Інтелектуальна гра із зарубіжної літератури у 6 класі "Один за всіх - і всі за одного"

Про матеріал
  • Поданий матеріал - це сценарій позакласного заходу із зарубіжної літератури. Його метою є збудити прагнення учнів продемонструвати свої знання та вміння із зарубіжної літератури; розвивати уміння учнів застосовувати набуті знання в незвичних, нестандартних ситуаціях; виховувати повагу до літератури; вчити дітей грати і перемагати, поважати переможців, правильно сприймати поразку.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтелектуальна гра

«Один за всіх –

і всі за одного»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Позакласний захід

із зарубіжної літератури

у 6 класі підготувала

вчитель Цебриківської ЗОШ

І-ІІ ступенів

Богач Катерина Анатоліївна

 

 

 

 

 

 

2018 рік

МЕТА:

  • навчальна:  збудити прагнення учнів продемонструвати свої знання та вміння із зарубіжної літератури;
  • розвивальна: розвивати уміння учнів застосовувати набуті знання в незвичних, нестандартних ситуаціях;
  • виховна: виховувати повагу до літератури; вчити дітей грати і перемагати, поважати переможців, правильно сприймати поразку.

 

Читайте! Нехай у вашому житті

не буде жодного дня, коли б ви

не прочитали  хоча б однієї сторінки

з нової книги.

К. Паустовський

 

ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ

 

     Вчитель. Доброго дня, любі друзі. Я рада вас вітати на нашому заході.

     (Оголошення теми, мети заходу) (Слайд 1, 2)

     Всі ми добре знаємо, що знання – це найцінніший скарб, який за плечима не носити. Саме книга є джерелом надбання знань. Тому не даремно епіграфом до нашого заходу стали слова К. Паустовського (Слайд 3).

     Саме книга «Зарубіжна література» є скарбницею духовних надбань людства. Література – це своєрідна машина, яка дозволяє нам подорожувати і в часі, і в просторі. Сьогодні ми спробуємо узагальнити наші знання з даного предмету у формі змагання між двома командами. Оцінювати нас буде журі у складі … (представлення журі).

     Але перш ніж розпочати нашу гру, я хочу познайомити вас ще з однією цікавою особою (Слайд 4).

    Знайомтеся, це – Марійка, вона ваша ровесниця. Марійка – добра, чемна, весела дівчинка, але вона дуже лінива, і саме через свою лінь нахапала безліч двійок. Але Марійка нарешті зрозуміла свої помилки і хоче їх виправити, просить мене про допомогу. Я б з радістю, але дуже заклопотана на роботі: і уроки підготувати, і зошити перевірити, і звіти здати… Друзі, а може ви погодитеся допомогти Марійці?

    (Клас дружно погоджується допомогти).

    Чудово! Ви вже знаєте, як далеко зайшли сучасні технології. Тож Марійка сьогодні буде спостерігати за допомогою камер за вашою роботою і буде у вас вчитися. Капітани, представте, будь ласка, свої команди.

    (Капітани називають свої команди та девізи).

     От і познайомились, я бажаю усім успіху. Будьте уважними, кмітливими, не поспішайте, аби не наробити зайвих помилок і ще більше не заплутати Марійку. Починаймо.

 

    І тур. РОЗМИНКА (Слайд 5)

    На домашнє завдання Марійці задали дуже легку вправу – треба поєднати літературний твір і його автора. Здавалося б, що може бути легшим? Але виявилося, що «це» Марійка «не читала», «те – забула», а «інше – в голові переплуталось». Тож вам треба допомогти дівчинці.

    (Вчитель роздає картки з прізвищами авторів та назвами творів. На виконання завдання – 2 хв. Кожна правильно поєднана пара – 1 бал).

 

Похожее изображениеКартинки по запросу квартет

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                      Іван Крилов                                                    «Квартет»

 

C:\Users\Tanja\Desktop\jbnMKo4mf-A.jpgКартинки по запросу п'ятнадцятирічний капітанКартинки по запросу жюль вернКартинки по запросу жюль вернКартинки по запросу жюль вернПохожее изображение

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

                       Жуль Верн                                             «П’ятнадцятирічний

                                                                                                  капітан»

Картинки по запросу чарльз діккенс

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    Чарльз Діккенс                                     «Різдвяна пісня у прозі»

 

 

 

Картинки по запросу ніч перед різдвомПохожее изображение

 

 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

                     Микола Гоголь                                          «Ніч перед Різдвом»

 

Картинки по запросу хамелеон чехов

 

 

 

 

 

 

                          Антон ЧеховКартинки по запросу чехов                                                     «Хамелеон»

 

 

 

 

 

 

 

                         Джек ЛоПохожее изображениеКартинки по запросу джек лондонндон                                                 «Жага до життя»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                       Володимир                                               «Картинки по запросу сліпий музикантКартинки по запросу короленкоCліпий музикант»

                       Короленко             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                       Роберт Бернс                                       «Моє серце в верховині…»Похожее изображениеКартинки по запросу роберт бернс

C:\Users\Tanja\Desktop\mhlqih7TqCg.jpgКартинки по запросу генрі лонгфелло

 

Картинки по запросу пісня про гайавату

Картинки по запросу пісня про гайавату

 

 

 

 

 

 

 

 

                   Генрі Лонґфелло                                         «Пісня про Гайавату»

 

 

        Перевірка завдання (Слайд 6).  Підбиття підсумків конкурсу

 

    ІІ тур. Послання в пляшці (Слайд 7)

 

    Одного разу, прогулюючись берегом моря, Марійка натрапила на дивну знахідку – пляшку із посланням. Дівчинка прийшла додому, відкоркувала пляшку, прочитала листа і зовсім розгубилася.

    Ось цей лист (Слайд 8):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Прочитала Марійка ті листи і зовсім нічого не зрозуміла. Виявилося, що розгублена Фея навіть забула написати імена героїв, які потребують допомоги, та й ситуації якісь дивні... Марійка абсолютно не розуміє, про кого йде мова, що з ними трапилося. А може, їм уже й не потрібна допомога? Треба допомогти Марійці розібратися.

 

     (Вчитель роздає командам по одному листу з ситуацією. Учасники читають послання, радяться і мають пояснити, про кого йдеться у листі, що сталося з героями і чи вдалося вийти їм із складної життєвої ситуації. За повну правильну відповідь команди отримають по 5 балів. Листи відображені на слайді 9).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Підбиття підсумків конкурсу

 

 

     ІІІ тур. ЗАМОРОЧКИ З БОЧКИ (Слайд 10)

 

     Невдовзі в Марійки дуже важлива директорська контрольна робота із зарубіжної літератури. Тож вона активно взялася готуватися до неї. Марійка намагалася вивчити все й одразу. Але від такої підготовки у неї виникло більше запитань, аніж відповідей. Тож вона знову звертається до вас по допомогу. Марійка передала мені невеличку бочечку, в якій містяться запитання, відповіді до яких вона не знайшла.

 

     (В невеличкій бочці містяться запитання, кожне з яких записане на окремому папірці. Вчитель підходить по черзі до кожного учасника команд. Кожен учасник витягає по одному папірцю і одразу ж дає відповідь на запитання. Якщо ж учень не знає відповіді на запитання, йому може допомогти учасник зліва з його команди. За кожну правильну відповідь команда отримує по 1 балу).

 

  1. За що Зевс покарав Прометея? (За те, що Прометей викрав у нього вогонь)
  2. Який перший подвиг здійснив Геракл? (Убив немейського лева)
  3. Хто така Деметра?  (Богиня родючості й хліборобства, сестра Зевса)
  4. Кого вважають засновником жанру байки?  (Езопа)
  5. З яких двох частин складається байка?  (З оповідної (розповідь) та повчальної (мораль))
  6. Назвіть звірів,  які  утворили квартет (за однойменною байкою І. Крилова). (Мавпа, Осел, Козел і Ведмідь)
  7. Як називалося судно, на яке місіс Уелдон сіла в Орлеандському порту (за романом «П’ятнадцятирічний капітан» Ж. Верна)? («Пілігрим»)
  8. Яку науку вивчав кузен Бенедикт? (за романом «П’ятнадцятирічний капітан»   Ж. Верна)? (Ентомологію)
  9. Ким був Марлі для Скруджа (за повістю «Різдвяна пісня у прозі» Ч. Діккенса)? (Компаньйоном)
  10. Що Скрудж дізнався про своє майбутнє (за повістю «Різдвяна пісня у прозі»      Ч. Діккенса)?  (Що він помре і ніхто його не оплакуватиме)
  11. Чому чорт не любив Вакулу (за повістю «Ніч перед Різдвом» М. Гоголя)? (Тому що Вакула намалював чорта на церковній картині)
  12. За якої умови Оксана пообіцяла Вакулі вийти за нього заміж (за повістю «Ніч перед Різдвом» М. Гоголя)? (Якщо Вакула принесе їй царські черевички)
  13. Що спільне мають оповідання «Хамелеон» і «Товстий і тонкий» А. Чехова? (В обох творах висміюється чиношанування)
  14. Чому Білл покинув свого товариша серед безкрайої пустелі (за оповіданням «Жага до життя» Джека Лондона? (Тому що був бездушним, хотів урятувати своє життя)
  15. Що головний герой оповідання Джека Лондона «Жага до життя» повсякчас перераховував у дорозі? (Сірники)
  16. Чим був відомий дядько Максим (за повістю «Сліпий музикант» В. Короленка)? (Відомий як найнебезпечніший забіяка)
  17. Коли  Петро  вперше  усвідомив  усю жахливість своєї сліпоти (за повістю «Сліпий музикант» В. Короленка)? (Після розмови з сліпим дзвонарем)
  18. В якому році відбуваються події, описані в новелі «Усмішка» Р. Бредбері? (В 2061 році)
  19. Яка стихія загасила вогонь уяви героя твору «Запах думки» Р. Шеклі? (Дощ)
  20. Що подарувала продавчиня Лундін хлопчикові Бу Вільгельму Ульсону (за повістю А. Ліндгрен «Міо, мій Міо»? (Золоте яблуко)

 

Підбиття підсумків конкурсу

 

     ІV тур. Упізнай письменника (Слайд 11)

 

     Ви вже допомогли Марійці розібратися з літературними творами. Молодці! Та Марійка ще скаржиться на те, що зовсім не пам’ятає біографій письменників. Тож давайте разом їх пригадаємо.

 

     (Вчитель називає 5 фактів, пов’язаних з життям та творчістю письменника, а команди повинні впізнати, про кого йде мова. Команда, яка вже знає відповідь, дає звуковий сигнал. Якщо відповідь неправильна, має право відповісти команда суперників.  За кожну правильну відповідь команда може отримати від 1 до 5 балів. Якщо команда дає правильну відповідь, почувши лише 1 факт – 5 балів, 2 факти – 4 бали, 3 факти – 3 бали, 4 факти – 2 бали, 5 фактів – 1 бал.

 

     Перша біографія – Джек Лондон:

 

  1. Його батько відмовився від нього ще до його народження.

 

  1. У 10 років продавав на вулицях газети, потім працював на консервному заводі, змушений був годувати сім’ю.

 

  1. У 19 років сів за шкільну парту, але стосунки з однокласниками, які були значно молодшими за нього, не склалися.

 

  1. «Захворів» на золоту лихоманку й вирушив до Клондайку, зазнав усіх знегод північного життя.

 

  1. Автор оповідання «Жага до життя».

     Друга біографія – Езоп:

 

  1. Достеменно про нього нічого не відомо. Його постать є легендарною.

 

  1. Народився у Давній Греції.

 

  1. Нібито був рабом із Фрігії, невеликим на зріст, некрасивим та ще й горбатим.

 

  1. За легендою, був скинутий зі скелі дельфійськими жерцями.

 

  1. Засновник жанру байки, автор байок «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня».

 

     Третя біографія – Антон Чехов:

 

  1. Змалечку працював у свого батька, небагатого торговця, тож часто йому доводилося робити уроки поміж діжками з дьогтем або оселедцями.

 

  1. Після закінчення медичного факультету Московського університету поїхав працювати земським лікарем.

 

  1. Активний громадський діяч: побудував у Меліхові та його околицях три школи, дзвіницю й пожежний сарай; боровся з епідемією хорели, здійснив подорож на острів Сахалін.

 

  1. Найвідоміші його псевдоніми – Антоша Чехонте, Г. Балдасов, Брат мого брата, Грач, Гайка №6.

 

  1. Автор оповідань «Хамелеон», «Товстий та тонкий». 

 

     Четверта біографія – Жуль Верн:

 

  1. В 11 років утік з дому і став юнгою на кораблі «Коралі», але батьки наздогнали утікача і примусили пообіцяти мандрувати виключно у своїх мріях.

 

  1. Французький письменник.

 

  1. У своїх романах передбачив появу підводного човна, вертольота, комп’ютера, ксерокса, факса… Його герої подорожували в космосі, спускалися в надра Землі та на дно океану.

 

  1. Засновник науково-фантастичної літератури.

 

  1. Подарував своєму синові Діка Сенда, головного героя роману «П’ятнадцятирічний капітан».  

 

Підбиття підсумків конкурсу

 

     V тур. літературна кухня (Слайд 12)

 

     Марійчина мама також дуже переймається успіхами дочки, усіляко їй допомагає, підтримує. Одного разу вона вирішила перевірити, наскільки уважною читачкою є її донечка. Коли Марійка повернулася зі школи додому, на неї чекав сюрприз: святково прикрашений стіл з безліччю смаколиків. Але мама сказала, що скуштувати їх Марійка зможе тільки після того, як пояснить, з якого літературного твору ці страви. На жаль, читаючи твори, Марійка не завжди на це звертала увагу, тож залишилася майже голодною. Допоможіть дівчинці посмакувати улюбленими стравами.

 

    (На слайдах 13-21 – малюнки зі стравами. Команди наввипередки пояснюють, з якого твору страва і з яким героєм пов’язана. За повну правильну відповідь команди отримають по 2 бали)

Картинки по запросу смажена індичка

 

 

 

    Повість Ч. Діккенса «Різдвяна пісня у прозі» (Скрудж подарував індичку родині Кретчитів).

 

 

 

 

H:\Ярмарок пед. ідей\Новая папка\Без названия (2).jpg

 

Картинки по запросу гранат

 

    Давньогрецький міф «Деметра і Персе-фона» (Персефона, перебуваючи у царстві Аїда, з’їла декілька гранатових зернин).

 

 

 

 

Картинки по запросу літаючі вареники

 

 

 

    Повість «Ніч перед Різдвом» М. Гоголя (Коли Вакула прийшов за порадою до знахаря Пузатого Пацюка, той їв вареники).

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу виноград

 

 

     Байка Езопа «Лисиця і виноград» (Лисиця захотіла зірвати виноград, але не змогла дістати, тому сказала, що він кислий).

 

 

Картинки по запросу вівсяна каша    Давньогрецький міф «Деметра і Персе-фона» (Якось стара селянка, зласкави-вшись над Деметрою, подала їй миску з вівсяною юшкою, Деметра жадібно припала вустами до миски. Побачивши це, сільський злопець обізвав її ненажерою. За це богиня перетворила його на ящірку).

 

Картинки по запросу сир

     Байка Івана Крилова «Ворона та Лисиця» (Лисиця хитрістю зуміла виманити шматок сиру у Ворони).              

 

 

 

Картинки по запросу агрус на тарілці

 

 

     Оповідання Антона Чехова «Хамелеон» (Городовик Єлдирін йшов через базарну площу з решетом, ущерть повним конфіскованого аґрусу).

 

 

 

C:\Users\Tanja\Desktop\Сухари_Мини_с_орехом1-min.jpg

 

 

    Оповідання Джека Лондона «Жага до життя» (Герой ховав сухарі в койці під матрасом)

 

C:\Users\Tanja\Desktop\coffee-grounds.jpg

 

 

        Оповідання Антона Чехова «Товстий і тонкий» (Коли тонкий вийшов з вагона, від нього пахло кавовою гущею).

 

 

 

  Підбиття підсумків конкурсу

 

(У вчителя дзвонить телефон)

 

     Вчитель. Ой, вибачте. Та це ж надіслала повідомлення Марійка. Давайте прочитаємо (Слайд 22).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Ви і справді усі молодці! Я вам дуже вдячна за сьогоднішній день. А чи підрахувало журі бали?

 

(Оголошення результатів змагання, нагородження переможців)

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Мазур Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мантурова Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Заховайко Ганна Михайлівна
    Структурованість добре Оригінальність викладу дуже добре відповідність темі дуже добре
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 березня 2018
Переглядів
8030
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку