Урок "Обчислення в межах 10. Розв’язування задач."

Про матеріал
План конспекту уроку з математики у 1 класі НУШ "Обчислення в межах 10. Розв’язування задач."
Перегляд файлу

Тема: Обчислення в межах 10. Розв’язування задач.

 

Мета:  закріплювати різні способи додавання і віднімання чисел в межах 10, вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати математичне мовлення, увагу, логічне мислення, вміння працювати самостійно і в колективі, виховувати у дітей почуття взаємодопомоги, працелюбність, дружні стосунки, уважність, інтерес до професії космонавта, любов до математики, старанність, активність, наполегливість, товариськість, бажання допомагати іншим.

 

Формувати предметні компетентності:

- узагальнити різні способи додавання і віднімання чисел в межах 10;

- вдосконалювати обчислювальні навички;

- формувати вміння розв’язувати задачі різниці двох чисел;

- розвивати математичне мовлення, увагу, логічне мислення, вміння

працювати самостійно і в колективі;

  • створювати умови для пізнавального інтересу;
  • міжпредметні зв’язки (природознавство)
  • виховувати у дітей почуття взаємодопомоги, працелюбність, дружні стосунки, уважність, інтерес до професії космонавта, любов до математики, старанність, активність, наполегливість, товариськість, бажання допомагати іншим.

Хід уроку

C:\Users\Администратор\Desktop\РОБОТА В ГРУПАХ\400.003.pngІ. Організаційний момент.

 

- Дорогі дітки

 Щоб вести кораблі,

Щоб у небо злітати,

Треба твердо, як слід.

Математику знати.

Уявіть, що у ваших долоньках - дрібка гарного настрою. Поділіться ним, щоб зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами. Почнімо наш урок.

Девіз нашого уроку (хором):

«Вивчай, мандруй, твори!

Розум, фантазію прояви!»

 

– Нехай ці слова будуть сьогодні девізом.

Урок сьогодні незвичайний, ми вирушимо у космічну подорож.

 

 

 

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Космосу, або Всесвіту, немає кінця та краю. Всесвіт наповнений безліччю зірок, планет, комет та інших небесних тіл. За кілька хвилин наша команда юних землян займе свої місця у ракеті.

 

Отже, підготуємось до нашої подорожі. Давайте побудуємо нашу ракету, на якій сьогодні здійснимо нашу подорож.

(Діти в групах складають з танграму ракету.)

Молодці, ви впоралися із підготовчим етапом!  Ми готові вирушати у міжпланетну подорож.

Полетіли!!!

ІІІ. Підготовчий етап. Актуалізація опорних знань учнів.

Усний рахунок (інтерактивна дошка).

   Хвилина чистописання 8 - Назвіть число.

Прийом «Мозковий штурм»

  • Назвіть сусідів числа? Яке число називають попереднім? А яке наступним?
  • C:\Users\Администратор\Desktop\i.jpgЯк називаються компоненти при додаванні?
  • Коли при додаванні одержуватимемо те саме число?
  • Коли при відніманні одержимо  нуль?
  • Що означає вилучити предмет?
  • Коли вилучаємо , предмети, їх стає більше чи менше?
  •  
  • Як ви думаєте, чому я обрала саме це число, з чим це пов'язано?
  • ( бескінечність, 8 планет)

 

ІV. Вивчення нового матеріалу. Пояснення. Дослідження

Увага! «Летимо» на планету Меркурій.

Робота в парах

Зупинка «Місто Числоград»

На нашому шляху з’явилось дуже незвичайне місто Числоград. Подумайте, хто живе у цьому містечку? Чому деякі віконечка ракети заселені числами, а деякі ні? Заселимо решту.

                                   C:\Users\Администратор\Desktop\уерол.png

Молодці!!!

Будьте уважними!!! На шляху зустрічаються комети, метеорити та астероїди.

V. Фізкультхвилинка «Веселі прибульці»

https://www.youtube.com/watch?v=0a7dfpihN6s

Робота з підручником ст. 54

Зупинка «Сестра Землі».

Подумайте про яку планету йтиме мова!?

Розповідь вчителя. Про планету яку  називають "сестрою Землі" — Венеру,  тому що вони подібні за розмірами, силою тяжіння і складом. Венера — друга за відстанню від Сонця планета, майже такого ж розміру, як Земля, отримала свою назву в честь богині кохання.

За силою блиску Венера – третє світило неба, якщо першим вважати Сонце, а другим – Місяць. Венера ближче до Сонця, ніж Земля, цим пояснюються особливості її видимості. Її завжди видно поруч із Сонцем – під час ранкової чи вечірньої зорі.

Завдання від планети Венера №1 ст. 54

Венера пропонує порахувати її родичів.

— Скільки планет у Сонячній планеті, планет-гігантів, малих планет?

— Число яких планет порівняли  на ілюстрації?

C:\Users\Администратор\Desktop\image222.jpg

Зупинка «На Марсі».

Марс – планета сонячної системи, четверта по рахунку від Сонця. Обертається навколо нього за добу, як і Земля. На Марсі дуже спекотно.

Завдання від Марсу №2 ст. 54

Обчисліть за таблицею . Про які зорі складено кожен вираз?

C:\Users\Администратор\Desktop\image223.jpg   Проблемне запитання. Дослідження.

А чи знаєте ви, що за один місяць у Галактиці утворюється приблизно 2 зірочки. Скільки зірок утворюється за 2 місяці? А за 3?

C:\Users\Администратор\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\unnamed.jpg 

Зупинка «Планета Юпітер»

Юпітер - найбільша планета. І ось яке завдання про космонавтів підготував для нас Юпітер.

Задача №3, ст. 54

Словникова робота.

Космічна станція(англ. space station) - штучний космічний об'єкт, побудований для використання на орбіті або у відкритому космосі.

Було — 5

Вийшло — 2

Залишилося — ?

    Розв’язок

5-2=3

Відповідь: на станції залишилось три космонавти.

Здійснюємо посадку на планету Уран.

Уран – найхолодніша планета Сонячної системи, температура на поверхні сягає – 224 градусів

Робота в парах

Завдання від Урану , №4 ст.54

  • Необхідно скласти задачу про число космонавтів.

 

C:\Users\Администратор\Desktop\image224.jpg

 

Зупинка «Планета Нептун»

Завдання від Нептуна №5, ст.54

  • Що таке вираз?
  • Що таке нерівність?

 

Відповідь: 8 > 5, 8 < 10, 5 < 10.

    Молодці!

Зупинка «Планета Сатурн»

Вправа «Ми — дизайнери».

У кожного учня на парті є заготовка ілюстрації ракети. Розв’язуючи приклади, діти розфарбовують відповідним кольором (Додаток 1).

 

 

А тепер ми повинні повернутися на свою планету. 

Зупинка «Земля».

Дорогі діти, всі ви добре пройшли випробування. У польоті довели, що багато знаєте, вмієте, а головне, діяли дружно.

Підсумок уроку. Рефлексія.

Ми повинні зберегти свою планету і, можливо, зробити її ще прекраснішою. що потрібно для цього зробити? (Відповіді дітей.) «БЕРЕЖІМО НАШУ ПЛАНЕТУ».

- Яке завдання найбільше запам'яталося?

- Що було для вас важким?

- Що дізналися нового?

– Про що хотілося б дізнатися ще?

Дякую всім за роботу. З яким настроєм закінчуємо нашу подорож, я зараз побачу.

 

Вправа «Цеглинку LEGO підійміть подорож нашу оцініть».

Кожен з вас має три цеглинки: блакитного, червоного та жовтого кольору.  Виберіть той, з яким настроєм ви повернулися з космічної подорожі до класу.

 

C:\Users\Администратор\Desktop\ч.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\ж.jpg 

 

 

 

 

C:\Users\Администратор\Desktop\бл.jpg 

 

 

 

 

https://i.pinimg.com/564x/17/a5/84/17a584cd5307a643be5354b3adbb18a8.jpg

 

 

 

https://i.pinimg.com/564x/17/a5/84/17a584cd5307a643be5354b3adbb18a8.jpg

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 січня 2023
Переглядів
571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку