Мета.
Формування компетентностей:
- предметні:
а)знаннєва складова: навчальна: удосконалювати усні обчислення, знання математичної термінології, правил; вміння розв’язувати прості арифметичні задачі; поглибити знання учнів про нашу державу – Україну;
б)діяльнісна складова: розвиваюча: розвивати пізнавальну та розумову активність дітей, пізнавальні інтереси; розвивати зорову та слухову пам'ять, довільну увагу, просторову уяву, логічне мислення дрібну моторику рук, мовлення дітей,
корекційна: корегувати обчислювальні навички, навички контролю та самоконтролю
виховна: формувати національну свідомість школярів; виховувати любов до рідного краю, повагу до його історичного минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави. Виховувати активність, упевненість у своїх силах, взаємоповагу, культуру поведінки; підвищувати мотивацію до вивчення математики.
Формування ключових компетентностей:
- вільне володіння державною мовою (вміння усно висловлювати свої думки, аргументовано пояснювати факти; готовність вживати українську мову як рідну у різних життєвих ситуаціях;
- математична компетентність (застосування математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини (в межах пізнавальних можливостей);
- компетентності у галузі природничих наук (формування пізнавального досвіду);
- навчання впродовж життя (опанування життєво необхідними базовими уміннями і навичками, що сприятимуть подальшій соціальній адаптації та інтеграції в суспільство);
- основи фінансової грамотності;
- громадянської та соціальної компетентностей.
Обладнання: ноутбук, телевізор, презентація, матеріали до завдань, математичні пазли, макет годинника, набори кольорових гудзиків та геометничних тіл із шнурівками.
Хід заходу
І. Загальнокорекційна частина.
1. Організаційний етап.
- Привіт, ми з України!
2. Нервово-психологічна підготовка.
- Будь – який народ, будь – яка нація починається з того, що вона досконало знає своє минуле. Щоб продовжувати історію, творити її, ми маємо знати про минуле нашого краю. Як сказав відомий філософ Григорій Сковорода
« Пізнай свій край, себе, свій рід, свій народ, свою землю – і ти побачиш свій шлях у житті». Ви неодноразово чули, що наша Україна володіє скарбами, якими хочуть заволодіти чужинці. Які ж це скарби нації? Давайте сьогодні з допомогою математики відшукаємо їх, виконавши різні завдання.
ІІ. Основна частина.
Завдання «Математичні перегони з повітряними кульками» (Один учень рахує, а інший надуває кульку. Коли кулька надута, то рахунок зупиняють. Діти-глядачі слідкують за правильність виконання завдання.)
-Продовж числовий ряд…
-Лічи парними числами від…
-Лічи непарними числами від…
-Зворотна лічба від…
Завдання «Як козаки математику вивчали? Переправа»
-У давнину, щоб переправитися через річку, козаки долали певні перешкоди. Для цього їм були також необхідні математичні знання, вміння логічно мислити, щоб приймати швидко правильні рішення.
Вправа «Незакінчені речення»
Числа при додаванні називаються …
Результат дії віднімання …
При додаванні до числа 0 буде …
При множенні числа на 0 буде …
При множенні числа на 1 буде …
На нуль ділити …
Найбільше одноцифрове, двоцифрове, трицифрове число …
Найменше чотирицифрове, п'ятицифрове, шестицифрове число…
Завдання Гра «Геометричне намисто»
Краса української дівчини, жінки з давніх-давен підкреслювалася прикрасами, зокрема намистом. Пропоную вам утворити незвичне намисто із геометричних фігур, геометричних тіл.
Завдання «Обчисли приклади та відшукай скарби нації»
(Учені обчислюють приклади на сердечку, знаходять відповідь-число на дошці та читають інформацію про число-відповідь)
100-74=26
1000 : 50 = 20
Армії УПА поставили абсолютний рекорд, утримуючись на фактично окупованій території майже 20 років. Технології та методи українських вояків вивчали навіть кубинські повстанці Фіделя Кастро.
Сучасні воїни, які зараз захищають нашу рідну землю, теж визнанні найкращими військовими у світі.
40:5=
1000-740=260
25% -це ...частина від цілого числа
750-500=250
2 км - 0,7км = 1,3 км
Скільки треба додати до 616, щоб результат був 2000?
200 000 га + 10 000 га =210 000 га
800 : 20 = 40
100 – 35 = 65
400 000 тис.га – 300 000 тис.га = 100 000 тис.га
1 000 км – 874 км = 126 км
120 + 120 = 240
800:200=4
Завдання «Покажи названий, записаний час на годиннику» (вправи на годиннику-тренажері)
Завдання «Пазли»
Завдання «Розсипане число» (із цифр утворити певну дату, число, вік і т.д.)
ІІІ. Заключний етап.
- Як ви помітили, математика та Україна, наше життя тісно взаємо пов’язані. Сьогодні ви пригадали, дізналися багато цікавих фактів з минулого та сучасності нашої країни. Україна — це найбільша з країн, що повністю знаходяться в Європі. Це дивовижна країна із давньою історією, цікавою культурою та приголомшливою природою, багатою на різні природні ресурси. Наша земля варта того, щоб її знали, любили та захоплювалися незрівнянною красою. Подорожуйте Україною, вивчайте її минуле, цініть сьогодення та збережіть для нащадків скарби нації. Та найцінніший скарб кожної нації – її народ, люди. Тому сьогодні, як ніколи, життя кожного з нас, українців, є важливим. Тому бережіть себе. Все буде Україна!