25 вересня о 19:00Вебінар: Співпраця вчителя та батьків: модернізовані підходи та нетипові форми взаємодії

Інтелектуальна гра "Математична кав'ярня" 11 клас

Про матеріал
розширити і поглибити знання учнів про математику; розвивати допитливість, творчу фантазію; виховувати потяг до навчання
Перегляд файлу
  1. Інтелектуальна гра «Математична кав’ярня»

Мета: розширити  і  поглибити  знання  учнів про математику; розвивати  допитливість,  творчу  фантазію; виховувати  потяг до навчання

Обладнання: компютер, мультимедійний центр, картки, сірники

 

Хід заходу

 

Ведучий 1. Доброго дня, друзі! Вітаємо вас, шановні гості!

Ведучий 2.  Ми раді бачити вас у цьому залі.

Ведучий 1: Залишіть уроки і кабінет і клас

                    Вітає математика сьогодні в залі вас.

Ведучий 2: Математика — це мова плюс міркування.

Ведучий 1: Математика — це велика споруда, створена уявою людини для пізнання Всесвіту.

Ведучий 2:  А ти знаєш, що у Львові, на проспекті Шевченка, як заявляє міський голова, незабаром з’явиться “математичне” кафе - колись давно відома “Шкотська кав’ярня “ .

Ведучий 1: Історія "Шкотської  Кав'ярні" повя'зана з життям всесвітньо відомого львівського математика – Стефана Банаха, завдяки якому у 30–х рр. постала математична школа, яка у свій час дуже прославила місто. Саме ця кав ‘ярня була улюбленим і постійним місцем зустрічей тодішніх математиків - друзів, учнів і приятелів  Степана Банаха і саме там, за словами декана історичного факультету Львівського національного університету імені Івана Франка - Романа Шуста, під час дружніх та інтелектуальних розмов, виводилися математичні формули - писалася "шкотська книжка " - наукова книжка - для відомої школи.

Ведучий 2:  "Шкотська Кав'ярня" знаходилася неподалік від старого університету на вул. Академічній, на сучасному  пр.Шевченка,27. Архітектура будинку, в якому вона  знаходилася, була дуже приваблива і носить віденський стиль.

Ведучий 1: У нас в школі кавярня відкривається сьогодні.

Ведучий 2:  І ми запрошуємо всіх, хто любить математику до нас у гості. Як відомо  люди приходять до кав’ярні з метою випити кави, пожартувати і отримати задоволення

від смачної їжі. Блюда які ви оберете потрібно буде продегустувати і розгадати їх секрети.

Ведучий 1: Команди прошу зайняти свої місця за столами. (На столах стоять  таблички  «Стіл замовлено »,…)

Ведучий 2: Тут затії і завдання, ігри, жарти, все для вас!

Ведучий 1: А за порядком у нашій кавярні будуть слідкувати шеф – повара. Дозвольте мені їх представити.

Ведучий 2: Ми вам пропонуємо наступне меню:

  1. Салат «Математичний єралаш»
  2. Математична уха
  3. РАГУ “з логічної кмітливості з гострими приправами з уваги і мислення”?
  4. Пиріг «тіла обертання»
  5. Мезим
  6. Компот

Ведучий 1: Отже з меню ми ознайомилися. Приступаємо!!! Наше свято починається.
Нехай удача та успіх, винахідливість і кмітливість супроводжують вас.

Ведучий 2: Салат «Математичний єралаш». Дозвольте ознайомити вас з умовами його вживання. Вам потрібно за 1 хвилину відповісти на якомога більше питань. Якщо ви не знаєте відповіді можна сказати пас. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

За результатами жеребкування першою на питання відповідає команда ______________.

Питання 1 команді.

  1. Яка геометрична фігура використовується для покарання дітей? (кут)
  2. Як називається результат додавання? (сума)
  3. Чому дорівнює площа кола? (         )
  4. Прямокутний трикутник обертається навколо свого катета, яке тіло обертання він утворить? (конус)
  5. Висота бічної грані піраміди називається (апофема)
  6. Похідна функції (3х2)
  7. Як називається кут, градусна міра якого менше 90°? (гострий)
  8. Що важче пуд заліза чи пуд пуха? (однаково)
  9. Скільки днів у високосному році? (366)
  10. Первісна функції у=х6

Питання 2 команді.

  1. Що є спільного у рослини і рівняння? (корінь)
  2. Чому дорівнює довжина кола? (             )
  3. Якщо пів коло обертається навколо свого діаметра то яке тіло обертання утвориться?    ( куля)
  4. Первісна функції у=х4? (  )
  5. Перший місяць осені? (вересень)
  6. Чотирикутник у якого дві сторони паралельні, а дві інші ні? (трапеція)
  7. Як називається лінія яка сполучає дві точки верхньої і нижньої основи циліндра і паралельна осі? (твірна)
  8. Похідна функції у= ? (  )
  9. Сума кутів прямокутника. (360°)
  10. Паралелограм з рівними сторонами. (ромб)

Питання 3 команді.

  1. Яка геометрична фігура дружить з сонцем? (промінь)
  2. Прямокутник обертається навколо однієї зі своїх сторони , яке тіло обертання він утворить? (конус)
  3. Похідна функції у=2х? (прямокутний)
  4. Кількість висот у трикутнику? (3)
  5. Як називається прибор для вимірювання довжини відрізка? (лінійка)
  6. Переріз який проходить через вісь циліндра називається? (осьовий)
  7. Як називається кут градусна міра якого більше 90° і менше 180°? (тупий)
  8. Трійка коней пробігла 30 км. Яку відстань пробіг кінь який був по середині? (30)
  9. Первісна фукнції у=соs x? (sin x)
  10. Відрізок, що сполучає дві точки кола. (хорда)

Ведучий 1. Переходимо до наступної страви. На гаряче у нас сьогодні «математична вуха» заправлена рівняннями. (2 бали)

Ведучий 2. Наступна страва нашого меню РАГУ “з логічної кмітливості з гострими приправами з уваги і мислення”?

Офіціанти розносять на столики команд підготовлені завдання.


1. Фігура складається з 12 сірників. Перекладіть три сірники так, щоб вийшли три рівні квадрати.

3. Як провести в трикутнику одну лінію, щоб розбити його на чотири фігури?

 

 

 

 

 

 

Ведучий 1. Переходимо до десерту Пиріг «тіла обертання». Кожна команда отримує завдання, і один з учасників команди виходить до дошки і пояснює завдання. (5 балів)

  1.  Накреслити кулю. Дати означення, що називається кулею, та назвати всі її елементи.
  2. Накреслити конус. Дати означення, що називається конусом, та назвати всі його елементи.
  3. Накреслити піраміду. Дати означення, що називається пірамідою, та назвати всі її елементи.

Ведучий 2.  Для самих хворих животиків, для тих, хто багато з'їв і погано засвоїв, ми пропонуємо рухоме завдання “МЕЗИМ”. Зобразіть у вигляді пантоміми (рухи без слів). Інша команда повинна вгадати те, що зображається.

  1. Кут  прямий.                       1. Кут гострий                    1. Кут тупий
  2. Коло                                      2.Квадрат                         2. Коло
  3. Пряма                               3. Паралельні прями     3. Прямі що перетинаються
  4. Циліндр                          4. Куля                          4. Конус

 

Ведучий 1. Наступив час компоту із уважності та математичних термінів. Кожна правильна відповідь 2 бали

  1.  Конкурс «Уважність»

Розвязати кросворд.

 

2. Контурс Чи знаєш ти математичні терміни?

На букву К – (кут, котангенс, косинус, квадрат, коло, куб, координата…)

На букву С – (синус, сторона, стереометрія, сума)

На букву О- (означення  , одиниця , Обєм , ордината )

 

Загадка команді 1.

Джордж Вашингтон, Шерлок Холмс, Вільям Шекспір, Людвіг Ван Бетховен, Наполеон Бонапарт і Нерон - хто з них принципово відрізняється від інших? (Шерлок Холмс. Це вигаданий персонаж.)

Загадка команді 2.

 Що не може збільшити лупа в трикутнику? (кути)

Загадка команді 3.

Що можна взяти в ліву руку, але не можна взяти в праву? (Правий лікоть).

 

Ведучий 2 Молодці, у вас гарний апетит до знань. Ви показали гарні знання і кмітливість.  А тепер настав час підбити підсумки гри. Наші шеф – повара підрахують ваші бали.

Ведучий 2 Дякуємо за увагу.

 

Один з найпоширеніших наукових міфів пов’язаний з тим, чому все-таки Альфред Нобель позбавив математиків можливості отримувати премію свого імені. Побутує версія, що дружина вченого нібито зрадила йому з математиком. Але річ у тім, що Нобель ніколи не був одружений і взагалі зробив вибір між наукою і жінками на користь першої … Більш правдоподібна версія пов’язана з тим, що на момент появи Нобелівської премії у математиків вже була «своя» схожа нагорода, що вручається шведським королем. Є також думка, що Нобель не вважав математику повноцінною наукою, оскільки вона складається лише з теоретичних розмірковувань.

 

Одного разу Ампер гуляв у парку, розмірковуючи над якоюсь складною проблемою. Несподівано прямо перед ним виникла чорна дошка. Анітрохи не здивувавшись, він за звичкою дістав з кишені крейду і став записувати на ній обчислення. Через кілька хвилин дошка так само несподівано стала повільно віддалятися. Ампер почав рухатися слідом за нею, продовжуючи списувати вільний простір формулами. Однак дошка рухалася все швидше і швидше, так що вченому доводилося мало не бігти за нею. У якийсь момент переслідування стало неможливим, Ампер видихався і тільки тут, нарешті, збагнув, що жадана дошка – це задня стінка великої чорної карети ...

 

docx
Додав(-ла)
Головій Оксана
Пов’язані теми
Математика, 11 клас, Сценарії
Додано
1 квітня
Переглядів
162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку