Інтерактивна гра між учнями 5 і 6 класів «Математичний калейдоскоп»

Про матеріал

Інтерактивна гра між учнями 5 і 6 класів

«Математичний калейдоскоп»

Мета:

- формування основних компетентностей, вміння учнів застосовувати набуті знання для розв'язування задач і вправ в нестандартних ситуаціях; показати практичні значення математичних знань;

- розвивати і поглиблювати знання та інтерес учнів до математики; розвивати логічне мислення, активність,бажання застосовувати здобуті знання для досягнення поставленої мети;

- виховувати пізнавальний інтерес до предмету; виховувати згуртованість, повагу до товаришів та їх думки.

Перегляд файлу

Інтерактивна гра між учнями 5 і 6 класів

«Математичний калейдоскоп»

Мета:

- формування основних компетентностей, вміння учнів застосовувати набуті знання для розв’язування задач і вправ в нестандартних ситуаціях; показати практичні значення математичних знань;

- розвивати і поглиблювати знання та інтерес учнів до математики; розвивати логічне мислення, активність,бажання застосовувати здобуті знання для досягнення поставленої мети;

- виховувати пізнавальний інтерес до предмету; виховувати згуртованість, повагу до товаришів та їх думки.

Клас прикрашений висловлюваннями відомих людей про математику.

Хід заходу:

Учитель.

Доброгодня усім присутнім! Ми раді вітати вас в чарівному світі математики. Як ви знаєте слово «математика» виникло в Стародавній Греції приблизно у V столітті до нашої ери, походило воно від слова «матема», що означало «знання отримані через роздуми». Наш захід недаремно називається «Математичний калейдоскоп» - програма передбачається пізнавальною, повчальною і насиченою. Дві команди учнів, які знають і люблять математику, сьогодні продемонструють свої знаннята поборються за титул «найкращі математики». Тож привітаємо команди.

Учень.

Зібрались у нас тут

Розумники-знавці,

Хоч досвіду не мають

Вони всі - молодці.

Учням - учасникам успіхів

В змаганнях побажаєм

І відповідей правильних

Від них усіх чекаєм.

А щоб змагання було чесним

Вибрали журі почесне

Погляньмо разом з вами, друзі

Хто буде в цім почеснім крузі.

(оголошується склад журі)

Учитель.

За кожен конкурс команди нагороджуються певною кількістю «калейдоскопчиків», і нехай вони приведуть вас до перемоги. А девіз наших змагань «Сім раз подумай, один раз розв’яжи»

І конкурс. Розшифруй анаграму

Із поданих букв склади слово

Н О Р П І М Ь – ПРОМІНЬ

Н Я Л І Д Е Н – ДІЛЕННЯ

В А Д Н А Д О Н Н Я – ДОДАВАННЯ

Р О Т О Н А С – СТОРОНА

Т У П И К Р О Н М Я К – ПРЯМОКУТНИК

М Е Р Т И Р Е П – ПЕРИМЕТР

Т И К У Н И Т К Р -  ТРИКУТНИК

Учитель.

А поки команди працюють, пропонуємо вашій увазі математичний фокус «де олівець?»

Дев’ять присутніх гостей отримують порядкові номери. Один з них ховає у кишені олівець і всі виконують такі обчислення:

1) помножити порядковий номертого учня, що взяв олівець на 2;

2) до добутку додати три;

3) знайдену суму множимо на 5;

4) якщо олівець у правій кішені, то до добутку додати 8, а якщо у лівій, то 9.

Фокусник заходить після обчислень і називає у кого, в якій кішені олівець.

(дізнавшись про результат, фокусник віднімає 22. у різниці цифра злівва відповідає номеру того, хто взяв олівець. Якщо другою буде цифра 1, то олівець у правій кішені, а 2 – у лівій)

 

ІІ конкурс. Математичний квадрат

Представникам команд пропонується якнайшвидше порахувати числа від 1 до 25. Виграє той, хто зробить це швидше.

7

19

3

21

10

2

13

24

15

6

11

8

1

23

18

16

5

25

4

12

14

9

20

17

22

Учитель.

А поки журі підраховує результати двох конкурсів, у нас поетична хвилинка.

Учень.

Вірш "Нуль" С. Маршака

Ось круглий нуль або нічого.

Послухай казочку про нього.

Веселий нуль прошепотів

Сусідці - одиничці.

З тобою поруч я б хотів

постояти, сестрице!

Та одиниця каже: - Ні,

Ти нуль, число нікчемне.

Не стій зі мною, бо мені

це зовсім неприємно! –

А нуль на це: - Я знаю сам,

що в світі значу мало...

Та якби поруч стати нам,

Десятка б з тебе стала!

Поглянь на себе і ти ж у нас

мала та худорлява,

ти станеш більша в десять раз,

коли я стану справа!

Нехай не кажуть, що нулі

такі нікчемні та малі:

із двійки-двадцять робим ми,

із трійки-зробим тридцять

із четвірки – cорок, а з семи –

аж сімдесят, дивіться!

Отож, хоч нуль-ніхто й ніщо,

Та два нулі на місці

із одиниці зроблять сто,

а з двійки-цілих двісті

ІІІ конкурс. Всі знаки важливі

Записати п’ятьма трійками за дпомогою знаків арифметичних дій кожне з чисел від 0 до 10

Можливі варіанти:

3*3-3-3-3=0;

(3+3+3):3:3=1;

(3+3+3-3):3=2;

3+3–3-3+3=3;

(3+3+3+3):3=4;

(3*3+3+3):3=5;

3-3-3-3:3=6;

(3*3-3)+3:3=7;

3+3+3-3:3=8;

3+3+3+3-3=9;

3+3+3+3:3=10.

Учитель.

А поки команди працюють, ми теж не будем сумувати, а будем швидко рахувати.

Я можу будь яке п’ятицифрове число помножить на 99999, а ви перевірете це за допомогою калькулятора.

(один з присутніх називає будь-яке п’ятицифрове число, виступаючий спочатку від названого числа віднімає 1, а потім до нього справа дописує певне число, кожна з цифр якого є таким числом,що доповнює до 9 кожну цифру щойно записаного числа)

І знову поетична хвилинка.

Учень:

Хоч сідай і гірко плач -

Не люблю я тих задач!

Ох! Замучили задачі,

Через них одні невдачі.

Чи підручники погані,

Чи такий я безталанний?

Та усіх я обдурю -

В книжці відповідь знайду!

Учитель:

Скільки чашок , скільки ложок -

Це ж простеньке завдання.

Ти додав слонів до кішок,

Перемножив на коня.

Справді, нескладна наука -

Була б відповідь як слід!

Вийшло: дід молодший внука

Аж на 49 літ!

А друкарські дві машини

Косять жито 8 днів.

Проїжджають щохвилини

Три десятих поїздів.

А до - Марса - метрів 300

(мудра в хлопця голова!).

Півхлоп'яти їде в місто,

З ним - півмами . Ну й дива!

Учитель.

Як ви вже здогадались наступний наш конкурс «Задача».Команда, що відстає обирає задачу першою, але право на відповідь має і друга команда, тому будьте уважні і удачі вам.

ІV конкурс. Задача

1. Лікар зробив три уколи з інтервалом у ЗО хв. Скільки часу йому знадобилось.? (1 год.)

2. Ліфт піднімається з першого поверху на третій за 6 сек. За скількисекунд підніметься з першого поверху на п'ятий?

Відповідь. Між першим і третім поверхом два прольоти. Кожен з них ліфт

долає за 6:2=3(секунди).Між першим і п'ятим поверхом - чотири прольоти,

отже, ліфт подолає їх за 3-4=12(секунд)

3. Кінь з'їдає копу сіна за дві доби, корова - за три доби, вівця - за 6 діб.

За який час з'їдять копу сіна кінь, корова і вівця разом?

Відповідь. Поділимо умовно копу сіна на 6 однакових частин. За добу кінь

з'їдає три частини, корова - дві частини, вівця - одну частину. Отже, разом

вони з'їдають копу сіна за одну добу.

4. Продавець має кілька пачок конвертів по 100 конвертів в кожній. 10 конвертів він відлічує за 5 секунд. За скільки секунд він може відлічити 90 конвертів? Відповідь: 5 сек.

5. 3 книги випала її частина, перша сторінка частини має номер 328 а номер

останньої записаний тими ж цифрами але в зворотному напрямку.

Скільки сторінок у частині що випала?

(823 – 328 + 1= 496 ст)

6.Скільки існує трьохцифрових чисел?

(999 – 99 = 900)

Учитель.

Журі підраховує результати чотирьох конкурсів

V конкурс. Сірникові чудеса

Задача 1.

8 квадратів лежать в 2 ряди, як на малюнку.

Завдання:

1) заберіть 4 сірники так, щоб вийшло 5 однакових квадратів.

2) заберіть 4 сірники так, щоб залишилося 5 необов’язково рівних квадратів.

Відповідь:

 

Задача 2.

   З 10 сірників складіть три квадрати двома способами.

Відповідь:

 

 

Учитель.

Поки команди працюють, ми надаємо слово нашому фокуснику. З поданої таблиці оберіть будь-ласка 5 чисел з різних стовбчиків і назвіть лише рядки, в яких ви обрали числа, фокусник безпомилково назве вам суму обраних чисел.

 

А

Б

В

Г

Д

0

1

12

23

34

45

1

2

13

24

35

46

2

3

14

25

36

47

3

4

15

26

37

48

4

5

16

27

38

49

5

6

17

28

39

50

6

7

18

29

40

51

7

8

19

30

41

52

8

9

20

31

42

53

9

10

21

32

43

54

10

11

22

33

44

55

 

 

 

 

 

 

 

 

 (до суми номерів рядків достатньо додати 115)

VІ конкурс. Грецький хрест

Цій задачі приблизно 2,5 тисячі років, і звучала вона так: «Розріжте хрест на 4 рівні частини, щоб скласти з них квадрат»

Назва цієї фігури пов'язана з тим, що стародавні греки креслили такий хрест на хлібах, вважаючи його символом життя.

Виріжте з паперу грецький хрест, розріжте його, як показано на малюнку, і складіть із частин, що вийшли, квадрат.

 

 

Учитель.

Поки команди працюють, ми ще раз швидко порахуємо.

Назвіть свою улюблену цифру від 1 до 9, а тепер помножте число 12345679 на

  • 9, якщо це 1;
  • 18, якщо це 2;
  • 27, якщо це 3;
  • 36, якщо це 4;
  • 45, якщо це 5;
  • 54, якщо це 6;
  • 63, якщо це 7;
  • 72, якщо це 8;
  • 81, якщо це 9.

Журі підбиває результати шести конкурсів.

VІІ конкурс. Бліц-турнір

1. Два півні можуть своїм співом розбудити одну людину, скільки півнів треба, щоб розбудити 6 людей? (2)

2. Скільки кінців у чотирьох с половиною палиць? (10)

3. У кошику лежать 5 яблук. Чи можна поділити їх порівну між 5 товаришами так, щоб одне яблуко залишилось в кошику? (одному дати яблуко з кошиком)

4. Селянин ішов до залізничної станції і зустрів дві бабусі, кожна з яких несла по 2 кошики, а в кожному кошику було по два кролі. Скільки істот ішло до станції? (один селянин)

5. Колоду розрізали на дванадцять частин. Скільки зроблено розрізів? (11)

6. Боцман старший за юнгу на 10 років. На скільки років він буде старший за юнгу через 5 років? (на 10 років)

7. Цеглина важить два кілограми і ще пів цеглини. Скільки важить цеглина? (4)

8. У колесі 10 спиць, скільки проміжків між спицями? (10)

9. Скільки нулів у записі числа мільярд? (9)

10. Скільки букв у числі 3 527 737? (жодної)

Учитель.

Надаємо можливість попрацювати журі, і надаємо слово нашим учням.

Учень.

Вірш “Математика”

Ти визнана давно главою всіх наук –

Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.

Без математики ми нині як без рук.

З тобою з казки дійсність творять люди.

Освоївши тебе – рвемося у політ.

Створили вже розумні ми машини,

Штурмуємо космічний світ

І різних фактів визнаєм причини.

З тобою ми невпинно ростемо,

З тобою – підкоряємо природу.

Твої досягнення ми віддамо

На благо Українського  народу.

Учитель.

Всі добре працювали,

Старались, як могли.

Немає переможених -

Тут всі перемогли.

Бажаю математику

Вам вчити добре й далі

Так, щоб лиш дванадцятки

Рябіли у журналі.

Слово надається журі

 

Список використаних джерел

  1. Борисова В.О. Змагання юних математиків. Лейфура, 2004 р.
  2. Друзь М.О. Математична скринька. Київ, «Веселка» 1976 р.
  3. Інформаційний вісник «Кенгуру» 2010-2011р.
  4. Шатилова Л.С., Шмидтова Л.М. Занематальная математика. КВНы, викторины. Москва 2006 р.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Луговець Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Математика, Сценарії
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
248
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку