Інтелектуальна гра
«Один за всіх –
і всі за одного»
Позакласний захід
із зарубіжної літератури
у 6 класі підготувала
вчитель Цебриківської ЗОШ
І-ІІ ступенів
Богач Катерина Анатоліївна
2018 рік
МЕТА:
Читайте! Нехай у вашому житті
не буде жодного дня, коли б ви
не прочитали хоча б однієї сторінки
з нової книги.
К. Паустовський
ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ
Вчитель. Доброго дня, любі друзі. Я рада вас вітати на нашому заході.
(Оголошення теми, мети заходу) (Слайд 1, 2)
Всі ми добре знаємо, що знання – це найцінніший скарб, який за плечима не носити. Саме книга є джерелом надбання знань. Тому не даремно епіграфом до нашого заходу стали слова К. Паустовського (Слайд 3).
Саме книга «Зарубіжна література» є скарбницею духовних надбань людства. Література – це своєрідна машина, яка дозволяє нам подорожувати і в часі, і в просторі. Сьогодні ми спробуємо узагальнити наші знання з даного предмету у формі змагання між двома командами. Оцінювати нас буде журі у складі … (представлення журі).
Але перш ніж розпочати нашу гру, я хочу познайомити вас ще з однією цікавою особою (Слайд 4).
Знайомтеся, це – Марійка, вона ваша ровесниця. Марійка – добра, чемна, весела дівчинка, але вона дуже лінива, і саме через свою лінь нахапала безліч двійок. Але Марійка нарешті зрозуміла свої помилки і хоче їх виправити, просить мене про допомогу. Я б з радістю, але дуже заклопотана на роботі: і уроки підготувати, і зошити перевірити, і звіти здати… Друзі, а може ви погодитеся допомогти Марійці?
(Клас дружно погоджується допомогти).
Чудово! Ви вже знаєте, як далеко зайшли сучасні технології. Тож Марійка сьогодні буде спостерігати за допомогою камер за вашою роботою і буде у вас вчитися. Капітани, представте, будь ласка, свої команди.
(Капітани називають свої команди та девізи).
От і познайомились, я бажаю усім успіху. Будьте уважними, кмітливими, не поспішайте, аби не наробити зайвих помилок і ще більше не заплутати Марійку. Починаймо.
І тур. РОЗМИНКА (Слайд 5)
На домашнє завдання Марійці задали дуже легку вправу – треба поєднати літературний твір і його автора. Здавалося б, що може бути легшим? Але виявилося, що «це» Марійка «не читала», «те – забула», а «інше – в голові переплуталось». Тож вам треба допомогти дівчинці.
(Вчитель роздає картки з прізвищами авторів та назвами творів. На виконання завдання – 2 хв. Кожна правильно поєднана пара – 1 бал).
Іван Крилов «Квартет»
Жуль Верн «П’ятнадцятирічний
капітан»
Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня у прозі»
Микола Гоголь «Ніч перед Різдвом»
Антон Чехов «Хамелеон»
Джек Лондон «Жага до життя»
Володимир «Cліпий музикант»
Короленко
Роберт Бернс «Моє серце в верховині…»
Генрі Лонґфелло «Пісня про Гайавату»
Перевірка завдання (Слайд 6). Підбиття підсумків конкурсу
ІІ тур. Послання в пляшці (Слайд 7)
Одного разу, прогулюючись берегом моря, Марійка натрапила на дивну знахідку – пляшку із посланням. Дівчинка прийшла додому, відкоркувала пляшку, прочитала листа і зовсім розгубилася.
Ось цей лист (Слайд 8):
Прочитала Марійка ті листи і зовсім нічого не зрозуміла. Виявилося, що розгублена Фея навіть забула написати імена героїв, які потребують допомоги, та й ситуації якісь дивні... Марійка абсолютно не розуміє, про кого йде мова, що з ними трапилося. А може, їм уже й не потрібна допомога? Треба допомогти Марійці розібратися.
(Вчитель роздає командам по одному листу з ситуацією. Учасники читають послання, радяться і мають пояснити, про кого йдеться у листі, що сталося з героями і чи вдалося вийти їм із складної життєвої ситуації. За повну правильну відповідь команди отримають по 5 балів. Листи відображені на слайді 9).
Підбиття підсумків конкурсу
ІІІ тур. ЗАМОРОЧКИ З БОЧКИ (Слайд 10)
Невдовзі в Марійки дуже важлива директорська контрольна робота із зарубіжної літератури. Тож вона активно взялася готуватися до неї. Марійка намагалася вивчити все й одразу. Але від такої підготовки у неї виникло більше запитань, аніж відповідей. Тож вона знову звертається до вас по допомогу. Марійка передала мені невеличку бочечку, в якій містяться запитання, відповіді до яких вона не знайшла.
(В невеличкій бочці містяться запитання, кожне з яких записане на окремому папірці. Вчитель підходить по черзі до кожного учасника команд. Кожен учасник витягає по одному папірцю і одразу ж дає відповідь на запитання. Якщо ж учень не знає відповіді на запитання, йому може допомогти учасник зліва з його команди. За кожну правильну відповідь команда отримує по 1 балу).
Підбиття підсумків конкурсу
ІV тур. Упізнай письменника (Слайд 11)
Ви вже допомогли Марійці розібратися з літературними творами. Молодці! Та Марійка ще скаржиться на те, що зовсім не пам’ятає біографій письменників. Тож давайте разом їх пригадаємо.
(Вчитель називає 5 фактів, пов’язаних з життям та творчістю письменника, а команди повинні впізнати, про кого йде мова. Команда, яка вже знає відповідь, дає звуковий сигнал. Якщо відповідь неправильна, має право відповісти команда суперників. За кожну правильну відповідь команда може отримати від 1 до 5 балів. Якщо команда дає правильну відповідь, почувши лише 1 факт – 5 балів, 2 факти – 4 бали, 3 факти – 3 бали, 4 факти – 2 бали, 5 фактів – 1 бал.
Перша біографія – Джек Лондон:
Друга біографія – Езоп:
Третя біографія – Антон Чехов:
Четверта біографія – Жуль Верн:
Підбиття підсумків конкурсу
V тур. літературна кухня (Слайд 12)
Марійчина мама також дуже переймається успіхами дочки, усіляко їй допомагає, підтримує. Одного разу вона вирішила перевірити, наскільки уважною читачкою є її донечка. Коли Марійка повернулася зі школи додому, на неї чекав сюрприз: святково прикрашений стіл з безліччю смаколиків. Але мама сказала, що скуштувати їх Марійка зможе тільки після того, як пояснить, з якого літературного твору ці страви. На жаль, читаючи твори, Марійка не завжди на це звертала увагу, тож залишилася майже голодною. Допоможіть дівчинці посмакувати улюбленими стравами.
(На слайдах 13-21 – малюнки зі стравами. Команди наввипередки пояснюють, з якого твору страва і з яким героєм пов’язана. За повну правильну відповідь команди отримають по 2 бали)
Повість Ч. Діккенса «Різдвяна пісня у прозі» (Скрудж подарував індичку родині Кретчитів).
Давньогрецький міф «Деметра і Персе-фона» (Персефона, перебуваючи у царстві Аїда, з’їла декілька гранатових зернин).
Повість «Ніч перед Різдвом» М. Гоголя (Коли Вакула прийшов за порадою до знахаря Пузатого Пацюка, той їв вареники).
Байка Езопа «Лисиця і виноград» (Лисиця захотіла зірвати виноград, але не змогла дістати, тому сказала, що він кислий).
Давньогрецький міф «Деметра і Персе-фона» (Якось стара селянка, зласкави-вшись над Деметрою, подала їй миску з вівсяною юшкою, Деметра жадібно припала вустами до миски. Побачивши це, сільський злопець обізвав її ненажерою. За це богиня перетворила його на ящірку).
Байка Івана Крилова «Ворона та Лисиця» (Лисиця хитрістю зуміла виманити шматок сиру у Ворони).
Оповідання Антона Чехова «Хамелеон» (Городовик Єлдирін йшов через базарну площу з решетом, ущерть повним конфіскованого аґрусу).
Оповідання Джека Лондона «Жага до життя» (Герой ховав сухарі в койці під матрасом)
Оповідання Антона Чехова «Товстий і тонкий» (Коли тонкий вийшов з вагона, від нього пахло кавовою гущею).
Підбиття підсумків конкурсу
(У вчителя дзвонить телефон)
Вчитель. Ой, вибачте. Та це ж надіслала повідомлення Марійка. Давайте прочитаємо (Слайд 22).
Ви і справді усі молодці! Я вам дуже вдячна за сьогоднішній день. А чи підрахувало журі бали?
(Оголошення результатів змагання, нагородження переможців)