: РМ. Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням

Про матеріал
РМ. Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням. Мета: з’ясувати рівень сформованості таких текстотворчих умінь, як уміння визначати темиу й головну думку тексту, підтеми і мікротеми (у процесі самостійного складання плану), добирати адекватні змісту виражальні засоби мови, реалізувати задум (письмово відтворюапти текст), удосконалювати написане; розвивати логічне мислення, писемне мовлення, пам’ять, збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів; виховувати повагу до таких рис, як працелюбність, відповідальність, самокритичність; удосконалювати навички самостійної роботи.
Перегляд файлу

Тема:  РМ. Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням (за планом)

Мета: з’ясувати рівень сформованості таких текстотворчих умінь, як уміння визначати темиу й головну думку тексту,  підтеми і мікротеми (у процесі самостійного складання плану), добирати адекватні змісту виражальні засоби мови, реалізувати задум (письмово відтворюапти текст), удосконалювати написане; розвивати логічне мислення, писемне мовлення, пам’ять, збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів; виховувати повагу до таких рис, як працелюбність, відповідальність, самокритичність; удосконалювати навички  самостійної роботи.

Очікувані результати: учні вміють докладно переказувати текст публіцистичного стилю, добирають необхідні мовні засоби; уміють логічно будувати власне висловлювання, точно викладати власні думки.

Внутрішньопредметні зв’язки: орфографія, лексикологія, синтаксис, пунктуація.

Міжпредметні зв’язки: мова

Тип уроку: розвиток комунікативних умінь

Обладнання: підручник, критерії оцінювання, тека “Матеріали до уроків розвитку зв’язного мовлення”.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання

2. Перевірка присутніх

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Діти, сьогодні на уроці ми з вами будемо переказувати докладно текст публіцистичного стилю, але перед цим вам треба буде скласти складний план до переказу.

ІІІ.  Підготовка до роботи над переказом

  1. Пояснення вчителя

Завдання докладного переказу – відтворити якнайповніше зміст вихідного тексту. Цей вид переказу здійснює детальну, розгорнуту, послідовну, близьку до тексту передачу змісту почутого, побаченого чи прочитаного з якнайповнішим використанням лексичних і стилістичних засобів. Докладний переказ дається ще й з метою привернути увагу школярів до виражальних засобів мови письменника.

  1. Ознайомлення з пам’яткою  “Як готуватися до докладного переказу текстів”

ІV. Робота над переказом

  1. Читання тексту вчителем

 

 

 

 

 

 

 

Роздуми про життя

Людина — це унікальна істота, яка є не просто творінням вищого розуму, не просто відображенням Божої мудрості, могутності, творчого потенціалу. Людина, з погляду християнства, є особою, яка має власний розум, власну волю, власні почуття.

Людина безсмертна не лише в релігійному розумінні, але й у своїх ділах. Усе, що кожен з нас зробить, матиме свій слід у майбутньому. Найзагальніше покликання кожної людини — жити. І житии гідно. Часто ми відволікаємося на дрібні і скороминущі речі, а це принижує людину, робить її життя примітивним і нецікавим.

Крім основного призначення, кожен має особисте покликання. Бог кожного з нас любить і наділяє тим чи іншим талантом, якоюсь характерною властивістю, яку людина може розвинути або змарнувати. Навіть якщо ми не відчуваємо в собі здібностей.

Тому треба навчитись прощати, жити в спільноті: потішати самотніх, давати потребуючим. Ми маємо творити добро і боротись зі злом. І якщо деколи відступаємо від цього, то завжди можемо виправитись, бо знаємо, що Бог нас очікує з любов’ю і прощенням   (315 сл.).

 

 

  1. З’ясування значення вжитих у тексті переказу  слів, які перебувають у пасивному словнику учнів
  2. Визначення теми і головної думки тексту
  3. Визначення стилю тексту. З’ясування покладеного в його основу типу мовлення та допоміжних типів мовлення
  4. Колективне складання плану докладного  переказу тексту

 

Орієнтовний план переказу:

  1. Людина — унікальна істота.
  2. Людина безсмертна у своїх ділах.
  3. Особисте покликання кожного.
  4. Необхідність розвитку талантів.
  5. Уміння поводитись у буденних ситуаціях.
  6. Допомагає бути шляхетною.
  7. Ми — діти Божі.

 

 

 

  1. Повторне читання вчителем тексту (якщо у цьому є потреба)
  2. Творче завдання до переказу
  • Продовжити переказ роздумами про те, у чому, на вашу думку, сенс людського життя.

9.  Самостійна  робота учнів над переказом (на чернетках)

 V. Підведення підсумків уроку

1. Заключна бесіда

  Чи впоралися ви з роботою?

  • У чому відчули труднощі?
  • Як ви їх подолали?

2. Оцінювання

(оцінка діяльності на уроці, обґрунтування виставлених балів, педагогічні рекомендації щодо вдосконалення навчальної роботи).

VІ. Домашнє завдання

Завершити роботу над переказом

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Підлужна Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Здорик Ірина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Поїзд Валентина Савівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Олійник Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
До підручника
Українська мова (академічний рівень) 10 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
2 квітня 2023
Переглядів
85945
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку