Урок "Переказ тексту розповідного характеру з елементами опису природи"

Про матеріал
Урок розвитку зв’язного мовлення в 6 класі Переказ тексту розповідного характеру з елементами опису природи
Перегляд файлу

КЗ « Шполянська загальноосвітня санаторна школа – інтернат  Черкаської обласної ради »

 

 

Урок розвитку зв’язного мовлення в 6 класі

 

 

 

 

Переказ тексту розповідного характеру з елементами опису природи

 

 

                                

                                      

 

 

 

 

                                                                                       Бухтій Людмила Дмитрівна

 

 

Тема. Переказ тексту розповідного характеру з елементами опису природи

Мета: навчити учнів складати письмові перекази текстів розповідного характеру з елементами опису природи;

розвивати писемне мовлення, логічне мислення, творчу уяву; збагачувати словниковий запас школярів;

виховувати любов до природи.

Обладнання: підручник, словники, тексти переказів, памятка « Як працювати над переказом»                                                  

                                                 Хід уроку

І.Вступна частина

1. Організаційний момент

- Рефлексія настрою ( віршик )

 Добрий день! І  в добрий час!

Рада, діти, бачить вас.

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

2. Перевірка виконання домашнього завдання

- Репродуктивна бесіда шляхом методу « Мозковий штурм»

  1. Які типи мовлення вам відомі?
  2. Що таке текст?
  3. Що відображає заголовок тексту – тему чи основну думку?

3. Мотивація навчальної діяльності

 - Метод прогнозування

Відгадайте загадку і ви дізнаєтеся, який об’єкт буде предметом сьогоднішнього уроку

                            Загубилась у верболозі,

                            День і ночі ронить сльози.  ( Плакуча верба)

4. Повідомлення теми і завдань уроку

5. Логопедична хвилинка ( скоромовка )

6. Каліграфічна вправа

ІІ. Основна частина

  1. Первинне ознайомлення з темою

- Евристична бесіда

  1. Що таке верба?
  2. Де росте верба?
  3. Як люди використовують цю рослину?
  4. Як виглядає верба у різні пори року?
  5. Як наш народ величає це дерево?

                                                         Фізкультхвилинка ( руханка )

2. Всебічний аналіз теми

     - Ознайомлення з пам’яткою « Як працювати над переказом »

 1. Прочитай (послухай) текст повністю.

2. Розділи його на частини (абзаци).

3. Склади план у вигляді заголовків до абзаців (частин).

4. Перекажи зміст кожної частини тексту за абзацами.

5. Запиши коротко зміст тексту за планом.

6. Пиши уважно, красиво; кожну частину починай з абзацу.

7. Перевір написане.

-  Ознайомлення з таблицею « Вимоги до мовлення» 

http://uchni.com.ua/pars_docs/refs/39/38842/38842_html_39ae7744.gif

 

 

- Читання тексту вчителем

                                                             В кінці греблі шумлять верби…

 З пятисот видів верб, як ростуть на нашій планеті, тридцять припадає на Україну. 

 Верба, окрім того, що вона була і залишається окрасою сіл та міст нашої країни, дарує людям багато корисного.

 Найбільше прислужилася верба для річок, ставків, криниць. Саме завдяки цим незрадливим сторожам береги річок не виходять з ладу. Міцно уп’явшись корінням у землю, верби стримували своїм тілом зсуви, не дозволяючи передчасно підточувати водою ґрунт,зупиняли піскові заноси. Недарма кажуть: там, де росте верба, житиме й річка.

  Погляньмо на наші річки, - там, де ростуть верби, вони тримаються своїх сталих кордонів і, навпаки, оголені береги поступово руйнуються, підмиваються водою, рихліють, од чого русло міліє, замулюються природні джерельця, без яких будь – яка річка хиріє і поступово вмирає.

  Мудрість народна зафіксувала ще одну характерну здатність верби – очищувати воду річок та озер від всіляких шкідливих домішок. Де срібліє вербиця, там здорова водиця, - говорить народне прислів’я. Ось чому люди брали ( й сьогодні беруть) воду для пиття у річці під вербою. Саме в таких місцях водиться й риба. Це відомо усім рибалкам, - риба теж любить чисту воду.

                                                                                                         (За В.Скуратівським) ( 170 сл.)

- Попередні вправи

 

  1. Повторити правила постановки розділових знаків при однорідних членах речення та у складному реченні.
  2. Колективно з’ясувати орфограми у словах:  п’ятисот, тридцять, будь-яка, прислужилася, незрадливим, береги, уп’явшись, коріння, зсуви, підточували, недарма кажуть, пиття.
  3. Користуючись орфографічним словником, перевірити наголошування слів: корисний, сторожам.
  4. Пригадати, де і як використовуються верба.
  5. Пригадати прислів’я і приказки про вербу.
  6. Як ви розумієте вислів: « Вербовий сум . Гарний і гордий, як те дерево, що в низинних місцинах росте здебільшого наодинці або рядочком над річкою чи ставом, вгорнувшись у срібно-зелені шати аж по кісточки.»   ( Л. Павленко)?
  7. Пригадайте народні пісні про вербу. Чому верба в народній уяві асоціюється з чимось сумним, журливим?

       

- Бесіда за питаннями

 

  1. Визначте тему і основну думку тексту.
  2. Що виражає заголовок: тему чи основну думку висловлювання?
  3. Визначте тип мовлення даного уривка.
  4. Зробити короткий усний опис верби. У якій частині тексту, на вашу думку, найдоцільніше використати його? Чому?
  5. Яку користь приносить верба?
  6. Самостійно скласти план переказу.

                 Орієнтовний план

  1. Сумне дерево.                             
  2. Берегова сторожа.
  3. Де срібліє вербиця, там здорова водиця.

- Повторне читання тексту

 

- Усне переказування учнями тексту

 

ІІІ. Заключна частина

1. Домашнє завдання.

  • Повторить типи і стилі мовлення.
  • Написати переказ.

2. Підведення підсумків роботи учнів.

                    Бесіда

  • Що для вас було цікавого на уроці?
  • Де можна використати набуті знання?

3. Аргументоване оцінювання знань

  • Як працював клас?
  • Як працювали окремі учні?

4. Приведення організму дитини в спокійний стан.

5. Організоване закінчення уроку.                                                                                    

 

                                       

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Kiryan Irina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Бухтій Людмила
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
27178
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку