Інтелектуальна математична гра
«Хто зверху?»
Підготувала:
вчитель математики
Вербецька І. Л.
Інтелектуальна математична гра «Хто зверху?»
Мета:
навчальна: прищеплювати любов до математики, виробляти вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці;
розвиваюча: розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді;
виховна: формувати дружні, товариські відносини, вміння працювати групою; виховувати потяг до неперервного вдосконалення своїх знань.
Вид діяльності: ігровий.
Форма проведення заходу: інтелектуальна-математична гра.
Учасники: учні 9-Г класу, ведучі, Судді.
Обладнання: ноутбук, дошка, проектор, презентація, роздатковий матеріал.
План заходу
І. Представлення команд
ІІ. Раунд 1 «Збери літери»
ІІІ. Раунд 2 «Вірю - не вірю»
ІV. Раунд 3 «Хто я?»
V. Раунд 4 «Бліц»
VІ. Раунд 5 «Зірки вряд»
VІІ. Раунд 6 «Відгадай пісню»
VІІ. Фінал
Організаційна частина
Пояснення: У грі беруть участь дві команди — хлопців та дівчат.
Дуель команд дівчат і хлопців ділиться на шість раундів, що складаються з різних конкурсів. Переможець визначається у фінальному, сьомому раунді, де бали переможця зростають удвічі. Ведучі є капітанами команд, тобто ведуча є капітаном команди дівчат, а ведучий – капітаном команди хлопців. Команда складається з п’яти учасників 9-Г класу та ведучих.
Хід гри
Ведучий. Доброго дня! Ми вітаємо Вас на інтелектуальній математичній грі - конкурсі «Хто зверху?»!
Ведуча. Хто розумніший - чоловіки чи жінки? Тисячі років людство шукає відповідь на це філософське питання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.
Ведучий. І сама наївна… Адже відмінницями в школі є завжди дівчата, а керівні посади та депутатські крісла зазвичай займають чоловіки! То ж давайте представляти наших учасників. Мені сьогодні неймовірно пощастило, в мене команда така, що просто як кажуть: «Мама не горюй!». Панове, сьогодні буде битва. І на чолі цієї битви, цієї чоловічої команди я – капітан, і я пишаюся своєю командою, я пишаюся цими хлопцями, адже у мене сьогодні бійці на підбір…
Перемогти у цієї команди нереально!!!
Ведуча. А я все одно переконана, що найрозумніші – дівчата, і ми сьогодні в цьому переконаємо усіх присутніх. І зараз я хочу представити команду дівчат:
Ведуча. Але у нас є ще й судді цієї неперевершеної гри – судді Справедливості.
Суддя. Вітаю ведучих, команди дівчат, хлопців та глядачів. Давайте домовимось – за мною об’єктивність, за Вами – цікавий двобій ерудованості, логіки, інтелекту. І нехай переможуть найсильніші!
Ведуча. Тобто ми – дівчата.
Ведучий. Дякуємо пані суддя. Дуель поставить все на свої місця. На шляху до перемоги у команд є сім конкурсів та фінальне завдання. Кожен із яких оцінюється у 10 балів.
Ведучий. Шановне суддівство слідкуватиме за ходом гри і в разі виникнення спірних питань (за нічиї) оголосить ДИВОГЛЯДКИ.
Ведуча. Дякую, я впевнена дівчата наберуть максимум балів і дістануть можливість подвоїти попередню кількість балів, яка розділяється між учасниками-переможцями. Все зрозуміло. Починаємо.
Ведучий. Дівчата, але ж нуль не подвоюється!
У нас залишилася одна незавершена справа – хто починає перший конкурс?
Раунд 1
«Збери літери»
Ведуча. Дівчатка, ми знаємо, що у нас немає проблем з інтелектом. Доказом
цього стане наш перший конкурс «Збери літери».
Ведучий. І я думаю, що хлопці проти не будуть , якщо першими почнуть наші
дівчатка, адже ми джентльмени. Гравців із вашої команди отримують по 2
літери, ми прикріплюємо їх на спини і попереду.
Ведуча. Дівчатка, не лякайтеся. Я буду тримати за вас кулаки. Зберіться, будь
ласка. Правила наступні: я зачитую питання, дівчата їх відгадують і вибудовують слово з літер, які в них на аркушах. Треба рухатися і швидко переміщатися з літерами. Слово складаємо зліва направо, щоб ми, глядачі змогли його прочитати. На це вам дається 1 хвилина. Команда, яка склала більшу кількість слів отримує
10 балів, команда, яка склала меншу кількість слів – 0 балів.
Ведучий. Якщо ви готові, а ви вже готові. Три, два, один – час пішов.
Дівчатам
(букви: к, у, б, т, а, о, м, с, и, ч)
1. Найпростіша геометрична фігура (точка).
2. Від перестановки доданків не змінюється що? (сума).
3. Наступне число після 99? ( сто).
4. Два …. називаються рівними, якщо в них однакові градусні міри.(кути).
5. Фігура та степінь числа (куб)
Ведуча. Ми себе показали гарно. У вас зараз хлопчурики, по 2 літери одна на животику, а інша на спинці, у мене є запитання і вам потрібно дуже оперативно скласти правильну відповідь. На все про все у вас є 2 хвилини. Я надіюсь що ви програєте, ми дівчата від усього серця бажаємо вам програти. Ви готові дорогі мої мужщинчики…ну час пішов!
Хлопцям
(букви: с, д, м, у, л, н, ь, а, и, о)
Раунд 2
«Вірю - не вірю».
Ведуча. Другий конкурс «Вірю - не вірю». Кожній команді по черзі ми читатимемо твердження, а члени команди повинні вирішити - правдиве воно чи ні. За кожне правильно вгадане твердження команда отримає 1 бал.
Ведучий. Твердження для команди дівчат:
(так, один геометричний факт носить назву «Задача Наполеона»)
(Не вірю, сума внутрішніх односторонніх кутів дорівнює 180º).
вони повинні мати спільну сторону)
Ведуча. Твердження для команди хлопців:
(Ні, відомо 370 способів.)
Ведучий. Пані суді- Справедливісті скільки балів одержали команди?
Суддя. Я дізналася дуже багато цікавих фактів, і рада вашим успіхам.
Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 3
«Хто я?»
Ведуча. Зараз ми переходимо до конкурсу «Хто я?».
Ведучий. Два гравців команди по черзі отримає картинку, правда він її бачити не буде (бачитимуть зображення члени команди, воно буде спроектоване на екран позаду учасника ), на якій може бути предмет, або людина, які мають відношення до математики..
Завдання учасника - вгадати, що це за предмет чи персонаж, ставлячи до членів команди запитання, на які вони можуть відповідати лише «так» або «ні»
Ведуча. Почнемо з хлопців?
Ведучий. Чому б і ні? Кого з моїх «орлів» дівчата хочуть бачити?
Ведуча викликає одного із учасників
(Команда відгадує картинку із зображенням транспортира).
Ведучий. І кого наступного ви хочете тут побачити?
Ведуча викликає одного із учасників
(Команда відгадує картинку із зображенням «числа П»).
Ведуча. Кого з моїх красунь ти вибираєш для участі в конкурсі?
Ведучий викликає одного із учасників
(Команда відгадує картинку із зображенням циркуля)
Ведуча. І кого наступного ви хочете тут побачити?
(Команда відгадує картинку із зображенням Піфагора)
Ведучий. Пан Справедливість, хто Вам у цьому конкурсі сподобався більше? Ну і скільки у нас балів?
Суддя. Обидві команди просто супер, але пощастило в цьому конкурсі команді - ____.
Раунд 4
«Бліц»
Ведучий. Наш наступний конкурсу «Бліц». Ми будемо ставити запитання і за 90 секунд один з учасників команди має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка»., ми ускладним це завдання тим, що учасник має стати в позу ластівки
Ведуча. Я думаю Ведучий, Ви не проти, якщо ми розпочнемо перші. Отже дорогенькі хлопчики Ваш час пішов.
(жінці С. Ковалевській)
Ведучий. Дівчата, ви готові?
Ведуча. Завжди готові.
Ведучий. Час пішов.
Ведучий. Пані судді Справедливості, хто у цьому конкурсі був кращим?
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 5
«Зірки вряд»
Ведучий. Ібо ніхто і ніколи своїм сопрано не перекричить наш мужній бас. Це я підводжу до того, що у нас ще один конкурс, називається він «Зірки в ряд». В цьому конкурсі ми дружно вишиковуємо команди суперників у якійсь послідовності. Зараз ви дівчата, маєте розставити нас чоловіків за таким критерієм: у кого найбільше друзів у Фейсбуці, від більшого до найменшого.
(Розставляють хлопців)
Ведуча. – розташуйте дівчат у тому порядку, від більшого до найменшого, у кого більше фото в Фейсбуці.
(Розставляють дівчат)
Раунд 6
«Відгадай пісню»
Ведуча. А зараз, дорогі хлопчики, мій улюблений конкурс «Відгадай пісню»
Я думаю, що моїм подругам рівних не буде.
Ведучий. Ми це ще побачимо.
І так, умови конкурсу: два з учасників конкурсу по черзі, вдягнувши навушники, прослухає пісню. Після цього він має своїй команді показати те, про що співається так, щоб його друзі відгадали назву пісні, або її заспівали.
Ведуча. Підказка: в пісні йде мова про математику (числа, фігури, математичні терміни).
Ведучий. Ну що, «чемпіонки» почнете першими?
Ведуча. Звичайно.
( Ведучий кличе одну з учасниць, яка і буде слухати пісню і показувати її членам команди. Потім це ж саме зробить ведуча і так два рази).
Пісні для конкурсу:
Я і Сара – кльова пара(…пара намбе 1)»,
«Два веселі гуси»,
«Два дубки».
«Лісапед(на багажник покладу 2 мішки із буряками)»,
Ведучий. Пані судді, Вам слово!
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Фінал
Ведуча. Щоб остаточно визначити переможця проведемо гру - показуха
Ведучий. Я буду викликати по одному з учасниць і скажу на вухо математичний термін, який треба показати за 1 хвилину.
циліндр піраміда
трапеція ромб
вершина радіус
рівняння формула
бісектриса висота
Ведуча. Пані судді Справедливості, Вам слово!
Суддя. Перемогу святкують ______________________.
Їх рахунок подвоюється.
Але я хочу сказати, що сьогодні перемогла наука. Ми побачили, що знання нам потрібні завжди і всюди – чи то ми хлопці, чи дівчата. Знання потрібні кожній людині, незважаючи на її стать, адже гендерна рівність – запорука розвинутого суспільства. Рівноправна участь жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності суспільства та держави є важливою умовою й гарантією утвердження демократії в Україні та запорукою її європейської інтеграції.
«Треба вчити математику»
Якщо хочеш досягнути
У житті своїм вершин
Математику збагнути
Мусиш тонко, до глибин.
Калькулятор і комп’ютер, –
Хто сьогодні їх не зна?
Та за пояс їх запхнути
Може світла голова.
Якщо хочеш бізнесменом
Після школи, друже, стать,
Аксіоми й теореми
Мусиш добре пам’ятать.
Якщо лікарем ти станеш,
То, друже, тут затям
Коли десь помилишся –
Хтось поплатиться життям.
Не кажу про космонавтів,
Вчителів і моряків.
Та коли чогось не знав ти,
Час це вивчити настав.
Не махай на все рукою,
Не лінуйся, а учись
Бо чого навчишся в школі,
Знадобиться ще колись!
Г. Охоцька
Нагороджується
команда хлопців класу,
за зайняте місце
у інтелектуальній математичній грі
«Хто зверху?»
Учитель математики: Вербецька І.Л.
Нагороджується
команда дівчат класу,
за зайняте місце
у інтелектуальній математичній грі
«Хто зверху?»
Учитель математики: Вербецька І.Л.