Відкритий виховний захід для 6 класів
Гра «Найрозумніший»
Мета
Формувати пізнавальний інтерес до вивчення математики; розвивати логічне мислення, математичну культуру учнів; виховувати наполегливість у досягненні мети, почуття відповідальності та взаємоповаги.
Хід змагання
І. Вступне слово ведучого
Доброго дня, дорогі друзі! Я рада вас вітати на сьогоднішній грі "Найрозумніший", яка присвячена математиці. Ви знаєте багато висловів про математику відомих письменників, учених, поетів. Не всі ви в майбутньому станете математиками, але математика потрібна і в науці, і в техніці, і в повсякденному житті.
А тепер послухайте анкету наших гравців:
Місце навчання – Клекотиннська СЗШ І-ІІІ ст..
Стать – чоловіча та жіноча, яка є добутком наполегливості та допитливості;
Соціальне походження – землероби до п’ятого коліна;
Професія – юні любителі математики та здорового глузду;
Посада – учні , у майбутньому професори та академіки математичних наук;
Характер – справжні бійці, нетерплячі до нудьги та марної трати часу;
Призначення – опанувати основи наук, довести собі і суперникам свою неперевершеність;
Хобі – розв’язувати ті проблеми, які ще не розв’язані математиками;
Мета – перемогти і показати свої знання.
Нехай ті учні, яким математика досі здавалася нудною та нецікавою наукою сьогодні переконаються, що вона весела та захоплююча.
Давайте познайомимось із нашими учасниками.
Бернацький Артем
Бригида Артем
Боднажевський Андрій
Садовий Владислав
Резнік Денис
Томчук Зоряна
Шуляк Анастасія
Сторожук Денис
Сьогодні ви зможете показати не тільки знання з математики, але й уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід із складних ситуацій. Нехай під час змагання пануватимуть кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра та повага один до одного. Усі ці складові допоможуть отримати вам перемогу. Хай щастить!
Виявити найкмітливіших, найрозумніших і найстаранніших учнів люб’язно погодилися:
Наталя Володимирівна заступник директора з виховної роботи, вчитель математики;
Таїса Гроигорівна – вчитель математики
Галина Володимирівна заступник директора з навчальної роботи,
Світлана Сергіївна директор школи
І я ваша ведуча Семко Ліза учениця 11-Б класу
Наша сьогоднішня гра складається із трьох турів:
Отже, розпочинаємо І тур, у якому 18 запитань і де можна заробити по одному балу за кожну правильну відповідь. До кожного запитання наводиться три відповіді. За допомогою табличок , які знаходяться у вас, необхідно дати правильну відповідь. Хто отримає найбільшу кількість балів, той матиме шанс розпочинати наступний конкурс першим. Але попереджаю, що після цього конкурсу залишиться лише 5 гравців. Учасники, ви готові, тоді починаймо:
Запитання 1.Одиницею маси є:
А. 1ц;
Б 1л;
В. 1 км.
2. Кут, градусна міра якого дорівнює 30, називають:
А. тупим;
Б. розгорнутим;
В. гострим.
3. Яке натуральне число найбільше?
А. квадрильйон;
Б. не існує;
В. секстильйон.
4. Одне яйце варять протягом 4хв. За скільки хвилин можна зварити 5 яєць?
А. за 20 хв;
Б. за 10 хв;
В. за 4 хв.
5. У батька 5 дочок. Кожна дочка має брата. Скільки дітей у батька?
А. 10;
Б. 6;
В. 5.
6. Який кут утворюють годинна і хвилинна стрілки годинника, коли годинник показує 6 год? А. Розгорнутий;
Б. Тупий;
В. Прямий.
7. Яке число потрібно записати замість знака запитання. Увага на екран.
А. 42;
Б. 55;
В. 65.
8. Найменше спільне кратне чисел 3 і 5:
А. 30;
Б. 15;
В. 10.
9. На подвір’ї 19 дівчат і 12 хлопців. Скільки ще дітей мають до них приєднатися , щоб їх можна було поділити на 6 груп з однаковою кількістю дітей у кожній?
А. 5
Б.4
В.3
10. За 6 с кенгуру робить 4 стрибки. Скільки часу треба кенгуру, щоб стрибнути 10 разів?
А . 10с
Б.15с
В. 12с.
11. Як називається сота частина числа?
1. відсоток;
2. ар;
3.міліметр.
12. Число 21:
А. просте;
Б. складене;
В. дробове.
13. Яке найменше натуральне число?
А. 0;
Б. не існує;
В. 1.
14. Що таке 1 центнер?
А. 1000 кг;
Б. 100 кг;
В. 10 кг.
15.У кімнаті в кожному кутку сиділо по одному коту і кожний з цих котів бачив ще трьох котів. Скільки котів сиділо у кімнаті?
А.4 коти
Б.5 котів
В.8 котів.
16. 0,02 – це:
А. 2%;
Б. 20%;
В. 10%.
17. У зайчика було 7 морвин.Він з’їв усі, крім трьох. Скільки морквин залишилося?
А. три;
Б. чотири;
В. жодної.
18.Хто з математиків був переможцем Олімпійських ігор;
А Ньютон
Б. Піфагор
В. Ейлер
Поки журі визначатиме п’ятох учасників ІІ туру,ми послухаємо, що приготували вболівальники для підтримки своїх друзів. Гуморески.
(Слово журі)
Ведучий
Наступний конкурс називається "Тема". Теми, як ви здогадалися, пов’язані з основними розділами математики. Пропоную 5 тем, кожна з яких має 10 запитань, які коштують по
1 балу.
Першим вибирати тему має право учасник, який набрав найбільшу кількість балів. Це …..
Натуральні числа
1. Яке найменше натуральне число? (1)
2. Найкоротший місяць року. (Лютий)
3. Клас, що йде після класу мільйонів. (Клас мільярдів)
4. Скільки секунд у 1 годині? (3600)
5. Скільки буде, якщо 10 поділити на його половину? (2)
6. Число 10 у квадраті. (100)
7. Що важче 1 кг вугілля чи 1 кг пуху? (Однакові)
8. Найбільше двоцифрове число, що ділиться на 5. (95)
9.Добуток 7*8. (56)
10. Число, що йде за числом 999 999. (1 000 000)
Дробові числа
1. Дробову риску можна розуміти як знак… (Ділення)
2. Сота частина 1 метра. (сантиметр)
3. Число, записане над рискою дробу. (Чисельник)
4. Дріб, у якого чисельник більший за знаменник. (Неправильний)
5. Який дріб завжди менший за одиницю? (Правильний)
6.Добуток чисел 13*0*15 (0)
7. Чи може частка двох чисел дорівнювати нулю? (Так)
8. Число обернене до 25. (1\25)
9. Яку частину години становлять 10 хв? (1/6 год)
10.Яке число менше. 2\3 чи 3\2. (2\3)
Геометричні фігури
1. Чотирикутник, у якого всі сторони рівні. (Квадрат)
2. Лінія, яка не має початку і кінця. (Пряма)
3. Сума всіх сторін фігури. (Периметр)
4. Кут, градусна міра якого менша за 90градусів. (Гострий)
5. Прилад для вимірювання кутів. (Транспортир)
6. Формула площі прямокутника (S=a*b)
7. На відрізку позначено 4 точки. На скільки частин вони розбивають цей відрізок? (5)
8. Трикутник, у якого всі сторони рівні. (Рівносторон.)
9. Скільки кінців має відрізок (2)
10. Як називається кут, що є половиною розгорнутого? (Прямий)
Запитання для категорії «Прислів’я»
Сюрприз
1. У будинку 5 кімнат. Із однієї зробили дві. Скільки стало кімнат? (6)
2. До школи йшло 5 хлопчиків, а назустріч їм – 4. Скільки дітей ішло до школи? (5)
3. У сім’ї 5 синів. Кожний має одну сестру. Скільки дітей у сім’ї? (6)
4. Два батька і два сини впіймали 3 карасі, кожен по одному. Як це може бути? (дід, син, внук)
5. Скільки крокодилів живе у Дніпрі? (Жодного)
6. Скільки нулів у запису числа один мільярд? (Дев’ять).
7. Про скільки троянд співає А.Пугачова? (Мільйон)
8. Яка з кухонних речей літає у космосі? (Тарілка)
9. Що позначає у математиці тире? ("Мінус")
10. Для чого у математиці вживається кома? (Відділяє цілу частину дробу від дробової)
Ведучий
Додаткові завдання для вболівальників
1.. На даху 7 горобців. Кішка впіймала та з'їла одного. Скільки горобців залишилося? (Жодного)
2. Про скільки калин і родин співає Софія Ротару? (Про одну).
3.Скільки раундів у боксі (чемпіонський поєдинок)? (12).
4.На дубі три гілки, на кожній по 6 яблук. Скільки всього яблук на дубі? (Жодного).
5. Книжка коштує 10 гривень і ще півкнижки. Скільки коштує книжка? (20 гривень).
6. Скільки горошин може увійти у склянку. (жодної горошини не ходять)
7. Над річкою летіли 1 голуб, 1щука, 2 синиці, 5 чайок. Скільки птахів летіло? (8)
Слово журі
Завершальний етап
Учням пропоную розглянути таблицю. Чорний колір – запитання, яке оцінюється у 3 бали;
сірий колір –у 2 бали, білий колір – в 1 бал
Троє фіналістів вивчають таблицю протягом 1 хв, після чого вона зникає і з’являється таблиця, на якій написано у такому самому порядку номери квадратів, але незафарбовані. Фіналісти по черзі , починаючи з учня , який набрав найбільшу кількість балів, називають номер завдання. За правильну відповідь отримують кількість балів відповідно до кольору обраного питання.
Кожен учасник дає відповідь на чотири запитаня, після чого за кількістю набраних балів визначаємо найрозумнішого шестикласника.
Не поспішайте відповідь
Давати навмання,
Нехай допомагають
Вам розум і знання!
Запитання фіналу
1. На яке число треба поділити 2, щоб отримати 4? (на 0,5)
.2.Чому дорівнює чверть години? (15 хв)
3. Повний ящик з яблуками важить 10кг. Ящик наповнений наполовину , важить 6кг.. Скільки важить порожній ящик ? (2кг)
4.Скільки кінців у трьох з половиною палок? (8)
5.Яке натуральне число дорівнює кількості букв у його назві? (три)
6. В ряд стоять 4 чаплі. Відстань між сусідніми чаплями 5 кроків. Яка відстань між крайніми чаплями? (15кроків)
7.. Чому дорівнює сторона квадрата, якщо його площа дорівнює 36см2? (6см)
8. Ракетка та м’ячик разом коштують 110грн. Ракетка на 100грн дорожча за м’ячик. Скільки коштує м’ячик? ( 5 грн)
9. Найменше складене число. (4)
10. У коморі було 8 мішків борошна. На кожному мішку сиділо по дві миші. До комори зайшов чоловік із собакою. Скільки ніг стало у коморі? (дві , у тварин лапи)
11. Біля будинку ростуть дві липи, дві яблуні, дві сливи. Скільки фруктових дерев росте біля будинку? (4 дерева)
12 Термометр показує три градуси морозу. Скільки градусів покажуть два такі терометри? (три градуси)
Закінчився конкурс, закінчилась гра
Підбивати підсумки, вже настала пора.
Наші учні сьогодні. Не марнували свій час,
Тому є кандидати для нагороди у нас
(Підбиття підсумків, оголошення переможця, вручення нагороди "Найрозумніший")
Слово надається журі.
Додаткові задачі.
1. Мене звати Юрко. У моєї рідної сестри лише один брат. Як його звати? (Юрко)
2.Петрикові батьки мають троє дітей. Першу дитину звуть Андрієм, другу – Олегом. Як звати третю дитину? (Петрик)
3. Задумане число збільшили
в 9 разів, потім зменшили
в 9 разів, вийшло 9. Яке
задумали число? (9)
4. Виглянувши на повороті з вікна потяга, Софійка помітила, що перед нею 9 вагонів, а за нею ще 7. Скільки вагонів у потягу, в якому їхала Софійка?