Мета: розширити та збагатити знання учнів про мову та літературу; формувати в учнів розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава; розвивати навички застосування знань з мови та літератури на практиці; пам’ять, увагу; виховувати любов до рідної мови, бажання досконало володіти нею, пробудити почуття національної гідності.
3. Конкурс «Бліц»Це конкурс, де ви зможете продемонструвати свої знання з рідної мови та літератури. По черзі кожній команді я буду задавати питання з мови та літератури, а ви, порадившись декілька секунд, маєте дати відповідь. Кожна правильна відповідь принесе команді 1 бал. Всього – 18 питань з мови та 12 питань з літератури.
1. Скільки букв в українському алфавіті? 2. Скільки голосних в українській мові? 3. Назвіть останній відмінок української мови. 4. Який знак в українській мові не є розділовим? 5. Замініть вислів «ледача людина» одним словом. 6. Поставте займенник «себе» в Н.в. 7. Скільки звуків у слові «кущ»?Питання з мови:
8. Перекласти українською мовою слово «хрустальный». 9. Що означає фразеологізм «як сніг на голову»? 10. Яка частина мови не належить ні до самостійних, ні до службових частин? 11. Як називається чуже мовлення, передане дослівно? 12. Слово, що вживається лише в певній місцевості. 13. З чого складається граматична основа речення?
Питання з літератури:1. Вид усної народної творчості, що має прозову форму і схожий на оповідання .2. Як називається твір, в основу якого покладено спогади про особисте життя автора, переживання? 3. Назвіть жіночий образ твору «Слово о полку Ігоревім». 4. Влучний вислів, що характеризує явище, риси характеру людини, поведінку тощо.
4. Завдання для вболівальників: відгадати мовні загадки-жарти.1. З чого починається день? 2. Що має болото, менше – море і зовсім немає річка? 3. До якого імені потрібно додати одну літеру, щоб отримати крупу? 4. Як можна із буряка зробити бурю? 5. Якою частиною мови може бути слово «Коси»?
6. Три зайця. Скільки у зайця вух? 7. Хоч не риба, але є і в Дніпрі, і в Десні, і в Дінці? 8. Що треба зробити, щоб майка злетіла? 9. Як записати слово «робота» п’ятьма літерами? 10. У якому числі стільки ж цифр, скільки букв у його назві? 11. Якого маленького коника треба поставити між двома однаковими займенниками, щоб отримати назву країни?
7. Конкурс «Редактор» - 5 б. Речення:1. У мовознавчому турнірі приймали участь учні ліцею. 2. Більша частина учнів не виконала домашнє завдання. 3. Урок розпочинається в 8 годин. 4. Закрий вікна, бо сквозняк. 5. Я приніс свою автобіографію, як ви і просили. 6. Дніпро – сама більша річка України.