Урок розвитку мовлення, «Мої літні канікули»

Про матеріал

У даному матеріалі пропоную різні види групової та парної роботи, творчі та мовно-логічні завдання, які активізують пізнавальну активність учнів, спонукають їх до творчості на уроці.

Перегляд файлу

Тема. Розповідь на тему «Мої літні канікули» за серією малюнків і змістом вірша О. Палійчука «Алло, ми поїхали в село».

Тулінова Олена Дмитрівна

учитель початкових класів ЗОШ №3

Покровської міської ради

кваліфікаційна категорія: вища

Мета.  Формувати в учнів уміння складати розповідь за серією картинок, вміння за дією визначати мету героя, проектувати кінцевий результат, фіксувати результат виконання даної мети; вправляти дітей у побудові причинно-наслідкових зв’язків;  розвивати мовлення, увагу, пам’ять; виховувати турботу про власне здоров’я, бажання проводити відпочинок активно та з користю, пам’ятаючи про власну безпеку .

Тип уроку. Розвиток зв’язного мовлення

Обладнання. Мікрофон, картини літньої пори року, презентація, роздатковий матеріал: картки з віршами, смайлики.

Хід уроку

 І. Організаційний момент. Психоемоційне налаштування.

  1. Привітання.

Нумо, діти, підведіться! 
Всі приємно посміхніться. 
Продзвенів уже дзвінок, 
Починаємо урок!

  1. Гра «Спіймай мій настрій».

Дітям пропонується попрацювати в парі і домовитися, хто почне свої дії першим.

Діти виконують дії, які називає учитель.

- Посміхніться, „зніміть” посмішку зі свого обличчя долонею та „киньте” своєму сусідові. „Спіймайте” посмішку, „прикрасьте” нею своє обличчя.

- Зобразіть на обличчі ще будь-яку емоцію, „подаруйте” її своєму товаришеві

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

  1. Відгадування загадки

Розквітають в луках квіти,

Зеленіють в лісі віти.

Все зелене молоде...

За весною що іде? (Літо)

      2.  Технологія «Мікрофон»

-Підніміть руки, хто любить літо. Розкажіть, за що ви його любите.

      3.  Сьогодні ми складатимемо звіт-розповідь про КУИЛНАКІ.  Ви здивовані? Спробуйте розшифрувати це слово.

Ну, звичайно, це канікули. А що робила на канікулах наша героїня та з якою метою, ми спробуємо сьогодні розібратися.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Хвилинка каліграфії

Лл літечко Кк канікули

  1. «Мозкова атака»

-Що таке текст?Які бувають тексти? Які основні частини тексту?

-Сьогодні ми з вами складатимемо текст-розповідь. Дайте йому визначення.

IV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

  1. http://wallpapers1920.ru/img/picture/Jun/12/203b9107120ee94b4532c3659e7544b9/3.jpgРобота у групах. Опрацювання вірша Т.Корольової (на картках)                          

 Щедре літо

Літня спека, грози, грім, 
Літо, ти прекрасне всім!

Скільки в тебе є скарбів: 
В лісі — ягід та грибів;

У садках — смачна малина, 
Аґрус, яблука, ожина.


Фрукти й зелень соковита — 
Це смачні дарунки літа.

Ген тече срібляста річка... 
Ой і тепла ж в ній водичка!

Можна влітку засмагати, 
Можна плавати й пірнати.
Т. Корольова

Перша група виписує іменники, друга – прикметники, а третя-дієслова.

Картки з віршем збираються. Групи обмінюються листами зі своїми записами. Складають речення з отриманими словами.

  1. Метод «Огляд галереї»

 Представники кожної групи презентують свої записи.

  1. Робота з підручником.

Опрацювання вірша О. Палійчука «Алло, ми поїхали в село».

Прочитайте вірш. Про що в ньому розповідається?

— До кого їдуть діти? Знайдіть звертання у першій строфі. (Дідусю, бабусю)

— Прочитайте назви рослин у другій строфі. (Ячмені, картоплі, гречка, соняхи, ожина, порічки, малина, полуниця, вишні, сливи, черешні, мак, цибуля, лопухи та бузина)

 Прочитайте назви тварин у третій строфі. (Козенята, кролі, каченята, курчата, кошенята, цуценята, ластів'ята і джмелі)

  1. Гра «Хто швидше?» Знайти спільні слова.(малина, ожина)
  2. Фізхвилинка.

По чорниці вирушали, 
Баночки всі прив'язали. 
Нахилялись до кущів, 
Брали ягоди мерщій. 
А хто посуд весь набрав, 
Той додому повертав. 

  1.  Робота з малюнками. с. 172.

Розгляньте малюнки.

  • Які види відпочинку зображено на кожному з них?
  • Знайди спільних героїв на малюнках.(Хто?)
  • Місце, у якому відбуваються події.(Де?)
  • Визначення часу подій.(Коли?)
  • Назви дії героїв.(Що роблять?)
  •  Установлення логічного ланцюжка на кожній картинці. (Хто? Що робить? Навіщо?)
  1. Виведення головної думки розповіді.

Літні канікули – чудовий час для активного відпочинку, допомоги дорослим по господарству та загартовування. Та відпочиваючи, потрібно дбати про безпеку: обирати безпечні місця для ігор, дотримуватись правил поводження біля водойм, правил перебування на сонці та інших.

- Чи є дані картинки підтвердженням цьому? Який висновок для себе зробили?

V. Створення тексту зв’язного висловлювання.

 1. Складання розповіді «Мої літні канікули».

— Підкресліть слова до теми вашого твору.

Літо, спека, веселка, похід, річка, море, село, книжка, пісок, рибалка, вудка, місто, на городі, дача, господарство, гриби, трава, друзі, здивувало, запам'яталося.

 Доберіть і запишіть якнайбільше прикметників, пов'язаних з темою "Літні канікули".

— Запишіть «ланцюжок» дієслів своєї розповіді.

— Розкажіть:

  Де ти відпочивав (відпочивала)?

  Яка місцевість? Опиши.

  Як ти відпочивав (відпочивала)?

  Яка найцікавіша подія трапилася?

  Які у тебе враження від канікул? Зразок розповіді

Мої літні канікули

Щороку свої літні канікули я проводжу в селі у бабусі. Я дуже люблю бабусине село.

У бабусі я не тільки відпочиваю, а й допомагаю їй. Найбільше мені подобається доглядати за коровою Зіркою та кудлатим цапом, а також за домашньою птицею.

У селі я з друзями ходив на риболовлю, купався у річці. Я ще довго згадуватиму перегук півнів, мукання корів, гавкання собак та кумкання жаб на річці.

Як цікаво проводити літні канікули у селі в бабусі.

2. Метод «Огляд галереї»

Зачитування окремих робіт, редагування. Визначення найкращого твору.

VІ. Рефлексія та саморефлексія. Підбиття підсумків мовленнєвої діяльності учнів за результатами уроку . 

  • Які завдання вам сподобалися найбільше?
  • З яким текстом працювали?
  • Як би ви оцінили свою роботу на уроці?
  • Свої враження від уроку покажіть смайликами.

https://arhivurokov.ru/kopilka/up/html/2016/11/25/k_58386b7177fcf/362551_1.png

 

 

docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
18857
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку