«Сторінками європейських казок»

Про матеріал
Повторити відомості про життя і творчість європейських письменників,продемонструвати розмаїття їх казок, пригадати найвідоміші з них, розвивати мовлення, творчу уяву; формувати вміння висловлювати оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання; навчати співпрацювати в групі, в колективі; виховувати доброту, чуйність, повагу до людей, цілеспрямованість,інтерес до читання.
Перегляд файлу

 

 

 

Виховний захід на тему:

https://static.dochkisinochki.ru/upload/img_loader/2e/32/d6/GL000795481_002.jpg«Сторінками  європейських казок»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробила

Олексюк О.М

Тема:Подорож сторінками європейських казок

Мета:повторити відомості про життя і творчість  європейських письменників,продемонструвати розмаїття їх казок, пригадати найвідоміші з них, розвивати мовлення, творчу уяву; формувати вміння висловлювати оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання; навчати співпрацювати в групі, в колективі; виховувати доброту, чуйність, повагу до людей, цілеспрямованість,інтерес до читання.

Обладнання:карта світу, прапорці держав, портрети письменників, ілюстрації до казок, музичні записи пісень, повітряні кулі, овочі і фрукти.

Хід заходу

Повідомлення теми і мети заходу

Слово вчителя

Казка- це світ чарівний та незвичайний. Казка- це диво, сповнене краси, поринути у неї - це ж бо так цікаво, це справді свято, радість для душі.

То ж давайте здійснимо мандрівку деякими європейськими державами, згадаємо відомих нам із раннього дитинства казкових персонажів- представників цих країн.

Сідайте зручніше, ось наш водій(обирається учень, якому дається кермо та головний убір водія,)- рушаймо! Пісню заспіваймо!

(Учні виконують пісню«Голубий вагон»

музикаВ.Шаїнського,словаЕ.Успенського.)

Перша зупинка

( Звучить пісня МарейМат'є і Шарля Ознавура"Вічна любов").

Слово вчителя

Тут можна почути такі слова :  «мерсі» ( дякую ), «селяві»   (таке життя), «шарше ля фам»(шукайте жінку).

Це держава- Франція , на території якої  знаходяться середньовічні міста,альпійські луки,Лувр,Ейфелева вежа.Славиться вона будинками моди, старовинними художніми музеями . Столиця- Париж.

Ось прапорець-символ країни.

(один із учнів прикріплює на дошці до карти світу)

 

- Які французькі казки, казкарів ви знаєте?

(Шарль Перро "Попелюшка","Кіт у чоботях","Спляча красуня","Червона Шапочка","Хлопчик-Мізинчик" і т.д)

-Шарль Перро є найвідомішим  казкарем світу. Проте мало хто знає, що першу казку, яка принесла йому справжню славу, він створив, коли йому було 69 років.

 «Казки  матінки Гуски» дуже швидко здобули популярність, їх перекладали різними мовами й неодноразово видавали.

Під час нашої подорожі ми побуваємо на планеті Маленького принца. А для того,щобпотрапити до нього в гості, нам треба подолати перешкоди, виконати ряд завдань.

 

  1. «Павутинка»

 

Дітям пропонується прослухати текст казки-путанки. Їм необхідно назвати казкиШарля Перро, про які йдеться мова.

 В однім королівстві народився син,такий негарний, що ні в казці сказати, ні пером описати, але був він дуже розумним.

 Якось послала його мати  бабусю провідати.  Узяв кошик із пиріжками і горщиком масла і помандрував через ліс.

 Ішов юнак, ішов і заблукав. Раптом побачив на стежці білі камінчики. Вирішив хлопець іти туди, куди вони показували шлях.Дивиться - на галявині будинок стоїть. А жив тут Людожер.

 Повернувся ввечері господар додому, знайшов принца, хотів його з’їсти, але передумав і відклав до ранку. Велів дружині нагодувати бранця гарнесенько ,щоб не схуднув ,і уклався спати.

 Серед ночі в будинок постукав кіт. Він сказав,що проходив поруч і хазяїну вирішив висловити повагу.Людожер прийняв його радо. Кіт був дуже шанобливим, хотів переконатися,що господар може перетворитися у будь-яку тварину. І той, бажаючи здивувати гостя, перетворився спочатку в лева, а потім у мишу. Кіт зловив її і з’їв.  

Тепер принц вільний і знову вирушив у дорогу. В гущині лісу він натрапив на старовинний замок. Усі в ньому спали міцним сном.

В одній із кімнат юнак побачив прекрасну принцесу та поцілував її. Вона прокинулася і відразу ж закохалася в нього.

Добра фея подарувала дівчині гарне бальне плаття та кришталеві туфельки.

("Ріке–Чубчик", "Червона  Шапочка",  "Хлопчик- Мізинчик ", "Спляча красуня"," Подарунки феї ").

 

 

  1. "Бюро знахідок"

Слово вчителя

Герої казок Шарля Перро

забули речі.Допоможемо їм?Розглянемо ці предмети і повернемо власникам.

Червона  шапочка, чоботи, годинник, пиріжок, маска вовка,капелюх ізпером, торбинка.

(" Червона Шапочка", " Кіт у чоботях",   

" Попелюшка ")

Слово вчителя

- А цю героїню люблять і знають усі.

(Виходить дівчинка)

-Мачуха і сестри поїхали на бал, а мені ніколи не потрапити до королівського палацу. А так хочеться.Я б танцювала всю ніч. Але в менедуже багато роботи: прибрати кімнати, випрати одяг,вимити посуд,бо я ж…Попелюшка.

(Дівчинка виконує пісню )

 

Я щаслива, що на світі,

Казка є лише моя.

Безліч днів дарує літо,

Щедре небо і земля.

Бачу в снах себе давненько,

Попелюшкою вночі,

Хоче вже моє серденько

Черевички золоті.

Я чекаю так на ласку,

І ще віриться мені,

Що візьме мене у казку

Принц на білому коні.

Хто ти, принце таємничий?

Зачекалась я тебе.

У віршах тебе я кличу,

Бо вже знаю десь ти є.

3.«Рольова  гра »

Від імені Попелюшки розкажіть про її враження від балу в перший раз. Додати від себе цікаві подробиці та влучні характеристики. Почніть  словами: " Приїжджаю на бал…дивлюся ..." Використовуйте слова: зніяковіла, здивувалася, витріщилися, серце захололо, почала міркувати,   хвилювалася, боялася спізнитися.

Слово вчителя

А ось нас зустрічає персонаж однієї з казок Шарля Перро.

Знаєте, цього плутишку

Нікому не обдурити .

Людожера, немов мишку,

Примудрився проковтнути.

І шпори дзвенять на ногах.

Скажіть мені: «Хто це?»

- Кіт у чоботях.

Надаємо йому слово.

(Виходить учень у костюмі Кота в чоботях)

Кіт у чоботях

- Я кіт у чоботях,

Меткий і розумний,

Господаря з бідності  вивів у «люди ».

Тепер він не злидар,

Багатим став враз,

Господар мій – маркіз де Карабас.

Я підготував для вас запитання.

 

4.«Ерудит»

Участь бере дві команди, хто швидше і більше дасть правильних відповідей, отримає подарунок.

- У якій казці Шарля Перро маленьку принцесу наділили сімома достоїнствами? («Спляча красуня»)

- Як поділили між собою батьківське добро три брати з казки «Кіт у чоботях»?(старшому- млин, середньому- осел, а молодшому- кіт)

- Чому Хлопчику-Мізинчику дали таке імя? (бо коли він народився, на зріст був не більше пальця)

- Чого зажадала вихованка у свого названого батька, щоб не вийти за нього заміж у казці «Осляча шкура»? (сукню блакитну, як небо; сукню срібну,як місяць; шкуру осла)

-Як синя Борода довідався, що його дружина була в маленькій кімнаті?( ключ  від кімнати був забруднений кровю, яка не змивалася водою)

-Скільки фей було у казці «Спляча красуня»? (вісім)

- Скільки запитань задавали переодягненому вовку у казці «ЧервонаШапочка»?(чотири)

Підведення підсумків змагання. Кіт у чоботях вручає переможцям повітряні кулі.

Слово вчителя

- Казки Шарля Перропроникнуті гуманізмом, вірою у кращі якості людини. Любов у них ідеальна, а дружба і відданість є невід’ємною рисою добрих і чесних людей.

За високими горами,

За дрімучими лісами,

За глибокими річками,

Пішки- не дійдеш,

На машині- не доїдеш,

А на кулі- долетиш.

 

Ми вирушаємо у подорож на повітряній кулі. Швидше всі сідайте,чарівні слова промовляйте:

  • Один, два, три, куле, вгору лети, донеси нас до хмарок, до сонечка, до зірок.
  •  

Слово вчителя

 І ось ми нарешті на планеті Маленького принца.

(Звучить пісня слова  Н. Добронравова, музика Таривердієва «Маленький принц»).

«Маленький принц»- це остання книга, яку Антуан де Сент-Екзюпері написав у 1942р.і присвятив її другові – Леонові Верту, який свого часу ховався від нацистів у Франції.

Це казка-притча, розповідь не про конкретних людей, а про людство взагалі. Це свого роду «Євангеліє»- вчення про те ,як треба жити, щоб пізнати щастя, мир, почуття гідності.

 

(Виходить Маленький принц)
 

На моїй маленькій планеті
Виросла троянда запашна.
Діти, вчіться в дружбі жити
На землі,що в Всесвіті –одна.
Казковий персонаж дарує дітям пелюсточки  із троянди, на яких написані крилаті вислови з казки « Маленький принц».

-Влада перш за все повинна бути розумною.
-Ти живеш у своїх вчинках,а не в тілі. Ти-це твої дії, і немає іншого тебе.
-Любов- це коли нічого не соромно, коли тебе не підведуть,не зрадять, коли вірять.
-Це дуже сумно, коли забувають друзів. Не у кожного був друг.
-Вода буває потрібна і серцю.

-Всі дорослі спочатку були дітьми, тільки мало хто про це памятає.

-Встав уранці, умився, привів себе до ладу- й одразу упорядкуй свою планету.

- Лише серце добре бачить.Найголовнішого не побачиш очима.

- Ти назавжди береш на себе відповідальністьтих, кого приручив.

- Насіння баобабів символізує наші недоліки, які розростаючись,знищують нас, як людей.

-Себе засуджувати куди важче, ніж інших. Якщо ти зумієш правильно судити себе-це означає, що ти насправді мудрий.

Друга зупинка

https://travelel.ru/wp-content/uploads/2012/07/turi_countries_1219331050.jpgСлово вчителя

Зараз ми у Данії, столиця- місто Копенгаген.

(Учениця на карті світу розміщує прапорець, вишукує Данію, Копенгаген) .

(Звучить пісня Емілі де Форест«OnlyTeardrops»,переможниці Євробачення 2013).

Знаменита країна містечком  Одеже,в якому народився автор156 казок Ганс Крістіан Андерсен.

Надзвичайна привабливість його казок відчувається і в інтонації, і в чарівній простоті, у доброму ставленні до світу й людини.

 

 

 

5.«Казкові перегони»

Кожний учень отримує «квиток-пазл»,за допомогою якого клас ділиться на чотири команди:

«Дикі лебеді», « Дюймовочка»,«Русалочка »,« Принцеса на горошин »

Завдання

Cкласти з пазлів малюнок і правильно назвати казку.

 

 

 

являється дві дівчинки в костюмі Дюймовочки та Снігової королеви )

Дівчинка першаДівчинка маленька,

Героїня казки.

Відгадайте,хто я?

Думайте,будь ласка.

В квіточці я спала.

Умивалася росою,

То ж мене назвали…Дюймовочкою.

Народилася в горошині,

В шкаралупі я жила,

Та мене одної днини

З дому жаба понесла.

В старої миші була на гостинах,

І з кротом зустрічалась я.

І ластівка мене на крилах

В країну ельфів віднесла.

Слово вчителя

Правильно,ви впізнали героїню однойменної казки Ганса Крістіана Андерсена «Дюймовочка».

Дівчинка друга

Не радійте літу,

Бо зів’януть квіти,

Ковдрою із снігу

Вкрию все навкруг.

Подивіться краще в мої очі, діти.

Стане серце з криги

І непотрібним друг.

    Учень

Не страшні нам твої погрози, Снігова королево,не боїмося ми холоду,бо у нас є хороші і надійні друзі.

(Учні виконують пісню про дружбу).

 

Слово вчителя

А зараз ми вирушаємо до замку Снігової королеви

 

6. «Логічний ланцюжок»

Відновити шлях,подоланий Гердою,у пошуках Кая(за казкою «Снігова королева»).

Фінка,маленька розбійниця,ворон і ворона,принц і принцеса,чаклунка,палац Снігової королеви,лапландка,річка,олень.

7. « Мікрофон»

 

 

Висловіть свою думку до слів.

Маленька розбійниця, звертаючись до Кая, сказала: «Хотіла б я знати,чи вартий ти того,щоб за тобою бігати на край світу?»

Руханка

(Діти виконують фізичні вправи під музичний супровід).

Хмарка сонечко закрила,

Слізки срібнізронила,

Ми ті слізки пошукаєм,

У травиці погортаєм,

Пострибаєм,як зайченята,

Політаєм,як пташенята,

Потанцюємо ще трішки,

Щоб спочили руки й ніжки.

Відпочили? От чудово! А тепер до праці знову!

Учитель

По місцях! Водій-вперед!Нас чекає нове знайомство- Німеччина.

Третя зупинка

Слово вчителя

(Звучить пісня групи  «Rammstein» )

Назвіть слова,які ми знаємо німецькою мовою.Діти називають «фройндшафт» (дружба),«фріден»(мир).

Німеччина.Столиця-Берлін.

На купюрі 1000 марок увіковічені брати Грімм.

(Учень прикріплює на карті прапорець)

Картинки по запросу флаг германии

 

 

У центральній частині Німеччини є невеличке містечко Ханау,що потопає в зелені.Воно таке ж ,як і сотні населених пунктів.Та саме тут народилися брати Якоб та Вільгельм Грімм.

8.Вікторина за казками братів Грімм

-Хто із Бременських музикантів грав на скрипці?

-В якій казці принцеса любила давати женихам віршовані прізвиська?

-Назвіть головних героїв,які заради суперечки влаштували марафонський забіг на овочевому полі?

Слово вчителя

У народі завжди вірили,що працьовита й добра людина,хоча й інколи страждає,все одно отримує винагороду за своє праведне життя і стане щасливою.Тому про це у різних народів складено безліч історій.Є така казка і в збірці братів Грімм,називається «Пані Метелиця».

9.  «Створення кольорового килимка»

-Які риси характеру притаманні двом донькам із казки братів Грім «Пані Метелиця»?

На стрічках паперу написані риси характеру різними кольорами: працелюбність,хитрість,старанність,лінькуватість,вдячність,бездушність,чуйність,нахабність,безсердечність,слухняність,жадібність,терплячість,ввічливість,порядність,байдужість до всього,окрім золота,чесність,щедрість,вірність домівці.

Їх треба розмістити відповідно характеристиці сестер.На одному аркуші написано «Пасербиця»,а на другому-«Вдовина донька».

10. Гра «Впіймай помилку»

http://www.skazkidetskie.ru/wp-content/uploads/2017/07/gospozha-metelica-.jpg-Були в однієї вдови дві рідні доньки й пасербиця.

-Кожного ранку у вишневому садочку пасербиця пряла пряжу.

Пані Метелиця (ілюстрації)

- До пасербиці спочатку звернулася яблунька,щоб дівчинка обтрусила її.

 

 

 

 

-Метелиці сподобалася лінива дівчинка,вона вирішила її залишити у себе.

 

 

(Виконується пісня «Кращого нема нічого  в світі» муз.Геннадія Гладкова).

Слово вчителя

А зараз ми зустрінемося з незвичайною музикальною групою.Відгадайте, хто її учасники.

-Двічі родився,у школі не вчився,а години знає.(Півень)

-Сірий,та не вовк,довговухий,та не заєць,з копитами,та не кінь.(Осел)

 -День мовчить,вночі гавчить,хто до господаря іде,знати дає.(Пес)

-Має вуха,темний хвіст й дуже дивну звичку:спершу добре він поїсть,потім вмиє личко.(Кіт)

-Герої якої казки братів Грімм перед  вами виступали?(«Бременські музиканти»)

 

                                                    

Четверта зупинка

Слово вчителя

http://gulyaka.ucoz.ru/foto/england_map.jpgВелика Британія.Столиця-місто Лондон.

Звучить пісня групи «Beatles».

 

(Учень прикріплює на карті прапорець).

Файл:Flag of the United Kingdom.svg

Учениця

  • Подивіться,хто ж це йде так рано-вранці.

(Заходять два хлопчики у костюмі Вінні-Пуха і Пятачка)

Учень

Він веселий і незлобний,

Цей хороший дивачок.

З ним господар хлопчик Робін

І товариш Пятачок.

До прогулянки він ласий,

Є на  мед чутливий нюх.

Зветься плюшевий пухнастик,

Цей ведведик…Вінні-Пух.

 

Вінні –Пух

Куди йдемо

Ми з П’ятачком,

Велика таємниця.

Якщо дізнатись схоче хтось,

Це,мабуть,не здійсниться.    

Слово вчителя

Так,це Вінні-Пух,герой казки Алана Мілка «Вінні-Пух і всі-всі-всі», добрий друг і ласун.

 

Під звучання пісні Арсена Мірзояна «Вінні-Пух» учні виконують танець.

 

11.Рольова гра «У гостях »

 

-Яких правил поведінки у гостях не дотримувався Вінні-Пух?

 

 

 

Учень

Ще не вміючи навіть читати,діти знають історію про Кішку,яка гуляє сама по собі,про безмірно цікаве Слоненятко,про безстрашного Рікі-Тікі-Таві.

  Учениця

Вже з раннього віку ми знайомимося з Редьяром Кіплінгом,першим із англійців, що був   нагороджений Нобелівською  премією,і до сьогодні залишається наймолодшим лауреатам із літератури.

 

Вінні-Пух покликав героя Р.Кіплінга.

Виходить хлопчик Мауглі

 

http://bukvariazbuka.ru/wp-content/uploads/2014/04/Kipling_Rediard_Maugli_003.jpgМоє ім’я-«маленьке жабеня»-
Дістав я в теплім вовчім лігві,
Бо джунглі дикі,то моя сім’я:Каа,Балу,Багіра.
Переміг я тигра.

 

 

 

12.Кросворд  Р.Кіплінг «Мауглі»

ПО ГОРИЗОНТАЛІ:

1. Як звали чорну пантеру, вчителя Мауглі.

2. Річка, на березі якої жив тигр Шер-Хан.

3. Хто така Ракша?

4. Як звали самотнього вовка, який керував зграєю?

5.  Прізвище автора«Книги Джунглів ».

ПО ВЕРТИКАЛІ:

1. Як мати-вовчиця називала Мауглі?

2. Бурий ведмідь, який навчав вовченят Закону Джунглів.

3. Яке прізвище дала Шер-Хану його мати?

4. Як звали «блюдолиза» Шер-Хана?

5. Що таке «Червона квітка»?

 

Слово вчителя

Їдьмо далі- по місцях! Хай нам пісня скрасить шлях!

(Учні виконують пісню про мандрівку)

 

ПЯТА ЗУПИНКА

Картинки по запросу карта швеціїСлово вчителя

Швеція.Столиця-місто Стокгольм. (Звучить музика легендарної групи «АВВА».Учень на карті знаходить Швецію та її столицю,прикріплює прапорець).

     Учень

Обережно, малюки, хтось чимдуж летить сюди! (Виходить хлопчик у костюмі Карлсона)

     Карлсон

Картинки по запросу лінгрет карлсонЯк добре мати на животі кнопку

Й пропелер невеличкий на спині.

Я вихований, чемний,

Красивий і розумний

Товстенький чоловічок.
Ви  вірите мені?
Я у самім розквіті сил.

 

13. «Криголам»

Написати імя головного героя і за початковими літерами надати йому характеристику.

К-красивий, кумедний

А-активний

Р-радісний

Л-літаючий

С-смішний

О-особливий

Н-непосидючий

Учитель

 Це добрий друг Малюка із казки «Карлсон, який живе на даху».

14.«Шифрувальник»

Учень

 Я гадаю, вам всім цікаво, хто ж написав цю казку. Це завдання нескладне. А щоб його виконати,потрібно закреслити у кожному слові однакові голосні букви.

АОУСТУРОІЕДЕ

ЛАІОНАДОГУРУЕН

(АстрідЛіндгрен)

http://biog.in.ua/tok--shou-astrid-lindgren-kazka-ne-zakinchuyetesya-ya-ne-hochu/img1.jpgАстрідЛіндгрен-чудова шведська письменниця, яка прожила 95 років, написала багато цікавих і захоплюючих книг. За свою творчість для дітей, як виняток, отримала двічі Золоту медаль ім.

Г.К. Андерсена. Хоча в

положенні про премію сказано,що вона присуджується лише один раз.Її книги несуть думку і віру в те, що допоки на світі є діти, будуть і казки.

Слово вчителя

Попрощаємося з Карлсоном. Нас чекає нова зустріч. В дорогу!

ШОСТА ЗУПИНКА

http://centrkomtur.ru/d/736081/d/karta_italii.jpg

Слово вчителя

Знайдіть на карті країну, яка формою нагадує чобіток.

Це Італія. Столиця- місто Рим.

(Звучить музичний твір у виконанні  Лучано Паваротті).

 

(Учень прикріплює на карті прапорець країни).

Виходить хлопчик у костюмі Чиполіно.

Картинки по запросу чиполлиноЧиполіно

http://druzy.com.ua/wp-content/uploads/2018/04/56361e68fc61b95b39a47ade1c8dae4e.jpgХто я?Якщо вся моя сімейка: батько, мати, семеро братів, всі,як один- цибулинний рід. Радий, що впізнали мене. А плакати від мене не будете? Що ж робити? Де цибуля,там і сльози. А хто згадає, із якої книжки я прийшов і хто її написав?

Учитель

 

Твори ДжаніРодаріцікаві, змістовні, повчальні.

 

 

15.«Слідство ведуть знавці».

 На столі лежать овочі і фрукти. Вам треба згадати усіх друзів і ворогів Чиполіно.

 

Слово вчителя

 Казки всіх народів навчають добру, взаємодопомоги. В яких країнах ми побували? А тепер повертаємося додому.

(Діти виконують пісню Наталії Май «Дорога додому»).

 

Картинки по запросу карта україни

 

 

 

 

 

 

 

 

Їдемо в Україну, краю милішого, ріднішого немає. Столиця- Київ.

(Учень на карті прикріплює прапорець)

Картинки по запросу прапор

 

 

 

 

Діти виконуютьпісню Наталії  Май « На нашій Україні».

Учень

 (Виходить хлопчик у костюмі Котигорошка )

Нас вітає улюблений герой українських дітлахів.

https://yt3.ggpht.com/a-/AN66SAzXGQYBG5lMcw1dkVG8c5s64v1y6CFMuFbk8Q=s900-mo-c-c0xffffffff-rj-k-noКотигорошко

Я- герой українських казочок

Та хочу запитати в діточок:

-Чи знаєте ви, хто перед вами?

Розповім кількома словами:

Вітер котив горошину до мами.

Пил, курява закрутились під ногами.

Горошинку посадила мама на городі,

Виріс кущ великий.

Отакий! Та й годі!

А на кущу в стручку горошина

Засяяла, наче коштовна перлина.

Побіг я,діти, за тим горошком,

Той звати мене стали Котигорошком.

 Усі казкові персонажі стають в один ряд, у центрі- Котигорошко, розповідають по рядочку віршМ.Сингаївського «Найрідніша».

 

 

Слово вчителя

 Наша подорож закінчується.Вам ще рости і рости. І мандрувати по світу, дбати про добробут своєї країни.

 Україна має усі передумови, щоб стати в один ряд із європейськими державами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
22 січня 2019
Переглядів
1005
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку