Інтелектуальна математична гра «Хто зверху?»

Про матеріал
Інтелектуальна математична гра «Хто зверху?» Мета:  навчальна: прищеплювати любов до математики, виробляти вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці;  розвиваюча: розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді;  виховна: формувати дружні, товариські відносини, вміння працювати групою; виховувати потяг до неперервного вдосконалення своїх знань.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтелектуальна математична гра

«Хто зверху?»

                          

 

 

 

                                                                     

                                                                      Підготувала:

                                                                                   вчитель математики

                                                                          Вербецька І. Л.

 

 

 

 

Інтелектуальна математична гра  «Хто зверху?»

Мета:

    навчальна: прищеплювати любов до математики, виробляти  вміння використовувати здобуті  теоретичні знання на практиці;

    розвиваюча: розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді;

    виховна: формувати дружні, товариські відносини, вміння працювати групою; виховувати потяг до неперервного вдосконалення своїх знань.

Вид діяльності: ігровий.

Форма проведення заходу: інтелектуальна-математична гра.

Учасники: учні 9-Г класу, ведучі, Судді.

Обладнання: ноутбук, дошка, проектор, презентація, роздатковий матеріал.

План заходу

І. Представлення команд

ІІ. Раунд  1     «Збери літери»

ІІІ. Раунд 2   «Вірю - не вірю»

ІV. Раунд 3    «Хто я?»

V.  Раунд 4   «Бліц»

VІ.  Раунд 5 «Зірки вряд»

VІІ. Раунд 6   «Відгадай пісню»

VІІ. Фінал

Організаційна частина

Пояснення: У грі  беруть участь дві команди — хлопців та дівчат.

Дуель команд дівчат і хлопців  ділиться на шість раундів, що складаються з різних конкурсів. Переможець визначається у фінальному, сьомому раунді, де бали переможця зростають удвічі. Ведучі є капітанами команд, тобто ведуча є капітаном команди дівчат, а ведучий – капітаном команди хлопців. Команда складається з п’яти  учасників 9-Г класу та ведучих.

Хід гри

Ведучий. Доброго дня!  Ми  вітаємо Вас на  інтелектуальній математичній  грі - конкурсі  «Хто зверху?»! 

Ведуча. Хто розумніший -  чоловіки чи жінки? Тисячі років людство шукає відповідь на це філософське питання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що  дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.

Ведучий. І  сама наївна… Адже відмінницями в школі є завжди дівчата, а керівні посади  та депутатські крісла зазвичай  займають  чоловіки! То ж  давайте представляти наших учасників. Мені сьогодні неймовірно пощастило, в мене команда така, що просто як кажуть: «Мама не горюй!». Панове, сьогодні буде битва. І на чолі цієї битви, цієї чоловічої команди я – капітан, і я пишаюся своєю командою, я пишаюся цими хлопцями, адже у мене сьогодні бійці на підбір…

  1.       Красавий, стильний –
  2.       Відповідальний, артистичний –
  3.       Цілеспрямований, ерудований, жартівливий –
  4.       Соромязливий, відданий –
  5.       Спортивний, любить історію та дівчат –

 

Перемогти у цієї команди нереально!!!

 

 

 

Ведуча. А я все одно переконана, що найрозумніші – дівчата, і ми сьогодні в цьому переконаємо усіх присутніх. І зараз я хочу представити команду дівчат:

  1.       Впевнена в собі, хорезматична, цілеспрямована–
  2.       Розумна, інтелектуальна, чарівна –
  3.       Красива, відповідальна сонячна –
  4.       Чуйна, віддана, кмітлива –
  5.       Чесна, добра, королева ніжності –

Ведуча.  Але у нас є ще й судді цієї неперевершеної гри – судді Справедливості.

Суддя. Вітаю ведучих,  команди дівчат, хлопців та глядачів. Давайте домовимось – за мною  об’єктивність, за Вами – цікавий двобій ерудованості, логіки, інтелекту. І нехай переможуть  найсильніші!

Ведуча. Тобто ми – дівчата.

Ведучий. Дякуємо пані суддя. Дуель поставить все на свої місця. На шляху до перемоги у команд є сім конкурсів та фінальне завдання. Кожен із яких оцінюється у 10 балів.

Ведучий. Шановне суддівство слідкуватиме за ходом гри і в разі виникнення спірних питань (за нічиї) оголосить ДИВОГЛЯДКИ.

Ведуча. Дякую, я впевнена дівчата наберуть максимум балів і дістануть  можливість  подвоїти попередню кількість балів,  яка розділяється між учасниками-переможцями.  Все зрозуміло. Починаємо.

Ведучий. Дівчата, але ж нуль  не подвоюється!

 У нас залишилася одна незавершена справа  – хто починає перший конкурс?

Раунд  1

«Збери літери»

Ведуча. Дівчатка, ми знаємо, що у нас немає проблем з інтелектом. Доказом

цього стане наш перший конкурс «Збери літери».

Ведучий.  І я думаю, що хлопці проти не будуть , якщо першими почнуть наші

дівчатка, адже ми джентльмени. Гравців із вашої команди отримують по 2

літери, ми прикріплюємо їх на спини і попереду.

Ведуча.  Дівчатка, не лякайтеся. Я буду тримати за вас кулаки. Зберіться, будь

ласка. Правила наступні: я зачитую питання, дівчата їх відгадують і вибудовують слово з літер, які в них на аркушах. Треба рухатися і швидко переміщатися з  літерами. Слово складаємо зліва направо, щоб ми, глядачі змогли його прочитати. На це вам дається 1 хвилина. Команда, яка склала більшу кількість слів отримує

10 балів, команда, яка склала меншу кількість слів – 0 балів.

Ведучий.  Якщо ви готові, а ви вже готові.  Три, два, один – час пішов.

Дівчатам

(букви: к, у, б, т, а, о, м, с, и, ч)

1.     Найпростіша геометрична фігура (точка).

2.     Від перестановки доданків не змінюється що? (сума).

3.     Наступне число після 99? ( сто).

4.     Два …. називаються рівними, якщо в них однакові градусні міри.(кути).

5.    Фігура та степінь числа (куб)

 

Ведуча. Ми себе показали гарно. У вас зараз хлопчурики, по 2 літери одна на животику, а інша на спинці, у мене є запитання і вам потрібно дуже оперативно скласти правильну відповідь. На все про все у вас є 2 хвилини. Я надіюсь що ви програєте, ми дівчата від усього серця бажаємо вам програти. Ви готові дорогі мої мужщинчики…ну час пішов!

Хлопцям

(букви: с, д, м, у, л, н, ь, а, и, о)

 

Раунд 2

«Вірю - не вірю».

Ведуча.     Другий конкурс «Вірю - не вірю». Кожній команді по черзі ми читатимемо  твердження, а члени команди повинні вирішити - правдиве воно чи ні. За кожне правильно вгадане твердження команда отримає 1 бал.

Ведучий.     Твердження для команди дівчат:

  1.    Вірите, що Шарль Перро, автор «Червоної шапочки», написав казку «Любов циркуля та лінійки», (так, є така казка)
  2.    Вірите, що Наполеон Бонапарт писав математичні праці? 

   (так, один геометричний факт носить назву «Задача Наполеона»)

  1.    Вірите, що брати Гримм, автори казки «Бременські музиканти», написали Казку «Цікаві пригоди трикутника»?     (ні)
  1.    Чи вірите ви, що кути паралелограма, прилеглі до однієї сторони дорівнюють 40º і 120º? 

       (Не вірю, сума внутрішніх односторонніх кутів дорівнює 180º).

  1.    Чи вірите ви, що у довільного рівнобедреного трикутника з кутом 60º бічна сторона дорівнює основі                           ( вірю)
  2.    Якщо сума кутів дорівнює 180, то вони суміжні?    (Ні, не обов’язково,

     вони повинні мати спільну сторону)

  1.    Лінійне рівняння завжди має лише один корінь? (Ні)
  2.    Фалес був уболівальником і помер на трибуні Олімпійського стадіону під час бою Піфагора. (Так)
  3.    Бісектриса трикутника ділить протилежну сторону навпіл. (Ні)
  4. Чи віриш ти, що Піфагор до своєї школи активно залучав жінок тому, що вважав, що вони більш здібні до математики, ніж чоловіки?    (Ні.) 

 

Ведуча.  Твердження для команди хлопців:

