Інтелектуальна гра з економіки "Фортуна"

Про матеріал

Засвоєння матеріалу з економіки в ігровій формі, удосконалювати вміння працювати в групах, формувати компетентність продуктивної творчої діяльності; розвивати економічне мислення та інтерес до суспільного життя в цілому; виховувати почуття естетичного смаку і ввічливості, самостійність, ініціативу, цілеспрямованість, волю.

Перегляд файлу

 

Інтелектуальна гра «Фортуна»

     Мета: засвоїти знання з економіки в ігровій формі, удосконалювати вміння працювати в групах, формувати компетентність продуктивної творчої діяльності; розвивати економічне мислення та інтерес до суспільного життя в цілому ; виховувати почуття естетичного смаку і ввічливості, самостійність, ініціативу, цілеспрямованість, волю.

     Обладнання: картки із завданнями, емблеми, плакати з висловами, схема «Функції грошей».

Перебіг заходу

І. Організаційний момент

     Добрий день, шановні гості, діти. Зараз ми проведемо економічну гру «Фортуна». Почнемо гру зі знайомства. Кожна команда у вільній формі представляє свою фірму-підприємство (назва, емблема, продукція, яку виробляє, вибирають директора, менеджера, брокера, бухгалтера).

ІІ. Проведення гри

     І конкурс – «Розминка»

     Містить декілька етапів.

     1-й етап. «Питання – відповідь». По черзі кожній команді ставлять запитання. Вам потрібно дати відповідь. Правильна відповідь – 1 бал.

1. Які види бірж вам відомі, крім фондової? (Товарна, праці)

2. Що таке менеджмент?

3. Що таке маркетинг?

4. Які структури управління вам відомі? (Лінійна, функцій на, лінійно-функційна).

5. Різниця між виторгом і витратами фірми. (Прибуток)

6. Кількість товару, яку продавці готові продати за певною ціною в даний момент часу. (Пропозиція)

7. Товари-взаємозамінники, які задовольняють одну й ту саму потребу. (Субститути)

8. Продовжте вислів: «Щасливий не той, у кого багато грошей, а той …»

9. Чому вода, без якої не можна жити, так мало коштує, тоді як діаманти, без яких можна обійтися, такі дорогі?

10. Що станеться на товарному ринку з ціною на молоко, якщо збільшиться кількість корів і зменшаться доходи споживачів?

11.Точка перетину графіків попиту та пропозиції. (Ринкова рівновага)

12.Що таке гроші? (Загальний еквівалент обміну товарами або послугами).

13.Поясніть китайське прислівя: «Не бійся, що не знаєш товару, треба тільки порівняти його з іншими».

14.Поясніть вислів: «У лісі не торгують дровами, на березі озера – рибою».

     2-й етап. Назвіть по 3 товари-субститути і 3 товари-комплементи до товару: 1-ша команда – автомобіль, 2-га –велосипед.

     3-й етап. «Валютний магазин». У нашому магазині валюта різних країн. Визначте, яким країнам вона належить. Я називаю по черзі кожній команді назву країни, а ви називаєте валюту цієї країни.

 

 

  1. США – (долар)                                             13. Іспанія (євро)
  2. Індія (інд. рупія)                                           14. Нідерланди –(євро)
  3. Канада – (канад. долар)                               15. Швеція – (швед. крона)
  4. Австралія – (астрал. долар)                         16. Чехія – (чеш. крона)
  5. Монголія – (тугрик)                                     17. Туреччина – (турецька ліра)
  6. Словаччина – (словацька крона)                18. Польща – (злотий)
  7. Болгарія – (лев)                                             19. Латвія – (лат)
  8. Фінляндія – (євро)                                        20. Китай – (юань)
  9. Франція – (євро)                                           21. Єгипет – (єгипет. фунт)
  10. Німеччина – (євро)                                       22. Бразилія – (реал)
  11. Велика Британія – (фунт стерлінгів)          23. Білорусь – (білор. карбован.)
  12. Італія – (євро)                                                24. Молдова – (молд. лей)

4-й етап. «Нічого собі реклама». Потрібно прорекламувати нікому не потрібні речі.

1-ша команда – валіза без ручки.

2-га команда -  порожня консервна банка.

     ІІ конкурс – «Брокерський»

     Для спілкування часто використовують мову жестів. Найчастіше цим користуються брокери на біржах. Жестами вони показують, які акції, у якій кількості, за якою ціною вони купують і продають. Завдання брокерів – передати інформацію один одному. №1 – перший учасник (брокер) отримує інформацію, передає жестами другому, другий передає, що сказав перший.

     1-ша команда – «Час – це гроші».

     2-га команда – «Без труда не выловить рыбку из пруда»

     Ваше домашнє завдання – розпитати батьків, які були ціни на товари у 80-х роках ХХ ст. Я роздаю вам картки з переліком товарів, ви повинні назвати максимально приблизну ціну цих товарів у 80 роках. За кожну правильну відповідь ви отримуєте 1 бал.

     Морозиво «Пломбір» у шоколаді – 0,24 крб.

     Кілька в томатній пасті – 0,45 крб.

     Піаніно «Україна» - 500 крб.

     Велосипед «Десна» - 82 крб.

     Спінінг – 10 крб.

     Проїзд в автобусі – 0, 05 крб.

     Буханка білого хліба – 0,20 крб

     1 кг вершкового масла – 3,40 крб.

     Найдорожчі туфлі – 40 крб.

     ІІІ конкурс – для директорів фірм

     Шановні бізнесмени, як ви вважаєте, яка різниця між діловою і неділовою людиною? Що ми маємо на увазі, коли говоримо «ділова людина»?

  1. Коротко і ясно висловлювати свою думку.
  2. Уміти слухати співрозмовника.
  3. Говорити правильною літературною мовою.

     Зараз ви виберете одну із двох ситуацій, де будуть оцінювати критерії ділового спілкування. Спробуйте розіграти ситуацію.

 

  1. Телефонна ромова
  2. Привітання колег

ІV конкурс – «Сортування»

У конкурсі беруть участь тільки менеджери. На дошці прикріплені написи «Засіб обігу», «Міра вартості», «Засіб платежу», «Засіб нагромадження», «Світові гроші». Виходять менеджери, отримують картки. Зачитують ситуацію і говорять, яку функцію виконують гроші в цій ситуації.

     Картка 1

  1. Ціна булочки 2 грн. (Міра вартості)
  2. Продали городину і купили шкільне приладдя. (Засіб обігу)
  3. Отримали заробітну плату і робимо покупки. (Засіб обігу)
  4. Гроші покладено на депозит. (Накопичення)
  5. Витрачено 200 грн за оренду приміщення. (Платежі)

     Картка 2

  1. Розплачуємось за отримані комунальні послуги. (Платежі)
  2. Продали гриби і купуємо велосипед. (Засіб обігу)
  3. Кросівки коштують 300 грн. (Міра вартості)
  4. З кожної заробітної плати людина відкладає 300 грн на літній відпочинок. (Накопичення)
  5. Отримали заробітну плату і купили телефон. (Засіб обігу)

V конкурс – «Хвилинка-цікавинка»

     Командам було завдання підготувати повідомлення на економічну тему.

     1-ша команда «Принципи оподаткування в минулому»

     На перших етапах розвитку людства правителі держав обмежувалися одержанням натурального продукту як податку (зерном, шкірою, худобою) і використанням робочої сили. Пізніше збирали данину грошима або цінностями – так було зручніше. Відмовитися від натуральної системи податків змусив розвиток товарного виробництва і торгівлі. Однак і тоді, і пізніше основний податковий тягар лежав на бідних і середніх за достатком верствах населення.

     Наприклад, повноправні громадяни Давнього Риму були звільнені від податків, їх стягували тільки з рабів і чужоземців. Але, мабуть, коштів, що в такий спосіб одержувала скарбниця, було недостатньо. Імператор Веспасіан наклав податок на громадські туалети. Саме йому належить фраза, що стала крилатою, але позбавлена нині свого справжнього змісту, - «Гроші не пахнуть».

     Петро І запровадив податок на бороди, який платив кожний, що не бажав голити бороду за наказом царя. Ще один податковий приклад із Давньої Русі – багато селян топили хату по-чорному без труби, що виводить дим на вулицю не тому, що не вміли скласти піч, а тому, що існував особливий податок на дим. Сплатити його під силу було тільки заможному селянинові.

     Щоб під тягарем податків люди не ставали ще біднішими, назріла необхідність

 

 

 

створення нової системи збору податків. У ХІХ ст.. Адам Сміт запропонував чотири принципи фіскальної (податкової) політики:

  • усі піддані держави зобовязані сплачувати податки відповідно до їхнього прибутку і здібностей;
  • розмір податку повинен бути чітко визначений, а не бути довільним;
  • терміни і способи стягування податків повинні бути зрозумілими;
  • витрати на збір податків мали бути мінімально необхідними.

     Ці принципи, незважаючи на давнину їхнього визначення, і сьогодні залишаються вкрай важливими і для платників податків, і для держави.

     2-га команда «Штриховий код»

     Народився штриховий код у Гарвардській школі бізнесу, де в 30-х рр.. ХХ ст.. була захищена дисертація на цю тему. Набув поширення з розвитком мікропроцесорної техніки. 1973 року у США був прийнятий універсальний товарний код – URS, придатний для використання як у промисловості, так і в торгівлі. 1977 року спочатку на європейському континенті, а потім і на інших континентах затвердили Європейську систему кодування – EAN. Ця система містить код із 13 цифр. Товари невеликих розмірів можуть мати код, що містить 8 цифр. У такому випадку для коду країни-виробника дають 3 цифри, а для коду підприємства – чотири.

     Штриховий код – це сукупність вертикальних чорних і білих смуг із рядом цифр унизу. За його допомогою зашифрована найбільш істотна інформація про товар. Тобто кожному видові виробу надають свій номер, що зазвичай містить 13 цифр.

     Перші 2 цифри вказують, у якій країні виготовлено товар, наступні 5 цифр – підприємство-виробник. Далі 5 цифр – споживчі властивості товару (розміри, маса, колір). Остання цифра – контрольна, використовувана для перевірки правильності зчитування штриха за допомогою сканера.

     За допомогою коду контролюють якість продукції, відповідність товару первісному зразкові, полегшують роботу фахівців у торгівлі.

     VI конкурс

     Проягом хвилини написати якнайбільше слів з коренем «економ-«, дотримуючи правил правопису.

     Наприклад: економ, економка, економгеографія, економіка, економіст, економічна, економний, економія та ін..

     VII конкурс – «Цікаві запитання»

     По черзі кожній команді ставлять запитання. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

  1. З 21 травня 2000 року французький уряд припинив друкувати гроші. Як почали називати валюту Франції? (Євро)
  2. Що зображено на лицьовому боці євро? (Контури Європи)
  3. Яка боргова книжка, що прийшла до нас із Риму, є майже в кожному домі? (Календар)
  4. В одному із міст на атлантичному узбережжі США усім відвідувачам закладу дозволяють на вході потримати в руках 1 млн доларів. Як називається цей заклад? (Казино)
  5. Клієнт банку «Кемікл» може протягом 6-10 хвилин отримати як компенсацію 5 доларів. За що? (Стояння в черзі)
  6. «Гроші тут ростуть на деревах», - писали іспанські хроністи, що прибули разом з конкістадорами до Мексики. Які грошові знаки їх так вразили? (Какао-боби, які виконували там роль грошей)

     ІІІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

     Учитель. От і закінчилася наша гра. Дякуємо всім за увагу. Зараз журі підібє підсумки і оголосить переможців, яких нагородять грамотою. А від мене обом командам солодкий подарунок.

     ЛІТЕРАТУРА

  1. Дахнова О. Є. Основи економіки за всією шкільною програмою. Практичний довідник. Весна. ФОП Співак Т. К. – Х., 2009.
  2. Крупська Л. П. Основи економіки. – «Ранок», 2005.
  3. Мірясов Ю. О., Романєєва І. В. Економіка, конспект-зошит. 10 кл. – Х., 2003.
  4. Основи підприємницької діяльності: підручник для учнів 10-11 класів загальноосвітніх шкіл, ліцеїв та гімназій / З. С. Варналій, В. О. Сизоненко. – К.: Знання України, 2003.
  5. Радіонова І. Ф. Загальна економіка: підручник. – К-П., 2005.
  6. Суворова О. В. Економіка. Позакласна робота. Методичний посібник для вчителів. – Х.: Скорпіон, 2007.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Економіка (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Радіонова І. Ф., Радченко В. В.)
Додано
24 вересня 2018
Переглядів
1712
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку