Розробка уроку "Краса квітки та сила математики"

Про матеріал

Інтегрованний урок: математика і біологія.

Висвітлюється звязок біологіїї з математикою. Вивчається будова квітки та розвязування задач практичного змісту.

Перегляд файлу

                                                          ЛІЦЕЙ                                                                                                                           

                                    Новгородківської селищної ради

                   Кропивницького району Кіровоградської області

                                         Новгородківська філія  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект інтегрованого уроку

 з математики та біології для учнів 6 класу

 

Тема. Краса квітки та сила математики

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                            Ковальова Валентина Миколаївна,

                                                                   вчитель біології

                                                                   Носик Наталія Петрівна,

                                                                   вчитель математики

    

                                                            

 

     

 

                                              Новгородка

                                                    2023


Тема. Краса квітки та сила  математики.

Мета: 

Освітня. Ознайомити учнів з будовою квітки, різноманітністю квіток; удосконалення умінь розв’язувати задачі та навички застосування формул.

Розвивальна. Формувати самостійність учнів в здобутті знань, уміння працювати в групах, аналізувати, робити висновки, застосовувати здобуті знання на практиці, розвивати інтерес до вивчення біології та математики.

Виховна. Виховувати зібраність, самовладання, комунікативність, естетичну та екологічну культуру.

Тип уроку: засвоєння та удосконалення знань

Вид уроку: інтегрований

Обладнання: мультимедійний проектор, телефони, гербарій квітів, плакати, дошка Jamboard, графічний планшет.

Епіграфи:

«Жодна наука не навчає так ясно розуміти гармонію природи, як математика…»                                                                        

                                                                                                  П. Карус

«Якби в математиці не було краси,

то, мабуть, не було б і самої математики,

бо яка ж тоді сила притягла б до цієї науки

найбільших геніїв людства».

                                                                              М. Чайковський

Компетентності, які формуються у учнів: предметна, науково -  природнича, інформаційна,  цифрова, проектна.

                                                    Хід уроку

 І. Організаційний етап

Вчитель біології

- Доброго ранку, - мовлю за звичаєм.

Вчитель математики

- Доброго ранку, - кожному зичу я.

Вчитель біології

- Кому дозволено першим сісти?

- Дівчаткам

Вчитель математики

- Так спочатку – краса, а потім сила.

 Отже, сьогодні ми поговоримо про красу та силу квітки і математики

ІІ. Мотивація навчально – пізнавальної діяльності

Вчитель біології

    Квіти - символ самого життя, які вражають вишуканістю, ароматом, різнобарв’ям. Вони, як і люди, народжуються, живуть і вмирають. Але за своє коротке життя вони встигають принести нам так багато радості  від споглядання їх краси і досконалості.

https://www.youtube.com/watch?v=VGwJ37lmJ0g

(Перегляд відео фрагменту)                             

  ІІІ. Актуалізація опорних знань.

   Вчитель біології

       Неймовірна краса і сила природи. Ми любимо спілкуватися та милуватися навколишньою красою. А чи замислювалися ви коли-небудь про дивовижний і загадковий світ, в якому ми живемо?

       Ви запитаєте: “А який зв’язок математики та природи?”

  Вчитель математики

    “Математика – це мова природи,” - стверджує американський математик Джозайя Гіббс. Математика дуже цікава наука, яка тісно пов’язана з природою. І зокрема з біологією. Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь багато нового і цікавого.   

       Але спочатку –гімнастика для розуму.  Розшифруйте формулу уроку

                                 ((У + О) * В) /45 + П2 = З

(діти розгадують формулу уроку та діляться на дві групи)

 1 група -   біологи

 2 група -  математики

 Гра:  «Знайди пару»  

  (біологія)         https://learningapps.org/23242831

  (математика)   https://learningapps.org/6386745

 ІV. Пояснення нового матеріалу

 Вчитель біології

   Ви вже   здогадалися, що мова піде про дивовижне створіння природи – квітку.

 Познайомилися з її дивовижною красою. Діти, а яке значення мають

 квіти  у житті людини?

 ( розповідь дітей про значення квітів).  

Вчитель математики

      «Числа правлять світом!»  - Проголосив великий давньогрецький вчений Піфагор. Без них нічого б не було, і не було б порядку, гармонії. Піфагор присвоював числам різні властивості. Парні числа вважалися «жіночими»,

нещасливими, а непарні   «чоловічими» щасливими. З тих пір, вважається, що слід дарувати букет квітів з непарної кількості квіток.

Вчитель біології

        Дякую вам за цікаві розповіді. А чи знаєте ви, яку будову має  квітка і які частини квітки є найголовнішими і чому?

      (розповідь вчителя з демонстрацією моделі квітки) https://jamboard.google.com/d/1sN64sHbA_kW5mLCSUtmAWNvYRD0dW4Y4Jzr6q5SIPq4/viewer? 

      Квітка – вкорочений та обмежений у рості видозмінений пагін, листки якого метаморфізовані у зв’язку із статевим розмноженням.

 Квітки розвиваються як на верхівці стебла, так і в пазухах листків із генеративних бруньок. Ділянку стебла, що підтримує квітку, називають квітконіжкою. Якщо вона не розвинена, квітка називається сидячою (соняшник, ромашка, конюшина).

Вкорочена та розросла частина стебла під квіткою називається квітколожем. До нього прикріплені всі інші компоненти квітки: оцвітина, тичинки, маточка.  

 (Складання опорної схеми, заповнення таблиці, використовуючи матеріал підручника сторінка 125-126.)

 

Вчитель математики

Як ви вже зрозуміли, у нас незвичайний урок.

У  математику ми з вами зробимо крок.

Це час міркувань

Наполегливий час,

Й завдання давно вже

Чекають на вас.

(Розв’язування задач)

 Музична пауза.

     (Хвилинка – веселинка)   https://youtu.be/CqOr8xqBiK4?t=5

Вчитель біології

          Відпочили?!  Продовжуємо вивчати будову квітки. https://jamboard.google.com/d/1IKcJ4yHLoPtIRTEa8wbn-UYlTUQ0DLfifbNhmIDh7rg/viewe

     Оцвітина складається, як правило, з чашечки та вінчика. Чашечка складається з зелених чашолистків. Вони можуть бути вільними або певного мірою зростаються краями.

    Віночок складають яскраво забарвлені в різні кольори пелюстки, що теж бувають вільними (кожен відділяється окремо) і зрослими.

За наявності чашечки і віночка оцвітина називається подвійною. Але досить часто і в багатьох рослин оцвітина не розділена на чашечку і віночок, а всі листочки оцвітини однаково забарвлені. Таку оцвітину називають простою.

    У деяких рослин листочки простої оцвітини забарвлені у зелений колір. Це – чашечкоподібна оцвітина (кропива, буряк). Яскраво забарвлену просту оцвітину називають віночкоподібною (тюльпан, лілія, пролісок).

   Тичинка складається з тонкої тичинкової нитки та прикріпленого в’язальцем до її вершини товстого пиляка, у якому розвивається і згодом висипається пилок (мікроспори) різної форми, величини і забарвлення.

    Кількість тичинок у квіток різних рослин різна: від однієї до кількох десятків.             

Сукупність тичинок квітки називають андроцеєм (від грец. аnеr (аndros) – чоловік і оіkos – дім). Маточка утворилась із плодолистків. Квітка може містити одну або кілька маточок, їх сукупність називають гінецеєм (від грец. gyne (gуnаikos) – жінка і оіkos – дім).

   Складається маточка з трьох частин. Нижня, дещо розширена, порожниста частина – зав’язь; у ній міститься один або декілька насінних зачатків. Над зав’яззю є тонкий, іноді дуже видовжений (у кукурудзи) стовпчик, що закінчується приймочкою різної форми.

   У більшості квіткових рослин у квітці є тичинки й маточка (або багато маточок). Це – двостатева квітка. Нерідко у квітці можуть бути тільки тичинки або тільки маточки. Така квітка називається одностатевою. Коли в такій квітці є тільки тичинки, то це тичинкова, або чоловіча, квітка.

Якщо ж одностатева квітка має тільки маточку, то називають її маточковою, або жіночою. Рослини, у яких чоловічі та жіночі квітки розміщені на одній особині, називають однодомними (огірок, гарбуз, кукурудза).

   Якщо тичинкові та маточкові квітки розміщені на різних особинах (чоловічих та жіночих), то рослини називають дводомними (обліпиха, верба, тополя.)                                  Естетична насолода квітами має для людини важливе значення. В усі часи квіти були найбільш яскравою і універсальною прикрасою і саду, і приватного будинку, а різноманітні квіткові композиції є гордістю кожної господині. Напевно, саме тому клумби і квітники користуються у нас особливою популярністю. А вирощуємо ми їх з  любов’ю.

Вчитель математики

       Восени  учні нашої  школи долучилися до соціально-освітньої програми

«Квітковий рай» та отримали 500 цибулин квітів. За допомогою математики спробуємо висадити квіти на клумби.

  (Розв’язування задач)

V. Закріплення вивченого матеріалу.

  1.Лабораторне дослідження: «Будова квітки»

(за інструкцією  підручника сторінка 127.)

Зробити висновки за результатами виконаної роботи

  2. З геометричних фігур побудувати улюблену квітку.

VІ. Рефлексія.

   Що мане здивувало

   Що я зрозумів

    Що я усвідомив

    Що не зрозумів, які труднощі відчував   

VІІ. Домашнє завдання

Біологія

Опрацювати параграф 33.

Математика

Повторити параграф 24, 30, 31.

Творче завдання: 

Скласти пазли

 https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=08027397c903&pieces=25

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3a682b5735e2

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 


 

 

 

 

1

docx
Додав(-ла)
Носик Наталія
Додано
27 січня 2023
Переглядів
334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку