Запитання інтелектуального марафону.
Українська мова. 5 клас
А. Але, й, якщо
Б. Широкий, білий, металевий
В. Вночі, щодня, по-українськи
Г. Кирило, олень, тунець
2. Від дієслова купати утворити дієслово II особи однини теперішнього часу. Записати його, виділити закінчення.
3. Визначити слова, у яких не вживається апостроф.
А. Пір..їна, дзв..якати, інтерв..ю
Б. Р..юкзак, жаб..ячий, б..язь
В. Дерев..яний, цв..ях, в..якати
Г. Пред..явник, м..ясо, зав..язь
4. Визначити числівники, які вжито в давальному відмінку.
А. Двома, семистам двадцяти, п’ятнадцятьма
Б. Трьом, тринадцятьом, двомстам
В. П’ятдесят три, двох, двомастами
Г. Сімдесяти одного, дев’ятьма, вісім
5. Визначити дієслова, які з не пишуться окремо.
А. Не/обіцяти, не/малювати
Б. Не/здужати (хворіти), не/славити (ганьбити)
В. Не/чути, не/спати
Г. Не/зчутися, не/покоїти
6. Визначити рядок, у якому зазначено реченя з однорідними членами.
А. Земля ── мати, небо ── батько, вода ── старша сестра (Народна творчість).
Б. З-за дерев і лісу не видно (Народна творчість).
В. Земля людину ніколи не обдурить (Народна творчість).
Г. Земля дає все і забирає все (Народна творчість).
7. Визначити речення, у якому узагальнюване слово стоїть після однорідних членів
(розділові знаки пропущено).
А. Було й птиці доволі качок, лебедів, дрохв. (Народна творчість).
Б. Море буває трьох сортів тихе, хвильове, буряне (Остап Вишня).
В. Оскільки все і зерна, і слова були чарівними, порожня кімната відразу ставала широким полем ( Із збірки «Ой радуйся, Земле»).
Г. Чарки і коряки, ложки і миски усе було з дерева (П. Куліш).
8. Визначити речення, у якому правильно вжито звертання.
А. Спи, моя пташка, то вітер завив (Олександр Олесь)
Б. Геть, розбишака, в далекі степи (Олександр Олесь)
В. Спи, моя ластівко, солодко спи (Олександр Олесь)
Г. І ти, доня, найдеш долю між людьми і втіху (І. Кравченко).
9. Визначити рядок, у якому міститься продовження речення Діалог – це…
А. Особливий різновид чужого мовлення.
Б. Точно відтворений чужий вислів із збереженням його лексичних, синтаксичних та інтонаційних особливостей.
В. Дослівно відтворена розмова двох чи кількох осіб.
Г. Чуже мовлення, уведене автором розповіді в текст.
10. Визначити рядок, у якому зазначено правильну кількість звуків в українській мові.
А. 32
Б. 36
В. 38
Г. 31
6 клас
Автор –
Арфа –
Антон –
Артек –
Банка –
Кіно –
Літо –
Марш –
Мета –
Аріаднина нитка ──
Відкрити Америку ──
Гордіїв вузол ──
Дамоклів меч ──
Зазнати фіаско ──
Ієрихонська труба ──
Мати куцу пам’ять ──
Ніде голці впасти ──
Пам’ятати до нових віників ──
Сізіфова праця ──
Скуштувати березової каші ──
Упасти з неба ──
Хоч греблю гати ──
Як у рот води набрав ──
А. Софіївський собор, різдво, сузір’я Чумацький Шлях.
Б. журнал «Всесвіт», Майдан незалежності, князь Володимир
В. Леся Українка, біблія, Богоматір
Г. Верховна Рада України, вулиця Богдана Хмельницького, Альпи
Д. журнал Соняшник, кіт Мурчик, Золоті Ворота
4. Знайди «зайве» слово в кожному варіанті, визначивши відміну іменників. Випиши «зайві» слова.
А. стаття, Ілля, осінь, сирота __________________
Б. нежить, біль, літопис, блакить _________________
В. Сибір, ступінь, подорож, тюль____________________
Г. свідомість, літопис, кір, степ___________________
Д. розкіш, ім’я, плем’я, дівча____________________
5. Полічи, скільки іменників четвертої відміни серед поданих слів
______________________
Ім’я, бджола, плем’я, кукурудза, ягня, коліща, теля, лоша, гусенятко, дзвінок, знання, бюджет, лоджія, дівча, джміль, цуценя, дзьоб, піджак, ґудзик.
Підкресли іменники, у яких звуків менше, ніж букв.
6. Подовження приголосних у формі орудного відмінка однини відбувається в усіх іменниках варіанта.
А. піч, печаль, біль Б. зелень, блакить, сіль
В. подорож, тюль, ніч Г. мить, стать, нежить
Д. ступінь, синь, річ
7. Закінчення –о у формі кличного відмінка мають усі іменники варіанта.
А. людина, Україна, син Б. доля, любов, вирій
В. країна, Батьківщина, радість Г. Ірина, Олег, мама
Д. Лариса, нива, мова
8. Іменниками спільного роду є всі слова рядка.
А. плакса, директор, шитво, роззява
Б. сирота, рева, підлиза, нероба
В. інженер, невдаха, нікчема, підлабуза
Г. доктор, лівша, листоноша, серце
Д. нахаба, юрист, хапуга, тихоня
9. Постав наголос у словах.
Решето Колесо
Приязнь Ненависть
10. Визнач, двоскладним чи односкладним є речення.
1. Від серця до серця мелодія ллється (П. Перебийніс). _______________
2. Люблю України коханої небо (В. Сосюра). ____________________
7 клас
-самий кращий малюнок;
-тут нема печаті;
-земельний участок;
-грошовий перевод.
7. Назва якого розділового знака походить від французького слова, що означає «тягти»?
8. Скільки із поданих слів є дієприкметниками: лежачи, вишита, раділи, читаючи, зігріта, малювати, заквітчаний, щебетати, шкільний, овіяний.
9. Якого роду іменник кенгуру?
10. Самостійна частина мови, що означає ознаку дії, ознаку предмета, ознаку іншої ознаки.
8 клас
дискусійний, імітація, адаптація, консолідація, концентрація.
9 клас
Друге – з неба випадає,
Ціле є – міркуй як слід –
Соковитий, гарний плід.
Якщо разом об’єднаєш,
Назву краю тобі, друже,
Ти відразу прочитаєщ
Для бджіл будиночком служу,
А коли «в» на «к» заміниш,
В повітрі птахом полечу.
Друге – в танцях є, повір,
Додаси ти ще займенник
І одержиш назву гір.
І це слово є іменник, який не вживається в однині.
( Одночасно і стіл я і лава),
«С» до назви моєї додай –
Тоді я – стародавня держава.
Друге – прізвище українського письменника,
Третє – особовий займенник,
А в цілому – назва твору Т. Шевченка, і це слово – іменник м’якої групи першої відміни.
10 клас
Друге – ворог злій війні.
Прочитаєш все в цілому – вийде місто на землі.
11 клас