) щоб збільшити дальність польоту кулі;

 г) усі відповіді правильні

docx
Додано
21 грудня 2022
Переглядів
603
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку