Інтелектуальна гра з математики «Що? Де? Коли?»

Про матеріал
Розробка інтелектуальної гри з математики «Що? Де? Коли?» для учнів 7-11 класів. Дана робота буде корисною вчителям математики і цікавою для учнів.
Перегляд файлу

 Інтелектуально - розважальна гра „ Що? Де? Коли? “

Звучить вхідна музика та заставка

Ми зібралася сьогодні на грі, яка традиційно проводиться під час тижня точних наук.

Я запрошую  вас на інтелектуально - розважальну гру „ Що? Де? Коли? “, яка потребує ґрунтовних знань, блискавичної реакції, широкого кругозору, ерудиції; оригінального і нестандартного мислення; спонукає до творчого пошуку, вміння висувати найнеймовірніші версії, викликає бажання знати ще більше.

Інтелектуальний телевізійний клуб „ Що? Де? Коли? “ був створений у 1975 році відомим телеведучим  Володимиром Ворошиловим. Гра дуже швидко стала популярною. Свою версію я пропоную вашій увазі .

Познайомимося із правилами клубу:

- У грі бере участь 2 команди: «                 »,  «                   »            

- В кожному раунді гравцям пропонується 1 питання

- Роботою кожної команди під час гри керує капітан, саме він   

  приймає рішення і називає гравця, який буде відповідати.

- На обміркування кожного запитання дається 1 хв, на 

   обдумування кожного з п’яти запитань серії „ Бліц “ – 5 сек.

- Початок і кінець обдумування фіксується ударом гонгу.

- Після закінчення хвилини обговорення, команди відповідають у порядку підняття карток.

         - Команда, яка хоче відповісти на запитання до закінчення виділеної для обговорення хвилини, має підняти картку з назвою команди і припинити обговорення.

- Команда, яка здійснила фальш-старт не бере участі в обговоренні питання.

- У випадку правильної відповіді на питання команда  отримує 1 бал, також по одному балу отримує команда  за кожне з п’яти питань серії „ Бліц “ .

 

Звучить музична заставка

Підійшов час познайомитись із учасниками нашого клубу:

- Вас вітає команда „ ____________“

1.

2.

3.

4.

5.

6. І капітан команди    

 

- Запрошую зайняти свої місця команду „ ____________ “

1.

2.

3.

4.

5.

6. І капітан команди _______________

 

 (Ведучий по черзі представляє кожного гравця, які по черзі сідають за гральний стіл. Останнім називають капітана команди.)

 

Давайте привітаємо членів лічильної комісії сьогоднішньої гри:

1.

2.

3.

 

Ми бажаємо гравцям удачі.

 

Перший раунд (ГОНГ)   ...

Питання №1  Шановні знавці. Проти вас грає великий полководець Суворов, який гостював в одному будинку. Він запропонував цю задачу онуку господаря. Хлопчик довго роздумував над задачею і тільки тоді,  коли карета з гостями сховалася, він вигукнув відповідь у наздогін. Відомо, що в дитинстві цей хлопчик не проявляв жодних видатних здібностей, навіть більше, недолюблював німецької і арифметики, над якою пролив чимало сліз. Особливо йому не давалося ділення. А французькою він оволодів майже як рідною, і перші свої вірші та п’єски для домашнього театру в семирічному віці написав саме французькою. Пізніше він посів виключне місце в російській літературі та культурі, саме його вважають засновником російської літературної мови. Цим хлопчиком був Олександр Сергійович Пушкін.  

  Увага ! Питання .

СКІЛЬКИ БУЛО ГУСЕЙ ?

Гуси з вирію летіли

І в зеленім лузі сіли.

Їх побачив Єлисей:

-Добрий день вам, сто гусей!

-Нас не сто!-сказав вожак,

Найповажніший гусак.

-Скільки ж вас?-хлопчак питає.

-Хто кмітливий-відгадає!

Якщо нас порахувати,

Й, скільки є, ще раз додати,

А до того половину,

Ну, а потім четвертину,

Та пристав би ти до нас,

То було б вже сто якраз!

Ой, скажіть же, любі друзі,

         Скільки ж їх було у лузі ?                

Відповідь. 36 гусей. (х+х+0,5х+0,25х+1=100;2,75х=99;х=36.Відповідь:36 гусей.)

 

Питання №2  

Одного разу в магазині шестикласник купив 6 ручок, декілька аркушів по 90 копійок і 3 олівці. Продавець дав хлопчику чек на суму 40 грн 10 коп. „ Ви помилились “,- сказав йому шестикласник, як тільки подивився на рахунок. Продавець здивувався, як хлопчик, не рахувавши, помітив помилку. Перевірка показала, що хлопчик був правий.

№2 Увага! Питання. Як хлопчик помітив помилку ?

Відповідь. Сума повинна бути кратною 3.

 

Питання №3  Шановні знавці. Проти вас грає                   . Увага! Дивимось на екран.

№3. Шановні знавці. Ви вмієте обчислювати дуже складні приклади. А чи під силу вам таке завдання:

245·240·235·230· …·(-180)·(-185)·(-190)?

Відповідь. 0 ( один із множників цього добутку дорівнює нулю, тому добуток дорівнює нулю).

 

Питання №4   Увага.

№4. Англійський математик,  Абрахам де Муавр, , в літньому віці помітив дивну властивість свого сну. Як з’ясувалося, з плином часу тривалість його сну збільшувалася рівно на 15 хвилин. Вчений навіть обчислив день, коли його сон мав би тривати 24 години - це 27 листопада далекого 1754. Слухаємо питання. Що сталося  в цей день - 27 листопада 1754 року  в житті вченого.

Відповідь.  Того дня Абрахам де Муавр помер.

 

Питання №5  Вашій увазі я пропоную питання. Увага!

№5. Це слово має латинське походження, що означає „ льон “, „ лляна нитка “, „шнур “, „ мотузка “. Назвіть це слово так, як ми його вживаємо в математиці.

Відповідь. „ Лінія “.

 

Питання №6  Шановні знавці. З вами грає вчитель біології          Увага! Питання! Яка математична дія забезпечує ріст органів живого організму?

Відповідь. Ділення.

 

Питання №7  Напевне на уроках фізики і хімії вам доводилось наливати в циліндричну посудину рідину?

№7. Увага! Питання. Як дізнатись без всіляких приладів, чи половину діжки наповнено водою чи ні?

Відповідь. Нахилити діжку так, щоб рівень води прийшовся до краю діжки. Якщо вища точка дна лежить також на рівні води, то половину діжки наповнено водою.

 

Питання №8 „Чорний ящик “

№8.  Увага! Чорний ящик!

Те, що лежить в чорному ящику, винайшов дуже талановитий юнак, який також винайшов гончарний круг, першу в світі пилку. Під попелом Помпеї археологи знайшли багато таких предметів, виготовлених із бронзи. В Стародавній Греції вміння користуватися цим предметом було вершиною майстерності, а уміння розв’язувати задачі за його допомогою – вважалось ознакою високого становища в суспільстві і великого розуму. Цей предмет незамінний в архітектурі і будівництві. За багато сотень років конструкція цього предмету не змінилась. А в теперішній час ним вміє користуватися будь-який школяр.

 Увага! Питання. Що лежить в чорному ящику?

Відповідь. Циркуль.

 

Питання №9

 №9 Увага!

Американський вчений Джордж Данциг, навчаючись в університеті, дуже здивував тамтешніх професорів. Одного разу, запізнившись на лекцію, він застав тільки порожню аудиторію зі списаної дошкою. Студент подумав, що на ній залишено домашнє завдання, акуратно переписав його і пізніше приніс готовий розв’язок. Увага! Питання! Чим здивував майбутній математик своїх викладачів.

Відповідь. З’ясувалося, що  професор університету, читаючи лекцію, знайомив аспірантів з умовами двох «нерозв’язаних» проблем в статистиці, над якими безрезультатно трудилося багато вчених умів. Джордж Данціг, сприйняв ці рівняння за домашнє завдання і одночасно їх розв’язав.

Питання №10  Шановні знавці. З вами грає учениця          класу         . Увага! Питання!

№10. Він буває гострим,тупим, ним наказують у дитинстві. Про що йде мова?

Відповідь. Кут 

 

Питання №11

№11.  Увага! Чорний ящик.

Він народився у невеличкому французькому місті Фонтен. За професією адвокат, але його справжнім покликанням була математика. Під час війни Франції з Іспанією, коли іспанці застосовували для таємного листування дуже складний шифр, король Франції Генріх ІV звернувся по допомогу до цього математика. Математик через два тижні розгадав цей шифр. Іспанці зрозуміли у чому справа лише тоді, коли раз у раз почали зазнавати невдач. Іспанські інквізитори, вважаючи, що людина не могла розшифрувати такий складний шифр, звинуватили математика у спілкуванні з нечистою силою і засудили його до спалення на вогнищі. На щастя, король Франції не видав його. Одну із його теорем вивчають  на уроках алгебри у 8-му класі.

 Увага! Питання:

Що лежить у чорному ящику?

Відповідь. Портрет Франсуа Вієтта.

 

Питання №12 Математика тісно пов’язана з багатьма науками. Але поєднати математику і літературу на перший погляд неможливо. А ми спробуємо. Шановні знавці. З вами грає  вчитель української мови                      . Увага! Дивимося на екран.

№12. Яка цифра в українській мові є дієсловом? (три)  

Відповідь. Три.

 

Питання №13  

 №13. Назвіть криву, яка в той же час є літературним терміном .

Відповідь. В літературі цим словом називають перебільшення, а в математиці – графік однієї  функції, що складається із двох віток.

Це гіпербола.

 

Питання №14  Проти вас грає                          – учениця       класу. Увага! Дивимося на екран.

№14. Я з легкістю усно обчислюю такі вирази: 1242-242. Виконайте усно це завдання і ви.

 Відповідь. 14 800.

 

Питання №15

№15.  Увага! Питання. Дивимось на екран.

Шофер – 5, пішохід – 7, а катастрофа ?

Відповідь. Слово шофер складається із 5 букв, пішохід – із 7, а катастрофа – із 10.

 

Цікава  пауза

 

Питання №16

№16. Одне із основних понять геометрії є перекладом латинського слова „ pungo “, що означає „ тикаю “, „ доторкаюся “, звідси походить і медичний термін „ пункція “.

Увага! Питання. Назвіть цю основну геометричну фігуру.

Відповідь. Точка.

 

Питання №17

№16. Шановні гравці. Що ви розумієте під словами: тьма, тьма-тьмуща.(темрява, дуже темно, багато, дуже багато). З’ясувалося, що ці слова означали у старовину на Русі конкретні числа. Ці числа зустрічаються в усній народній творчості. У казці "коник-горбоконик" ми зустрічаємо наступні слова: "Приїжджаю - тьма народу! Ну ні виходу, ні входу!". Увага! Питання! Скільки це – тьма і тьма-тьмуща.

Відповідь. Тьма – 10 000, тьма-тьмуща – 10 000 *10 000 =100 000 000

 

Питання №18. Серія „ Бліц “. На обдумування кожного з п’яти запитань серії „ Бліц “ дається 5 секунд.

№17. Звучать питання для команди „ ____________“

 

   Серія “ Бліц “.

 

     І команда

1. Як називається відрізок, що сполучає центр кола з  

    точкою на колі? ( Радіус )

2. Як називають число, що задовольняє рівняння?                             

    ( Корінь або розв’язок )

3. Яку частину року становить літо? ( Четверту )

4. Який трикутник називають “єгипетським”? ( Прямокутний 

       трикутник, сторони якого пропорційні числам 3, 4, 5 )                                5. Маса цеглини 2кг і ще пів цеглини. Яка маса цеглини? (4 кг)

 

     ІІ команда

1. Як називається паралелограм, у якого діагоналі рівні?                   

    ( Прямокутник )

2. Твердження, яке приймають без доведення. ( Аксіома )

3. Як називають знаки, які використовують для запису чисел?           

    ( Цифри )

4. Яке число в народі вважають нещасливим, приписуючи йому

    якісь ,, магічні сили ”, і часто називають ,, чортовою дюжиною ”?

    ( 13 )

5. Яке число не впливає на добуток? ( 1 )   

 

Питання №19  Шановні знавці. Проти вас грає  вчитель біології        . Увага! Дивимось на екран.

№18.  Що є у кожного слова, рослини, рівняння?

Відповідь.  корінь  

 

Питання №20  „Чорний ящик “

№19. Увага! Чорний ящик!

Прилад за допомогою якого будують графік функції у = 4х – 1.

Увага! Питання! Що лежить в чорному ящику?

Відповідь. Лінійка.

 

Питання №21

№21. Назвіть місяць і число святкування дня числа Пі?

Відповідь. У числа Пі є два неофіційних свята. Перше — 14 березня, оскільки цей день в Америці записується як 3.14. Друге — 22 липня, яке в європейському форматі записується 22/7, а значення такого дробу є досить популярним наближеним значенням числа Пі.

 

Питання №22

№21.   Вона потрібна, щоб не говорити дурниць,

             коли одне слідує з іншого.

             Буває математична, буває жіноча. 

             Про що йде мова ?

Відповідь. Логіка.

 

Питання №23  Шановні знавці. Для вас підготувала завдання вчитель світової літератури                     . Увага! Дивимось на екран.

 

№23.   Бабка (стрекоза) з байки Крилова півдоби спала, третю частину  - танцювала, шосту частину – співала. Час, що залишився вона вирішила присвятити підготовці до зими. Скільки часу Бабка готовилася до зими?  

Відповідь. 24-12-8-4=0 .

 

Питання №24.

№24. Увага! Питання. Ім’я якого відомого математика складається з трьох складів. Перший склад – число, другий – нота, а третій – одне з імен єгипетського бога сонця.

Відповідь. Піфагор.

 

 

 

 Закінчення гри : Підведення підсумків.(ГОНГ)

Надається слово лічильній комісії. 

 

     - Із рахунком          виграла команда           .  Їй вручається Диплом  “ Переможець гри “ Що? Де? Коли? “  “ і головний приз .

     - Дипломом “ Учасник гри “ Що? Де? Коли? “  нагороджується команда                .

     - Диплом “ Кращий гравець гри “ Що? Де? Коли? “ нагороджується                 .

 На цьому інтелектуальний клуб завершує свою роботу. Дякуємо командам за цікаву гру. Бажаємо всім успіхів. До нових зустрічей !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

doc
Додано
29 березня 2019
Переглядів
3545
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку