Інтелектуальна гра зі світової літератури "Розумники та розумниці"

Про матеріал

Тема: Інтелектуальна гра зі світової літератури "Розумники та розумниці" Перевірити рівень знань і навичок учнів із вивченого матеріалу, виховувати зацікавленість в учнів до художньої літератури, формувати їх мистецькі літературні смаки.

Перегляд файлу

1

 

 

Тема: «Розумниці та розумники»

Мета: перевірити рівень знань і навичок учнів  із вивченого матеріалу, виховувати зацікавленість в учнів до художньої літератури, формувати їх мистецькі літературні смаки.

Завдання:

  • розширювати кругозір учнів
  • навчати творчо підходити до висвітлення питань;
  • прививати  інтерес до світової літератури;
  • виховувати повагу до суперників, їх точок зору;
  • розвивати логічне мислення, вміння висловлювати власну думку.

Форма проведення: інтелектуальна  гра зі світової літератури.

Діяльнісна структура:  групова.

Обладнання: картки лото, картки із висловами відомих людей.

Місце проведення: класна кімната.

Цільова аудиторія: 9-11 клас.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                  ХІД ЗАХОДУ

Вчитель. Добрий день, діти. Сьогодні ми зіграємо з вами в інтелектуальну гру «Розумниці та розумники».

Правила дуже прості:

- ми розділилися з вами на 2 команди;

- кожна команд вибрала собі капітана;

- гра складається з шести раундів;

- в кожному раунді ви маєте виконати відповідні завдання, суму балів за правильні відповіді я буду називати в продовж гри;

- переможе команда з найбільшою сумою балів.

Успіхів!

І. «ШВИДКА РЕАКЦІЯ»

Вчитель.  Кожній команді я поставлю по 7 запитань. Відповідати мають усі учасники команди, по черзі. Правильна відповідь – 2 бали. 

Для команди І.

1)  Хто є верховним богом в грецькiй мiфологii? (Зевс)

2)  Гефест — це бог... (вогню та ковальства).

3) Що (за мiфом про Геракла) означає слово «Геракл»? (Уславлений Герою)

4) Назвiть цикл мiфів, з якого походить вислiв  «Авгiєвi стайнi». (Мiфи про Геракла)        

5)  Як звали ,німецьких казкарiв братiв Грiмм? (Якоб та Вiльгельм)                

6)  Як називається найвiдомiша збiрка арабських народних казок? («Тисяча i одна нiч»)

7)  Назвати автора казки «Соловей». (Г. Х. Андерсен)   

                          

Для команди ІІ

 1)  І висока, і струнка,

 І розумна, і метка,

 Тiльки дуже вередлива.

 Про кого з героїв казки О. С. Пушкiна «Казка про мертву царiвну i сiмох богатирiв» йде мова у запропонованому уривку? (Цариця)

2) Хто був першим автором книги про пригоди барона Мюнхгаузена?
(Барон Карл Фрiдрiх Iєронiм фон Мюнхгаузен)

3) у якiй країнi народився видатний англiйський письменник Оскар Уайльд? (В Iрландiї)

4)  Яким другим iм’ям назвала Мати-Вовчиця Мауглi? (Жабеня)

5) Що в перекладi з грецької мови означас слово «гiпербола? (Перебiльшення)

6)  Вкажiть пропущене слово:

Ернест Сетон-Тоіпсон — ... письменник (канадський).

7) У якiй країнi народився Федір Іванович Тютчев (В Росiї) 

 

 ІІ. УПІЗНАЙ ТВІР ЗА ЦИТАТОЮ

Вчитель. Зараз я буду зачитувати уривки з літературних творів. Ваше завдання назвати автора і назву. Яка команда першою підніме сигнальну картку, та і відповідає. Ціна правильної відповіді – з бали.

 

1) «Рудий клiєнт гордовито випнув груди й видобув з кищені брудну, пожмакану газету. Поки вiн, розклавши газету на колiнах i витягши шию, перечитував колонку оголошень, я добре роздивився цього чоловiка й спробував, як це робив мій друг, за одягом i зовнiшнім виглядом визначити, що вiн за один».

 Артур Конан Дойл «Спiлка рудих»

 

2) «Легран вийняв з кишенi гаман, обережно вклав туди папiрця i, заховавши його у письмовий стiл, замкнув шухляду».

Едгар По «Золопий жук»

 

3) «У руках вiн тримав чотири пакунки! І в ту ж мить узявся за мiй палець. Спершу я не знав, що й думати. Я роззирнувся, шукаючи поглядом дверей чарiвної крамницi».

Герберт Веллс «Чарiвна крамниця»

 

4) «І батько з сином, замiсть привiтання пiсля давньої розлуки, почали садити один одному стусани i в боки, і в поперек, і в груди, то вiдступаючи i оглядаючись, то знов наступаючи».

 Микола Гоголь «Тарас Бульба»

 

5) «Не обманюй, рицарю, i себе, і мене», — казала вона, хитаючи тихо прекрасною головою своєю: "знаю,  що тобi не можна кохати мене, і знаю я, який обов’язок і завiт твiй: тебе кличуть твої батько, товаришi, вiтчизна, а ми — вороги тобi».

 Микола Гоголь «Тарас Бульба»

6) «Дарую тобi цей вiнець, рицарю, як нагороду, призначену мужньому переможцевi на сьогоднiшньому турнiрi. — Вона замовкла на кiлька секунд, але потiм твердо додала: — І нiколи вiнець рицарства не був покладений на бiльш гiдне чоло».

Вальтер Скотт «Айвенго»

 

7) «Стихла битва. Настав перепочинок. Роланд, в закривавленому обладунку, об’їжджає поле битви. Бачить вiн: майже все вiйсько франкiв знищене, не залишилося навiть сотнi воїнiв».

 («Пiсня про Роланда»)

                                                                                                            

 8) «Старого негра мовби ошелешило це запитання, і якусь хвильку вiн не вiдповiдав. Озвався він тiльки після того, як пiдступив зовсiм близько до величезного стовбура, повiльно його обiйшов і прискiпливо оглянув».

 (Едгар По «Золотий жук»)

 

 

 

ІІІ. МИ УМІЄМО МИСЛИТИ

Вчитель. Як ви розумієте висловлювання відомих людей? Оберіть одного учасника з команди, який буде пояснювати вислів. Повнота відповіді буде оцінена за 5-тибальною шкалою.

Для команди І

  « Алмаз би запишався, якби його серце порівняли з людским серцем» 

                                                                                                     Г. Гейне

Для команди ІІ

«Тоді людина стає кращою, коли ви покажете їй, яка вона є»

                                                                                                                                                        А. Чехов

 

IV. КАПІТАНСЬКИЙ БЛІЦ-ТУР

Вчитель. Зараз я запрошую капітанів взяти участь в цьому турі. Я буду кожному з вас ставити запитання. Правильна відповідь – 2 бали.

Для капітана І команди

1.      Яке справжнє ім’я Петрарки?

2.      Кого алжирський Гасан – паша називав «одноруким дияволом»?

3.      Поетичні рядки цей поет писав на полях своїх наукових праць.

4.      Кого вважають першим альпіністом у Європі?

5.      З яким богом пов’язане виникнення трагедії.

6.      Що означає слово «трагедія»?

7.      В якому місті жили Ромео і Джульєтта?

8.      Як звали доньку царя Роставі?

9.      У чому Прометей приніс людям вогонь?

 

Для капітана ІІ команди

1.      Яка збірка уславила Петрарку?

2.      У грецькій міфології дружина Зевса, покровителька шлюбу.

3.      Найбільш відомий театр часів В. Шекспіра.

4.      Скільки рядків у сонеті?

5.      З ким хотіли повінчати Джульєтту?

6.      Герой Троянської війни, втілення мудрощів і хитрощів.

7.      Який твір було присвячено грузинській цариці Тамар?

8.      Скільки сонетів налічувала збірка «Канцоньєре»

9.      На могилі цього письменника викарбувана цитата з його відомого твору : «за десять хвилин я встигну добігти до канадського кордону». Назвіть письменника.

 

V. ЛОТО «ЗНАЙДИ ПАРУ»

Вчитель. Ви отримаєте картки з іменами літературних персонажів. Ваше завдання – сформувати пари з імен героїв. Команда, яка першою справиться із завданням, отримає 4 бали.

Для команди І

 

Джульєтта

 Айвенго

Ассоль

Ромео

Лаура

Петрарка

Дульсінея

Дон  Кіхот

 

 

Ровена

Артур Грей

 

 

 

Для команди ІІ

Пані де Реналь

  Офелія

Робінзон Крузо

Жульєн Сорель

Гамлет

Людмила

Руслан

П’ятниця

Хосе

Кармен

 

 

 

VI. ЩО ВІДПОВІВ ГЕНІЙ?

Вчитель. Я зачитаю дві історії. Переможе той, хто проявить гумор і запропонує нестандартне, незвичайне вирішення кожного питання, або,  яке буде найближчим до правильної відповіді.

Історія перша

Давньогрецький драматур Софокл сказав одного разу, що три вірші забрали у нього три дні праці.

  -  Три дні  – вигукнув посередній поет, що почув ці слова, - та за цей час я написав би сто.

             Як відреагував на це Софокл?

Правильна відповідь:

- Так, - відповів Софокл, але вони проіснували б тільки три дні.

 

Історія друга

Англійський письменник - фантаст Герберт Уеллс почав свою літературну кар’єру без особливого успіху. Він і його друг заснували журнал, що мав тільки 4 передплатників. Якось друзі побачили у вікно похоронну процесію. Схвильований Веллс  сказав своєму другу:….

               Що сказав Веллс ?

Правильна відповідь:

- Тільки б це був не наш передплатник.

(Журі рахують бали)

(Нагородження переможця грамотою)

 

Вчитель. Отож, усі раунди зіграно, переможець визначено. Я сподіваюся, що сьогоднішня наша зустріч не пройшла даремно, старші учні згадали те, що вже вивчали на уроках світової літератури, а учні 9 класу отримали екскурс по майбутніх уроках літератури.

 

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку