Інтелектуально-розважальна гра «Хто краще: хлопці чи дівчата?» створена на основі телепередачі «Хто зверху?». Й розрахована для учнів 7-х класів. Даний захід проводиться в рамках тижня української мови та літератури для учнів 7-х класів.
Миколаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №40
Миколаївської міської ради Миколаївської області
Інтелектуально-розважальна гра
«Хто краще: хлопці чи дівчата?»
з української мови та літератури
(на основі телепередачі «Хто зверху?»)
для учнів 7-х класів
Підготувала:
вчитель української мови
та літератури
Миколаївської ЗОШ №40
Караташ Наталя Андріївна
Мета заходу:
Навчальна:
Розвивальна:
Виховна:
Обладнання: проектор, мультимедійна презентація, завдання на конкурс «Чоловік чи жінка», «Бліц опитування», фінального етапу, навушники, 2 комплекти подвійних літер – на живіт та спину, ілюстрації на конкурс «Хто я?», записи пісень(2 шт), бланки для суддів, нагороди дітям.
Пояснення: У грі беруть участь дві команди – команда хлопців та команда дівчат.
Дуель між командами дівчат та хлопців ділиться на шість раундів, які складаються з різноманітних конкурсів. Переможця буде визначено у фінальному раунді, де бали переможця зростуть удвічі. Кожна команда складається з чотирьох учасників: по одному представнику від 7-х класів.
Вболівальники кожної команди формують фан-клуб своєї команди. По 2 учні від класу в команду вболівальників.
Перебіг заходу
Ведуча: Доброго дня вам, дорогі наші учасники, вболівальники, вчителі та гості, ми вітаємо вас на інтелектуально-розважальній грі «Хто краще: хлопці чи дівчата?».
Ведучий: Слава, визнання, вершина успіху... Кожен, бодай раз в житті бажав опинитися на цьому Олімпі. Битва ця нелегка і в ній виграють лише найсильніші. Ті, які завжди рухаються уперед.
Ведуча: Щоб сьогодні досягти поставленої мети, ви повинні проявити себе, показати свої знання та уміння з української мови та літератури, історії України, маєте бути вихованими та культурними під час спілкування, мати великий словниковий запас слів, уміти приймати рішення в нестандартних ситуаціях, проявити колективну творчість і комунікативні здібності, творчу самостійність і відповідальність, уміти самоорганізовуватись та працювати в команді.
Ведучий: Ви повинні пройти нелегкий шлях до своєї вершини, адже з двох команд маємо обрати лише одну – найкмітливішу, найрозумнішу та найкрашу!
Ведуча: Жіноча стать проти чоловічої!
Ведучий: Хто кращий, чоловіки чи жінки? Уже тисячі років людство шукає відповідь на це запитання.
Ведуча: Та сьогодні ми переконаємося в тому, що дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.
Ведучий: Й найнаївніша… Адже сьогодні, хлопці покажуть, хто править світом. Хоча і відмінницями в школі є завжди дівчата, а керівні посади та депутатські крісла зазвичай займають чоловіки!
Ведуча: Бажаємо командам перемоги та запрошуємо команди зайняти свої місця.
(Під музику виходять команди та займають свої місця)
Ведуча: Отже, стартуємо! Прошу вболівальників представити учасників команди дівчат.
(Вболівальники в декількох словах представляють своїх учасників команди)
Ведучий: Ми дуже раді, що у дівчат така сильна команда, але й команда хлопців нічим не гірша.
(Вболівальники в декількох словах представляють своїх учасників команди)
Ведуча: Так, суперники у нас гідні поваги. Однак у нас є ще й верховні судді цієї неперевершеної гри – пані Справедливість. І вони - жінки!
Суддя: Вітаю ведучих, команди дівчат, хлопців та глядачів. Давайте домовимось – за мною об’єктивність, за Вами – цікавий двобій ерудованості, логіки, інтелекту. І нехай переможуть найсильніші!
Ведуча: Тобто ми – дівчата.
Ведучий: Дякуємо пані суддя. Дуель поставить все на свої місця. На шляху до перемоги у кожної команди є шість конкурсів та останнє фінальне завдання. Кожен конкурс оцінюється у 10 балів. Команда-переможець у кожному конкурсі може поповнити свою скарбничку ще на п’ять балів, якщо зможе розв’язати бонусне завдання.
Ведуча: Дякую, я впевнена дівчата наберуть максимум балів і дістануть можливість подвоїти попередню кількість балів, яка розподіляється між учасниками-переможцями. Все зрозуміло?! Починаємо.
Ведучий: У нас залишилася одна незавершена справа – хто починає перший раунд?
Ведуча: Звичайно ж хлопці, як сильна половина людства!
Ведучий: Отже, перший конкурс, перший раунд.
Раунд 1
«Чоловік чи жінка»
Ведучий: Перший наш конкурс називається «Чоловік чи жінка», де команда показує свій сукупний інтелект.
Ведуча: Ми будемо ставити запитання і за 120 секунд команда має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка». Зараз ви продемонструєте як Ваші знання допоможуть Вам.
Ведучий: Команда, що дасть більше правильних відповідей отримає 10 балів, команда суперниця не отримає нічого.
Ведуча: Нікіта, я думаю, ти не проти, якщо ви розпочнете перші. Отже дорогенькі хлопчики Ваш час пішов.
Запитання для хлопців
Ведучий: Ну, що ж поглянемо як тепер з цим конкурсом впораються дівчата
Запитання для дівчат
Ведуча: Шановні судді підрахуйте будь-ласка набрані бали наших команд.
Ведучий: А поки судді підводять підсумки, час і вболівальникам показати свої вміння та знання. Завдання для вас, вболівальники. Ви можете допомогти вашим командам заробити бонусні бали. Вам необхідно за 90 секунд зі слова «Водограй» скласти якомога більше слів.
Ведуча: Пані Справедливість, скільки ж балів одержали команди за перший раунд?
Суддя: Рахунок__________ На користь_______.
І так вболівальники команди дівчат склали _____ слів, а хлопців ______. Отже, бонусні бали отримує команда ___________.
Раунд 2
«Створи слово»
Ведучий: Наступний наш конкурс називається «Створи слово». Й проходити він буде під девізом «Разом, швидко, правильно».
Ведуча: Дівчатка, не лякайтеся. Я буду тримати за вас кулаки. Зберіться, будь ласка. Ведучий: Правила наступні: я зачитую питання, дівчата їх відгадують і вибудовують слово з літер, які в них на аркушах. Треба рухатися і швидко переміщатися з літерами. Слово складаємо зліва направо, щоб ми, глядачі змогли його прочитати.
Ведуча: На це вам дається 120 секунд. Команда, яка склала більшу кількість слів отримує 10 балів, команда, яка склала меншу кількість слів – 0 балів.
Ведучий: Усі слова прямо чи опосередковано стосуються української мови та літератури. Запрошуємо наших дівчат. Три, два, один – час пішов.
Запитання для дівчат
Букви: А, М, Н, И, С, О, Р, А
А-С, М-И, Н-Р, А-О.
Ведучий: Запрошуємо наших хлопців
Запитання для хлопців
Букви: А, В, І, Т, С, О, Л, И
А-Т, В-О, И-Л, І-С
Раунд 3
«Відгадай мелодію»
Ведуча: А зараз, дорогі хлопчики, мій улюблений конкурс «Відгадай мелодію». Я думаю, що моїм подругам рівних не буде.
Ведучий: Ми це ще побачимо.
Ведуча: І так, умови конкурсу: один з учасників конкурсу, вдягнувши навушники, слухає пісню. Після цього він має своїй команді показати за допомогою жестів, міміки (без озвучення) те, про що співається так, щоб його друзі відгадали назву пісні, або її заспівали.
Ведучий: Той, хто показує не має права проговорювати слова, показувати пальцями цифри, малювати букви та слова.
Ведуча: Підказка: українські народні пісні.
Ведучий: Ну що, «чемпіонки» почнете першими?
Ведуча: Звичайно. Прошу команду хлопців обрати учасницю для прослуховування пісні.
Мелодія для дівчат «Ой у вишневому саду»
Ведучий: Дівчата, настав наш час вибрати суперника
Мелодія для хлопців «Несе Галя воду»
Додаткове запитання: (в випадку, якщо обидві команди набрали однакову кількість балів) – одне питання хлопцям, інше – дівчатам.
Бонусне питання:
Для хлопців – Скільки відсотків дівчат в Україні не носять високі підбори? (39%)
Для дівчат – Скільки відсотків хлопців в Україні вміють вишивати хрестиком? (45%)
Суддя: Отже, Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 4
«Хто я»
Ведуча: Ми переходимо до конкурсу «Хто я?»
Ведучий: Перед вами малюнок, в якому є спеціальний отвір для обличчя. Один із гравців команди показує своє обличчя через цей отвір, на якій зображено казкового героя. Завдання учасника – вгадати, що це за предмет чи персонаж, ставлячи до членів команди запитання. Обов’язкова умова для учнів, що відгадують, ви можете відповідати лише «так» або «ні».
Ведуча: Почнемо з хлопців?
Ведучий: Чому б і ні? Кого з моїх «орлів» дівчата хочуть бачити?
(Команда відгадує картинку із зображенням «Кози-дерези»)
Ведуча: Кого з моїх красунь команда хлопців вибирає для участі в конкурсі?
(Команда відгадує картинку із зображенням «Кота у чоботях»)
Ведучий: Пані Справедливість, хто Вам у цьому конкурсі сподобався більше? Ну і скільки у нас балів?
Суддя: Обидві команди просто супер, але пощастило в цьому конкурсі команді - _______________
Додаткове завдання: (в випадку, якщо обидві команди набрали однакову кількість балів) – дивоглядки (з кожної команди викликається по одному учаснику – хто перший моргне – той і програв)
Бонусне запитання:
Для хлопців – Скільки відсотків дівчат в Україні бояться води?(15%)
Для дівчат – Скільки відсотків хлопців в Україні носять годинники?(43%)
Суддя: На бонусне питання ви відповіли добре (не вірно) Рахунок стає _________ (залишаєтся___________) на користь ___________.
Раунд 5
«Бліц опитування»
Ведучий: Наш наступний конкурсу «Бліц опитування». Кожному з вас буде задано 10 питаннь і за 90 секунд команда має дати якомога більше правильних відповідей, від їх кількості залежить виграє ваша команда чи ні.
Ведуча: Думаю, наша команда не проти розпочати першою.
Ведучий: Дівчата ви готові?
Завдання для дівчат
1. Скільки є голосних звуків?(6)
2. Які звуки «заховалися» у букві «ща»(ш + ч)
3. Як називається частина слова, яка стоїть між коренем і закінченням?(Суфікс)
4. Доберіть антонім до слова сильний.(Слабкий)
5. Замініть словосполучення одним словом: сильний дощ.(Злива)
6. Як називають такі слова: завірюха, віхола, хуртовина? (Синоніми)
7. До тексту можна дібрати? (Заголовок)
8. Скільки звуків у слові джміль?(4)
9. Який рід у слова – слива? (Жіночий)
10. Слово свято пишемо з апострофом чи ні?(Ні)
Ведуча: Хлопці приготувались і ваш час пішов
Завдання для хлопців
1. Скільки букв в українському алфавіті? (33)
2. Скільки звуків позначають буквосполучення дж, дз?(Один)
3. Як називають частину слова, яка стоїть перед коренем?(Префікс)
4. Доберіть антонім до слова сухий.(Мокрий)
5. З яких частин складається текст?(Зачин, основна частина, кінцівка)
6. Корінь слова лікар.(Лік)
7. Скільки складів у слові їжак?(2)
8. Спільна частина споріднених слів називається…(Коренем)
9. Знайди зайве слово: гора, горювати,гірський, гірка. (Горювати)
10. Яка частина мови відповідає на питання хто? що?(Іменник)
Додаткове запитання: (в випадку, якщо обидві команди набрали однакову кількість балів) – одне питання хлопцям, інше – дівчатам.
Бонусне запитання:
Для дівчат: Скільки відсотків хлопців в Україні полюбляють носити вишиванки?( 11%)
Для хлопців: Скільки відсотків дівчат в Україні полюбляють носити вишиванки?(65%)
Ведучий: Пані Справедливість, звертаємось до Вас!
Суддя: Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 6
«Зірки в ряд»
Ведуча: Наступний конкурс «Зірки в ряд». Умови конкурсу такі: необхідно виставити учасників протилежної команди в ряд від 1 до 4 за певними критеріями. Час на виконання 90 секунд.
Ведучий: Завдання для дівчат
Розташуйте твори Т.Шевченка за роком їх написанням
Ведуча: Завдання для хлопців
Розмістити портрети відомих письменниць в порядку їх народження.
Суддя: Ми дізнались цікаві факти з історії української літератури
Додаткове запитання: (в випадку, якщо обидві команди набрали однакову кількість балів) – одне питання хлопцям, інше – дівчатам.
Бонусне запитання:
Для дівчат: Скільки відсотків хлопців в Україні вміють готувати їсти?( 65%)
Для хлопців: Скільки відсотків дівчат в Україні не люблять квіти?(11%)
Ведучий: Пані Справедливість, звертаємось до Вас!
Суддя: Рахунок__________ На користь_______.
Фінал
Ведуча: Щоб остаточно визначити переможця, ми проведемо гру «Знайди слова». Хто правильно та швидше вирішіть завдання цього раунду, то в тієї команди кількість отриманих балів подвоюється.
Ведучий: Завдання фіналу полягає в тому, щоб за 1 хв., команда має розподілити запропоновані слова за певними категоріями. Їх потрібно розмістити у запропонованій послідовності. Правильно угадана позиція -1 бал.
Завдання для дівчат
Іменник ножиці, соловейко, січовик
Дієприкметник мальований, прочитаний, відпрацьований
Дієприслівник сидячи, заївши, співаючи
Прислівник навшпиньки, угору, ліворуч
Прикметник світло-жовтий, сердечний, радісний
Займенник мій, себе, той
Завдання для хлопців
Родовий у нього, синього, хлопця
Давальний маленькому, їй, братові
Знахідний море, дикий, її
Орудний школою, з тобою, мирним
Місцевий на небі, у хаті, на мені
Кличний липо, Олеже, вчителько.
(Команди виконують завдання)
Ведуча: Останнє слово Вам, Пані Справедливість!
Суддя: Все вже зрозуміло. Перемогу святкують _______________
Їх рахунок подвоюється і стає _________.
Ведучий: І вони отримують сертифікат на оцінку в «11» балів з української мови або літератури, а команда, що програла отримує сертифікат на оцінку в «10» балів.
Ведуча: Видатний давньогрецький філософ Сократ зробив свого часу висновок: «Чим більше я знаю, тим більше я не знаю».
Ведучий: Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед – себе, свій духовний світ, свої знання, уміння, навички, здібності.
Ведуча: Саме тому протягом, майже, всього життя людина наполегливо навчається. І не важливо чоловік ти чи жінка.
Ведучий: Важливо лише те, що всі ми відчуваємо потребу в збагаченні знаннями, отриманні задоволення від інтелектуальної спроможності. Тож будьте розумними!!!!