ХАЙ ПЕРЕМОЖЕ ІСТИНА
Мета: формувати пізнавальний інтерес учнів до вивчення математики; розкривати красоту математичних понять; розвивати логічне мислення, вміння знаходити раціональне розв язання завдань; виховувати математичну культуру та любов до математики; сприяти створенню атмосфери взаємоповаги й взаємодовіри між учнями.
Обладнання: дошка, набір завдань для конкурсів.
ХІД КВК
І. Вступне слово вчителя. (5 хв)
Учитель: Доброго дня всім присутнім!
Вітаємо вас на конкурсі веселих і кмітливих математиків!
Сьогодні перед вами розгорнеться цікава та запекла боротьба серед най кмітливих, допитливих, спритних математиків 8-А та 8-В класів.
Заповзятими гравцями будуть і вболівальники, бо без них, підтримки жодна з команд не здобуде перемогу.
Жодне змагання не можна уявити без поважного й компетентного журі, яке вирішуватиме долю команд. (знайомить із журі).
До вашої уваги програма нашого свята:
1-й урок
4) У той час доки команди будуть працювати над своїми завданнями будуть конкурси для вболівальників.
2-й урок
5) Перевірка завдань 3-го конкурсу коло дошки (15 хв). Учні пишуть на дошці по дві задачі і коментують їх.
Після кожного конкурсу вельмишановне журі підбиватиме підсумки. Найвищий бал, який отримує команда за кожен із конкурсів – 5 балів.
Тож розпочнемо змагання!
Успіхів командам, вдалого старту!
ІІ. Привітання команд. (10 хв)
Кожна команда по черзі показує свою візитну картку, захищає свою емблему, вітає суперників і журі.
Виступ 8-А класу. Назва команди:” Квант” |
Виступ 8-В класу. Назва команди:” Архімед”: |
Ми ще юні , Та впертості нам не позичати. Сміливо йдемо вперед – Щоб перемогу в КВК нам мати! Кмітливі, Винахідливі, Активні, Неспокійні – То ми, все ми!
Супернику наш любий, Хоч грізний ти, Але нам не страшний! “Акула” – хижа риба. Хоч зуби гострі має, Але в змаганні Ми її здолаємо!
Шановне журі! Сонце світитиме для вас яскраво, Щоб ви не шкодували для учасників балів. Свою справедливість покажіть, Переможця визначити допоможіть!
|
Ми найкмітливіші, І найрозумніші, Ми веселі і старанні, У грі ми будем гарні.
Повага вам судді! Честь, шана журі! Та тальки суворо ви нас не судіть. І смійтеся з того , що викличе сміх. Сміятися кажуть і суддям не гріх.
Уболівальникам нашим – гарячий привіт! Сміливо за нами в незваний світ. Ваша підтримка важлива для нас. Уболівайте, радійте сьогодні за нас! |
ІІІ. Розминка. (10 хв)
Учитель пояснює правила математичної лотереї. Учасники кожної команди по черзі відповідатимуть на той номер запитання, який будуть витягувати два учні з кожної команди, які оголошуватимете вчитель.
Запитання
1. Яке число при множенні на будь-яке число залишається без змін. ( 0)
2. П ять поділити на половину. Скільки буде? ( 10)
3. У трикутнику відрізали один кут. Скільки кутів залишилось? ( 4)
4. Який кут опише годинна стрілка за 4 години? 1) 360:12=30(град.)-за 1год.
2) 30*4=120(град.0-за 4 год.
ІV. Третій конкурс”Командний.” (20хв)
Кожна команда отримує завдання, над якими працює самостійно. Завдання складається з трьох цікавих і складних задач, із яких треба розв язати дві задачі. І захистити їх коло дошки. А в цей час, доки команди будуть працювати над задачами для вболівальників проводяться конкурси.
Завдання для команд:
8-А класу |
8-В класу |
1) Стародавня китайська задача. 5 волів і 2 барани коштують 11 таєлів, а 2 воли і 8 баранів – 8 таєлів. Скільки баранів можна купити за гроші, одержані від продажу 5 волів?
2) Сума п яти різних натуральних чисел дорівнює 100. Яким може бути найбільше серед цих чисел? 3) АВС і СDЕ – рівні рівносторонні трикутники. Кут АСD дорівнює 80 градусів. Якою є градусна міра кута АВD? |
1)(Задача Ейлера). Мул і осел несли вантаж. Осел, скаржачись на свою долю, сказав мулу: “Мені потрібно тільки сто одиниць твоєї ноші, щоб я був навантажений удвічі більше за тебе”. Мул сказав: “Так, правильно, але якби ти віддав мені сто одиниць твоєї ноші, я був би навантажений утричі більше за тебе”. Скільки одиниць вантажу ніс осел і скільки – мул? 2) Знайдіть найбільший з можливих периметрів трикутника, якщо довжина його бічної сторони дорівнює 7 см, а довжина основи дорівнює цілому числу сантиметрів? 3) Точка О – центр квадрата KLMN. Проведено відрізки ОА перпендикулярно ОВ і ОС перпендикулярно ОD. Якою є площа зарисованої частини квадрата, якщо його сторона дорівнює 2 см.?
|
Відповіді:
до завдань 8-А |
до завдань 8-В |
у(т)-коштує один баран. Так як 5 волів і 2 барани коштують 11 таєлів, маємо рівняння: 5х+2у=11, а так як 2 воли і 8 баранів – 8 таєлів, маємо рівняння: 2х+8у=8. Маємо систему рівнянь. Розв язуємо її. Маємо х=2, у=0,5. 5*2:0,5=20(бар)
|
у (од)- вантажу ніс мул; Так як ослу потрібно тільки сто одиниць ноші мула, щоб він був навантажений удвічі більше за нього, то складемо таке рівняння: х+100=2(у-100). Так як осел якби віддав мулу сто одиниць своєї ноші, мул був би навантажений утричі більше за осла, то складемо таке рівняння: у+100=3(х-100). Маємо систему рівнянь. Розв язуємо її. Маємо у=260(од) х=220(од) 2) 27. 3) Площа затіненої частини квадрата дорівнює половині його площі. |
Конкурси для вболівальників:
І. Які ви дібрали висловлювання про математику:
Карл Маркс
М.В.Ломоносов.
О.В. Суворов.
О.С.Пушкін
К.Гаус
С.Пуассон.
М.Є. Жуковський
Леонардо Ейлер
Леонардо Ейлер
ІІ. Яких ви знаєте відомих математиків:
Евклід ( жив в 3 віці до н.е.), Піфагор ( жив в 6 віці до н.е.) Ератосфен (жив в 4 віці до н.е) Архімед (жив з 287 – 212 роки до н.е) Аль-Хорезмі (783 – бл. 850 ) П ер Ферма Фібоначчі Готфрід Вільгельм Лейбніц (1646-1716) Ісак Ньютон (1643-1727) Галуа(1811-1832) Абель Софія Василівна Ковалевська (1850-1891) |
Андрій Миколайович Колмогоров(1903-1987) Леонардо Ейлер Симон Стевін (16 ст) Бене Мстислав Всеволодович Келдиш (1911-1978) Анрі Пуанкаре (1854-1912) Пафнутій Львович Чебишев(1821-1894) Кеплер Кавальєрі 1598-1647) Гільберт Франц Рело Фалес Милетський (перший математик) |
ІІІ. Історичні відомості.
Ще в Стародавній Греції були вивчені всі правильні многогранники. Їх п ять: Тетраедр (чотирьохгранник – від грецького «Тетра» –чотири.), складений з чотирьох правильних трикутників, куб. або гексаедр (шестигранник – від грецького «гекса» -- шість), складений із шести квадратів, октаедр ( восьмигранник), ікосаедр (двадцятигранник), додекаедр (дванадцятигранник).
Правильні многогранники приваблюють досконалістю своїх форм, повної симетричністю, що дало можливість угорському інженеру Ерне Рубику створити свій відомий «кубик Рубик», а потім і подібні головоломки.
До вашої уваги я продемонструю, як скласти цей кубик.
ІІІ Кросворди: Кросворд «Коло»
По горизонталі |
|
1 |
|
|
|
|
|||||||||||||||
3. Найбільша хорда. |
|
||||||||||||||||||||
6. Частина прямої. |
|
2 |
|||||||||||||||||||
7. Пряма, що має з |
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
5 |
|
|
|
|||||||||
колом одну спільну точку. |
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
9. Пряма, що перетинає |
коло. |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
По вертикалі |
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
||||||||||||
1. Частина кола. 2. Відрізок, |
що сполучає |
|
|
|
|||||||||||||||||
дві точки кола. 4. Відстань |
від центра до |
9 |
|
|
|
|
|||||||||||||||
точки кола. 5. Діаметр– це … |
радіуси. |
|
|
||||||||||||||||||
8. Точка, рівновіддалена від |
усіх точок |
кола. |
|
||||||||||||||||||
По горизонталі
По вертикалі
Кросворд «Трикутник»
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
|
|
|
1. Відрізок, що ділить кут навпіл. 2. Сума сторін |
|
|
|
трикутника. 3. Відрізок, що сполучає дві вершини |
|||||||
4 |
5 |
|
|
|
трикутника. 4. Відрізок, що сполучає вершину |
|||||
|
|
|
|
|
трикутника з серединою протилежної сторони. |
|||||
|
|
|
|
|
6 |
7 |
5. Довжина перпендикуляра, проведеного з |
|||
г |
і |
п |
о |
т |
е |
н |
у |
з |
а |
вершини трикутника до прямої, що містить |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
протилежну сторону. 6. Фігура, яку утворюють дві |
|
|
|
|
|
|
сторони трикутника. 7. Сторона прямокутного |
||||
|
|
|
|
|
трикутника, що лежить проти гострого кута. |
|||||
|
|
|
|
Відповіді
V. Відповіді і коментарі команд до самостійних завдань. (15 хв)
VІ. Четвертий конкурс “Домашнє завдання”
Пісні 8-А(10 хв) |
Пісні 8-В(10 хв) |
“Любов до математики” на мотив пісні”Листья желтые” Математику ми любимо,Математику ми любимоВірте нам, вірте нам. І її ми не забудемо, І її ми не забудемо – Кажемо вам, кажемо вам.
Теореми на уроках ми вивчали, Не страшні нам логарифми й інтеграли, Учителям від нас нікуди не подітися, Їм “8-А” ще довго буде сниться.
Не прожити в класі цьому, Не прожити в класі цьому, Без задач, без задач. Доля у нас така, Доля у нас така, Тож не плач, тож не плач.
Хай завжди горить вогонь у душах наших, Щоб розв язували проблеми легко й завжди, І від синусів нікуди нам не дітися, А знаннями всі ми будемо гордитися.
“Острів математики” на мотив відомої пісні “Остров невезенія”
Весь покритий цифрами, абсолютно весь,Острів математики в нашій школі є! Острів математики в нашій школі є! Весь покритий цифрами, абсолютно весь!
Там живемо нещасні ми – школярі, Дуже завантажені в нашій школі ми, Дуже завантажені в нашій школі ми, Там живемо нещасні ми – школярі!
Ніби і не ледарі, і могли би жити, Нам би математику взяти й відмінити, Нам би математику взяти й відмінити, І тоді у школі нам легше стане жити!
Незабаром іспити – хочемо, чи ні, Мусимо математику вчити ночі й дні, Мусимо математику вчити ночі й дні, Бо вже скоро іспити наші випускні!
Ось така судилася доленька важка, Школярам бідненьким – нам мученикам, Школярам бідненьким – нам мученикам, Усе це треба витримати, доля в нас така! |
“Юнак” На мотив пісні”Смерека”Усі задачі розв язалиІ зошити поздавалиЯ сиджу і ледь не плачуНе зміг розв язати задачу
Ой задачо! Розв яжись сама, задачо! Чом я над тобою плачу? Ох, важка оця задача!
Дівчина. Чи у хлопців запитати, Чи в дівчат її спитати, Як же мені з нею бути Ви порадьте мені, люди!
Ой, юначе! Розв яжи мені задачу! Бо сиджу і ледь не плачу. Ох, важка оця задача!
Юнак. Свого лоба я наморщив Замислився й помовчав. В голові все прояснилось, Розв язання враз з явилось.
Ой задачо! Розв язали ми задачу! І тепер ми вже не плачем. Легкою була задача.
Ой, задачі! Ви такі легкі задачі, І коли вас знову бачимо, То ніхто з нас уже не плаче!
«Довго нам терпіти.» на мотив пісні «Толи еще будет..» Завантажувати нас Стали вчителі. У школі наш звичайний клас –Ніби в інституті. Нам учитель задаєКонкурсні задачі. Усі вони таки важкі, Що над ними плачем.
Довго нам терпіти, Довго нам терпіти, Довго нам терпіти, ой-ой-ой!
А у нас біда – олімпіада Навіть Ейлер у житті Не бачив такого. Лягаю за північ спати, Сняться теореми. Швидше залік мені здати І засвоїти тему.
Набридають степені, Многочлени, змінні… От якби щодня мені Дивитись мультфільми. Не розв язувати вправи, Дихати озоном, Замість геометрії – Відпочивати дома. |
VІІ. Підбиття підсумків.
Пісня на мотив пісні”Песенка крокодила Гены”
Нехай заздрять нам друзі,
Пощастило нам дуже,
Бо у 8-А та 8-В попали ми клас.
Тут цікаво в навчанні,
Маємо успіхи гарні,
Поєднала математика нас.
Математику- науку
Полюбили я й ти…
З нею маємо ми мороку –
Треба істину знайти.
Не журіться хлоп ята,
Не сумуйте дівчата,
Що настала пора навчання.
Ми закінчимо школу,
Не побачимось скоро,
Та залишиться в серці вона.
Математику всі любим –
Ми вам кажемо цієї пори…
Ой, як жаль, що такий урок
Тільки раз на рік.
Щиро віримо, що скоро,
Саме тут у в нашій школі,
Математика буде частіше, учні зможуть всі вволю
Розв язати задач море
І таких буде уроків побільше.
Математику ми любим –
Щиро кажемо від душі,
Усі ми віримо – таки уроки
Скоро будуть усі.
До нових зустрічей! Будьте розумні!