Інтелектуальна гра "Математичні перегони " для учнів 5-9 класів

Про матеріал

Ця інтелектуальна гра передбачає групову форму роботи, тобто проходження 8 цікавих конкурсів двома командами.

Метою таких позакласних заходів є розвиток творчості учнів, вміння застосовувати набуті знання та вміння в розвязуванні цікавих вправ та задач, сприяння виникненню внутрішніх мотивів навчання, інтересу до математики.

Сподіваюсь, даний матеріал стане вам в нагоді . Дякую!!!


Перегляд файлу

Інтелектуальна гра «Математичні перегони» для учнів 5-9 класів

МЕТА: розвивати творчість учнів, вміння працювати з додатковою літературою,  застосувати набуті знання до розв’язування задач і вправ у нестандартних ситуаціях; сприяти виникненню внутрішніх мотивів навчання, інтересу до математики.

 ФОРМА РОБОТИ:  групова

Девіз: «Без звички працювати, без уміння долати труднощі, без дисципліни праці немає людини. А саме до цього і привчає математика». М.І.Кодак

Хід заходу:

Ведуча: День добрий всім отут присутнім! День добрий всім, хто тут зібрався! Хто у безмежний, в незабутній вир до математики попався! Хто дружить з ромбом і квадратом, кому давно вже сниться куб! Кому трикутник вже за брата, хто на відрізок «має зуб»! Хто чув уже про Ейлера, про Піфагора, про похідну, хто  користується шпаргалками, хоч знає формулу (і не одну). Для кого призма – справжня краля, а піраміда – «вищий клас», тих ми вітаємо у залі і дякуємо, що прийшли до нас!

Любі друзі, шановні гості! Ми раді вас вітати на святі математичних знань, гарного настрою та відпочинку. Назва його – математичні перегони, в якому беруть участь дві команди. Обидві в прекрасній формі і готові до будь-яких несподіванок, навіть до перемоги.

 Сьогодні  ви будете свідками найцікавішої боротьби двох команд, учасниками яких є учні 5-9 класів

 Мета наших команд: іти туди, не знаю куди, дізнатися про те, чого не знає ніхто. Хобі команд: розв’язання  будь-якої  проблеми, яка  б   не висувалася математикою. Отож, щоб розпочати наші змагання, познайомимось із нашими командами.

 Представлення   команд (дивіз, вибір капітана)

 

Перша команда «РОЗГАДАЙКИ»

 Наш девіз :

Розгадати  вмієм  все ми,

І задачу, й ребус, й схему.

Ось такі ми розгадайки,

Невгамовні ми всезнайки.

 

Друга команда «ПІЗНАЙКИ»

Наш девіз :

Ерудовані, кмітливі,

Ми пізнайки говірливі,

І рівняння ми розв’яжем,

І на графіку покажем. 

 

Ведуча: Щоб команди розігрілись, вступили в боротьбу, проведемо розминку.

 

 Конкурс  І.  Розминкаомандам пропонується 10 запитань. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

РОЗГАДАЙКИ:

1.У кого більше ребер: трьох кубів чи трьох людей? (У трьох людей).

2. Найстародавніший обчислювальний пристрій? (Пальці).

 3. Чи може прямокутний трикутник бути рівностороннім? (Ні)

4.  Який видатний математик створив власну   школу   і   назвав її  своїм  ім’ям.  (Піфагор)

5.  Від цієї точки промінь починається і далеко в нескінченість простягається. Що це? (Початок)

6. Гострий кут він переріс, до тупого не доріс. Як відомо кут такий називається … (прямий)

7. Кут із вершиною в центрі кола називається … (центральним)

 8. Що є у кожного слова, рослини, рівняння? (Корінь)

 9. Що означає «WWW»? (Всесвітня павутина)

10. Чи існує квадратний корінь з від’ємного числа? (Ні)

ПІЗНАЙКИ:

1. В якій чверті знаходиться кут 2600? (у третій чверті)

 2. Площа якого чотирикутника дорівнює добутку півсуми основ на висоту? (Трапеції)

3. Найменша одиниця вимірювання інформації (Біт)

4. Як називається коло, якщо воно дотикається до всіх сторін трикутника? (Вписаним)

5. Яку формулу прославив Шумахер? (Автогонки «Формула 1»)

6. Які геометричні фігури товаришують із Сонцем? (Промені)

7. Назвати батьківщину Рене Декарта. (Франція)

8. Кого з відомих жінок-математиків називали «Королевою  математики»? (С. Ковалевську)

9. Якенайбільше двоцифрове число …  (99)

10. 39 округліть до десятків. (40)

 

Конкурс ІІ. Назва конкурсу «Так чи ні». Кожній команді пропонується дати відповідь на 4 запитання-факти. На запитання команди відповідають по черзі. Вірна відповідь оцінюється в 2  бали.

РОЗГАДАЙКИ:

1. Чи правильно, що Наполеон Бонапарт писав математичні твори? (Так, є один геометричний факт «задача Наполеона»)

2. Чи правильно, що поняття функції увів французький філософ і математик Остроградський ? (Ні)

 3. Чи правильно, що Лев Толстой, який написав «Війна і мир» є автором підручника з математики? (Так, він написав підручник з математики для початкової школи)

4. Чи правильно, що Т.Г.Шевченко  був не тільки видатним письменником та художником, але  й великим математиком-теоритиком? (Ні)

ПІЗНАЙКИ:

1. Чи правильно, що Шарль Перро, автор «Червоної Шапочки», написав казку «Кохання циркуля та лінійки»? (     Так, така казка є)

 2. Чи правильно, що Нобелівська премія не надається дослідженням в області математики, тому що дружина Нобеля втекла з математиком? (Так)

3. Чи правильно, що  Леонардо Ейлер  за все своє життя обмежився  написанням  всього кількох наукових праць з математики (Ні,   його перу належать близько 800 творів )

4. Чи правильно ,що теорему Піфагора називали «ослячим мостом», а  учнів, що запам’ятовували теорему без розуміння - віслюками?
 

Конкурс ІІІ. Відгадай кросворд якнайшвидше.                              
( Кожна команда  отримує однаковий кросворд. Треба  його розгадати  за 10  хвилин  -  хто  швидше.  Завдання оцінюється  макс. в 10 балів.)

 

Гра  з вболівальниками

Задачі-жарти

1. Гусак важить два кілограми. Скільки він важитиме, якщо стане на одну ногу? (Два кілограми)

2. Сашко і Сергійко гралися у дворі. Під цеглиною вони знайшли дві копійки. Скільки копійок знайшов один хлопчик?

(Також дві копійки)

3. У тварини дві праві ноги, дві ліві ноги, дві задні та дві передні. Скільки ніг разом? (Чотири ноги)

4. Матуся розрізала шоколадний батончик на три частини. Скільки розрізів їй довелося зробити? (Два розрізи)

5. Що станеться з білою хусткою, якщо її занурити в Чорне море?

(Вона стане мокрою)

6. На ганку гралися п’ять мишенят. Прибігла кішка і сіла на ганку. Скільки звірів стало на ганку? (Одна кішка, мишенята повтікали)

7. Із якого посуду неможливо нічого з’їсти? (Із порожнього)

8. Андрійко зсипав разом три купки піску, а потім висипав туди ще одну. Скільки стало купок? (Одна велика купка)

Загадки

  1. 7 братів: роками рівні, іменами різні. (Дні тижня)
  2. 5 комор, 1 двері. (Рукавичка)
  3. 1 говорить, 2 дивляться, 2 слухають. (Язик, очі, вуха)
  4. У 2-х матерів по 5 синів, всі на одне ім’я. (Пальці рук)
  5. 2 голови, 2 руки, 6 ніг. Хто це? (Вершник на коні)

 

Конкурс ІV. ПОКАЗУХА. Вправність міміки  та жестів. Кожна команда іншій  показує  слово на математичний  лад  за допомогою  міміки  та жестів.  Одне вгадане слово – 3 бали,  враховується також креативність.

Розгадайки показують пізнайкам:

  • Транспортир
  • Вчитель
  • Відрізок

Пізнайки показують розгадайкам

  • Паралельні прямі
  • Циркуль
  • Щоденник

 

Конкурс V. Тренінг  мислення. Одна правильна   відповідь   - 1 бал

                                   «Тренінг мислення»

Команді «пізнайки»:

  1. Семеро чекали на восьмого 14 хв. Скільки хвилин чекав кожний окремо? (Також 14 хв.)
  2. Як називається другий місяць літа?(Липень)
  3. Петро ліг спати о 9 годині вечора, а будильник поставив на десяту годину ранку. Скільки часу він проспав?(1 годину)
  4. У кошику лежать 5 яблук. Як можна їх порівну поділити між п’ятьма товаришами  так, щоб одне яблуко залишилося в кошику?
  5. Стіл має чотири кути. Один кут спиляли. Скільки кутів залишилося?(П’ять)
  6. Скільки пар ніг у коня?(Дві) А в курки?(Одна)

Команді «розгадайки»:

  1. Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (Кут)
  2. Що таке 33 січня? (Такого дня не існує)
  3. О 14 годині у Львові падав дощ. Чи буде сонячна погода у Львові через 10 годин?(Ні, бо буде ніч)
  4. У двох носорогів два роги. Скільки рогів у двадцяти носорогів? (20)
  5. В один кінець літак долетів за 80 хвилин, а назад – за 1 год 20 хв. Чому? (Вісімдесят хвилин і одна година двадцять хвилин – одне і те саме)
  6. Скільки кінців має одна палиця? А дві?(Два)

 

Конкурс VІ. З сірниками. Кожній команді пропонується за допомогою сірників  (паличок) скласти рівність: VI - IV= XI  (написати на дошці)

У рівності треба переставити один сірник, щоб рівність стала правильною.

Вірна відповідь – 2 бали кожній команді.

Відповідь: (VI + V=XI  або VI + IV=X)

 

Гра з вболівальниками. Закінчити прислів’я, в яких є числа. «Народ скаже, як завяже!»

1.Сім п’ятниць на тиждень.

2. У серпні хліборобу три роботи : орати, сіяти. косити.

3. На Великдень перший раз зозуля кує.

4. Сім верст до небес і все пішки.

5. Де двоє – там рада.

6. Де хазяїн походить, там сто кріп уродить.

7. На будь-якого селянина по сім панів.

8. На гору семеро тягнуть, а з гори один зіштовхне.

9. Один у полі не воїн.

10. По рублю продавала, по два купувала, аби свіжа копійка.

11. Працює до сьомого поту.  

12. Семеро одного не чекають.

13. Робить п’яте через десяте.

14. Знати як свої п’ять пальців.

15. Не май сто карбованців, а май сто друзів.

 16. Два рази в одну воду не ввійдеш.

 17. Де двоє, там третій зайвий.

 18. Шукати п’ятий кут.

 19. Один за всіх і всі за одного.

 20. За одного битого двох небитих дають.

 21. Бог любить трійцю.

 

Конкурс VІІ. Логіка +  практика.  На столі стоїть шість склянок. Три з них порожні, а в три налито воду. Зробити так, щоб порожні і повні склянки чергувалися. Взяти в руки можна лише одну склянку. Відповідь: треба воду з другої склянки перелити в п’яту, і поставити склянку на місце.

 

Конкурс VІІІ. Конкурс капітанів. «Хто краще знає математичні терміни?»

А – аксіома, алгебра, абсциса, алгоритм і т.д. Д – діаметр, діагональ, дотична, довжина … К – коло, конус, круг, куля, куб, квадрат … П – похідна, призма, промінь, пряма, перпендикуляр …В – вісь, вектор, висота, відрізок … С – синус, стереометрія, сума … Г – грань, гіпотенуза, градус ...

Підведення  підсумків  турніру, підрахування балів, нагородження переможників

 

docx
Додано
8 січня 2019
Переглядів
334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку