Інтелектуальна гра "Найрозумніший"

Про матеріал
Моя розрбка - це урок-гра, дидактичною метою якої є закріплення та систематизація знань. Гра - це найкоротший шлях дитини до пізнання навколишнього світу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

   Гра - це шлях дітей до пізнання світу,

в якому вони живуть і

який покликані зрозуміти.

О. Горький

 

Мета.  Формувати в учнів пізнавальний інтерес до вивчення математики. Розвивати кмітливість,  увагу, логічне мислення, математичну культуру. Виховувати наполегливість у досягненні мети, почуття відповідальності та взаємоповаги.

Хід гри

  1. Мотивація і стимуляція навчальної діяльності

 

Із ранковим сонечком поспішає в клас,

Буратіно  з казочки знов прийшов до нас.

          Свято  математики нумо починаймо,

          Завдання цікаві дружно розбираймо.

          Візьмемо з собою на свято терпіння,

          Обчислювальні навички, а також уміння

         Задачі добре розв’язувати,

          І рішення показувати.

         Тож вперед часу не гаймо

          Гру «Найрозумніший» починаймо!

              Так ось сьогодні

              Давайте зробимо ще крок

              До знань, науки та культури.

              Основне нам, друзі, розумом дерзати,

              На всі запитання відповіді давати.

              Сміливість і дотепність хай бринить щораз!

              Бути переможцем хоче кожний з вас.

 

  1. Завдання до гри

 

  1. Перший тур ( приймають участь 10 учнів, кожен має по три картки з позначками А), Б), В);  у другий тур проходять 5 учасників, які набрали найбільшу кількість балів)
  • Скількома цифрами ми користуємося?

А) 4             Б) 10            В)  9

  • Звідки вони прийшли?

А) Україна                Б) Бразилія           В) Індія

  • Результат при множенні називається:

А) сума                      Б) добуток           В) множник

  • Що таке дія множення:

А) Додавання однакових доданків

Б)  Перестановка множників

В)  Знаходження невідомого доданка

  • Добуток чисел 3 і 8

А) 11           Б) 5          В) 24

  • Добуток чисел 6 і 9

А) 15           Б) 52          В) 54

  • Число 45 зменшити у 9 разів

А) 54            Б) 36          В) 5

  • Число 4 збільшити у 8 разів

А) 32            Б) 12          В) 4

  • Число 1 збільшити у 7 разів

А) 7              Б) 12          В) 8

  • Число 49 зменшити у 7 разів

А) 54            Б) 36          В) 5

  • Число 4 збільшити на 8

А) 24            Б) 12          В) 11

  • Скільки пальців у 4 людей

А) 20            Б) 5            В) 10

  • Скільки колес у 6 легкових автомобілів

А) 24            Б) 8             В) 10

  • Скільки дволітрових банок потрібно, щоб розлити 18 л молока?

А) 18             Б) 2            В) 9

 

  • Математична рекламна пауза

              Незнайко.                 Хоч ти смійся, а хоч плач –

                                                Не люблю отих задач.

                                                А чому терплю невдачі?
                                                Чому скаржусь на задачі?

                                                 Чи задачник непутящий,

                                                 Чи таланту десь узять?

                                                 Та найшов я спосіб кращий –

                                                 Тільки відповідь читать.

                                                 Ви учіться, хто бажає!

                                                 Я б здоровʼя не втрачав.

                                                  На умову не зважаю.

                                                  Раз – помножив, два – додав.

Знайко.                   Якщо хочеш досягнути

                                                  У житті своїм вершин,

                                                   Математику збагнути

                                                   Мусиш тонко, до глибин.

 

  1. Другий тур (на питання відповідають гравці по черзі, наразі при неправильній відповіді питання переходить до наступного гравця; у третій тур проходять 3 гравці)
  • Помножити число на 10 – це …
  • Як називаються числа при множенні?
  • Заміни додавання 7 + 7 + 7 + 7 множенням (картка)
  • Поділити число на 100 – це …
  • Який добуток більший: 4 і 4 чи 4 і 6?
  • Не можна ділити на число …
  • Добуток чисел 6 і 6
  • При множенні на 1 отримуємо …
  • Як називаються числа при діленні?
  • Який добуток менший: 7 і 2 чи 8 і 2?
  • Поділити на 10 – це …
  • Збільшити число у декілька разів – це виконати дію …
  • Яка частка більша: 21 і 3 чи 21 і 7
  • Заміни множення 4 ∙ 5 додаванням (картка)
  • При множенні на 0 отримуємо …
  • Частка чисел 63 : 7
  • Чому не можна замінити додавання 6 + 8 + 9 + 3 множенням? 
  • Помножити на 100 – це …
  • Зменшити число у декілька разів – це виконати дію …
  • При діленні на 1 отримуємо …
  • Яка частка менша: 10 і 2 чи 20 і 4
  •  Суму чисел 36 і 4 поділити на 5
  • Частку чисел 14 і 2 збільшити у 6 разів
  • Чи вистачить 20 грн, щоб придбати 4 зошита по 3 грн?
  • Замінити додавання 5 + 5 + 5 + 5 + 5 – 5 множенням
  • Скільки потрібно заплатити за 3 чашки кави ціною 7 грн?
  • У скільки разів число 28 більше від числа 4?
  • На скільки число 56 більше від числа 7?
  • Який периметр рівностороннього трикутника зі стороною 6 см?
  • Скільки ящиків місткістю 9 кг потрібно, щоб розкласти 36 кг помідорів?
  • Яка довжина сторони квадрата периметром 40 см?
  • У скільки разів число 6 менше від числа 48?
  • Скільки ніжок у шести восьминіжок?
  • Скільки голів у трьох триголових драконів?

 

  • Математична рекламна пауза

 

                                    Найдавніша на планеті

                                 Між наук цариця.

                                    Математика - ти наша

                                  Вірна помічниця.

 

                                  Чи будинок зводиш, друже,

                                            Чи пливеш морями –

                                   Скрізь вона тобі послужить,

                                            Всюди вона з нами.

 

                                   На заводі чи в друкарні,

                                 Державній палаті,

                                    Навіть лікар у лікарні

                                  Мусить її знати.

 

                                    І сувора, й солов’їна

                                       Математика країна.

                                    Праця тут іде завзята.

                                        Вмій лиш спритно рахувати.

 

                                     Вмій ділити, віднімати,

                                 Множити і додавати.

                                     Вмій кмітливо все збагнути,

                                 Першим маєш завжди бути.

 

                                      Щоб водити кораблі

                                 І в небо злітати,

                                     Треба нам усе уміти,

                                 Усе добре знати.

 

                                    І у цьому нам усім,

                                 І дорослим і малим,

                                    Допоможе, будьте певні,

                                  Математика.

 

                                    Хто науку цю цікаву

                                        Добре знатиме,

                                    Той ніколи в жоднім ділі

                                         Не блукатиме.

 

  1. Третій тур (кожен гравець отримує картку)

 

  • Який математичний закон, відомий всім ще з молодших класів, став популярним прислів’ям?   (Від перестановки  множників добуток  не змінюється)
  •  У цієї тварини дві праві ноги і дві ліві ноги, дві ноги спереду і стільки ж ззаду. Скільки ніг у цієї тварини? (4)
  • У 8 однакових коробках 48 кольорових олівців. Скільки потрібно коробок, щоб розкласти  36 олівців, при умові , що в одній коробці на 3 олівці буде більше?

 

  • Розкодувати слово

6 · 5 = 30 С

8 · 7 = 56 Л

20 : 5 = 4  И

16 : 8 = 2  В

32 : 4  = 8 А

Знайди зайве (підкреслити)

Слива, груша, яблуня, персик.

( Яблуня, бо це назва дерева,а решта і плід і назва дерева однакові)

 

  • Як називаються такі задачі:

Розвязок задачі 1

  1. 56 : 7 = 8 (кг) – в одному ящику.
  2. 8 ∙ 9 = 72 (кг)

Розвязок задачі 2

  1. 72 : 9 = 8 (кг) – в одному ящику.
  2. 56 : 8 = 7 (ящ.)

(Обернені)

 

  1. Підсумок гри

   Переможцем гри став ….

     Поаплодуємо йому!

 

 

docx
Додав(-ла)
Булат Марина
Додано
20 січня 2019
Переглядів
1161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку