Календарно-тематичне планування
з алгебри
9-А і 9-Б класи
Складено до підручника: Істер О.С. Алгебра: підручник для 9 класу загальноосвіт. навч. закл. / О.С. Істер. – Київ: Генеза, 2017. – 264 с.
згідно з навчальною програмою, затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 «Математика. 5-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів»
Укладачі програми (2012 р.): М.І.Бурда, Ю І.Мальований, Є.П.Нелін,
Д. А. Номировський, А. В. Паньков, Н. А. Тарасенкова, М. В. Чемерис, М.С.Якір
У розвантаженні програми (2015 рік) брали участь: М.І.Бурда, А.В.Паньков, М.С.Якір, Д.А.Номіровський
Над оновленням програми (2017 рік) працювали: М.І.Бурда,
Б.В.Кудренко, О.Я.Біляніна, А.І.Азаренкова, О.І.Буковська, Т.С.Кіндюх,
О.Є.Лисенко, А.В.Миляник, Н.В.Панова, А.В.Паньков
Виконання програм та навчальних планів
|
Фактична кількість годин |
Кількість годин за програмою |
Тиждень |
2 |
2 |
І семестр |
33 |
32 |
ІІ семестр |
37 |
38 |
Рік |
70 |
70 |
Кількість контрольних робіт:
І семестр |
ІІ семестр |
Рік |
3 |
3 |
6 |
№ |
Дата |
Тема уроку |
Софійка |
Примітки |
|
І семестр |
|||||
Розділ 1. Раціональні вирази |
|||||
|
01.09 |
Повторення. Раціональні вирази |
Додавання та віднімання в межах 100 (Повторення). |
|
|
|
06.09 |
Повторення. Функції та їх графіки |
Усна та письмова нумерація в межах 100. Десятковий склад чисел. Таблиця розрядів. |
|
|
|
08.09 |
Повторення. Квадратні корені |
Парні та непарні числа. Лічба рівними числовими групами ( 2, 5, 10, 20 ). |
|
|
|
13.09 |
Повторення. Квадратні рівняння |
Додавання та віднімання круглих десятків. Назва компонентів |
|
|
|
15.09 |
Контрольна робота №1 (діагностична) |
Переставний закон додавання. Самостійна робота |
|
|
|
20.09 |
Аналіз контрольної роботи |
Додавання одноцифрового числа до круглих десятків ( 30 +7, 7 + 30). |
|
|
|
22.09 |
Числові нерівності |
Віднімання від двоцифрового числа одиниць одного з розрядів ( 46 – 6, 46 – 40). Назва компонентів |
|
|
|
27.09 |
Числові нерівності |
Додавання круглих десятків до двоцифрового числа. ( 52 + 40, 40 + 52). Віднімання круглих десятків ( 64 – 30). |
|
|
|
29.09 |
Основні властивості числових нерівностей |
Нуль як компонент додавання і віднімання |
|
|
|
04.10 |
Почленне множення нерівностей |
Додавання і віднімання одноцифрового числа ( 25 + 3, 3 + 25, 87 – 4). |
|
|
|
06.10 |
Нерівності зі змінними |
Додавання та віднімання двоцифрових чисел ( 34 + 21, 21 +43, 67 – 35) |
|
|
|
11.10 |
Розв’язок нерівності |
Додавання до суми чисел. Круглі дужки |
|
|
|
13.10 |
Числові проміжки |
Різницеве порівняння чисел |
|
|
|
18.10 |
Переріз та об’єднання множин |
Знаходження невідомого доданка |
|
|
|
20.10 |
Лінійні нерівності з однією змінною |
Додавання двоцифрового і одноцифрового числа з переходом через розряд (16 + 4, 4 + 16, 36 + 7, 7 + 36) |
|
|
|
01.11 |
Рівносильні нерівності |
Додавання двоцифрових чисел (36 + 24, 56 +37) |
|
|
|
03.11 |
Системи нерівностей з однією змінною |
Віднімання одноцифрового числа від двоцифрового з переходом через розряд (17– 9, 26 - 8) |
|
|
|
08.11 |
Розв’язування систем нерівностей з однією змінною |
Віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд (61 – 34 ) |
|
|
|
10.11 |
Розв’язування систем нерівностей з однією змінною |
Додавання і віднімання з переходом через розряд |
|
|
|
15.11 |
Розв’язування вправ |
Знаходження невідомого зменшуваного |
|
|
|
17.11 |
Контрольна робота №2 |
Контрольна робота №1 |
|
|
|
22.11 |
Аналіз контрольної роботи |
Знаходження невідомого від’ємника |
|
|
Розділ 2. Квадратична функція |
|||||
|
24.11 |
Функції |
Віднімання числа від суми |
|
|
|
29.11 |
Область визначення, область значень і графік функції |
Віднімання суми від числа. |
|
|
|
01.12 |
Властивості функції |
Множення числа 2 і ділення на 2 рівні частини. Ділення на вміщення. Множення числа 3 і ділення на 3 рівні частини. Назва компонентів. |
|
|
|
06.12 |
Властивості функції |
Множення числа 4 і ділення на 4 рівні частини. Порядок дій. Знаходження частини числа. Множення числа 5 і ділення на 5 рівних частин. Переставний закон множення |
|
|
|
08.12 |
Найпростіші перетворення графіків функцій |
Множення числа 2, 3, 4, 5 і ділення на рівні частини. Ділення на вміщення. |
|
|
|
13.12 |
Найпростіші перетворення графіків функцій |
Множення нуля і множення на нуль. Ділення нуля |
|
|
|
15.12 |
Функція у=ах2+bх+с, а≠0, її графік і властивості |
Множення 1 і ділення на 1. Множення числа 10 і ділення на 10 |
|
|
|
20.12 |
Розв’язування вправ |
Міри часу. Рік. Місяць. Тиждень. Їх співвідношення |
|
|
|
22.12 |
Контрольна робота №3 |
Контрольна робота №2 |
|
|
|
27.12 |
Аналіз контрольної роботи |
Множення чисел 10, 20 в межах 100. |
|
|
|
29.12 |
Розв’язування вправ |
Множення чисел 30, 40, 50 в межах 100. |
|
|
№ |
Дата |
Тема уроку |
Софійка |
Примітки |
ІІ семестр |
||||
|
17.01 |
Квадратна нерівність |
Ділення круглих десятків на 2, 3, 4, 5. |
|
|
19.01 |
Квадратна нерівність |
Перевірка ділення множенням. |
|
|
24.01 |
Розв’язування вправ |
Множення на 2 в межах 100 |
|
|
26.01 |
Розв’язування систем рівнянь другого степеня з двома змінними |
Множення на 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 в межах 100 |
|
|
31.01 |
Розв’язування систем рівнянь другого степеня з двома змінними |
Перевірка множення діленням |
|
|
02.02 |
Розв’язування вправ |
Перевірка ділення множенням |
|
|
07.02 |
Система двох рівнянь з двома змінними |
Позатабличне множення і ділення в межах 100 ( всі випадки) |
|
|
09.02 |
Система двох рівнянь з двома змінними |
Секунда. 1 хв = 60 сек. 1 год = 60 хв. Визначення часу з точністю до 5 хв. |
|
|
14.02 |
Система двох рівнянь з двома змінними як математична модель текстових і прикладних задач |
Табличне множення і ділення. ( Всі випадки. Повторення) |
|
|
16.01 |
Розв’язування вправ |
Ділення з остачею . (Повторення) |
|
|
21.02 |
Контрольна робота №4 |
Контрольна робота №3 |
|
|
23.02 |
Аналіз контрольної роботи |
Нумерація в межах 100 (Повторення). 1, 10, 100 – лічильні одиниці. |
|
Розділ 3. Числові послідовності |
||||
|
28.02 |
Числові послідовності |
Пряма і зворотна лічба сотнями в межах 1000. 1000 як нова розрядна одиниця. |
|
|
02.03 |
Арифметична прогресія, її властивості |
Утворення, читання і запис повних чисел. Розрядна таблиця. Десятковий склад чисел. |
|
|
07.03 |
Арифметична прогресія, її властивості |
Порівняння розрядних одиниць. Порівняння чисел сусідніх розрядів ( 2, 20, 20 – 200). |
|
|
09.03 |
Формула n-го члена арифметичної прогресії |
Визначення кількості розрядних одиниць і загальної кількості одиниць, десятків, сотень у числі. |
|
|
14.03 |
Сума n перших членів арифметичної прогресії |
Пряма і зворотна лічба розрядними одиницями і рівними числовими групами ( по 2, 5, 20, 20, 200, 500 ). |
|
|
16.03 |
Геометрична прогресія, її властивості |
Місце числа в числовому ряді. Порівняння чисел. |
|
|
21.03 |
Формула n-го члена арифметичної прогресії |
Одноцифрові, двоцифрові, трицифрові і чотирицифрові числа, найбільше і найменше з них ( крім чотирицифрових). |
|
|
23.03 |
Сума n перших членів геометричної прогресії |
Заокруглення чисел до круглих десятків. |
|
|
04.04 |
Сума n перших членів геометричної прогресії |
Додавання круглих сотень. Віднімання круглих сотень. Додавання і віднімання круглих сотень. |
|
|
06.04 |
Розв’язування вправ |
Множення і ділення круглих сотень (200х4, 600: 3). Множення круглих десятків. (30х3, 40х3, 240х2). Ділення круглих десятків (80:4, 480:4, 160:4). Множення і ділення круглих сотень і круглих десятків. |
|
|
11.04 |
Контрольна робота №5 |
Контрольна робота №4 |
|
|
13.04 |
Аналіз контрольної роботи |
Міри часу. Визначення часу з точністю до 1 хв. Подвійне позначення часу. |
|
Розділ 4. Основи комбінаторики, теорії ймовірностей та статистики |
||||
|
18.04 |
Комбінаторні задачі |
Додавання круглих десятків до круглих сотень ( 400 + 50, 300 + 400 + 60). Назва компонентів. |
|
|
20.04 |
Комбінаторні правила суми і добутку |
Віднімання круглих десятків або сотень (840 – 40, 840 – 800). Назва компонентів. |
|
|
25.04 |
Випадкова подія |
Додавання і віднімання круглих десятків (240 + 30, 390 – 70). |
|
|
27.04 |
Частота та ймовірність випадкової події |
Порядок дій. Дужки |
|
|
02.05 |
Класичне означення ймовірності |
Додавання і віднімання одноцифрового числа (200+8, 208 – 8) |
|
|
04.05 |
Класичне означення ймовірності |
Додавання і віднімання двоцифрового числа (500 + 36, 185 – 85) |
|
|
09.05 |
Початкові відомості про статистику |
Додавання і віднімання одноцифрового числа (180 + 4, 283 – 3) |
|
|
11.05 |
Статистичні дані. Способи подання даних та їх обробки |
Додавання і віднімання круглих десятків ( 354 + 20, 748– 20). |
|
|
16.05 |
Розв’язування вправ |
Додавання і віднімання одноцифрового числа ( 275 + 2, 649 – 5 ) |
|
|
18.05 |
Контрольна робота №6 |
Контрольна робота №5 |
|
|
23.05 |
Аналіз контрольної роботи |
Додавання і віднімання двоцифрового числа (155 +32, 368 – 43). |
|
|
25.05 |
Розв’язування вправ |
Додавання і віднімання круглих сотень (270 + 300, 450 – 200, 527 + 400, 789 - 300). |
|
|
30.05 |
Розв’язування вправ |
Додавання і віднімання трицифрових чисел ( 342 + 237, 852 – 632, 768 – 243) |
|
Календарно-тематичне планування
з геометрії
9-А і 9-Б класи
Складено до підручника: Істер О.С. Геометрія: підручник для 9 класу загальноосвіт. навч. закл. / О.С. Істер. – Київ: Генеза, 2017. – 240 с. : іл.
згідно з навчальною програмою, затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 «Математика. 5-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів»
Укладачі програми (2012 р.): М.І.Бурда, Ю І.Мальований, Є.П.Нелін,
Д. А. Номировський, А. В. Паньков, Н. А. Тарасенкова, М. В. Чемерис, М.С.Якір
У розвантаженні програми (2015 рік) брали участь: М.І.Бурда, А.В.Паньков, М.С.Якір, Д.А.Номіровський
Над оновленням програми (2017 рік) працювали: М.І.Бурда,
Б.В.Кудренко, О.Я.Біляніна, А.І.Азаренкова, О.І.Буковська, Т.С.Кіндюх,
О.Є.Лисенко, А.В.Миляник, Н.В.Панова, А.В.Паньков
Виконання програм та навчальних планів
|
Фактична кількість годин |
Кількість годин за програмою |
Тиждень |
2 |
2 |
І семестр |
33 |
32 |
ІІ семестр |
37 |
38 |
Рік |
70 |
70 |
Кількість обов’язкових робіт:
І семестр |
ІІ семестр |
Рік |
3 |
3 |
6 |
№ |
Дата |
Назва теми |
Софійка |
Примітки |
І семестр |
||||
Розділ 1. Метод координат на площині |
||||
|
02.09 |
Повторення. Чотирикутники |
Метр. Сантиметр. Їх співвідношення. |
|
|
07.09 |
Повторення. Трикутники |
Пряма лінія і відрізок. Вимірювання відрізків. Креслення за даними розмірами. |
|
|
09.09 |
Повторення. Многокутники |
Відрізок. Креслення відрізка меншого і більшого за даний на кілька сантиметрів. Креслення відрізка меншого і більшого за даний у кілька разів |
|
|
14.09 |
Контрольна робота №1 (діагностична) |
Контрольна робота №1 |
|
|
16.09 |
Аналіз контрольної роботи |
Кути. Сторони. Вершини. Позначення. |
|
|
21.09 |
Координатна площина |
Прямий кут. Розпізнавання. Побудова за допомогою креслярського косинця. |
|
|
23.09 |
Координатна площина |
Гострий кут. Розпізнавання. Креслення. |
|
|
28.09 |
Синус, косинус і тангенс кутів від 0о до 180о. |
Тупий кут. Розпізнавання. Креслення. |
|
|
30.09 |
Синус, косинус і тангенс кутів від 0о до 180о. |
Порівняння кутів за допомогою креслярського косинця. |
|
|
05.10 |
Тригонометричні тотожності |
Відшукування гострих, прямих, тупих кутів на різних геометричний фігурах |
|
|
07.10 |
Координати середини відрізка |
Чотирикутники. Число сторін і кутів. Розпізнавання креслення. |
|
|
12.10 |
Відстань між двома точками із заданими координатами |
Квадрат. Властивості сторін і кутів. Вершини. Креслення за допомого креслярського косинця. |
|
|
14.10 |
Відстань між двома точками із заданими координатами |
Висота квадрата. Діагоналі. |
|
|
19.10 |
Рівняння кола |
Прямокутник. Сторони. Кути. Вершини. Креслення прямокутників за даними сторонами. |
|
|
21.10 |
Рівняння кола |
Висота прямокутника. Діагоналі. |
|
|
02.11 |
Рівняння прямої |
Порівняння прямокутника і квадрата за кутами і сторонами. Подібність їх. |
|
|
04.11 |
Розв’язування вправ |
Відмінність прямокутника і квадрата |
|
|
09.11 |
Контрольна робота №2 |
Контрольна робота №2 |
|
|
11.11 |
Аналіз контрольної роботи |
Трикутники. Сторони. Кути. |
|
Розділ 2. Вектори на площині |
||||
|
16.11 |
Вектор. Модуль і напрям вектора |
Основа. Висота. Розпізнавання. Креслення. |
|
|
18.11 |
Колінеарні вектори. Рівність векторів |
Прямокутний трикутник. Відшукування і креслення за допомогою косинця. |
|
|
23.11 |
Координати вектора |
Гострокутний трикутник. Відшукування за допомогою косинця. Креслення. |
|
|
25.11 |
Координати вектора |
Тупокутний трикутник. Відшукування за допомогою косинця. |
|
|
30.11 |
Додавання і віднімання векторів |
Креслення. |
|
|
02.12 |
Додавання і віднімання векторів |
Рівносторонній трикутник. Відшукування шляхом вимірювання сторін. |
|
|
07.12 |
Множення вектора на число |
Рівнобедрений трикутник. Відшукування шляхом вимірювання сторін. |
|
|
09.12 |
Множення вектора на число |
Креслення |
|
|
14.12 |
Скалярний добуток векторів |
Різносторонній трикутник. Відшукування шляхом вимірювання сторін. |
|
|
16.12 |
Скалярний добуток векторів |
Кілограм. Грам. Їх співвідношення. |
|
|
21.12 |
Розв’язування вправ |
Кілометр. Метр. Їх співвідношення. |
|
|
23.12 |
Контрольна робота №3 |
Контрольна робота №3 |
|
|
28.12 |
Аналіз контрольної роботи |
Абстрактні та іменовані числа. Просте і складене іменоване число. |
|
|
30.12 |
Розв’язування вправ |
Роздроблення простих іменованих чисел : метрів у дециметри, дециметрів у сантиметри, сантиметрів у міліметри. |
|
№ |
Дата |
Назва теми |
Софійка |
Примітки |
ІІ семестр |
||||
Розділ 3. Розв’язування трикутників |
||||
|
18.01 |
Теорема косинусів |
Роздроблення простих іменованих чисел : метрів у сантиметри, гривні у копійки. |
|
|
20.01 |
Теорема косинусів |
Перетворення іменованих чисел: міліметрів у сантиметри, сантиметрів у дециметри, дециметрів у метри. |
|
|
25.01 |
Теорема синусів |
Перетворення іменованих чисел: копійок у гривні, сантиметрів у метри. |
|
|
27.01 |
Теорема синусів |
Додавання простих і складених іменованих чисел без перетворення: 12м + 15 м =; 15 см + 3 мм =; 6м + 9 дм =; 3 дм + 4см =; 6 грн. + 40 к. =; 4м 5 дм+ 10 м =; 3 м 4 дм + 2 дм =; 25 м 30 см + 5 м 40 см. |
|
|
01.02 |
Розв’язування трикутників. Прикладні задачі |
Віднімання іменованих чисел без роздроблення : 45 м – 23 м =; 74 см 5 мм – 5 мм =; 14 дм 8 см – 14 дм =; 93 м 7 дм – 2 дм =; 79 м 8 см – 36 м =; 65грн. 85 к. – 14 грн. 21 к. |
|
|
03.02 |
Розв’язування трикутників. Прикладні задачі |
Додавання іменованих чисел з перетворенням у більші одиниці мір: 75 см + 25 см = ; 13 к. + 87 коп. =; 8дм + 2дм =; 6мм + 4 мм =; 6 грн. 58 коп. + 42 к. |
|
|
08.02 |
Розв’язування трикутників. Прикладні задачі |
Віднімання іменованих чисел з роздробленням : 1 м – 23 см =; 1 грн. – 62 к. =; 1дм – 2 см = ; 1 см – 2 мм =; 1 м – 8 дм =. |
|
|
10.02 |
Формули для знаходження площі трикутника |
Додавання та віднімання іменованих чисел. (Узагальнення матеріалу). |
|
|
15.02 |
Формули для знаходження площі трикутника |
Знаходження половини конкретної величини (круга, квадрата, прямокутника та ін.) і конкретної кількості. Знаходження третьої частини конкретної кількості і конкретної величини |
|
|
17.02 |
Формули для знаходження площі трикутника |
Знаходження четвертої частини конкретної кількості і конкретної величини. |
|
|
22.02 |
Розв’язування вправ |
Знаходження п’ятої і десятої частини конкретної кількості і конкретної величини. |
|
|
24.02 |
Контрольна робота № 4 |
Контрольна робота №4 |
|
|
01.03 |
Аналіз контрольної роботи |
Утворення і позначення частин: 1\2; 1\3; 1\4; 1\5; 1\10. |
|
Розділ 4. Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга |
||||
|
03.03 |
Правильні многокутники. |
Чисельник і знаменник дробу, їх значення. |
|
|
08.03 |
Формули радіусів вписаних і описаних кіл правильних многокутників |
Знаходження 1\2; 1\3; 1\4; 1\5; 1\10 від конкретної кількості або конкретної величини.1 мм = 1\10 см; 1 см = 1\10 дм; 1дм = 1\10м. |
|
|
10.03 |
Формули радіусів вписаних і описаних кіл правильних многокутників |
Порівняння дробів з однаковими чисельниками і різними знаменниками. |
|
|
15.03 |
Довжина кола |
Порівняння дробів з однаковими знаменниками і різними чисельниками. |
|
|
17.03 |
Довжина дуги кола |
Порівняння дробів з одиницею. |
|
|
22.03 |
Площа круга та його частин |
Правильні і неправильні дроби |
|
|
24.03 |
Площа круга та його частин |
Мішані числа. |
|
|
05.04 |
Розв’язування вправ |
Порівняння мішаних чисел. |
|
|
07.04 |
Контрольна робота №5 |
Контрольна робота №5 |
|
|
12.04 |
Аналіз контрольної роботи |
Пряма лінія. Напрямки. Креслення за даними розмірами в різних напрямках. |
|
Розділ 5. Геометричні переміщення |
||||
|
14.04 |
Переміщення (рух) та його властивості |
Крива лінія. Креслення. |
|
|
19.04 |
Рівність фігур |
Замкнена і незамкнена крива лінія. |
|
|
21.04 |
Симетрія відносно точки |
Коло як крива замкнена лінія Дуга як незамкнена крива лінія |
|
|
26.04 |
Симетрія відносно точки |
Ламана лінія. Замкнена і незамкнена ламана лінія. Креслення. Вимірювання довжини ламаної лінії. Побудова ламаної лінії за даними розмірами. |
|
|
28.04 |
Симетрія відносно прямої |
Кути. Види кутів Побудова |
|
|
03.05 |
Симетрія відносно прямої |
Трикутники Види трикутників за кутами Побудова трикутників |
|
|
05.05 |
Поворот |
Види трикутників за сторонами Побудова трикутників |
|
|
10.05 |
Поворот |
Многокутники як окремі випадки замкненої ламаної лінії. Їх назва в залежності від кількості кутів. |
|
|
12.05 |
Паралельне перенесення |
Прямокутник як окремий випадок замкненої ламаної лінії. |
|
|
17.05 |
Розв’язування вправ |
Квадрат як окремий випадок замкненої ламаної лінії. |
|
|
19.05 |
Контрольна робота №6 |
Контрольна робота №6 |
|
|
24.05 |
Аналіз контрольної роботи |
Порівняння прямокутника і квадрата |
|
|
26.05 |
Розв’язування вправ |
Шестикутник як окремий випадок замкненої ламаної лінії. Розпізнавання. Креслення за даними точками. |
|
|
31.05 |
Розв’язування вправ |
Правильний шестикутник. Кути. Сторони. Відшукування серед ряду шестикутників шляхом вимірювання сторін. |
|