Методична розробка позаурочного заходу у формі квесту з метою закріпити набуті теоретичні знання та практичні навички студентів з дисциплін "Фінанси" і «Інформатика», самостійно створювати алгоритм діяльності при вирішенні проблем творчого і пошукового характеру.
Міністерство освіти і науки України
Маріупольський коледж Донецького національного університету
економіки і торгівлі імені Михайла Туган – Барановського
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
ПОЗАУРОЧНОГО ЗАХОДУ НАВЧАЛЬНОГО ГУРТКА «ІНВЕСТОР»
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ КВЕСТ «У ПОШУКАХ СКАРБІВ»
Підготували:
викладач інформатики Махова Юлія Валеріївна
викладач фінансів Тимановська Ірина Миколаївна
Маріуполь, 2018
ПЛАН
проведення позаурочного заходу
навчального гуртка «Інвестор»
Тема |
У пошуках скарбів |
Місце проведення |
аудиторія № 34 «Фінансово-кредитних дисциплін» |
Форма проведення |
інтелектуальний квест |
Викладачі |
Тимановська І.М., Махова Ю.В. |
Мета:
навчальна |
закріпити набуті теоретичні знання та практичні навички студентів з дисциплін «Вступ до спеціальності», «Інформатика», «Фінанси»; самостійно створювати алгоритм діяльності при вирішенні проблем творчого і пошукового характеру |
розвиваюча |
розвивати інтелектуальні здібності та ерудицію студентів, увагу, пам’ять, вміння уважно слухати, чітко і стисло висловлюватись, удосконалювати навички професійного мовлення, відстоювати свою точку зору, формувати навички роботи у команді, вміння брати на себе ініціативу в організації спільної дії |
виховна |
виховувати культуру поведінки, естетичні смаки, дисциплінованість, критичне мислення, прищеплювати любов до професії, вміння працювати колективно, виховувати взаємну повагу |
Матеріально – технічне забезпечення:
1. Наочні матеріали:
1.1. Навчально-методична література;
1.2. Контурна карта Європи;
1.3. Годинник, в якому цифри замінено на літери ;
1.4. Ключі (6 штук);
1.5. Меблі з помітками;
1.6. Картки з видами підказок;
1.7. Шкатулки з грошима;
1.8. Ребуси;
1.9. Карти квесту;
1.10. Слова-підказки;
1.11. Банкноти Євро.
2. Обладнання:
2.1. Ноутбук 2 шт.,
2.2. Мультимедійний проектор.
Хід проведення
1. Вступна частина
1.1. Організаційний момент.
1.2. Мотивація ігрової діяльності.
1.3. Ознайомлення з умовами гри.
1.4. Формування і представлення команд.
2. Проведення інтелектуального квесту
2.1. Розгадування ребуса.
2.2. Пошук карти квесту.
2.3. Розшифрування анаграми. Пошук імені файлу.
2.4. Сканування QR-коду. Визначення пароля для відкриття файлу.
2.5. Пошук банкноти Євро і країни емісії.
2.6. Знаходження необхідного номера ключа від шафи.
2.7. Підрахунок грошей. Знаходження коду до скарбниці.
2.8. Визначення ключового слова. Отримання скарбу.
3. Заключна частина.
3.1. Підведення підсумків гри.
3.2. Нагородження команд.
СЦЕНАРІЙ ЗАХОДУ
Добрий день!
Сьогодні на вас чекає захоплюючий захід - квест «У пошуках скарбів». Учасниками квесту стануть студенти груп ФК-15-09-1 і ФК-16-09-1.
Вам належить пройти ряд випробувань на міцність, а для цього слід працювати згуртованою командою і дружним колективом.
В процесі гри ви повинні виконувати покрокові інструкції і завдання, щоб зібрати максимальну кількість підказок і знайти скарби.
Перш ніж ми почнемо, необхідно сформувати 2 команди по 6 учасників. Я запрошую підійти до столу капітанів майбутніх команд. А хто з учасників потрапить в яку команду, зараз дізнаємось.
Капітани повинні вибрати по одному фрагменту фігурі, після чого всі інші фрагменти будуть перемішані. Всі учасники підходять до столу, і кожен витягує по одному фрагменту. Тепер капітани можуть збирати свою команду. В результаті складання фрагментів повинна вийти єдина картинка, у кожній команді своя.
Команди сформувалися, можна сідати за ігрові столи.
Час знайомитися. Перед вами лежать бейджики і чисті папірці. Напишіть свої імена і прикріпіть до себе бейджики.
Протягом найближчої хвилини команди повинні придумати назву згідно зі своєю картинкою і написати на табличці, що стоїть на столі.
Отже, у нас сформувалися команди «Хакери» і «Скарбничка». Пропоную познайомитися з метою і правилами проходження квесту.
Основною метою квесту є пошук скарбів. Отримати їх може та команда, яка швидше виконає всі завдання. Тому, всі учасники повинні бути максимально сконцентровані й уважні. Етапи проходження і завдання у обох команд будуть однакові за складністю, але вихідні дані у кожної команди будуть свої, тобто різні шляхи і різні відповіді. Не намагайтеся підслухати своїх суперників, тому що результати будуть різними.
В процесі гри кожна команда може скористатися двома підказками з чотирьох запропонованих на дошці. Наприклад, якщо одна команда використовувала допомогу уболівальників, то в іншої команди такої підказки вже не буде і вона може вибрати з решти трьох. Підказками можна скористатися на будь-якому етапі гри. Для цього капітан піднімає руку і просить у викладача необхідну команді підказку.
Після проходження кожного етапу капітан команди піднімає руку. Якщо етап пройдено успішно, то команда отримує слово-підказку. За час гри команди можуть отримати до п'яти таких слів-підказок. Ці слова потрібні, щоб визначити місце, де сховані скарби.
Після того, як команда виконає всі завдання і пройде всі етапи, гравці за словами-підказкам повинні визначити ключове слово, тобто місце, де знаходяться скарби і пароль, за яким команда їх отримає.
За ходом гри спостерігатимуть викладачі і вболівальники.
Якщо є питання щодо умов квесту, можете їх задати.
Отже, команди отримують перше завдання, розгадавши яке, зможуть знайти Карту квесту, в яку вкладено всі інструкції для проходження гри.
Побажаємо учасникам успіху!
ЗАВДАННЯ 1. РЕБУС
Кожна команда отримує ребус, розгадавши який, команда має можливість отримати карту квесту. В ребусі зашифровано місце, де схована карта квесту.
ЗАВДАННЯ 2. АНАГРАМА
Кожна команда отримує 7 термінів в галузі інформатики, у яких хаотично переставлені букви. Після визначення кожного терміну, команда повинна розставити слова в сітці Exсel таким чином, щоб у виділених клітинках вийшло ключове слово - ім'я файлу, який необхідно знайти у комп'ютері.
ЗАВДАННЯ 3. ПАРОЛЬ
За допомогою програми для сканування QR коду команди зчитують зашифрований пароль «сьогодні», після чого отриману дату представляють у числовому форматі (за допомогою програми Exсel). Отримані цифри і є паролем на відкриття файлу. У цьому файлі кожна команда отримує нове завдання.
ЗАВДАННЯ 4. ЄВРО
Кожна команда повинна знайти банкноту Євро і визначити країну емісії. Потім на карті Європи знайти цю країну і відкрити пакунок з шифром, який до неї прикріплено.
ЗАВДАННЯ 5. КЛЮЧ
Команди отримують шифр до висловлювання, яке треба розгадати за допомогою циферблату годинника. Кількість букв в третьому слові - це номер ключа до скриньки з грошима.
2, 20, 10, 430 , 1130 , 13, 2330 , 730 , 3, 8, 21, 1, 830, 16, 530 , 7, 1, 630 , 1130 , 1930 , 13, 2230 , 8, 2330 . |
|
630 , 10, 13, 2330 , 1830 , 1730 , 1130 , 2130 , 1030 , 12, 1630 , 2230 , 1330 , 2, 8, 10, 430 , 2230 , 5, 230 , 2330, 6, 19, 1630 , 1030 . |
Гроші відкривають всі двері |
Совісті менше – грошей більше |
|
Ключ № 3 |
Ключ № 6 |
ЗАВДАННЯ 6. ГРОШІ
Команда знаходить шкатулку з грошима, рахує гроші, отримана сума - це код до отримання скарбу.
ЗАВДАННЯ 7. СКАРБ
Після правильного проходження кожного етапу гри команда отримує слово-підказку. Ці слова потрібні, щоб визначити місце, де сховані скарби.
Команда отримує скарб, якщо правильно назве код – суму.
Смачна перемога команди «Хакери»!
Тверде «срібло» для команди «Скарбничка»!