Мета: підвищити рівень знань учнів з інформатики; розвивати творчі й інтелектуальні здібності дітей, інтерес до вивчення інформатики, самостійність та наполегливість, виховувати вміння працювати у команді, почуття відповідальності
Обладнання: презентація заходу, таблички «Відповідь готова», картки із завданнями до практичних конкурсів, протокол гри.
Підготовка:У грі беруть участь 2 команди, обирається журі –2-3 учні. Командам необхідно підготувати до гри емблему команди, назву, девіз, обрати капітана
Хід заходу:
І. Організаційний момент.
Минають дні, минають роки,
Прогрес крокує повсякчас,
І вже новиночки науки
Прийшли до школи і до нас.
Просторий клас, а в нім – машини,
І кожному – як би пізнать.
Світ, що несе в собі таїни,
Твій розум прагне розгадать.
То ж не барімося, до діла
І зараз конкурс проведем,
Та інформатиків умілих
Сьогодні тут ми віднайдем.
Сьогодні на нашу гру завітала ще одна команда – це компетентне журі. Хочу вам їх представити:
1.____________________________________
2.____________________________________
3.____________________________________
Привітання команд – проголошення назви та девізу команд, представлення капітанів.
Ведучий. Шановні друзі!
Розпочинаємо інтелектуально-розважальну гру „Інформатичний калейдоскоп”. Красива, гарна, приваблива назва, добре знайоме з дитинства слово. Хто із вас не тримав в руках цієї іграшки, в захопленні не спостерігав, як змінюються в ній форми і кольори загаткових скелець! В нашій грі теж змінюватимуться кольори-завдання. Ми будемо подорожувати від станції до станції, які мають такі чудові назви: „Словесна”, „Художня”, „Друкарська”, «Загадкова», «Музична». І всі чекатимемо, як у калейдоскопі, чогось кращого і незвичайного.
А тепер познайомтесь із учасниками. Кожна команда зараз представить себе, назве свій девіз та продемонструє свою емблему.
ІІ. Проведення конкурсів.
Ведучий:Вітаємо і бажаємо успіху!
Гра починається! Клейдоскоп починає крутитись!
Ведучий: На цій станції зупинилися найкращі знавці термінів інформатики. Я, впевнена, що ви дуже гарно справитесь із завданням, яке буде зараз оголошено.
Перед вами комбінації букв. Вам потрібно скласти з них терміни з інформатики.
№ |
Завдання |
Відповідь |
1 |
ТЙАС |
САЙТ |
2 |
РОНІМТО |
МОНІТОР |
3 |
ТІЛАКОЙБ |
КІЛОБАЙТ |
4 |
ОСЦПРОЕР |
ПРОЦЕСОР |
5 |
АКППА |
ПАПКА |
6 |
ИНЕРПТР |
ПРИНТЕР |
7 |
СКЕАТДИ |
ДИСКЕТА |
8 |
ЖОЙДТИСК |
ДЖОЙСТИК |
9 |
ДОМЕМ |
МОДЕМ |
10 |
АИНТІСУВР |
АНТИВІРУС |
(Журі підводить підсумки виконання завдань учасниками)
Увага, чорний ящик!
Предмет, який лежить в ящику, пов'язаний із комп'ютером, він став назвою відомої фірми і продукції, яку вона випускає. Він містить багато заліза. Його люблять люди, які ведуть особливий спосіб життя, його створили американці, один з яких мав предків-вихідців з України. Що лежить в ящику?
Відгадавшим 5 балів.
(У ящику лежить яблуко. Машина, як і фірма, отримала назву АРРLЕ (від. англ. — яблуко. Стів Джобс, один із засновників, був вегетаріанцем, другий — Стів Возняк, мав предків українців).
На цій зупинці залишаються ті хто завжди посміхається та має розвинену фантазію.
Завдання. Придумати назви смайликам (3 по 3 бали).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Конкурс «Вірю— невірю». На подані твердження ви повинні вітповісти та підняти табличку «так» якщо вважаєте, що твердження правильне і «ні» — якщо не правильне.
Ведучий: За 5 хвилин потрібно у текстовому редакторі надрукувати текст. Відкрийте конверти і розпочинайте. В кого текст буде складатися з більшої кількості слів, той переможе. Увага звертається на розділові знаки та помилки.
Максимальна кількість балів = 5 балів.
Текст для друку
Сойка
Сойка — птах невеликих розмірів, масою 200 г. Забарвлення строкате, рудувато-коричневе. На крилах має яскраві голубі смуги .
Сойка — осілий птах. Живиться жолудями, горіхами, ягодами, а навесні і влітку — комахами, іноді яйцями і пташенятами дрібних птахів, дрібними гризунами, жабами.
Гніздо сойка будує на деревах, з тоненьких гілочок, трави, корінців. В кінці травня самка відкладає 5-6 яєць. Насиджують яйця обидва птахи. Через 16-17 днів вилуплюються пташенята. Батьки турбуються про них протягом 3 тижнів. Після вильоту пташенят, птахи утворюють сімейні зграйки і кочують по лісах у пошуках їжі.
Сойка— корисний птах. Сприяє поширенню насіння дерев, ховаючи в землю про запас жолуді, горіхи, які згодом проростають. Цих птахів потрібно охороняти.
Ведучий: Поки представники команд виконують завдання ми розгадаємо кросворд.
Запитання.
(Самому активному учаснику вручається приз, підведення підсумків конкурсу )
І ми наблизились до наступної станції «Комп’ютерний жаргон.» Дуже часто ви використовуєте різні жаргонні вирази, які пов’язані з інформатикою. Зараз ми дізнаємось, на скільки добре ви в них розбираєтесь.
Завдання: розкрийте зміст кожного жаргону. На виконання цього завдання відводиться 3 хв. За кожну правильну відповідь - 1 бал. Максимальний бал за конкурс - 15.
Компьютерные жаргонизмы:
Виходять капітани з кожної команди, зав'язують їм очі і пропонують навпомацки вгадати предмети, що знаходяться в коробці, причому укластися за 1 хвилину.
Предмети мають відношення до інформатики (шлейф, мережева плата, навушники, вінчестер, миша, клавіатура, мережевий шнур, флешка, CD-диск і килимок).
За правильно вгаданий предмет - 1 бал. Максимальний бал за конкурс - 10.