  1.                     Чи вірите ви, що Рене Декарт першим запропонував метод нумерації крісел в театрі по рядах і місцях? (Так. Аристократи-театрали, навіть, просили короля нагородити вченого, та король відповів:»Так, те, що винайшов Декарт - чудово, так, це заслуговує на орден! Але дать його філософу!? Ні, це вже занадто!)
  2.                     Чи вірите ви, що великий російський поет М.Ю. Лермонтов захоплювався математикою і міг до пізньої ночі розв'язувати яку-небудь математичну задачу? (Так,про це писав його товариш по кавалерійському училищу О.ОЛопухін)
  3.                     Вірите, що Піфагор приймав участь в кулачному бою на 58 Олімпіаді? (Так. Він був чемпіоном з цього виду спорту )
  4.                     Вірите, що будь-який прямокутний трикутник називають єгипетським? (Ні. Тільки такий прямокутний трикутник, в якого сторони пропорційні числам 3,4,5)
  5.                     Чи вірите ви, що Лев Толстой, автор роману «Війна і мир», був автором підручника з арифметики?   (Вірю. Він написав підручники для початкової школи. )
  6.                     Будь-який прямокутник має рівні діагоналі.  (Так)
  7.                     Квадрат від’ємного числа є числом від’ємним. (Ні)
  8.                     Найменше натуральне число нуль?  (Ні)
  9.                     Сума гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює 90.  (Так)
  10.                  Чи віриш ти, що існує 25 способів доведення теореми Піфагора?          

  (Ні, відомо 370 способів.) 

Ведучий.  Пані суді-  Справедливісті скільки балів одержали команди?

Суддя.  Я дізналася дуже багато цікавих фактів, і рада вашим успіхам.

             Рахунок__________ На користь_______.

Раунд 3

«Хто я?»

Ведуча. Зараз ми переходимо до конкурсу  «Хто я?».

Ведучий. Два гравців команди по черзі отримає картинку, правда він її бачити не буде (бачитимуть зображення члени команди, воно буде спроектоване на екран позаду учасника ), на якій може бути предмет, або людина, які мають відношення до математики..

Завдання  учасника -  вгадати, що це за предмет чи персонаж, ставлячи до членів команди запитання, на які вони можуть відповідати лише «так» або «ні»

Ведуча. Почнемо з хлопців?

Ведучий. Чому б і ні? Кого з моїх «орлів» дівчата хочуть   бачити?

Ведуча викликає одного із учасників

               (Команда відгадує картинку із зображенням   транспортира).

Ведучий. І кого наступного ви хочете тут побачити?

Ведуча викликає одного із учасників

(Команда відгадує картинку із зображенням   «числа П»).

Ведуча.  Кого з моїх красунь  ти вибираєш для участі в конкурсі?

Ведучий викликає одного із учасників

(Команда відгадує картинку із зображенням  циркуля)

Ведуча.  І кого наступного ви хочете тут побачити?

(Команда відгадує картинку із зображенням  Піфагора)

Ведучий. Пан Справедливість, хто Вам у цьому конкурсі сподобався більше? Ну і скільки у нас балів?

Суддя.  Обидві команди просто супер, але пощастило в цьому конкурсі команді - ____.

 

Раунд 4

«Бліц»

Ведучий. Наш наступний конкурсу «Бліц». Ми будемо ставити запитання і за 90 секунд один з учасників команди має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка»., ми ускладним це завдання тим, що учасник має стати в позу ластівки

 Ведуча. Я думаю Ведучий, Ви  не проти, якщо ми розпочнемо перші. Отже дорогенькі хлопчики Ваш час пішов.

  1.       Хто вперше сказав, що планета Земля за формою куля? (чоловік, Піфагор)
  2.       Секунди та хвилини придумав       (чоловік)
  3.       Кому належать слова... у математиків існує своя мова - це формули.

                                                                                    (жінці С. Ковалевській)

  1.       Вчений математик Феано (Теано), який жив у  6 ст. до нашої ери чоловік чи жінка              ( жінка)
  2.       Лікарі заборонили йому працювати, але він продовжував писати, в ре­зультаті чого втратив зір.       ( чоловік - Ейлер Л.)
  3.       Найбільша сторона прямокутного трикутника?  (Жінка - гіпотенуза)
  4.       Обманний фінансовий багатогранник – це …(Жінка – піраміда)
  5.       Назвіть «геометричний» вид тополі.  ( чоловік – конус)
  6.       Пів-пряма, яка  має початок, але не має кінця  (чоловік – промінь)
  7.   Результат дії додавання   ( жінка - сума)

Ведучий. Дівчата, ви готові?

Ведуча. Завжди готові.

Ведучий. Час пішов.

  1.       Кого у світі більше, чоловіків чи жінок? (чоловіків)
  2.       Кому належать слова «Знання – сила»? (чоловіку, Ф. Бекон)
  3.       Багатогранник з Єгипту – це …( жінка – піраміда)
  4.       Яка геометрична фігура потрібна для покарання дітей? ( чоловік -кут)
  5.       Що є  спільного у  словах,  рослинах  і рівняннях? (чоловік- корінь)
  6.       Яку математичну фігуру носять на голові чоловіка? (чоловік- циліндр)
  7.       Чотирикутник, в якого лише дві сторони паралельні (жінка–трапеція)
  8.       Результат дії  множення  (чоловік-добуток)
  9.       Відрізок, що сполучає вершину і середину протилежної сторони трикутника? (жінка - медіана)
  10.   Графіком квадратичної функції є (жінка- парабола)

Ведучий.  Пані судді Справедливості, хто у цьому конкурсі був кращим?

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

 

 

Раунд 5

 «Зірки вряд»

Ведучий. Ібо ніхто і ніколи своїм сопрано не перекричить наш мужній бас. Це я підводжу до того, що у нас ще один конкурс, називається він «Зірки в ряд». В цьому конкурсі ми дружно вишиковуємо команди суперників у якійсь послідовності. Зараз ви дівчата, маєте розставити нас чоловіків за таким критерієм: у кого найбільше друзів у Фейсбуці, від більшого до найменшого.

(Розставляють хлопців)

Ведуча. – розташуйте дівчат у тому порядку, від більшого до найменшого, у кого більше фото в Фейсбуці.

(Розставляють дівчат)

 

Раунд 6

«Відгадай пісню»

Ведуча. А зараз, дорогі хлопчики, мій улюблений конкурс «Відгадай пісню»

Я думаю, що моїм подругам рівних не буде.

Ведучий.   Ми це ще побачимо.

І так, умови конкурсу: два з учасників конкурсу по черзі, вдягнувши навушники, прослухає пісню. Після цього він має своїй команді показати те, про що співається так, щоб його друзі відгадали назву пісні, або її заспівали.

Ведуча. Підказка: в пісні йде мова про математику (числа, фігури, математичні терміни).

Ведучий. Ну що, «чемпіонки» почнете першими?

Ведуча. Звичайно.

( Ведучий кличе одну з учасниць, яка і буде слухати пісню і показувати її членам команди. Потім це ж саме зробить ведуча і так два рази).

Пісні для конкурсу:

Я і Сара – кльова пара(…пара намбе 1)»,

 «Два веселі гуси»,

 

 «Два дубки».

 «Лісапед(на багажник покладу 2 мішки із буряками)»,  

 

 

Ведучий.  Пані судді, Вам слово!

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

 

Фінал

Ведуча. Щоб остаточно визначити переможця проведемо гру - показуха

Ведучий. Я буду викликати по одному з учасниць і скажу на вухо математичний термін, який треба показати за 1 хвилину.

циліндр                                                              піраміда

трапеція                                                             ромб

вершина                                                             радіус

рівняння                                                            формула

бісектриса                                                          висота

 

Ведуча.  Пані судді Справедливості, Вам слово!

Суддя.   Перемогу святкують ______________________.

 Їх рахунок подвоюється.

Але я хочу сказати, що сьогодні перемогла наука. Ми побачили, що знання нам потрібні завжди і всюди – чи то ми хлопці, чи дівчата. Знання потрібні кожній людині, незважаючи на її стать, адже гендерна рівність – запорука розвинутого суспільства. Рівноправна участь жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності суспільства та держави є важливою умовою й гарантією утвердження демократії в Україні та запорукою її європейської інтеграції.

«Треба вчити математику»

 

Якщо хочеш досягнути

У житті своїм вершин

Математику збагнути

Мусиш тонко, до глибин.

Калькулятор і комп’ютер, –

Хто сьогодні їх не зна?

Та за пояс їх запхнути

Може світла голова.

Якщо хочеш бізнесменом

Після школи, друже, стать,

Аксіоми й теореми

Мусиш добре пам’ятать.

Якщо лікарем ти станеш,

То, друже, тут затям

Коли десь помилишся –

Хтось поплатиться життям.

Не кажу про космонавтів,

Вчителів і моряків.

Та коли чогось не знав ти,

Час це вивчити настав.

Не махай на все рукою,

Не лінуйся, а учись

Бо чого навчишся в школі,

Знадобиться ще колись!


                        Г. Охоцька

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу "Грамоти з математики" 

 

 

 

 

 

 

                      Нагороджується

               команда хлопців          класу,

               за зайняте                  місце

              у  інтелектуальній математичній грі                                

                               «Хто зверху?»

 

 

 

 

         Учитель математики:           Вербецька І.Л.

 

                                             

 

 

Картинки по запросу "Грамоти з математики" 

 

 

 

 

                Нагороджується

               команда дівчат           класу,

               за зайняте                  місце

              у  інтелектуальній математичній грі                                

                               «Хто зверху?»

 

 

 

 

                   Учитель математики:           Вербецька І.Л.

 

                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
24 червня 2022
Переглядів
828
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку